Zware panne plaagt internetklanten Belgacom
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Mijn probleem (http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 59#p300359) ligt dus wss hier aan dan?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Problemen met internetverbindingen van Belgacom
BRUSSEL - Heel wat mensen met een internetverbinding van Belgacom kennen momenteel zware problemen bij het surfen. 'De problemen begonnen rond half twaalf', zegt woordvoerder Jan Margot. Belgacom hoopt dat het probleem snel opgelost raakt.
Een groot aantal klanten van Belgacom moet het tijdelijk zonder internetverbinding stellen, ofwel is de internetverbinding zeer onstabiel ofwel is het helemaal onmogelijk om op het net te geraken.
De pannes doen zich in heel België voor. 'De routers worden momenteel onderzocht en we hopen het probleem zo snel mogelijk op te lossen', klinkt het.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 091006_045
BRUSSEL - Heel wat mensen met een internetverbinding van Belgacom kennen momenteel zware problemen bij het surfen. 'De problemen begonnen rond half twaalf', zegt woordvoerder Jan Margot. Belgacom hoopt dat het probleem snel opgelost raakt.
Een groot aantal klanten van Belgacom moet het tijdelijk zonder internetverbinding stellen, ofwel is de internetverbinding zeer onstabiel ofwel is het helemaal onmogelijk om op het net te geraken.
De pannes doen zich in heel België voor. 'De routers worden momenteel onderzocht en we hopen het probleem zo snel mogelijk op te lossen', klinkt het.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 091006_045
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 01 apr 2008, 10:27
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
veel van onze klanten hingen aan de telefoon, na de 2de telefoon konden we het al raden wat het probleem was. hopelijk snel opgelost.
Hier op vdsl2 al wel in orde, maar sommige adsl klanten nog niet.
Hier op vdsl2 al wel in orde, maar sommige adsl klanten nog niet.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Leuke informatie!Belgacom zou problemen hebben met een router waarlangs het verkeer loopt, en werkt aan een oplossing.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet (Scarlet adsl) werkt terug normaal te 09
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Dag allemaal,
Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
vriendelijke groet,
Eva
Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
vriendelijke groet,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is het mogelijk om te verduidelijken wat voor problemen er waren? Ik hoor routing probs, doch iedere normale netwerkbeheerder voert zijn/haar netwerk toch redundant uit? Of waren er andere problemen?Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,
Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
vriendelijke groet,
Eva
Blijkbaar lag niet alleen vdsl2 eruit, maar ook het adsl netwerk (6mbit profielen van scarlet)? Ikzelf heb dit product, en na links en rechts wat rond te bellen lag dit er ook overal uit?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Scarlet ADSL2+ regio 089 lag hier ook even volledig uit.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Klopt, alles is nu terug up, met af en toe nog een kleine storing. Merk ik zowel aan mijn internet thuis (scarlet adsl) als mijn servers (scarlet datacentra+netwerk).Zodiakske schreef:Scarlet ADSL lag er inderdaad mee uit (in elk geval hier -zone 03- toch ook). Nu lijkt alles weer min of meer normaal, met sporadisch nog een kleine onderbreking.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Vandaag naar Belgacom gebeld naar de storingen voor een vraag die niets met internet te maken had. 1 u 6 minuten moeten wachten. Vorige week gebeld van 10 u 50 tot 12 u 15 wachtmuziek moeten aanhoren eer men de telefoon aannam.
Volgens mij zijn ze daar zwaar onderbemand op de klantendienst.
Volgens mij zijn ze daar zwaar onderbemand op de klantendienst.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Of gewoon een leuke bron aan inkomsten voor hun...Steven7 schreef:Vandaag naar Belgacom gebeld naar de storingen voor een vraag die niets met internet te maken had. 1 u 6 minuten moeten wachten. Vorige week gebeld van 10 u 50 tot 12 u 15 wachtmuziek moeten aanhoren eer men de telefoon aannam.
Volgens mij zijn ze daar zwaar onderbemand op de klantendienst.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
http://twitter.com/belgacom_pressThe internet access is gradually being restored. Connection has already been reactivated for about 60 % of our customers.
