3 vragen over Scarlet TV

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Jelly schreef:Misschien wat off topic maar ik kan nog steeds niet snappen dat jullie het "normaal" vinden dat je moet instellen hoeveel extra je wilt openemen.
Met mijn 'oude' VCR lukt dit perfect wanneer de uitzending start.
Volgens mij werd die PDC enkel goed ondersteund door de openbare omroepen, de commerciële hebben dat nooit willen ondersteunen, omdat zij leven van reclame, en hopen dat je toch altijd een stuk daarvan zult meepikken.
Feilloos was het systeem ook niet, er werd aan begin en einde een code doorgestuurd, als die code niet correct gedetecteerd werd bij het begin had je niets van opname.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ik zeg niet dat het feilloos was, maar dit moet toch eenvoudig te implementeren zijn in een nieuwere versie op de digitale boxen.
Everything that has a beginning has an end.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Jelly schreef:Ik zeg niet dat het feilloos was, maar dit moet toch eenvoudig te implementeren zijn in een nieuwere versie op de digitale boxen.
Het probleem met dergelijke zaken is niet dat het zo moeilijk is, maar dat er geen wil is om tot een standaard te komen.
Kijk maar naar de opvolger van teletekst, iedere leverancier denkt van zichzelf dat hij de slimste is, en wil opnieuw het wiel uitvinden.
Wij hebben hier digitext, maar dat is vooral iets voor de Telenet boxen, en in mindere mate ook die van Belgacom.
Van zodra je naar een buitenlandse zender zapt mag je dat weer vergeten.

En je zit nu in verhouding ook met veel meer commerciële stations die effectief geen zin hebben om die dienst aan te bieden, want dat is het nu net : een dienst.
Het is niet iets waar ze zich mee kunnen verrijken zoals de rode knop, integendeel : als de digicorder effectief mooi stopt tijdens het opnemen als er een reclame komt is het nettoresultaat dus een film die volledig ononderbroken speelt, zonder reclame.
En ze willen nu net dat je die reclame tegenkomt, al is het maar vluchtig tijdens het doorspoelen.
Zoef
Starter Plus
Starter Plus

Met wat ik nu meer weet over het verschil tussen "de grote twee", heb ik op het laatste moment nog de switch gemaakt van Belgacom naar Telenet HD. En wel om deze redenen:
  • Kwaliteit Telenet is momenteel beter. Als je dan toch investeert in een TV lijkt het mij ook logisch om het best verkrijgbare signaal hierop te zetten.
  • De aanvraag bij Scarlet was al gebeurd, maar nog steeds maken ze er daar op administratief vlak een ongelofelijk potje van. Het is zelfs zo erg dat ze mij niet eens via de telefoon kunnen bevestigen of de aanvraag (die ik al had gedaan!) wel degelijk geregistreerd is. Ze hadden er dan niets beters op gevonden dan opnieuw in te plannen dat een commerciële medewerker mij terugbelt om alsnog te vragen of ik nu feitelijk digitale tv wil. Ja zeg... :roll: Dat commercieel telefoontje kwam er ook, maar nadat ik de bestelling al had geannuleerd.
  • Het 'gratis' verhaal van Scarlet Digital TV klopt ook hier niet, want gratis kost bij nader inzien tien euro. Niemand bij Scarlet wil dat echter gezegd hebben. Maar goed, op dat gebied zijn alle providers dezelfde haaien.
Hier dan een tijdje mee draaien en zien hoe de markt de komende jaren evolueert.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Zoef schreef:Met wat ik nu meer weet over het verschil tussen "de grote twee", heb ik op het laatste moment nog de switch gemaakt van Belgacom naar Telenet HD. En wel om deze redenen:
  • Kwaliteit Telenet is momenteel beter. Als je dan toch investeert in een TV lijkt het mij ook logisch om het best verkrijgbare signaal hierop te zetten.
  • De aanvraag bij Scarlet was al gebeurd, maar nog steeds maken ze er daar op administratief vlak een ongelofelijk potje van. Het is zelfs zo erg dat ze mij niet eens via de telefoon kunnen bevestigen of de aanvraag (die ik al had gedaan!) wel degelijk geregistreerd is. Ze hadden er dan niets beters op gevonden dan opnieuw in te plannen dat een commerciële medewerker mij terugbelt om alsnog te vragen of ik nu feitelijk digitale tv wil. Ja zeg... :roll: Dat commercieel telefoontje kwam er ook, maar nadat ik de bestelling al had geannuleerd.
  • Het 'gratis' verhaal van Scarlet Digital TV klopt ook hier niet, want gratis kost bij nader inzien tien euro. Niemand bij Scarlet wil dat echter gezegd hebben. Maar goed, op dat gebied zijn alle providers dezelfde haaien.
Hier dan een tijdje mee draaien en zien hoe de markt de komende jaren evolueert.
GL bij het laten activeren van Telenet lol, ik hoor identieke verhalen van actievatie's die maar niet door gaan, techniekers die niet langs komen. Het is gewoon 1 pot nat bij alle ISP's hoor. Onderbemand i guess?!
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster

