Zware panne plaagt internetklanten Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Niks van gemerkt hier (02). Wel gisteren een panne gehad.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mijn probleem (viewtopic.php?f=48&t=24186&p=300359#p300359) ligt dus wss hier aan dan?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Problemen met internetverbindingen van Belgacom

BRUSSEL - Heel wat mensen met een internetverbinding van Belgacom kennen momenteel zware problemen bij het surfen. 'De problemen begonnen rond half twaalf', zegt woordvoerder Jan Margot. Belgacom hoopt dat het probleem snel opgelost raakt.

Een groot aantal klanten van Belgacom moet het tijdelijk zonder internetverbinding stellen, ofwel is de internetverbinding zeer onstabiel ofwel is het helemaal onmogelijk om op het net te geraken.

De pannes doen zich in heel België voor. 'De routers worden momenteel onderzocht en we hopen het probleem zo snel mogelijk op te lossen', klinkt het.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 091006_045

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DrTho
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 apr 2008, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

veel van onze klanten hingen aan de telefoon, na de 2de telefoon konden we het al raden wat het probleem was. hopelijk snel opgelost.
Hier op vdsl2 al wel in orde, maar sommige adsl klanten nog niet.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Belgacom zou problemen hebben met een router waarlangs het verkeer loopt, en werkt aan een oplossing.

Leuke informatie!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
DrTho
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 apr 2008, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Goztow schreef:
Belgacom zou problemen hebben met een router waarlangs het verkeer loopt, en werkt aan een oplossing.

Leuke informatie!

ja zover waren we ook al :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Internet (Scarlet adsl) werkt terug normaal te 09

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag allemaal,

Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

vriendelijke groet,

Eva

Is het mogelijk om te verduidelijken wat voor problemen er waren? Ik hoor routing probs, doch iedere normale netwerkbeheerder voert zijn/haar netwerk toch redundant uit? Of waren er andere problemen?

Blijkbaar lag niet alleen vdsl2 eruit, maar ook het adsl netwerk (6mbit profielen van scarlet)? Ikzelf heb dit product, en na links en rechts wat rond te bellen lag dit er ook overal uit?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Zodiakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2006, 16:57

Scarlet ADSL lag er inderdaad mee uit (in elk geval hier -zone 03- toch ook). Nu lijkt alles weer min of meer normaal, met sporadisch nog een kleine onderbreking.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Scarlet ADSL2+ regio 089 lag hier ook even volledig uit.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zodiakske schreef:Scarlet ADSL lag er inderdaad mee uit (in elk geval hier -zone 03- toch ook). Nu lijkt alles weer min of meer normaal, met sporadisch nog een kleine onderbreking.

Klopt, alles is nu terug up, met af en toe nog een kleine storing. Merk ik zowel aan mijn internet thuis (scarlet adsl) als mijn servers (scarlet datacentra+netwerk).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Vandaag naar Belgacom gebeld naar de storingen voor een vraag die niets met internet te maken had. 1 u 6 minuten moeten wachten. Vorige week gebeld van 10 u 50 tot 12 u 15 wachtmuziek moeten aanhoren eer men de telefoon aannam.
Volgens mij zijn ze daar zwaar onderbemand op de klantendienst.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Steven7 schreef:Vandaag naar Belgacom gebeld naar de storingen voor een vraag die niets met internet te maken had. 1 u 6 minuten moeten wachten. Vorige week gebeld van 10 u 50 tot 12 u 15 wachtmuziek moeten aanhoren eer men de telefoon aannam.
Volgens mij zijn ze daar zwaar onderbemand op de klantendienst.

Of gewoon een leuke bron aan inkomsten voor hun...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

The internet access is gradually being restored. Connection has already been reactivated for about 60 % of our customers.

http://twitter.com/belgacom_press
Avenger 2.0 schreef:Of gewoon een leuke bron aan inkomsten voor hun...
Op een 0800-nummer maak je vooral kosten, geen inkomsten.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Avenger 2.0 schreef:
Steven7 schreef:Vandaag naar Belgacom gebeld naar de storingen voor een vraag die niets met internet te maken had. 1 u 6 minuten moeten wachten. Vorige week gebeld van 10 u 50 tot 12 u 15 wachtmuziek moeten aanhoren eer men de telefoon aannam.
Volgens mij zijn ze daar zwaar onderbemand op de klantendienst.