Op een 0800-nummer maak je vooral kosten, geen inkomsten.Avenger 2.0 schreef:Of gewoon een leuke bron aan inkomsten voor hun...
-
- Premium Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Dat denk ik niet, want het is een 0800-nummer. Ik betaal trouwens liever 25 cent om op 10 minuten geholpen te worden, dan gratis na meer dan een uur.Avenger 2.0 schreef:Of gewoon een leuke bron aan inkomsten voor hun...Steven7 schreef:Vandaag naar Belgacom gebeld naar de storingen voor een vraag die niets met internet te maken had. 1 u 6 minuten moeten wachten. Vorige week gebeld van 10 u 50 tot 12 u 15 wachtmuziek moeten aanhoren eer men de telefoon aannam.
Volgens mij zijn ze daar zwaar onderbemand op de klantendienst.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Het internet is nog altijd brak precies. De VPN valt om de haverklap uit.
Brasschaat geen probleem met NetConnect LiteAeroFury schreef:Normaal gezien zouden Dommel klanten dan ook hinder moeten ondervinden? (ADSL dan toch)
Ik ben deze keer dan gelukkig gespaard gebleven. (voor de verandering)
Ah ja da's juist, van 8 tot 17 uur gaan we met zijn allen kolen kappen, koeien melken, manden vlechten, kantklossen, kasseien leggen, vissen en potten bakken !Gelukkig gebeurt het overdag, als de meeste mensen niet zitten te surfen, zegt Jan Margot van Belgacom.
killall -9 Belgacom
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... 6_internet
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Het is niet omdat je hardware redundant uitgevoerd is dat je nooit nog problemen kunt hebben. Als de protocollen die de netwerkload verdelen tussen je verschillende routers onderuit gaan, kan nog altijd alles plat krijgen hoor.krisken schreef:Is het mogelijk om te verduidelijken wat voor problemen er waren? Ik hoor routing probs, doch iedere normale netwerkbeheerder voert zijn/haar netwerk toch redundant uit? Of waren er andere problemen?Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,
Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
vriendelijke groet,
Eva
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Uiteraard!!! Maar daarom dat ik eerst vraag of het echt wel met routing heeft te maken of niet.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Dit is pure nalatigheid van Belgacom. Op de AMS-IX had hun node al lange tijd problemen met overbelasting. Ik vermoed dan ook dat de oorzaak op de link Brussel-Amsterdam ligt, en het is totaal onaanvaardbaar dat problemen die al langere tijd aanslepen zo'n gevolg hebben. Waarom lopen de routes van een BE provider ook allemaal simultaan over AMS-IX? Waarom is er niet meer diversiteit? Lokaal verkeer kan gemakkelijk over BNIX, of zelfs FREEBIX/private peerings, en klaar. Maar neen, een BE provider stuurt -al- zijn verkeer naar Amsterdam, en als daar dan een probleem is, dan heb je het natuurlijk vlaggen. Kun je aan die ingenieurs doorgeven dat ze lompe ezels zijn?Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,
Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
vriendelijke groet,
Eva
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Maar dat zou niet gebeuren als Belgacom een degelijke setup had geimplementeerd, en een onderscheid zou maken tussen transit verkeer, verkeer van professionele klanten en verkeer van residentiële klanten. En niet zoals ze nu doen: alles naar Amsterdam. Ik heb hier Dommel, ik kan je verzekeren dat ik serieus packetloss en latency zie op hun Amsterdam nodes, aangezien Dommel alles via BICS transit laat lopen.Sub Zero schreef:Het is niet omdat je hardware redundant uitgevoerd is dat je nooit nog problemen kunt hebben. Als de protocollen die de netwerkload verdelen tussen je verschillende routers onderuit gaan, kan nog altijd alles plat krijgen hoor.krisken schreef:Is het mogelijk om te verduidelijken wat voor problemen er waren? Ik hoor routing probs, doch iedere normale netwerkbeheerder voert zijn/haar netwerk toch redundant uit? Of waren er andere problemen?Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,
Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
vriendelijke groet,
Eva
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat er veel verkeer via de amsix loopt is mij ook al opgevallen. Vroeg mij al af wat de reden hier van was.
