lage snelheid

fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Vandaag een verbindingssnelheid van maar 1.9 Mbs ipv een normale 3 (abbo 4) ...
Het valt me meer en meer op dat bv. op zaterdag (mailserverproblemen) en op weekdagen zo tss 20u en 22u de snelheid steeds omlaag gaat ...


Afbeelding
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Soekie
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2007, 11:41

Heb er deze week ook last van,
gemiddeld tussen de 1-1.8 down volgens speedtest.net

gisterenavond ging het plots even beter (2.4)

Afbeelding

tot eind oktober haalde'k meestal tochwel 3+

:-(
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Ik heb dit punt aangekaart om te laten na lopen.
Ik zelf - door mijn job - krijg informatie van klanten over heel België en heb dus zelf wat mijn onderzoek gedaan en doorgegeven dat er in mijn ogen ergens wat gaande is waardoor het internet trager is voor de klanten.

LET OP: zo'n ding loopt niet over 1 laag ijs, ik kan dus nimmer beloven vandaag meer te weten.
Koenpje
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:45

Ik merk het de laatste maanden eigenlijk al, vanaf 17u s'avonds gaat het bij ons steeds trager en trager. Op dit moment, 20:15u, surf ik tegen een snelheid van +/- 2.0Mbps. Ik dacht vanaf het begin dat het kwam door het feit dat Tele2 overgeschakeld was naar unlimited* download en dat daarom iedereen vanaf ze thuis zijn alle downloads openzwieren en zo heel het netwerk zwaar belasten.

Het begint wat onhoudbaar te worden dus zijn we van plan om over te schakelen naar EDPNet, ADSL home abo, zelfde prijs maar wel 24Mbps download, daar zal s'avonds wel iets meer dan 2.0 van over blijven denk ik.

EDIT: Blijkbaar niet, "Uw geschatte afstand is 4467 m." Pff, ik kan dus maar max 3Mbps trekken, kan ik even goed bij Tele2 blijven sukkelen :cry:
Koenpje
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:45

Afbeelding

En het is nog maar 19u.. Vanaf nu blijft dat gewoon zakken, kan hier amper nog dingen opzoeken voor mijn examens met een deftige snelheid.
Koenpje
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:45

Het is 20:30u en jawel hoor..

Afbeelding
Soekie
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2007, 11:41

yup 't is hier ook goed :eek:

Afbeelding
Koenpje
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:45

Misschien locken ze snelheid op 0.92Mbps 's avonds? :-)

*not happy!!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Afbeelding

.... en het kan altijd _beter_. :twisted:

Heel eerlijk. Dit soort gedrag (ont)siert mijn T2 gebruik al sinds 1 januari 2006. Snelheid acceptabel (als je kan leven met de snelheid die lager is als die van een BGC 3.3mbps) tot ruwweg 18:00. Vanaf dan ... down the drain tot wat je hierboven ziet, en vanaf 22:00 gaat dat terug omhoog.

Wat mij de ogen opende was toen ik verleden jaar een paar vergelijkende tests heb gelopen op mijn buur's toenmalige 4,6mbps lijn, die _exact_ dezelfde linespecs vertoonde als de mijne en er dus geen kwestie kon zijn van verschil in lijnkwaliteit, afstand tot centrale en wat dan ook.
Wat hieruit bleek was dat, hoewel de snelheid op de man's lijn gedurende die tijd ook wel naar onder ging, deze terugval nooit zo sterk en ook nooit zo lang duurde als bij mij. Ik draaide dan op 500kbps of zo; mijn buur draaide dan nog vlot rond de 2500kbps op datzelfde uur en op dezelfde testsites en gebruik makende van dezelfde pc als testcase en dat niet 1, maar IEDERE avond gedurende de 4 weken dat ik deze tests deed.

Op dat moment mag T2 me veel wijs proberen te maken, maar _niet_ dat dit geen probleem is dat ze _zelf_ in de hand hebben maar waar blijkbaar gewoon geen echte interesse voor bestaat om het op te lossen. You get what you pay for, right ?

Tot voor kort had ik hier geen persoonlijke problemen mee, het was _vervelend_ maar niet problematisch. Dat is inmiddels verandert, en gezien T2 inmiddels na 4 jaar niet in staat bleek om dit op te lossen (niet mijn woorden, de hunne !) heb ik mijn toevlucht gezocht naar alternatieven buiten T2 om.