Of gewoon een leuke bron aan inkomsten voor hun...


Dat denk ik niet, want het is een 0800-nummer. Ik betaal trouwens liever 25 cent om op 10 minuten geholpen te worden, dan gratis na meer dan een uur.
AeroFury
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 nov 2006, 22:27

Normaal gezien zouden Dommel klanten dan ook hinder moeten ondervinden? (ADSL dan toch)
Ik ben deze keer dan gelukkig gespaard gebleven. (voor de verandering)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Het internet is nog altijd brak precies. De VPN valt om de haverklap uit.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

AeroFury schreef:Normaal gezien zouden Dommel klanten dan ook hinder moeten ondervinden? (ADSL dan toch)
Ik ben deze keer dan gelukkig gespaard gebleven. (voor de verandering)

Brasschaat geen probleem met NetConnect Lite
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

zone 050 bij Belgian-Telecom (Mobi* netwerk) géén enkel probleem :-D (volgens mijn router)
elompi
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2008, 19:19

Gelukkig gebeurt het overdag, als de meeste mensen niet zitten te surfen, zegt Jan Margot van Belgacom.

Ah ja da's juist, van 8 tot 17 uur gaan we met zijn allen kolen kappen, koeien melken, manden vlechten, kantklossen, kasseien leggen, vissen en potten bakken !

:bang: killall -9 Belgacom

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/091006_internet
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

krisken schreef:
Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

vriendelijke groet,

Eva

Is het mogelijk om te verduidelijken wat voor problemen er waren? Ik hoor routing probs, doch iedere normale netwerkbeheerder voert zijn/haar netwerk toch redundant uit? Of waren er andere problemen?

Het is niet omdat je hardware redundant uitgevoerd is dat je nooit nog problemen kunt hebben. Als de protocollen die de netwerkload verdelen tussen je verschillende routers onderuit gaan, kan nog altijd alles plat krijgen hoor.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Uiteraard!!! Maar daarom dat ik eerst vraag of het echt wel met routing heeft te maken of niet.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

vriendelijke groet,

Eva


Dit is pure nalatigheid van Belgacom. Op de AMS-IX had hun node al lange tijd problemen met overbelasting. Ik vermoed dan ook dat de oorzaak op de link Brussel-Amsterdam ligt, en het is totaal onaanvaardbaar dat problemen die al langere tijd aanslepen zo'n gevolg hebben. Waarom lopen de routes van een BE provider ook allemaal simultaan over AMS-IX? Waarom is er niet meer diversiteit? Lokaal verkeer kan gemakkelijk over BNIX, of zelfs FREEBIX/private peerings, en klaar. Maar neen, een BE provider stuurt -al- zijn verkeer naar Amsterdam, en als daar dan een probleem is, dan heb je het natuurlijk vlaggen. Kun je aan die ingenieurs doorgeven dat ze lompe ezels zijn?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:
krisken schreef:
Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Er waren vandaag inderdaad grote problemen op het vdsl2 netwerk. Ook sommige adsl klanten hebben hinder ondervonden. De meeste problemen zouden ondertussen opgelost zijn. Onze verontschuldigingen voor het ongemak.

vriendelijke groet,

Eva

Is het mogelijk om te verduidelijken wat voor problemen er waren? Ik hoor routing probs, doch iedere normale netwerkbeheerder voert zijn/haar netwerk toch redundant uit? Of waren er andere problemen?

Het is niet omdat je hardware redundant uitgevoerd is dat je nooit nog problemen kunt hebben. Als de protocollen die de netwerkload verdelen tussen je verschillende routers onderuit gaan, kan nog altijd alles plat krijgen hoor.


Maar dat zou niet gebeuren als Belgacom een degelijke setup had geimplementeerd, en een onderscheid zou maken tussen transit verkeer, verkeer van professionele klanten en verkeer van residentiële klanten. En niet zoals ze nu doen: alles naar Amsterdam. Ik heb hier Dommel, ik kan je verzekeren dat ik serieus packetloss en latency zie op hun Amsterdam nodes, aangezien Dommel alles via BICS transit laat lopen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat er veel verkeer via de amsix loopt is mij ook al opgevallen. Vroeg mij al af wat de reden hier van was.
Maar wat ik ook raar vind is een traceroute van een scarlet ADSL verbinding naar een server in het scarlet netwerk/datacenter...
Die zie je van scarlet.be naar belgacom.be gaan, om dan terug te keren naar scarlet.be?

