koekie schreef:Zal eens checken of ze dit ook bij de reeds actieve gebruikers (profiel starter) aangepast hebben, of dat dit enkel geldt voor de nieuwe klanten.
Wat in positieve zin indertijd veranderde is het volume. Van 1 Giga naar 5 Giga. Dit is tot op heden onaangepast gebleven.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Uit ervaring weet ik dat ze dit bij actieve gebruikers niet aanpassen, integendeel. Ik heb (blijkbaar net op tijd) een aanpassing gevraagd van 2Mbps/512Kbps naar 6Mbps/640Kbps.
Op mijn vorige adres kon ik wegens problemen met de binnenbekabeling niet hoger intrainen dan 2Mbps.
Na een probleemloze verhuis (incl. ADSL-signaal) was de snelheidsbeperking ook meegenomen. Uit de nieuwe statistieken bleek dat die beperking niet langer nodig was en ik op mijn nieuwe adres fullspeed kon gaan.
Na een ticket geopend te hebben bij EDP bleek inderdaad dat mijn lijn probleemloss op 6Mbps/640Kbps kon trainen en hebben ze mijn profiel in die zin laten aanpassen. Het aanpassen van het profiel moest (in mijn geval toch) door Belgacom zelf gebeuren.
Lord Utopia schreef:Dit heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat EDPnet nu langs Belgacom werkt ipv Scarlet. Om een 6/640 kbps product aan te bieden via ADSL, zou EDPnet ferm meer geld mogen neertellen.
Het lijkt mij stug dat EDPNet hiervoor
ferm meer geld zou mogen neertellen. Mijn profielaanpassing heeft mij nl. geen cent gekost (uitdrukkelijk gevraagd) en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat als EDP er zelf kosten aan zou hebben, ze ze niet zouden doorrekenen. Anders zou het wel een zeer mooie geste zijn
dejean schreef:Toegeven, deze formule is wel erg duur. Vergeleken met wat je bij Mobistar krijgt voor 25 €.
Voor de gewone burger zijn er veel betere alternatieven. Ik vrees dat ze daar bij Edpnet hun huiswerk eens goed moeten gaan maken,
Euh... tenzij er in de laatste paar weken veel veranderd zou zijn, sluit de MaxStarter-formule die EDPNet aanbiedt het beste aan bij mijn gebruikersprofiel: weinig traffiek (2 à 3 GB /mnd) maar liefst wel op fullspeed.
Ik geef je wel volledig gelijk als je de vergelijking moet maken met de nieuwe snelheden.