Ik ben niet zo'n grote downloader maar elke morgen moet ik toch tussen de 1 en 2 GB downloaden.
Normaal gebeurt dit altijd voor 10u00, dus gedurende de periode dat nachtsurfen actief is.
Nadat er een vandaag een technieker was langsgeweest moest ik even op Mijn Telenet zijn en zo kwam ik op de Telemeter pagina terecht.
Groot was mijn verbazing te zien dat ik vandaag 1,77GB had verbruikt volgens de Telemeter en dat terwijl de werkelijk gedownloade hoeveelheid 1,73GB bedroeg.
Normaal zou die download maar aan 50% mogen aangerekend zijn.
Ik heb voor de rest van de dag een beetje gesurft maar geen downloads, geen streaming video of radio, enz...
Nog erger, vanaf 13u30 helemaal geen internet, want dan is de technieker gekomen.
Ik ben dan maar eens de details van de Telemeter gaan vergelijken met de daadwerkelijk gedownloade data (is vrij gemakkelijk te controleren) en het lijkt erop dat vanaf 30 september nachtsurfen niet meer actief is.
Ik ga nu zelf een aantal metingen doen maar ik wou de Telenet gebruiker verwittigen dat er mogelijks iets fout is met het nachtsurfen.
Werkt nachtsurfen niet meer?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Bedankt voor de update.
Hier nog steeds vreemde dingen ondanks dat:
1) kabel in orde is
2) versterker vervangen is
3) modem vervangen is
4) switch vervangen is
Nog even afwachten want gisteren heb ik hier gans de dag een Telenet bestelwagen gezien met veel antennekes op
Hier nog steeds vreemde dingen ondanks dat:
1) kabel in orde is
2) versterker vervangen is
3) modem vervangen is
4) switch vervangen is
Nog even afwachten want gisteren heb ik hier gans de dag een Telenet bestelwagen gezien met veel antennekes op
-
- Starter Plus
Ook bij mij geen problemen: data die deze morgen verbruikt werd, verschijnt mooi voor de helft op de telemeter...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Woops, was dit topic al vergeten.
Hier geen problemen meer.
Ik had op aanraden van Telenet NetLimiter 2 Monitor geinstalleerd en er werd weldegelijk rekening gehouden met nachtsurfen.
De oorzaak van de problemen is nooit gevonden maar ook de problemen van het wegvallen van mijn verbinding is nooit gevonden.
Maar uiteindelijk heb ze alles vervangen en extra testen gedaan en sindsdien geen problemen meer en nachtsurfen werkt ook weer (hout vasthouden ).
Hier geen problemen meer.
Ik had op aanraden van Telenet NetLimiter 2 Monitor geinstalleerd en er werd weldegelijk rekening gehouden met nachtsurfen.
De oorzaak van de problemen is nooit gevonden maar ook de problemen van het wegvallen van mijn verbinding is nooit gevonden.
Maar uiteindelijk heb ze alles vervangen en extra testen gedaan en sindsdien geen problemen meer en nachtsurfen werkt ook weer (hout vasthouden ).
Laatst gewijzigd door Astralon 26 okt 2009, 21:45, in totaal 1 gewijzigd.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
wat vasthouden?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset