EDPnet starter

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Kan het zijn dat ze bij EDPnet hun download en upload snelheid hebben aangepast naar onder toe? Vroeger was de snelheid dezelfde als die van het gewone abonnement.

6 MBps ---> 4MBps

1 MBps --- > 256 kbps

Zal eens checken of ze dit ook bij de reeds actieve gebruikers (profiel starter) aangepast hebben, of dat dit enkel geldt voor de nieuwe klanten.

Wat in positieve zin indertijd veranderde is het volume. Van 1 Giga naar 5 Giga. Dit is tot op heden onaangepast gebleven. :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

koekie schreef:Kan het zijn dat ze bij EDPnet hun download en upload snelheid hebben aangepast naar onder toe? Vroeger was de snelheid dezelfde als die van het gewone abonnement.

6 MBps ---> 4MBps

1 MBps --- > 256 kbps

Zal eens checken of ze dit ook bij de reeds actieve gebruikers (profiel starter) aangepast hebben, of dat dit enkel geldt voor de nieuwe klanten.

Wat in positieve zin indertijd veranderde is het volume. Van 1 Giga naar 5 Giga. Dit is tot op heden onaangepast gebleven. :wink:
De snelheden zijn inderdaad naar beneden aangepast. Van 6 Mbps naar 4 Mbps in download, van 640 kbps naar 256 kbps in upload. De limiet van 1 naar 5 GB was al aangepast toen de snelheid nog tot 6 Mbps ging.

Om het een beetje te verdoezelen hebben ze tijdens de maand september een eenmalige promotie gedaan voor Starter. De eerste zes maanden waren aan 9,95 euro per maand, daarna 19,95 euro per maand.

Dit heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat EDPnet nu langs Belgacom werkt ipv Scarlet. Om een 6/640 kbps product aan te bieden via ADSL, zou EDPnet ferm meer geld mogen neertellen.

Met de recente snelheidswijziging is Dommel Netconnect Start opeens een stuk interessanter geworden.
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Toegeven, deze formule is wel erg duur. Vergeleken met wat je bij Mobistar krijgt voor 25 €.
Voor de gewone burger zijn er veel betere alternatieven. Ik vrees dat ze daar bij Edpnet hun huiswerk eens goed
moeten gaan maken,
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Lord Utopia schreef:
koekie schreef:Kan het zijn dat ze bij EDPnet hun download en upload snelheid hebben aangepast naar onder toe? Vroeger was de snelheid dezelfde als die van het gewone abonnement.

6 MBps ---> 4MBps

1 MBps --- > 256 kbps

De snelheden zijn inderdaad naar beneden aangepast. Van 6 Mbps naar 4 Mbps in download, van 640 kbps naar 256 kbps in upload. De limiet van 1 naar 5 GB was al aangepast toen de snelheid nog tot 6 Mbps ging.

Om het een beetje te verdoezelen hebben ze tijdens de maand september een eenmalige promotie gedaan voor Starter. De eerste zes maanden waren aan 9,95 euro per maand, daarna 19,95 euro per maand.

Dit heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat EDPnet nu langs Belgacom werkt ipv Scarlet. Om een 6/640 kbps product aan te bieden via ADSL, zou EDPnet ferm meer geld mogen neertellen.

Met de recente snelheidswijziging is Dommel Netconnect Start opeens een stuk interessanter geworden.

Prachtig toch, die overname van Scarlet door Belgacom? :evil:

Apenland!!!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het gaat hier wel nog altijd om assumpties, hé. Zonder enige fundering.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Goztow schreef:Het gaat hier wel nog altijd om assumpties, hé. Zonder enige fundering.
Is toch evident?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Lord Utopia schreef:
Goztow schreef:Het gaat hier wel nog altijd om assumpties, hé. Zonder enige fundering.
Is toch evident?
Ik dacht dat BGC zijn prijzen oor bestaande diensten niet mocht aanpassen? Dat zou toch ook wel gelden voor resellers?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Goztow schreef: Ik dacht dat BGC zijn prijzen oor bestaande diensten niet mocht aanpassen? Dat zou toch ook wel gelden voor resellers?
Klanten werden toch sowieso overgezet op Belgacom-profielen?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

koekie schreef:Zal eens checken of ze dit ook bij de reeds actieve gebruikers (profiel starter) aangepast hebben, of dat dit enkel geldt voor de nieuwe klanten.