Ik kan enkel aanraden : laat T2 een eerlijke poging doen om je probleem op te lossen, maar is het na 3 tot 4 maanden nog van dit en kan je hier niet mee leven voor welke reden dan ook, ga dan rondkijken naar VDSL2-based of Telenet-based oplossingen die het dichtste overeenkomen met je eisen als gebruiker en je financiële middelen die je aan je ISP aansluiting wil spenderen; als het na die tijd namelijk niet opgelost is, zal het ook niet opgelost raken. (algemeen gesproken)
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Momenteel haal ik zo'n 230(1.8Mbit)-290(2.3Mbit) Kilobytes per second.
Trevorken
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 maa 2006, 11:29
Locatie: Laakdal

De trage snelheid is momenteel niet het ergste, het duurt ongelooflijk lang tegen dat een pagina geopend wordt.
Weer problemen met de DNS servers?
Ook de telefoon doet weer vreemd.
Unlimited downloaden is plezant, maar als gewoon surfen niet eens meer lukt, hoeft het voor mij ook niet meer.
In ieder geval, na meerdere jaren klant geweest te zijn, gaat er denkelijk toch binnenkort een opzegbrief de deur uit.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

@ DFrog: dit doet niet ter zake lijkt me, of het zou moeten zijn dat Belgacom hier de lijnen toe knijpt... Maar dat lijkt me sterk, gezien je dan bewust aan concurrentievervalsing doet.

@ de anderen: zoals aangegeven heb ik dit punt doorgezet op 6 november, dit is dus in onderzoek.
Nederbelg
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jun 2006, 10:55

De snelheid hier houdt ook niet over:

Afbeelding

Ik heb ook wel eens ruim het dubbele gehaald, blijkbaar wisselt de snelheid nogal sterk. Maar wat ik eigenlijk wilde vragen is of iemand eens kan uitleggen hoe lijnwaarden van de Speedtouch geïnterpreteerd moeten worden, mbt. afstand tot de centrale, theoretische max. haalbare snelheid, enz. Nu staat deze informatie bij verschillende topics vermeld, maar het is niet echt een consistent verhaal. Het zou mooi zijn als iemand dit in helder nederlands kan uitleggen en misschien kan daar dan zelfs een sticky van gemaakt worden :???:

vriendelijke groet,

Nederbelg.
Koenpje
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:45

Nederbelg schreef:Maar wat ik eigenlijk wilde vragen is of iemand eens kan uitleggen hoe lijnwaarden van de Speedtouch geïnterpreteerd moeten worden, mbt. afstand tot de centrale, theoretische max. haalbare snelheid, enz.
Hier vind je eigenlijk alles in een notendop:

http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wat_ ... verbinding

Bekijk even de cijfers voor ADSL Home en dan zie je dat de afstand van de centrale tot aan je thuis zeer veel uitmaakt. EDPNet had een lijn check gedaan bij mij en ik zat op 4.4km van de centrale dus konden ze maar max 3Mbps bieden. M.a.w. bij Tele2 kan ik dus ook maar max aan 3Mbps surfen aangezien ze dezelfde lijn gebruiken.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hebben ze wel profielen tussen 1 en 4 Mb?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nee. Op Broba zijn de enige beschikbare profielen voor T2 1.1 en 4mbps (en lang geleden ook nog 512, geen idee of dat nog geldig is) in die range, ADSL2 profielen niet meegerekend.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

512 kunnen wij ook nog geven, maar is dan echt voor die gevallen waar de 1M niet werkt en 512k wel stabiel of stabieler kan werken.
Nederbelg
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jun 2006, 10:55

Koenpje schreef: Hier vind je eigenlijk alles in een notendop:

http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wat_ ... verbinding
Koenpje, bedankt voor de link. Hmm, met een afstand tot de BGC centrale van ongeveer 4 km zou ik toch wel iets van 3 Mbps moeten kunnen halen en in het verleden ging dat ook. Er is blijkbaar toch wat meer aan de hand. Derhalve zou ik toch graag wat meer willen weten van het interpreteren van output power, line attenuation en S/N margin en zo meer, dan kan ik beter bepalen of het aan de spullen thuis ligt alvorens die aardige helpdeskdame van Base of BGC uit te foeteren.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

pfff, I hate incorrect tables!