FunkStar schreef:GL bij het laten activeren van Telenet lol, ik hoor identieke verhalen van actievatie's die maar niet door gaan, techniekers die niet langs komen. Het is gewoon 1 pot nat bij alle ISP's hoor. Onderbemand i guess?!
Ja, alleen omwille van administratieve redenen zou ik ook niet veranderen van gedacht, maar Zoef zegt ook omdat het beeld beter is.

Wat administratieve problemen betreft, ik heb er gehad bij :

* Telenet : kreeg mijn waarborg van mijn kabelmodem niet terug toen ik internet opzegde, omwille van het feit dat mijn werkgever toen mijn internet terugbetaalde, en ondanks dat hun helpdesk zei dat die waarborg die ik zelf indertijd betaald had "NATUURLIJK" op mijn rekening zou komen, bleek uiteindelijk dat de werkgever hem gekregen had.
* Belgacom : toen ik BelgacomTV 3 maanden gratis testte, kreeg ik iedere maand aanrekeningen van van alles, waarvan nochtans uitdrukkelijk beloofd was dat het gratis was.
Ze rekenden VOD films aan, terwijl ik recht had op 3 gratis VOD films, en ik er maar 2 gezien had.
Op de vraag : "welke waren dat dan ?" konden ze niet antwoorden.

Toen ik van Belgacom naar - jawel - Scarlet ging lieten ze mijn email adres verder sluimeren.
Mails bleven aankomen, de zender kreeg geen "undeliverable" en zelf had ik geen toegang meer tot die mailbox.
Een praktijk die standaard is bij Belgacom, en 6 maanden aangehouden wordt, tot mijn grote ergernis.

* Scarlet : mijn eerste aanvraag werd geweigerd, want ik was niet aansluitbaar op ADSL.
Ik had op dat moment wel al 2 jaar ADSL van Belgacom...
Na wat verder zoeken bleek het te liggen aan het feit dat ik raw copper wou, en dat kon ik alleen krijgen als ik eerst de telefoonlijn bij Belgacom opzegde. Bij een tweede poging aanvraag bleek het wel te lukken..

* TV Vlaanderen : alles ging goed tot ik besloot dat ik toch niet echt nood had aan dat Topabonnement, en wou terugkeren naar het basisabonnement.
Het kostte mij 2 maanden om dat in orde te krijgen.
Iedere keer zeiden ze bij de helpdesk dat het in orde was, ze bevestigden dit zelfs per mail, maar dan wat later kwam er weer een aanmaning...
Uiteindelijk lukte het dus na 2 maanden, maar nu rekenen ze mij die 2 maanden wel nog dat Topabonnement aan, ik moet dus betalen omdat zij mij 2 maand aan het lijntje gehouden hebben !
En nu doe ik mijn TV Vlaanderen weg, niet omwille van die administratieve problemen, maar wegens het enorm achterlopen qua zenders (de lijst is lang), en het achteruitgaan van de beeldkwaliteit.
Mijn schotel zal ik wel houden voor de vrije zenders.

