wegvallende verbinding

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
broch
Starter
Starter

Dag allen,

In afwachting van een oplossing door Dommel dacht ik mijn probleem hier ook even te posten in de hoop dat er nog nuttige tips opduiken.

Mijn verbinding heeft sinds de activatie altijd perfect gewerkt. Sinds drie weken valt de verbinding echter dikwijls weg: het online lampje gaat uit en het ADSL-lampje begint te flikkeren. Om de zoveel tijd lijkt de modem zichzelf ook te resetten. Als ik via de browser naar de Siemens ga staat daar 'Disconnected: Line Loopback'. Na onbepaalde tijd (een half uur tot soms wel een halve dag) herstelt de verbinding zichzelf weer. Dit gebeurt met onregelmatige tussenpozen: soms gaat het drie dagen goed, maar nu is het alweer drie dagen na mekaar 'prijs'.

De modem resetten of andere dingen die ik zelf kan proberen halen helaas niets uit. Er loopt een ticket bij Dommel, maar er is in ieder geval niets mis met de lijn zelf - volgens Dommel. Ik ben nog in afwachting van een telefoontje van een technicus om andere mogelijkheden te bespreken, maar wie dit herkent en tips heeft mag het altijd laten weten :). Hopelijk kan dit snel opgelost worden - ik ben nog steeds tevreden met Dommel, maar ondertussen heeft de verbinding in drie weken al meer downtime gehad dan in vijf jaar Belgacom.

Alvast bedankt!
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Om de zoveel tijd lijkt de modem zichzelf ook te resetten.
Hierdoor krijg ik het gevoel dat het een modem probleem is.
Leen eens een ander modem en kijk hoe het daar mee gaat.
broch
Starter
Starter

Zou ik hiervoor ook mijn oude Thomson Speedtouch kunnen gebruiken? Ik ken niet meteen andere Dommel-gebruikers in mijn omgeving :| . Ik heb ook aan de modem gedacht, maar tussen de pannes door gaat het perfect, niet meteen iets dat je verwacht van een modem die langzaam aan het sterven is :).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb daar wel rare dingen mee beleefd; doordat een (geschakelde) voeding rot werd, werd het modem netspanningsafhankelijk.
Dus 'savonds wanneer de lichtnetbelasting groter werd (electrisch koken, extra verlichting enz) en de netspanning iets lager, gaf het modem problemen.
Daar kwam ik achter door met een autotrafo de netspanning van het modem met 10V te verhogen: weg probleem.
Uiteraard slechts tijdelijk.
Voor dat ik hier achter was, was mijn eerste conclusie: Oh, 'savonds problemen, zal wel aan de hogere internetactiviteit 'savonds liggen, overspraak van aderparen enz...niet dus.
Dus dingen blijken soms anders dan ze eerst lijken.

Ik weet niet wat voor abo je hebt, ik denk cityconnect, dan moet tijdelijk die speedtouch wel werken denk ik.
(mijn modem met de rotte voeding was een speedtouch 546 :-( )
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb 2 jaar geleden een bijna identiek probleem gehad (toen nog bij skynet)... een adsl lijn die sinds 2000 zonder problemen had gewerkt, begon ineens raar te doen (sync die wegviel etc)... modem vervangen; geen oplossing. Belgacom beweerde 4 weken lang dat de lijn in orde was.... tot er een technieker langskwam die effectief luisterde... ze hebben dan de aansluiting veranderd (de kabel die binnenkomt aangesloten op een andere kabel): probleem opgelost.
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

dus aangesloten op een andere kabel (in de andere richting ofzo) buiten de woning...
Oni
Starter
Starter

'k Heb een soortgelijk probleem. Heb sinds 1 maand cityconnect bij Dommel, doch nog geen deftige verbinding tot stand kunnen brengen.
Zit volgens Dommel op 2.6km van de centrale maar heb veel te rare lijnwaarden en de Siemens modem synct zeer moeilijk. Als ie dan connectie heeft is het aan een enorm lage snelheid. Al vanalles geprobeerd aan binnenbekabeling, en nu staat modem quasi rechtstreeks op aansluiting BC, dus kan niets meer zijn intern. Er is al een technieker van BC langs geweest, lijn is goed zei die.. Doch ik krijg nog altijd geen of slecht verbinding.. Technieker gaat nogmaals langs komen, ik weet het zelf ook niet meer..
Iemand van de buurt van Mechelen waar ik mijn modem eens zou kunnen testen? Of die z'n ADSL2+ modem eens even zou willen uitlenen om mijn verbinding te testen?
broch
Starter
Starter

Net toen ik gisteravond een andere modem wilde testen was de verbinding weer in orde, maar vanmorgen was de zaak weer offline :s. Ik hou jullie op de hoogte, hopelijk hoor ik vandaag wat van Dommel.
broch
Starter
Starter

Nog even een update met de goede afloop, misschien hebben anderen er iets aan.