Die afbeelding in bijlage is de correcte afstand vs snelheids tabel, zoals gebruikt bij Belgacom en goedgekeurd door het BIPT voor Broba.
ADSL 2+ wijkt hier lichtjes van af, maar niet veel.
Bijlagen
broba_dist-vs-speed.JPG
(24.97 KiB) 4222 keer gedownload
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Zo komt bvb Nederbelg uit op een snelheid van ca 670kbps à 1250kbps (1.25mbps) op 4km.

's ver van de 3mbps he....
Nederbelg
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jun 2006, 10:55

320i schreef:Zo komt bvb Nederbelg uit op een snelheid van ca 670kbps à 1250kbps (1.25mbps) op 4km.

's ver van de 3mbps he....
320i, wederom een pluim voor uw goed werk hier, uw bericht verklaart veel.
De snelheid die ik haal blijkt dus helemaal niet zo veel af te wijken van wat het theoretisch zou kunnen zijn. Bedenk daarbij dat in 'afstand tot de centrale' ook nog een zekere marge zit, de kabels gaan niet via de kortste weg van mijn huis naar de centrale. Jammer, maar het is niet anders. Remigreren zou een oplossing kunnen zijn, maar dat is een hogere internetsnelheid mij niet waard.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Nederbelg schreef:
320i schreef:Zo komt bvb Nederbelg uit op een snelheid van ca 670kbps à 1250kbps (1.25mbps) op 4km.

's ver van de 3mbps he....
320i, wederom een pluim voor uw goed werk hier, uw bericht verklaart veel.
De snelheid die ik haal blijkt dus helemaal niet zo veel af te wijken van wat het theoretisch zou kunnen zijn. Bedenk daarbij dat in 'afstand tot de centrale' ook nog een zekere marge zit, de kabels gaan niet via de kortste weg van mijn huis naar de centrale. Jammer, maar het is niet anders. Remigreren zou een oplossing kunnen zijn, maar dat is een hogere internetsnelheid mij niet waard.
Tnx ;-)

Wat je ook kan doen is zo'n LEX gaan stelen, maar dat gaat minder evident zijn plus valt nogal op hé :-) (anders verplaatste ik die waar ik op zit ook (zit nl op 5.3km of zo iets)).
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Ik heb meer als 4 jaar 4Mbit gehaald zonder problemen. Plots krijg ik bijna geen internet meer, ik surf nu tegen 10kbit (ja, bit).
Tele2 is al langsgekomen, hun verhaal is dat de lijn slecht is. Maar 4 jaar aan één stuk heb ik geen problemen gehad. Nu zou ik plots op 4km van de centrale wonen, terwijl ik 2 maand geleden nog op 2,4km van de centrale woonde. De telefoonlijn valt ook continu uit. Ik ga Tele2 stilaan opzeggen en naar Scarlet gaan. Ik heb het gevoel dat Tele2 gewoon niks meer doet en dat het hen allemaal niet meer interesseert. De telefonische helpdesk vermeldde mij doodleuk dat het hun zorg niet is hoe de kwaliteit van de lijn is, en dat ze mij wel op 1Mbit zetten. Zij kunnen toch niks doen aan de kwaliteit van de lijn... Maar ik betaal ondertussen wel al een hele tijd de volle pot...
sizzla
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2009, 22:50

Sinds vanmorgen 11u is het zowat mis aan het lopen.
Snelheden worden momenteel gehaald van 7 kilobit, wat al een verbetering is tov vanmiddag.
Ik kan momenteel toch al surfen met veel moeite. Ik vermoed dat dit een tijdelijke storing is?
Enkele dagen geleden werkte het blijkbaar ook niet (was zelf niet thuis) en heeft Base een nieuwe modem gestuurd. Ondertussen kon ik toch terug op internet (tijdens het wachten op nieuwe modem). Lijkt niet alsof ze er zelf van bewust zijn, of licht het probleem echt bij zo weinig gebruikers? Heb zelf nooit last gehad van internetproblemen (wel uitvallen van telefoon etc)

Vervelend, maar mijn vriendin heeft met haar Belgacom Go hier meer last van gehad als mij allesinds.
Trevorken
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 maa 2006, 11:29
Locatie: Laakdal

Niet bepaald denderend, maar het grootste probleem is de tijd dat het duurt tegen een pagina begint te laden.
Tegen dat de webpagina van telenet begint te laden duurt bv bijna 25 seconden.
Afbeelding

En afstand tot de centrale is echt geen probleem, de centrale staat hier 2 huizen verder.
Wanneer ik iets meer tijd heb, gaat de opzegbrief toch buiten, maar eerst moet ik zeker weten wat ik exact allemaal moet aanvragen en afzeggen.
fuutje
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jul 2006, 14:17
Locatie: Bree - Limburg

Goedemiddag,

Blijkbaar een probleem bij Base. Er staat toch een autom. boodschap op de lijn v/d helpdesk dat er problemen zijn met internet en telefonie.
Sinds gisteren is hier ook al geen snelheid meer te halen. Nog langzamer dan die oude inbelmodem! Maar soit, de telefoon werkt (voorlopig?) toch nog.