* Essent : energieleverancier, dus eigenlijk off-topic.
Echt een ramp wat administratie betreft, enige energieleverancier waar ik bij geweest ben en die zo geklungeld heeft.
Aansluitbaar, niet-aansluitbaar, alleen voor electriciteit, natuurlijk ook voor gas, dan weer niet, helpdesk overbelast : probeer Franstalige helpdesk, gegevens in het Frans opgemaakt terwijl gezegd dat het in het Nederlands ging zijn, ineens factuur van 3 maand, dan weer per maand, dan plots weer voor 3 maand...
Klungelaars eerste klasse.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zoef schreef: [*]Kwaliteit Telenet is momenteel beter. Als je dan toch investeert in een TV lijkt het mij ook logisch om het best verkrijgbare signaal hierop te zetten.
[*]Het 'gratis' verhaal van Scarlet Digital TV klopt ook hier niet, want gratis kost bij nader inzien tien euro. Niemand bij Scarlet wil dat echter gezegd hebben. Maar goed, op dat gebied zijn alle providers dezelfde haaien.[/list]
Ik vind je besluiten toch raar.

* Betekent dit dat jij enkel naar Eéén, Canvas, VTM, Be2, VT4 en VijfTV kijkt? Want andere kanalen hebben juist een minder goeie kwaliteit, zoals hierboven gezegd.
* Dit begrijp ik helemaal niet goed. Dit wil zeggen dat je nu bij Telenet een serieuze meerprijs gaat betalen, enkel omdat Scarlet zegt dat iets gratis is (het zit in het pack) en Telenet dit niet zegt?

In ieder geval, het ga je goed :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Zoef
Starter Plus
Starter Plus

@Goztow
Ik begrijp je reactie, maar wat voor mij boven alles primeert is de beeldkwaliteit van de zenders die jij opsomt. Dit zijn de zenders waar ruim 90% van de tijd naar gekeken wordt in dit geval. Per slot van rekening kies je er in de winkel de tv uit die je het beste lijkt en waarom zou je dan ineens gaan beknibbelen op tv-aanbieder kosten? Nu ja, dat is mijn mening hierover.

Wat Scarlet betreft: voor bestaande klanten is TV niet gratis
Goztow
userbase crew
userbase crew

Of het nu gratis is of niet, uiteindelijk telt toch het totale kostenplaatje? Ik ken de prijzen bij Telenet zo niet meer, maar alleen al de analoge kabel kost je nog altijd 13 € per maand, waar je niks aan hebt tenzij je meerdere TV's hebt.
Zoef
Starter Plus
Starter Plus

Qua kostenplaatje heb je gelijk. Maar wat behalve beeldkwaliteit ook nog meetelt voor mij is beschikbaarheid en service bij defecten. Als mijn Scarlet modem of decoder kapot gaat hoe snel heb ik dan een nieuwe?
Uit ervaring met de Scarlet One box weet ik dat dit tussen één en twee weken duurt, maw. heb je die periode geen TV.

Bij Telenet weet ik dat vervangen van decoder/modem veel sneller kan.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Tja, ik heb enkel ervaring bij BGC. Die hebben mij telkens binnen de werkdag (of max enkele werkdagen, afhankelijk of ze op stok waren of niet) een nieuwe meegegeven.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:* Betekent dit dat jij enkel naar Eéén, Canvas, VTM, Be2, VT4 en VijfTV kijkt? Want andere kanalen hebben juist een minder goeie kwaliteit, zoals hierboven gezegd.
Welke kanalen zijn dan beter qua beeldkwaliteit bij BelgacomTV ?
Ik denk toch niet dat je er veel zult vinden.
Ik weet ook niet of Zoef HD kan krijgen op zijn woonplaats, dat speelt ook een grote rol.
Als je kabel hebt kun je sowieso altijd HD krijgen.
Goztow schreef:Dit begrijp ik helemaal niet goed. Dit wil zeggen dat je nu bij Telenet een serieuze meerprijs gaat betalen, enkel omdat Scarlet zegt dat iets gratis is (het zit in het pack) en Telenet dit niet zegt?
Ook op dat punt begrijp ik hem wel.
Kijk, bij TV Vlaanderen betaalde ik maar 10€/maand, en in het begin was de beeldkwaliteit niet echt veel minder dan die bij Telenet, en ook in aantal zenders was het verschil niet drastisch.
Ondertussen hebben Belgacom en Telenet enorm veel zenders toegevoegd, ook in het basispakket.
Bovendien zijn die zenders gericht op de Vlaamse markt, terwijl bij TV Vlaanderen men altijd zoekt naar zenders die kunnen gedeeld worden met Nederland.
Regionale zenders, Waalse zenders, de + kanalen van de VRT, HD versies van Ketnet/Canvas, VTM, het kan er allemaal niet van af.
Dan is dat basisbedrag toch ook een beetje bedrieglijk.
En de beeld- en geluidskwaliteit is er ook op achteruitgegaan, omdat ze toch een pak zenders op die ene transponder willen zetten.
Je betaalt wel minder maar je krijgt daarvoor wel een heel pak minder.

