Werkt nachtsurfen niet meer?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik ben niet zo'n grote downloader maar elke morgen moet ik toch tussen de 1 en 2 GB downloaden.
Normaal gebeurt dit altijd voor 10u00, dus gedurende de periode dat nachtsurfen actief is.

Nadat er een vandaag een technieker was langsgeweest moest ik even op Mijn Telenet zijn en zo kwam ik op de Telemeter pagina terecht.
Groot was mijn verbazing te zien dat ik vandaag 1,77GB had verbruikt volgens de Telemeter en dat terwijl de werkelijk gedownloade hoeveelheid 1,73GB bedroeg.
Normaal zou die download maar aan 50% mogen aangerekend zijn.

Ik heb voor de rest van de dag een beetje gesurft maar geen downloads, geen streaming video of radio, enz...
Nog erger, vanaf 13u30 helemaal geen internet, want dan is de technieker gekomen.

Ik ben dan maar eens de details van de Telemeter gaan vergelijken met de daadwerkelijk gedownloade data (is vrij gemakkelijk te controleren) en het lijkt erop dat vanaf 30 september nachtsurfen niet meer actief is.

Ik ga nu zelf een aantal metingen doen maar ik wou de Telenet gebruiker verwittigen dat er mogelijks iets fout is met het nachtsurfen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

hier bij mij wekrt het nog altijd mijn 30gb gaat altijd 80% naar upload tussen 0-10u
ik kan 3Gb uppen tussen die uren en er is een 1600mb af deze nacht
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Bedankt voor de update.

Hier nog steeds vreemde dingen ondanks dat:
1) kabel in orde is
2) versterker vervangen is
3) modem vervangen is
4) switch vervangen is

Nog even afwachten want gisteren heb ik hier gans de dag een Telenet bestelwagen gezien met veel antennekes op :P
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

deze nacht zijn er werken geweest dacht ik maar ja best even afwachten ,maar ik denk eenmaal je er mee zit dat het een moeilijke klus zal worden om het terug normaal te krijgen...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Nightflyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jun 2004, 09:25

Ook bij mij geen problemen: data die deze morgen verbruikt werd, verschijnt mooi voor de helft op de telemeter...
Syne
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2009, 21:29

Zelfde probleem. Gisteren er op gerekend dat ik 4 ipv 8 gig ging afhalen via nachtsurf, niet dus.
Alle download is mooi aangerekend. :bang: :bang: :bang:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Woops, was dit topic al vergeten.

Hier geen problemen meer.
Ik had op aanraden van Telenet NetLimiter 2 Monitor geinstalleerd en er werd weldegelijk rekening gehouden met nachtsurfen.

De oorzaak van de problemen is nooit gevonden maar ook de problemen van het wegvallen van mijn verbinding is nooit gevonden.
Maar uiteindelijk heb ze alles vervangen en extra testen gedaan en sindsdien geen problemen meer en nachtsurfen werkt ook weer (hout vasthouden :bang: ).
Laatst gewijzigd door Astralon 26 okt 2009, 21:45, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

wat vasthouden?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

selder schreef:wat vasthouden?
Thanks :oops: . Is inmiddels aangepast.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”