Frank.
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

Ik heb nu het merkwaardige probleem dat bepaalde websites EN e-mail zeeer traag gaan.

Emails van base.be gaan an nog geen 4KB/s. userbase.be en speedtest.net zijn even slecht maar andere sites gaan precies rapper...
gvh
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2006, 17:36

Hier zelfde gesukkel!
Ben jammergenoeg onlangs overgestapt naar Base Pack 4 waardoor ik nog een jaar vastzit aan TELE2 geklungel.
Soms downloaden aan 400kb/s maar dan ineens 100kbs/s of minder. Daarbij komen nog de problemen bij connecteren naar de mail-server.
Kijk er nu al naar einde contract om over te stappen naar TELENET (iets duurder maar 100x sneller!)
Sorry 320i, respect voor u, maar TELE2 kan ik echt niemand aanbevelen.
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Hier van hetzelfde laken een pak, belachelijk lage snelheden.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Hier ook, geen enkele site laadt normaal. Blijkbaar geen verbetering op komst, is al de hele dag zo. :twisted:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
fuutje
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jul 2006, 14:17
Locatie: Bree - Limburg

Het rare van de hele zaak vind ik dat Base niet in staat is dit probleem op een korte(re) termijn op te lossen. Als de helpdesk aangeeft dat het om een probleem gaat bij meerdere klanten verwacht je toch dat er ook tijdens het weekend interventies uitgevoerd worden om elke klant weer vlot online te krijgen.
Ik hoop dat het morgen zeker opgelost is. De kids staan voor de examens en maken dagelijks gebruik van smartschool om de nodige oefeningen te downloaden.

mvrgr,

Frank.
sizzla
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 okt 2009, 22:50

Na een 3 dagen eigenlijk geen internet te hebben gehad lijkt het momenteel terug normaal. Hopelijk leren ze hieruit voor de toekomst.
Een mooie tegenprestatie zou zijn bij dagen van problemen gratis GPRS-Edge?
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

3 Dagen? Ik heb hier al 2-3 weken continu problemen met surfen en het voorbije jaar ben ik van continu 350kB naar 200kB gegaan. Ik ben al vanaf dag 1 klant bij Tele2, met regelmatig wel eens wat 'leuks', deze keer is het er gewoon over.
Ik had 3 weken geleden de helpdesk'specialist' vermeld dat ik veel problemen had met dns. De jongen wist amper wat dat was... Ik heb gesmeekt voor een nieuwe modem, maar dat was volgens hem het probleem niet. Het lag zeker aan mijn 'connector' of aan mijn pc. Ik hem de modem rechtstreeks aan de belgacom kabel hangen, ben MCITP Enterprise admin... Op een bepaald moment vroeg 'm zelfs of ik een virusscanner had draaien... Hij moest mij 3x waarschuwen dat 'als het probleem bij mij lag' ik de verplaatsing moest betalen...
Vorige week is Tele2 langsgekomen. Gelukkig kreeg ik van de langsgekomen technieker een nieuwe modem en kon ik terug surfen. De oude modem crashte na een half uur en DNS forwarding viel uit. De nieuwe modem ging gelukkig wel en ik heb welgeteld 4 dagen kunnen surfen. Daarna opeens weeral continu disconnects. De fout lag nu opeens bij Belgacom, 2 dagen later bellen ze mij op om te melden dat Belgacom gezegd had dat ik gewoon te ver van de centrale zou liggen om 4Mbit te halen. Ik lag boven de 4km afstand.
Uiteindelijk bel ik een vriend op, werkend bij Belgacom. Hij vertelt me dat ik op 2,4km van de centrale af woon en dat hij 100% zeker is van de afstand.
Ik heb in 4j altijd 4 Mbit gehad zonder problemen, nu zou ik nog niet eens 2Mbit meer kunnen halen. Er zit idd verlies op de kabel, iets dat er nog maar pas bijgekomen is. Aan mijn aansluiting ligt het niet. Leg het mij toch maar eens uit. Als het idd niet aan Tele2 ligt, is het HUN probleem om dat opgelost te krijgen met Belgacom. Ik moet hier niet de sukkel worden omdat ze langs 2 kanten te tam zijn om eens iets te controleren.
Sorry, maar Tele2 is van een interessante nieuwkomer naar een hoop rommel gegaan. Ik heb dus al 2 weken amper internet. Soms haal ik 200kB, soms een throughput van max 4kB. Na het bellen met de helpdesk zouden ze 'weeral' bezig zijn met het probleem, want het ligt allemaal aan Belgacom. Dat is dus in totaal 2 tot 3 weken dat ik amper internet heb, dankzij 'Belgacom'... Ze moeten maar zorgen dat ze een fansoenlijk uptime contract met Belgacom hebben om ofwel mij te compenseren, ofwel om ervoor te zorgen dat hun netwerk stabiel blijft. En dan moet je iedere keer via je gsm naar de helpdesk bellen want tja, de telefoon is voip... weeral enkele euro's kosten.
En toch maar abonnement betalen zeker? Ik schakel over van provider, en lang zal het niet meer duren want ik ben het echt kotsbeu geworden.
Idem voor mijn ouders. Hun telefoon werkt amper, en regelmatig belt de telefoon niet terwijl de kiestoon wel over gaat.