Het is onmogelijk te oordelen in een ander zijn plaats wat nu het meest de doorslag geeft.
De ene gaat voor de laagst mogelijke prijs per maand, voor de andere is meest aantal zenders belangrijk (daar scoort Belgacom heel goed), nog een ander vindt de beeldkwaliteit cruciaal, of het kunnen verder gebruiken van je "oude" toestellen als een videorecorder, DVD/HDD recorder, of het los kunnen krijgen van televisie zonder er internet of telefonie te moeten bijnemen, vrije keuze van hardware, enz.

De situatie van een 2e TV is trouwens toch ook totaal niet uitzonderlijk ?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Alleen heeft topic starter het nergens over meerdere TV's en is de situatie met 2 TV's bij BGC en Telenet ook nog altijd gelijk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:is de situatie met 2 TV's bij BGC en Telenet ook nog altijd gelijk.
Oh, kan je bij BGC/Scarlet TV...

- op één TV iets opnemen en ondertussen iets live bekijken
- op een andere TV iets live bekijken

... ik dacht het niet.
Goztow
userbase crew
userbase crew

In SD: ja.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Alleen heeft topic starter het nergens over meerdere TV's en is de situatie met 2 TV's bij BGC en Telenet ook nog altijd gelijk.
Ik vraag het dan ook altijd erbij, omdat de mensen daar vaak niet aan denken dat dat een probleem zou kunnen zijn.
Hier in dit geval heb ik echter geen bevestiging noch ontkenning daarvan gekregen.
Zoef
Starter Plus
Starter Plus

boulder schreef:Ik weet ook niet of Zoef HD kan krijgen op zijn woonplaats
VDSL is hier mogelijk, dat was dus nog een argument pro Belgacom/Scarlet.
Goztow schreef:Of het nu gratis is of niet, uiteindelijk telt toch het totale kostenplaatje?
Ik heb in mijn "drie vragen" nergens de vraag gesteld waar ik het goedkoopst af ben. Wat voor mij primeert is beeldkwaliteit en beschikbaarheid. Moest bv. TVV de beste kwaliteit leveren met hetzelfde aanbod van zijn concurrenten dan hing hier al een schotel aan de muur. :wink:
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:In SD: ja.
Hoe kun je dat nu zeggen ?
Weet jij welke maximum ADSL of VDSL snelheid op zijn lijn mogelijk is ?
En die 3 streams, zoals r2504 schetst, dat kan toch enkel met de nieuwste firmware, die hij waarschijnlijk wel zou krijgen als hij zo'n nieuwe decoder koopt, maar opnieuw, op voorwaarde dat zijn lijn het aankan, wat we niet weten.
Zoef
Starter Plus
Starter Plus

boulder schreef:Ik vraag het dan ook altijd erbij, omdat de mensen daar vaak niet aan denken dat dat een probleem zou kunnen zijn.
Hier in dit geval heb ik echter geen bevestiging noch ontkenning daarvan gekregen.
Neen, voorlopig slechts 1 TV maar ik wil wel kunnen kijken naar A en tegelijk B kunnen opnemen (liefst alles in HD indien van toepassing).
Goztow
userbase crew
userbase crew

boulder schreef:
Goztow schreef:In SD: ja.
Hoe kun je dat nu zeggen ?
Weet jij welke maximum ADSL of VDSL snelheid op zijn lijn mogelijk is ?
En die 3 streams, zoals r2504 schetst, dat kan toch enkel met de nieuwste firmware, die hij waarschijnlijk wel zou krijgen als hij zo'n nieuwe decoder koopt, maar opnieuw, op voorwaarde dat zijn lijn het aankan, wat we niet weten.
Scarlet zet enkel over op VDSL2.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
Goztow schreef:is de situatie met 2 TV's bij BGC en Telenet ook nog altijd gelijk.
Oh, kan je bij BGC/Scarlet TV...

- op één TV iets opnemen en ondertussen iets live bekijken
- op een andere TV iets live bekijken

... ik dacht het niet.
Met de nieuwe firmware dus wel. Oude decoders kunnen die update downloaden, dacht ik.