Uit ervaring weet ik dat ze dit bij actieve gebruikers niet aanpassen, integendeel. Ik heb (blijkbaar net op tijd) een aanpassing gevraagd van 2Mbps/512Kbps naar 6Mbps/640Kbps.
Op mijn vorige adres kon ik wegens problemen met de binnenbekabeling niet hoger intrainen dan 2Mbps.
Na een probleemloze verhuis (incl. ADSL-signaal) was de snelheidsbeperking ook meegenomen. Uit de nieuwe statistieken bleek dat die beperking niet langer nodig was en ik op mijn nieuwe adres fullspeed kon gaan.
Na een ticket geopend te hebben bij EDP bleek inderdaad dat mijn lijn probleemloss op 6Mbps/640Kbps kon trainen en hebben ze mijn profiel in die zin laten aanpassen. Het aanpassen van het profiel moest (in mijn geval toch) door Belgacom zelf gebeuren.
Lord Utopia schreef:Dit heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat EDPnet nu langs Belgacom werkt ipv Scarlet. Om een 6/640 kbps product aan te bieden via ADSL, zou EDPnet ferm meer geld mogen neertellen.
Het lijkt mij stug dat EDPNet hiervoor ferm meer geld zou mogen neertellen. Mijn profielaanpassing heeft mij nl. geen cent gekost (uitdrukkelijk gevraagd) en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat als EDP er zelf kosten aan zou hebben, ze ze niet zouden doorrekenen. Anders zou het wel een zeer mooie geste zijn :-)
dejean schreef:Toegeven, deze formule is wel erg duur. Vergeleken met wat je bij Mobistar krijgt voor 25 €.
Voor de gewone burger zijn er veel betere alternatieven. Ik vrees dat ze daar bij Edpnet hun huiswerk eens goed moeten gaan maken,
Euh... tenzij er in de laatste paar weken veel veranderd zou zijn, sluit de MaxStarter-formule die EDPNet aanbiedt het beste aan bij mijn gebruikersprofiel: weinig traffiek (2 à 3 GB /mnd) maar liefst wel op fullspeed.
Ik geef je wel volledig gelijk als je de vergelijking moet maken met de nieuwe snelheden.
Computer(k)nul
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Dan moet je toch eens alles herbekijken. Mobistar ADSL voor 25 euro pm is ook "fullspeed" met 35 GB. Voor drie euro meer heb je een vaste lijn. Dat valt nog steeds goedkoper uit dan EDPnet.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Lord Utopia schreef:Dan moet je toch eens alles herbekijken. Mobistar ADSL voor 25 euro pm is ook "fullspeed" met 35 GB. Voor drie euro meer heb je een vaste lijn. Dat valt nog steeds goedkoper uit dan EDPnet.
Het gaat hier wel om een promo. Enkel het eerste jaar aan 25 euro, daarna 40 of 43 euro, tenzij je bereid bent na een jaar nog eens om te schakelen.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Steven7 schreef:
Lord Utopia schreef:Dan moet je toch eens alles herbekijken. Mobistar ADSL voor 25 euro pm is ook "fullspeed" met 35 GB. Voor drie euro meer heb je een vaste lijn. Dat valt nog steeds goedkoper uit dan EDPnet.
Het gaat hier wel om een promo. Enkel het eerste jaar aan 25 euro, daarna 40 of 43 euro, tenzij je bereid bent na een jaar nog eens om te schakelen.
Ik dacht al dat er ergens een addertje zat... :-)
BTW: Die fullspeed is niet zo full als Lord Utopia schreef. De uploadspeed wordt nl. beperkt tot 384kbps terwijl ik bij EDP aan 640kbps sync.
Computer(k)nul
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Steven7 schreef:
Voor de rest van de contractduur bedraagt het abogeld 25 euro...
(*) Promo: 15 euro korting op uw maandelijks abonnement : 40€ - 15€ = 25€
(**) Promo: 15 euro korting op uw maandelijks abonnement : 43€ - 15€ = 28€
Promo's geldig voor alle nieuwe Mobistar adsl-klanten. Geldig voor de volledige duurtijd van het adsl-contract.
Als je maar 2-3 GB verbruikt, waarom heb je dan zo'n uploadsnelheid nodig? Om in één dag 3 GB op te laden?
dejean
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:
Steven7 schreef:
Promo's geldig voor alle nieuwe Mobistar adsl-klanten. Geldig voor de volledige duurtijd van het adsl-contract.
Als je maar 2-3 GB verbruikt, waarom heb je dan zo'n uploadsnelheid nodig? Om in één dag 3 GB op te laden?
Vele thuiswerkers die via VPN verbinding maken met hun werkgever (server) hebben voldoende aan enkele GB/maand.
PS, een interessant alternatief voor edpnet is nu scarlet !!

Supersnel surfen aan een betaalbare prijs.

Dankzij onze geavanceerde DSL-technologie via glasvezel, garanderen wij u de meest performante DSL-verbinding in België. U kunt surfen aan een downloadsnelheid tot 12 Mbps (uploadsnelheid tot 1Mbps) en beschikt u over een maandelijks datavolume van 30 GB. Zo geniet u van de hoogst mogelijke snelheid om simultaan met verschillende computers te surfen, te chatten, mails te versturen en muziek en films te downloaden. Scarlet Internet kost slechts
€ 20 per maand
Lord Utopia
Erelid
Erelid

VPN kun je evengoed aan 384 kbps. Ik betwijfel of de betrokkene ook VPN gebruikt. Zou toevallig zijn moest dat positief zijn... :")
dejean
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:
Steven7 schreef:
Ik begrijp niks van die Mobistar promotie.
Is het nu voor de contractduur periode ( = 12 maanden ) of blijvend ( zie BIPT bestetarief.be )

http://bestetarief.be/index.php

Details promotie
Details promotie voor 15 € korting per maand levenslang
Naam operator: Mobistar
Beschrijving promotie: Korting geldig zolang de adsl-contract loopt.
Maandelijkse kosten (indien van toepassing): €25.00
Aantal maanden: 12 maanden
Begindatum: 01/03/2009
Einddatum: Geen enkele
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Voor zover ik weet loopt die promo voor zolang je ingeschreven bent op het product.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”