Sorry, maar ik ben het stilaan echt beu geworden bij Tele2...
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

@All: sinds vrijdag waren er inderdaad serieuze problemen welke traag internet gaven als resultaat. Dit zou sinds gisteren avond op gelost moeten zijn.
@gvh: geen probleem, ik kan enkel ondersteunen, maar niet toveren, spijtig genoeg.
@pluppie: dat jij geen verstand hebt van het gene waar jij over spreekt is wel meer als duidelijk! Hier komen roepen en tieren ja, maar misschien is verder kijken? En die vriend van u, heeft die gekeken wat de afstand is tot de lex waarop je DSL aansluiting zit, of de laatste SC (streetcabinet) waar enkel telefonie op kan? Als je wil, stuur mij jou gegevens en die van je ouders eens door en ik neem eens een kijkje. Maar het lijkt mij meer als ongehoord dat je je relaas - wat duidelijk andere problemen zijn dan enkel traag i-net - loopt te voeren in een topic over traag i-net. Dat je dan ook de link niet ziet tussen de laatste 3 dagen en langer, en daardoor begint te verwijten, is allesbehalve onproffesioneel. Dus bezorg me je gegevens en ik bekijk het eens... Maar houd er rekening mee dat een lijn op 4km perfect kan werken tijdens jaren op 4Mbit, maar van zodra bvb je buur ADSL neemt jou lijn beïnvloedt wordt...
SimplePPC
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2006, 14:03

@All: sinds vrijdag waren er inderdaad serieuze problemen welke traag internet gaven als resultaat. Dit zou sinds gisteren avond op gelost moeten zijn.


Alle respect daarvoor, zo zaken kunnen gebeuren, maar het grote probleem mijns inziens is a) de communicatie over deze problemen en b) tegemoetkomingen

a) als er zo een probleem zich voordoet zouden op zijn minst ALLE getroffen personen via bv een mail gecontacteerd moeten worden met een verontschuldiging en een reden (hoeft niet echt gedettaileerd te zijn) wat er gebeurt is.
Of een webstek waarop staat waar er zich technische problemen voordoen, dan weet men tenminste als er iets thuis of op de servers aan de hand is..

b) er is een verschil tussen 3 uur geen internet of 3 dagen geen internet. Vanaf 1 dag zou men 1 euro per dag korting moeten geven op de volgende factuur vind ik, we betalen toch voor 24/24 365 op 365 internet he :)

Das alles, voorlopig werkt het weer en ik ben content :)
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

SimplePPC schreef:@All: sinds vrijdag waren er inderdaad serieuze problemen welke traag internet gaven als resultaat. Dit zou sinds gisteren avond op gelost moeten zijn.