Maar wat ik ook raar vind is een traceroute van een scarlet ADSL verbinding naar een server in het scarlet netwerk/datacenter...
Die zie je van scarlet.be naar belgacom.be gaan, om dan terug te keren naar scarlet.be?
Maar wat ik ook raar vind is een traceroute van een scarlet ADSL verbinding naar een server in het scarlet netwerk/datacenter...
Die zie je van scarlet.be naar belgacom.be gaan, om dan terug te keren naar scarlet.be?
C:\Users\Krisken>tracert s01.it2go.eu
Traceren van de route naar s01.it2go.eu [195.207.18.154]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms . [10.254.0.1]
2 9 ms 9 ms 9 ms ip-83-134-170-1.dsl.scarlet.be [83.134.170.1]
3 11 ms 11 ms 12 ms 195.207.176.102
4 11 ms 11 ms 11 ms v2.icorestr1.isp.belgacom.be [194.78.0.32]
5 12 ms 11 ms 11 ms gig4-3.iptr.vil-ar01.mpl.scarlet.be [195.207.176.242]
6 80 ms 198 ms 199 ms 195.207.168.30
7 12 ms 12 ms 12 ms 195.207.168.30
8 13 ms 12 ms 12 ms 77.241.95.30
9 12 ms 12 ms 12 ms 195.207.16.133.static.hosted.by.easyhost.be [195.207.16.133]
10 12 ms 12 ms 13 ms s01.it2go.eu [195.207.18.154]
De trace is voltooid.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
net binnengeraakt ...
probleem op de lijn ... ik kan dat meegeven met een technieker VRIJDAG ...
verbinding is weg sinds gisteren middag en word pas vrijdag geregeld ... zo net voor et weekend ... tzal weer in orde zijn ...
prutsers... HUN fout, WIJ boeten ...
probleem op de lijn ... ik kan dat meegeven met een technieker VRIJDAG ...
verbinding is weg sinds gisteren middag en word pas vrijdag geregeld ... zo net voor et weekend ... tzal weer in orde zijn ...
prutsers... HUN fout, WIJ boeten ...
15min wachttijd ... suuper ...
... ja nee meneer ... da kannek niet zien ... sorry ... tzal echt niet gaan ... nie willen toegeven eigenlijk dattet HUN fout is ...
bij wie moetek zijn om mjin ongenoegen over de service die belgacom verleent te uiten ?
... ja nee meneer ... da kannek niet zien ... sorry ... tzal echt niet gaan ... nie willen toegeven eigenlijk dattet HUN fout is ...
bij wie moetek zijn om mjin ongenoegen over de service die belgacom verleent te uiten ?
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Dag allemaal,
Als je bij toekomstige problemen sneller informatie wenst te krijgen dan ik (Eva) je kan geven, dan kan je terecht bij deze Twitter:
http://twitter.com/belgacom_press
en deze blog:
http://bgpa-nl.skynetblogs.be/
vriendelijke groet,
Eva
Als je bij toekomstige problemen sneller informatie wenst te krijgen dan ik (Eva) je kan geven, dan kan je terecht bij deze Twitter:
http://twitter.com/belgacom_press
en deze blog:
http://bgpa-nl.skynetblogs.be/
vriendelijke groet,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Eva,Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,
Als je bij toekomstige problemen sneller informatie wenst te krijgen dan ik (Eva) je kan geven, dan kan je terecht bij deze Twitter:
http://twitter.com/belgacom_press
en deze blog:
http://bgpa-nl.skynetblogs.be/
vriendelijke groet,
Eva
Zou jij ons kunnen helpen met het geven van de correcte scarlet peerings/transits van het DC te Vilvoorde?
Bedankt!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18
alles valt hier terug uit 056
ben nu al 39 min aan de telefoon
zal algemeen zijn zeker
ben nu al 39 min aan de telefoon
zal algemeen zijn zeker
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En waar zou ik dat vinden?Goendi schreef:Check bgp?krisken schreef:Eva,
Zou jij ons kunnen helpen met het geven van de correcte scarlet peerings/transits van het DC te Vilvoorde?
Bedankt!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti