Het valt me meer en meer op dat bv. op zaterdag (mailserverproblemen) en op weekdagen zo tss 20u en 22u de snelheid steeds omlaag gaat ...
![Afbeelding](http://www.speedtest.net/result/610178899.png)
Hier vind je eigenlijk alles in een notendop:Nederbelg schreef:Maar wat ik eigenlijk wilde vragen is of iemand eens kan uitleggen hoe lijnwaarden van de Speedtouch geïnterpreteerd moeten worden, mbt. afstand tot de centrale, theoretische max. haalbare snelheid, enz.
Koenpje, bedankt voor de link. Hmm, met een afstand tot de BGC centrale van ongeveer 4 km zou ik toch wel iets van 3 Mbps moeten kunnen halen en in het verleden ging dat ook. Er is blijkbaar toch wat meer aan de hand. Derhalve zou ik toch graag wat meer willen weten van het interpreteren van output power, line attenuation en S/N margin en zo meer, dan kan ik beter bepalen of het aan de spullen thuis ligt alvorens die aardige helpdeskdame van Base of BGC uit te foeteren.Koenpje schreef: Hier vind je eigenlijk alles in een notendop:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wat_ ... verbinding
320i, wederom een pluim voor uw goed werk hier, uw bericht verklaart veel.320i schreef:Zo komt bvb Nederbelg uit op een snelheid van ca 670kbps à 1250kbps (1.25mbps) op 4km.
's ver van de 3mbps he....
TnxNederbelg schreef:320i, wederom een pluim voor uw goed werk hier, uw bericht verklaart veel.320i schreef:Zo komt bvb Nederbelg uit op een snelheid van ca 670kbps à 1250kbps (1.25mbps) op 4km.
's ver van de 3mbps he....
De snelheid die ik haal blijkt dus helemaal niet zo veel af te wijken van wat het theoretisch zou kunnen zijn. Bedenk daarbij dat in 'afstand tot de centrale' ook nog een zekere marge zit, de kabels gaan niet via de kortste weg van mijn huis naar de centrale. Jammer, maar het is niet anders. Remigreren zou een oplossing kunnen zijn, maar dat is een hogere internetsnelheid mij niet waard.
Dan moet je gaan aankloppen voor een abo met garanties ... en daar betaal je voor, plain and simple... Het internet werkte, enkel tergend traag, dus je kan niet zeggen dat er geen internet was.SimplePPC schreef:@All: sinds vrijdag waren er inderdaad serieuze problemen welke traag internet gaven als resultaat. Dit zou sinds gisteren avond op gelost moeten zijn.
Alle respect daarvoor, zo zaken kunnen gebeuren, maar het grote probleem mijns inziens is a) de communicatie over deze problemen en b) tegemoetkomingen
a) als er zo een probleem zich voordoet zouden op zijn minst ALLE getroffen personen via bv een mail gecontacteerd moeten worden met een verontschuldiging en een reden (hoeft niet echt gedettaileerd te zijn) wat er gebeurt is.
Of een webstek waarop staat waar er zich technische problemen voordoen, dan weet men tenminste als er iets thuis of op de servers aan de hand is..
b) er is een verschil tussen 3 uur geen internet of 3 dagen geen internet. Vanaf 1 dag zou men 1 euro per dag korting moeten geven op de volgende factuur vind ik, we betalen toch voor 24/24 365 op 365 internet he
Das alles, voorlopig werkt het weer en ik ben content
Ik heb zelf de berichten op onze "bandjes" laten zetten, dus er werd gecommuniceerd dat er een probleem was.algemene voorwaarden BASE schreef: D.2.3. De toegang tot het Internet is permanent beschikbaar zonder enige tijdslimiet,
onder voorbehoud van onderbrekingen die voortkomen uit een oorzaak vreemd aan KPNB,
ongeacht of ze inherent zijn aan de technische betrouwbaarheid van de gebruikte apparatuur
of technologie, of te wijten aan eender welk voorval vreemd aan KPNB die KPNB in de onmogelijkheid
stelt toegang tot het Internet te verschaffen. Behalve ingeval van een aan KPNB
toerekenbare fout, kan KPNB geen enkele garantie bieden betreffende de toegangstijden tot
het Internet, de vertragingen in de overbrenging van gegevens of de kwaliteit ervan en eventuele
toegangsbeperkingen tot netwerken en servers verbonden met het Internet. De Klant
mag geen apparatuur aansluiten of software installeren die de KPNB- of Belgacom-netwerken
negatief zou kunnen beïnvloeden.
Harde taal voor een isp. Normaal gezien is een isp bereid om dan een kleine tegemoetkoming te doen naar de klant die problemen heeft door het bedrijf (lees isp) zelf. Bij andere operatoren krijg je dan een korting op je abonnement van de volgende maand. Als iets drie dagen niet werkt verwacht je als klant een communicatie via de media (kranten, radio, ...), website, fora en dergelijke meer. Maar geen stilzwijgen van de problemen en paraplu omhoog steken en de schuld afwimpelen en de eigen verantwoordelijkheid ontlopen.320i schreef: Dan moet je gaan aankloppen voor een abo met garanties ... en daar betaal je voor, plain and simple... Het internet werkte, enkel tergend traag, dus je kan niet zeggen dat er geen internet was.
Klopt. Ik heb de helpdesk gebeld en toen ik de melding kreeg ivm. een storing op het netwerk wist ik dat er meerdere klanten problemen hadden.320i schreef: Ik heb zelf de berichten op onze "bandjes" laten zetten, dus er werd gecommuniceerd dat er een probleem was.