Dit weekend had ik eindelijk tijd gevonden om mijn oude Speedtouch aan te sluiten. Het werd al snel duidelijk dat de modem het probleem niet was: ook de Thomson kon pas na veel proberen een verbinding tot stand brengen en drie uur later flikkerde alweer het oranje lampje ten teken dat de verbinding weg was.

Maandagmorgen om negen uur zat ik meteen weer aan de telefoon met de Dommel-helpdesk en gelukkig trof ik deze keer een medewerker die wat meer deed dan mijn ticket heropenen in de hoop dat er eens een technicus zou bellen :).

Na wat vragen voerde hij nogmaals een lijnmeting uit. Naar aanleiding van de resultaten vroeg hij mij of de modem wel op de primaire telefoon-aansluiting zat. Omdat ik dat niet zeker wist (recent aangekocht huis) raadde hij mij aan om de modem op de tweede aansluiting op het gelijkvloers te proberen. Dat heb ik maandagmiddag meteen gedaan en dat lijkt, voorlopig althans, de oplossing te zijn: de verbinding is sindsdien 100% up geweest - al blijft het nog even hout vasthouden :).
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Hetzelfde probleem van uitvallen en heropstarten van de modem vind ook bij mij plaats. enkel de homeconnectors en de netconnectors zouden deze problemen ondervinden. Netconnectors zouden hun modem kunnen resetten om te kijken of de problemen dan verdwenen zijn.

volgens dommel dien je deze procedure te volgen:

1) verwijder de homeconnect software en download eerst indien je kan de nieuwste versie op http://www.dommel.be/setup.zip
2) reset de modem terug naar fabrieksinstellingen. Dit doe je door in te loggen in de modem. geef in de adresbalk van internet explorer 192.168.2.1 en geef als wachtwoord in admin of ADMIN. Indien je deze instellingen hebt aangepast dien je jou instellingen te gebruiken.
3) nadat de modem hierna is opgestart herinstalleer je de homelink software. na de installatie van de software kies je bij het begin sqcherm voor optie 3.

als de problemen hierna blijven bestaan dien je contact op te nemen op het nummer 011920000 aangezien dommel niet direct weet of dit probleem rechtstreeks verbonden is met de overflow die op de drukkere momenten plaats vind bij belgacom.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

we zijn intussen zoveel uur verder en de service lijkt niet echt te verbeteren. 't is wel vreemd dat de buurman die bij belgacom aangesloten is nergens last van heeft..... ook niet de vorige keer toen er zoveel problemen waren ivm overflow
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Vanmorgen na mijn mail van gisteren met enkele screenshots van hoe onstabiel de verbinding is heb ik telefoon gekregen. Maandag krijg ik normaal gezien een technieker over de vloer. Dommel geeft toe dat de sync ontzettend onstabiel is wat ik (en waarschijnlijk veel andere gebruikers bij diverse providers) momenteel ondervinden. Ik herhaal wel dat enkel netconnect en homeconnect hierdoor getroffen zijn, dus cityconnect en speedconnect zijn vrij van deze problemen.

Maandag kan je hier de bevindingen of de oplossingen hier lezen omdat deze jullie misschien ook kunnen helpen bij het oplossen van deze verbindingsproblemen.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik heb intussen een bgc technieker over de vloer gehad en ik ben tegelijk klaar voor vdsl (indien het hier ooit komt).

anyway: volgens de technieker lag het aan de aansluiting. nochtans heeft het altijd goed gewerkt zo. Heb een nieuw plaatje aan de muur gekregen en het werkt weer al zijn er nog een paar snelheidsprobleempjes, maar ben blij dat het weer werkt.
broch
Starter
Starter

Hmm, misschien moet ik dan ook maar eens een technicus laten komen. Hoewel de verbinding nu wel online blijft is de snelheid niet altijd wat ze moet zijn. Op een gegeven moment zat ik zelfs maar aan een halve megabit meer. De modem uit- en aanzetten verhelpt dit wel, maar het zou niet mogen, natuurlijk.
janhe
Starter
Starter

Had hier gisteravond ook wat problemen (zone 014)

Het adsl-signaal viel vaak weg en het duurde ook lang voordat het terug kwam. Ook rare bitrates zoals 96 kbit/s upstream.

Blijkbaar is turboline niet meer zo stabiel als vroeger.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”