Alle respect daarvoor, zo zaken kunnen gebeuren, maar het grote probleem mijns inziens is a) de communicatie over deze problemen en b) tegemoetkomingen

a) als er zo een probleem zich voordoet zouden op zijn minst ALLE getroffen personen via bv een mail gecontacteerd moeten worden met een verontschuldiging en een reden (hoeft niet echt gedettaileerd te zijn) wat er gebeurt is.
Of een webstek waarop staat waar er zich technische problemen voordoen, dan weet men tenminste als er iets thuis of op de servers aan de hand is..

b) er is een verschil tussen 3 uur geen internet of 3 dagen geen internet. Vanaf 1 dag zou men 1 euro per dag korting moeten geven op de volgende factuur vind ik, we betalen toch voor 24/24 365 op 365 internet he :)

Das alles, voorlopig werkt het weer en ik ben content :)
Dan moet je gaan aankloppen voor een abo met garanties ... en daar betaal je voor, plain and simple... Het internet werkte, enkel tergend traag, dus je kan niet zeggen dat er geen internet was.

Hiervoor verwijs ik ook even naar onze algemene voorwaarden:
algemene voorwaarden BASE schreef: D.2.3. De toegang tot het Internet is permanent beschikbaar zonder enige tijdslimiet,
onder voorbehoud van onderbrekingen die voortkomen uit een oorzaak vreemd aan KPNB,
ongeacht of ze inherent zijn aan de technische betrouwbaarheid van de gebruikte apparatuur
of technologie, of te wijten aan eender welk voorval vreemd aan KPNB die KPNB in de onmogelijkheid
stelt toegang tot het Internet te verschaffen. Behalve ingeval van een aan KPNB
toerekenbare fout, kan KPNB geen enkele garantie bieden betreffende de toegangstijden tot
het Internet, de vertragingen in de overbrenging van gegevens of de kwaliteit ervan en eventuele
toegangsbeperkingen tot netwerken en servers verbonden met het Internet. De Klant
mag geen apparatuur aansluiten of software installeren die de KPNB- of Belgacom-netwerken
negatief zou kunnen beïnvloeden.
Ik heb zelf de berichten op onze "bandjes" laten zetten, dus er werd gecommuniceerd dat er een probleem was.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

320i schreef: Dan moet je gaan aankloppen voor een abo met garanties ... en daar betaal je voor, plain and simple... Het internet werkte, enkel tergend traag, dus je kan niet zeggen dat er geen internet was.
Harde taal voor een isp. Normaal gezien is een isp bereid om dan een kleine tegemoetkoming te doen naar de klant die problemen heeft door het bedrijf (lees isp) zelf. Bij andere operatoren krijg je dan een korting op je abonnement van de volgende maand. Als iets drie dagen niet werkt verwacht je als klant een communicatie via de media (kranten, radio, ...), website, fora en dergelijke meer. Maar geen stilzwijgen van de problemen en paraplu omhoog steken en de schuld afwimpelen en de eigen verantwoordelijkheid ontlopen.

De strategie van een kleine tegemoetkoming is veel zinvoller voor het behoud en tevredenheids barometer van de klant. Is ook positieve reclame.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Ik ga hier heel eerlijk om antwoorden, ik kan u hier gaan uitjakkeren en doen, ik ben geen ISP, ik werk voor een ISP maar ben nergens verplicht mijn tijd hier te verdoen omdat dit in mijn job zit.
Enige reden waarom ik hier actief ben is om waar mogelijk een helpende hand te zijn.

En ik denk, in tegenstelling tot uw reactie, dat mijn reactie van vanmorgen niet was dat ik afwimpelde, en paraplu omhoog stak. Dus vertel mij dan ook is waar ik eigen verantwoordelijkheid ontloop?

En nog iets: NIET IEDEREEN WAS GEIMPACTEERD EN DE LIJNEN WERKTEN, ENKEL TRAGER!!!!
fuutje
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jul 2006, 14:17
Locatie: Bree - Limburg

320i schreef: Ik heb zelf de berichten op onze "bandjes" laten zetten, dus er werd gecommuniceerd dat er een probleem was.
Klopt. Ik heb de helpdesk gebeld en toen ik de melding kreeg ivm. een storing op het netwerk wist ik dat er meerdere klanten problemen hadden.

Ondertussen werkt het internet hier al wat beter. Toch blijft de snelheid nog een stuk beneden de "normale" waarden van enkele weken geleden. Verschillende tests in een periode van 3 uur:

http://speedtest.versateladsl.be/
Your current bandwidth reading is:

1.23 Mbps

which means you can download at 157.41 KB/sec. from our servers.


Volgens mij zijn nog niet alle problemen van de baan...

mvrgr,
Frank.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”