Probleem hier is een beetje: iedereen probeert hier Telenet digital tv op te hemelen en Belgacom TV af te breken.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef: Met de nieuwe firmware dus wel. Oude decoders kunnen die update downloaden, dacht ik.

Probleem hier is een beetje: iedereen probeert hier Telenet digital tv op te hemelen en Belgacom TV af te breken.
Ja dat merk ik tegenwoordig ook, het lijk alsof telenet champagne is en belgacom tv maar cava. Het enige verschil bij deze is dus gewoon de naam hé (en de streek ofc).

Zelfde bij de soorten digi tv?

Vind het eigenlijk raar der er hier zoveel telenet pro's zijn, ik probeer neutraal te blijven.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

FunkStar schreef:Vind het eigenlijk raar der er hier zoveel telenet pro's zijn, ik probeer neutraal te blijven.
Dit heeft niets te maken met neutraal zijn of niet, maar ik merk gewoon dat we vaak twee opnames hebben lopen, en m'n vrouw op een ander toestel nog naar een andere uitzending kijkt (en dat zijn nu éénmaal drie streams). Verder heb ik onlangs nog BGC TV gezien in Wijnegem en vond het echt droevig (en daar moet ik helemaal geen TN fanboy voor zijn, dat zijn gewoon feiten).
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Zo zie je maar, hee, r2504, hier wordt ik nu weer verweten van een Telenet fanboy te zijn, terwijl ik op het Digital Café forum net het omgekeerde verwijt krijg.
Technisch vind ik Telenet op dit moment echt wel beter, en ik denk dat dat toch makkelijk objectiveerbaar is.
Je hoeft je daar nooit af te vragen of er wel genoeg bandbreedte zal zijn, en tot 4 HD digicorders met elk 2 zenders tegelijk die kunnen benut worden, is mogelijk.
En het is ook nooit de vraag : kan ik HD kijken of is alleen gewoon beschikbaar ?
Alle "oude" apparaten (video, HD/DVD recorder) blijven gewoon werken, en de software kan nu al lang series opnemen.
En aangezien de bandbreedte gelijk is bij iedereen hoeft een zender niet beperkt te worden in bandbreedte omdat er nog mensen met een trage internetverinding zijn.
Dat betekent niet dat ik alles eraan goedvind, of dat ik sympathie heb voor hun bedrijfspolitiek.
Vrije keuze van hardware zou veel beter zijn, maar dat vind ik dan ook weer niet bij Belgacom, en TV Vlaanderen is duidelijk bezig de vrijheid aan banden te leggen.
En die kijk op de zaken zal ongetwijfeld meeëvolueren met de evolutie van de verschillende providers.

Ik denk dat ik dus wel degelijk neutraal ben.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

boulder schreef: * Essent : energieleverancier, dus eigenlijk off-topic.
...
Klungelaars eerste klasse.
very :offtopic: ... ik heb er zelf gewerkt en weet hoe moeilijk de software daar deed/doet. Wat ik daar geleerd heb is: Het is niet perse wie je aan de lijn hebt die klungelt, hij kan evengoed in de rats zitten omdat zijn tools onvoldoende werken.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Goztow schreef:Of het nu gratis is of niet, uiteindelijk telt toch het totale kostenplaatje? Ik ken de prijzen bij Telenet zo niet meer, maar alleen al de analoge kabel kost je nog altijd 13 € per maand, waar je niks aan hebt tenzij je meerdere TV's hebt.
Inderdaad, zie De fabel van de kabel
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

quistnix schreef:
Goztow schreef:Of het nu gratis is of niet, uiteindelijk telt toch het totale kostenplaatje? Ik ken de prijzen bij Telenet zo niet meer, maar alleen al de analoge kabel kost je nog altijd 13 € per maand, waar je niks aan hebt tenzij je meerdere TV's hebt.
Inderdaad, zie De fabel van de kabel
Het grappige aan die link is het volgende
Telenet reclame de fabel van de kabel XD
Dit staat er als omschrijving...

Het is wel degelijk reclame van Scarlet die eigenlijk niet meer mag getoond worden.
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Inderdaad,maar het is wel de waarheid,Telenet geeft een heel vertekend beeld daarover.(vooral in hun reklamespots op tv)
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”