Base rekent 11,43 cent per minuut aan voor de afhandeling van een telefonische oproep, Belgacom maar 7,2 cent. En dus subsidieert Belgacom KPN, het moederbedrijf van Base. Dat zegt Belgacom-baas Didier Bellens in een interview met De Standaard.
Bron: ZDNet
'Klein Belgacom subsidieert groot KPN'
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Bespeur ik hier iets van het Calimero syndroom: "Zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk, o nee" ?'Klein Belgacom subsidieert groot KPN'.....
Base is een dochter van KPN, en Mobistar van France Telecom. Dat zijn grotere maatschappijen dan wij, maar ze worden dus eigenlijk gesubsidieerd door het kleine Belgacom.”
Een paar jaar geleden had Belgacom de kans het toen arme KPN over te nemen...Dat hebben ze niet aangedurfd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Dat we straks niet alleen moeten klagen over geldstromen naar Wallonie maar ook naar Nederland .deej schreef:En half België subsidieert Belgacom, what's the point?
In extremis kan je met een beetje goede wil stellen dat internet in Nederland zo goedkoop is omdat het deels betaald wordt door ons .
- brooklyn
- Elite Poster
Het zal mij een worst wezen wie meer of minder betaald , ik bel goedkoper met base zo simpel is het.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Wat Base aan Belgacom moet voor een leased line zullen we dan maar niet in rekening brengen zeker ?
Wat Belgacom aanrekent voor de kabel waarover die interconnectcalls gaan zullen we dan maar niet in rekening brengen zeker ?
Ik denk dat Belgacom niet te veel te klagen heeft...
J.
Wat Belgacom aanrekent voor de kabel waarover die interconnectcalls gaan zullen we dan maar niet in rekening brengen zeker ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Toen ik meneer Bellens z'n vorige rant las in een online krantenartikel, maakte ik me de bedenking dat CEOs (in 't algemeen) een heel artikel mogen vullen in een krant zonder enige vorm van tegenspraak of journalistieke duiding.
-
- Elite Poster
dat zijn vastgelegde prijzen door het BIPT. dus uw opmerking raakt kant toch wal vind ikJoe de Mannen schreef:Wat Base aan Belgacom moet voor een leased line zullen we dan maar niet in rekening brengen zeker ?
J.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Vastgelegd maar nog steeds met voldoende winst... wal geraakt, kant ookhollebollegijs schreef:dat zijn vastgelegde prijzen door het BIPT. dus uw opmerking raakt kant toch wal vind ikJoe de Mannen schreef:Wat Base aan Belgacom moet voor een leased line zullen we dan maar niet in rekening brengen zeker ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Op hetgeen ik hoor van de interconnectmanagers op het werk.
J.
J.
Toen de dotcomcrash plaatsvond in 2001-2002 kwamen de meeste grote telecomspelers in financiële problemen. Ze hadden gigantische bedragen geleend om UMTS-licenties aan te schaffen. KPN zat toen op een schuld van 22 miljard als ik het mij goed herinner. De aandelenkoersen stortten in en niemand wou hen nog geld lenen want de hype was over. Een van de weinigen die nauwelijks schulden hadden was Belgacom want dat bedrijf houdt zich enkel bezig met het leegschudden van Belgische klanten en doet eigenlijk nooit iets in andere landen.
KPN was wanhopig op zoek naar geld en er kwamen besprekingen met Belgacom dat nauwelijks 25% van de omvang van KPN had. KPN stelde een fusie voor en Belgacom had daar wel oren naar maar alleen als het een absolute meerderheid kreeg in de nieuwe combinatie. Daarop liepen de besprekingen uiteindelijk kapot. KPN koos ervoor een claimemissie te doen en zo geld op te halen. De Nederlandse regering ondersteunde die emissie en kocht voor 5 miljard Euro aandelen die later weer met winst van de hand werden gedaan.
7 jaar later is KPN weer dik winstgevend, biedt goeie voorwaarden aan zijn klanten in de 3 verschillende thuismarkten (NL, BE en DE). Belgacom is inderdaad nog steeds "klein" in vergelijking maar bijzonder winstgevend doordat de Belgische klanten nog altijd uitgemolken worden. Toch jammer dat het toen in 2001/2002 niet anders gelopen is.
KPN was wanhopig op zoek naar geld en er kwamen besprekingen met Belgacom dat nauwelijks 25% van de omvang van KPN had. KPN stelde een fusie voor en Belgacom had daar wel oren naar maar alleen als het een absolute meerderheid kreeg in de nieuwe combinatie. Daarop liepen de besprekingen uiteindelijk kapot. KPN koos ervoor een claimemissie te doen en zo geld op te halen. De Nederlandse regering ondersteunde die emissie en kocht voor 5 miljard Euro aandelen die later weer met winst van de hand werden gedaan.
7 jaar later is KPN weer dik winstgevend, biedt goeie voorwaarden aan zijn klanten in de 3 verschillende thuismarkten (NL, BE en DE). Belgacom is inderdaad nog steeds "klein" in vergelijking maar bijzonder winstgevend doordat de Belgische klanten nog altijd uitgemolken worden. Toch jammer dat het toen in 2001/2002 niet anders gelopen is.