C:\Users\Krisken>tracert s01.it2go.eu

Traceren van de route naar s01.it2go.eu [195.207.18.154]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms . [10.254.0.1]
2 9 ms 9 ms 9 ms ip-83-134-170-1.dsl.scarlet.be [83.134.170.1]
3 11 ms 11 ms 12 ms 195.207.176.102
4 11 ms 11 ms 11 ms v2.icorestr1.isp.belgacom.be [194.78.0.32]
5 12 ms 11 ms 11 ms gig4-3.iptr.vil-ar01.mpl.scarlet.be [195.207.176.242]
6 80 ms 198 ms 199 ms 195.207.168.30
7 12 ms 12 ms 12 ms 195.207.168.30
8 13 ms 12 ms 12 ms 77.241.95.30
9 12 ms 12 ms 12 ms 195.207.16.133.static.hosted.by.easyhost.be [195.207.16.133]
10 12 ms 12 ms 13 ms s01.it2go.eu [195.207.18.154]

De trace is voltooid.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hier in zone 09 vlakbij Gent lag de vdsl2 ook effe goed plat.
BelgacomTV bleef rustig prima verder werken.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Zelfde hier
Maar moet toch even opmerken dat deze morgen er een mailke in mijn mailbox zat met verontschuldigingen voor de problemen gisteren
Afbeelding
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

ik heb nog steeds problemen met de verbinding ... geen telefonie, geen internet ... ik probeer nu al een uur binnen te geraken maar der pakt niemand op ... :(
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

net binnengeraakt ...

probleem op de lijn ... ik kan dat meegeven met een technieker VRIJDAG ...

verbinding is weg sinds gisteren middag en word pas vrijdag geregeld ... zo net voor et weekend ... tzal weer in orde zijn ...

prutsers... HUN fout, WIJ boeten ...
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

net gehoord van een kennis dat zijn probleem opgelost was rond 15u30 op dinsdag middag ... NET toen was er bij ons thuis GEEN verbinding meer ...

PRACHTIG ... ik bel nu terug naar BGC ...
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

15min wachttijd ... suuper ... :roll:
... ja nee meneer ... da kannek niet zien ... sorry ... tzal echt niet gaan ... nie willen toegeven eigenlijk dattet HUN fout is ...

bij wie moetek zijn om mjin ongenoegen over de service die belgacom verleent te uiten ?
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

1 u 40 wachttijd op de 0800/22700. Op de 0800/22800 wordt wegens uitzonderlijke omstandigheden zelfs niet opgenomen!
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

tis schandalig ... alles van planning zit vol ...
Proximus
ISP Official
ISP Official
Berichten: 333
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Dag allemaal,

Als je bij toekomstige problemen sneller informatie wenst te krijgen dan ik (Eva) je kan geven, dan kan je terecht bij deze Twitter:
http://twitter.com/belgacom_press

en deze blog:
http://bgpa-nl.skynetblogs.be/

vriendelijke groet,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eva_van_Belgacom schreef:Dag allemaal,

Als je bij toekomstige problemen sneller informatie wenst te krijgen dan ik (Eva) je kan geven, dan kan je terecht bij deze Twitter:
http://twitter.com/belgacom_press

en deze blog:
http://bgpa-nl.skynetblogs.be/

vriendelijke groet,

Eva

Eva,
Zou jij ons kunnen helpen met het geven van de correcte scarlet peerings/transits van het DC te Vilvoorde?
Bedankt!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

alles valt hier terug uit 056
ben nu al 39 min aan de telefoon
zal algemeen zijn zeker
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

krisken schreef:Eva,
Zou jij ons kunnen helpen met het geven van de correcte scarlet peerings/transits van het DC te Vilvoorde?
Bedankt!


Check bgp?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goendi schreef:
krisken schreef:Eva,
Zou jij ons kunnen helpen met het geven van de correcte scarlet peerings/transits van het DC te Vilvoorde?
Bedankt!


Check bgp?

En waar zou ik dat vinden?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”