Telenet CEO adviseert kabelaars geen prijsverlagingen...

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als het van Telenet CEO Duco Sickinghe afhangt, volgen er in de kabelsector geen prijsverlagingen. Dat adviseerde hij ook aan ruim 250 kabeloperatoren van over de hele wereld op de jaarlijkse editie van het kabelcongres EuroSummit in Lissabon.

Sickinghe adviseert de kabelaars zo snel mogelijk uit de prijscompetitie te stappen. De kabeloperatoren kunnen zich wel onderscheiden in de service. ‘Het is service, service, service.’ vindt hij. Volgens de topman wordt de kabelsector gekenmerkt door hoge investeringen, prijsconcurrentieel werken is volgens hem zelfmoord.

meer op mijn blog.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 12 nov 2009, 02:39, in totaal 2 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Lord Utopia schreef:Sickinghe adviseert de kabelaars zo snel mogelijk uit de prijscompetitie te stappen. ‘Het is service, service, service.’ vindt hij. Volgens de topman wordt de kabelsector gekenmerkt door hoge investeringen, prijsconcurrentieel werken is volgens hem zelfmoord.
Als dat letterlijk zijn woorden zijn, dan waagt hij zich op zeer glad eis. De Europese authoriteiten hebben al miljoenen hoge boetes uitgeschreven tegen bedrijven die zich "anti-competitief" opstellen. Daar kunnen ze niet mee lachen !!
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

philippe.deleye schreef:
Lord Utopia schreef:Sickinghe adviseert de kabelaars zo snel mogelijk uit de prijscompetitie te stappen. ‘Het is service, service, service.’ vindt hij. Volgens de topman wordt de kabelsector gekenmerkt door hoge investeringen, prijsconcurrentieel werken is volgens hem zelfmoord.
Als dat letterlijk zijn woorden zijn, dan waagt hij zich op zeer glad eis. De Europese authoriteiten hebben al miljoenen hoge boetes uitgeschreven tegen bedrijven die zich "anti-competitief" opstellen. Daar kunnen ze niet mee lachen !!
Philippe.
Ik lees niet dat hij zich anti-competitief wil opstellen, wel dat hij de competitie niet wil aangaan op kost maar wel op service. Qua regelgeving niets mee verkeerd.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Lord Utopia schreef:De kabeloperatoren kunnen zich wel onderschijden in de service.
Even ter informatie: het is onderscheiden en niet onderschijden. :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

KK schreef:
Lord Utopia schreef:De kabeloperatoren kunnen zich wel onderschijden in de service.
Even ter informatie: het is onderscheiden en niet onderschijden. :lol:
Ja I know... dat gebeurt nu eenmaal soms eens, zo van die oerdomme fouten.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Goede Waar leveren voor de Klant z'n geld was vroeger een erezaak - nu is dat blijkbaar een knipoog die verboden prijsafspraken moet omzeilen.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

persoonlijk denk ik dat hij wel eens gelijk zou kunnen hebben !

upc nl

30 Mbps geen data limiet onbeperkt bellen ganse dag + europa + digicorder 48 euro

telenet

25 Mbps 100gb data onbeperpk bellen gansen + europa + dicorder =98 euro

dusja moeten de andere al nie veel dalen in prijs
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

proximusboy schreef:persoonlijk denk ik dat hij wel eens gelijk zou kunnen hebben !
Die denk alleen aan zijn bonussen en z'n aandelen en geeft u gelijk
:kiss:
Laatst gewijzigd door destertjes 12 nov 2009, 13:08, in totaal 1 gewijzigd.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

KK schreef:
Lord Utopia schreef:De kabeloperatoren kunnen zich wel onderschijden in de service.
Even ter informatie: het is onderscheiden en niet onderschijden. :lol:
het moest mss " de kabeloperatoren kunnen zich wel onderschijTen in de service" zijn ofzo :banana:
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
VOODOOS!L
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 maa 2007, 21:52
Bedankt: 1 keer

hij heeft ergens wel een punt dat klanten service belangrijk is...
maar bij Telenet hebben ze geen deftige service (belachelijke limieten, belachelijke digibox verplichtingen, etc) en dan nog eens veel te hoge tarieven...dus hij is wel de laatste die dan zo iets moet komen verkondigen!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Service is één ding, daar kán je iets voor terug vragen, maar hoge prijzen kun je daarmee niet verantwoorden.
De kunst is: uw klanten zo goed en goedkoop mogelijk behandelen, want goedkoop is niet persé slecht. Dat is de kunst. Maar Telenet lijkt die kunst niet te willen kunnen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Service is één ding
Het begrip "service" is trouwens zeer variabel bij Telenet... van redelijk goed, tot absolute dieptepunten (en in m'n persoonlijke ervaringen ligt het aantal dieptepunt nog altijd ver voor op de andere).

De vraag is trouwens als je een correct werkend product krijgt... is dit service, of gewoon een basisvereiste ? Wat verstaat Telenet dus onder service... bijvoorbeeld de mogelijkheid poorten te laten openzetten (wat bij BGC wel kan) is al niet mogelijk bij Telenet.
destertjes
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mei 2009, 14:17

r2504 schreef:
bijvoorbeeld de mogelijkheid poorten te laten openzetten (wat bij BGC wel kan) is al niet mogelijk bij Telenet.
Awel ,over zo'n prutsen heb ik nu nog nooit gezeurrrixt
'k weet ook niet wat ik met poorten kan(zou willen) aanvangen,hecht er geen belang aan. :angel:

Ps,; is maar een marginale opinie(opmerking),maar wie weet dat niet ? ?

Of kwam die opmerking van een ander kieken :oops:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ze lijken goed te luisteren :twisted: .
Ziggo verhoogt tarieven per 1 januari 2010
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”