Vdsl2 bij Dommel
- OBiWaN007
- Plus Member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 04 jul 2007, 16:08
- Locatie: Wetteren
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 24 keer
Na 3 jaar Netconnect geweest te zijn, nu sinds enkele uren op speedconnect plus profiel (zone 053).
omschakeling heeft bijzonder lang geduurd (na aanvraag meer dan 6 weken vooralleer ik effectiefe activatiedatum kreeg)
downtime was dan bijzonder kort... minder dan 10 minuten zonder internet gezeten.
Het resultaat is meer dan behoorlijk... modem synced dus op 20mbit blijkbaar volgens interne gegevens.
speedtest geeft volgend resultaat waar we behoorlijk blij mee zijn thnx dommel...
Nog even een positieve kreet bij deze : al meer dan 3 jaar SUPERTEVREDEN dommel-klant.
omschakeling heeft bijzonder lang geduurd (na aanvraag meer dan 6 weken vooralleer ik effectiefe activatiedatum kreeg)
downtime was dan bijzonder kort... minder dan 10 minuten zonder internet gezeten.
Het resultaat is meer dan behoorlijk... modem synced dus op 20mbit blijkbaar volgens interne gegevens.
speedtest geeft volgend resultaat waar we behoorlijk blij mee zijn thnx dommel...
Nog even een positieve kreet bij deze : al meer dan 3 jaar SUPERTEVREDEN dommel-klant.
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Mijn lijn heeft 3u gewerkt aan de volle 18mbit en sindsdien gaat hij niet verder dan 12mbit
ik heb direct een support ticket aangemaakt via de support site en ook via telefoon contact gehad maar ze hebben nog niets laten weten.
Eerst dacht ik dat ik terug gevallen was op het zogenaamde repairprofiel, maar als ik de snelheden daarvan opzoek is het repairprofiel 9mbit
Het lijkt wel of mijn download gewoon vasthangt op het lagere abonnements type van VDSL bij Dommel ipv de VDSL+
ik heb direct een support ticket aangemaakt via de support site en ook via telefoon contact gehad maar ze hebben nog niets laten weten.
Eerst dacht ik dat ik terug gevallen was op het zogenaamde repairprofiel, maar als ik de snelheden daarvan opzoek is het repairprofiel 9mbit
Het lijkt wel of mijn download gewoon vasthangt op het lagere abonnements type van VDSL bij Dommel ipv de VDSL+
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Vorige week support ticket aangemaakt en ineens de support aan de lijn en ik kreeg hoogste prioriteit.
Op het ticket zelf stond dan online:
priority / prioriteit: 3
Vandaag bel ik terug voor wat schot in de zaak te krijgen, zeggen ze dat de technische support ergens anders zit maar dat ze het zullen doorgeven met de hoogste prioriteit (nogmaals)
Het rare is ik ckeck terug op men online ticket en nu staat erbij:
priority / prioriteit: 2
Waarschijnlijk moet je 3 maal bellen om tot prioriteit 1 te geraken zeker... maar ze noemen wel alle 3 de "hoogste" prioriteit
Op het ticket zelf stond dan online:
priority / prioriteit: 3
Vandaag bel ik terug voor wat schot in de zaak te krijgen, zeggen ze dat de technische support ergens anders zit maar dat ze het zullen doorgeven met de hoogste prioriteit (nogmaals)
Het rare is ik ckeck terug op men online ticket en nu staat erbij:
priority / prioriteit: 2
Waarschijnlijk moet je 3 maal bellen om tot prioriteit 1 te geraken zeker... maar ze noemen wel alle 3 de "hoogste" prioriteit
Ja, het duurt enkele dagen voordat de betaling effectief bij Dommel op de rekening staat en administratief verwerkt is. Als je nieuwe klant bent moet je ook het contract ondertekenen en opsturen/faxen/mailen.pietnoeck schreef:heb gisteren speedconnect aangevraagd, maar er staat nog steeds "pending", niettegenstaande ik alles onmiddellijk overgeschreven heb en domiciliering bij bank heb binnengebracht.
Is dit normaal ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
En TERUG enkele uren eruit vanaf vanmorgen (helpdesk gebeld en kreeg ticketnummer met demededeling dat de technische staff ging terugebellen..) ondertussen onlangs is de vdls connectie terug) wtf gebeurd er ginds
sever log zat ik terug op jan 2003 tijdens de downtime
sever log zat ik terug op jan 2003 tijdens de downtime
Code: Selecteer alles
Thu, 24 Sep 2009 14:46:46 GMT NTP Date/Time updated
Wed, 01 Jan 2003 00:01:05 GMT PPPOE: session established
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Vandaag speedconnect plus in gebruik genomen
VDSL statistics
VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 25008 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 23.7 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20048 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
TX total power : -30.4 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms
Omdat er regelmatig vragen opduiken over de procedure, hier mijn ervaringen:
Van aanvraag tot aansluiting ging bijzonder vlot en had zelfs nog sneller kunnen gaan wanneer ik de proformafactuur meteen betaald had. (misverstand)
8/9 aangemeld voor speedconnect plus, contract per mail ontvangen, dit ondertekend en meteen teruggefaxed, proformafactuur ontvangen.
Hier heb ik zitten wachten op Dommel, niet wetende dat Dommel pas iets onderneemt na betaling factuur.
16/9 betaling proforma invoice gedaan
19/9 ontvangst final invoice
21/9 ontvangst aansluitgegevens en aankondiging omschakeling door Belgacom
22/9 ontvangst modem/router
23/9 modem offline geconfigureerd, portmappings aangebracht
24/9 omschakeling lijn door Belgacom van Evonet naar Dommel en aansluiting werkte meteen.
Het is het beste om bij de aanvraag, na ontvangst van de eerste proforma factuur, meteen het geld over te maken en niet te wachten op de Domiciliëring en deze eerst later in te stellen.
VDSL statistics
VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 25008 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 23.7 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20048 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
TX total power : -30.4 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms
Omdat er regelmatig vragen opduiken over de procedure, hier mijn ervaringen:
Van aanvraag tot aansluiting ging bijzonder vlot en had zelfs nog sneller kunnen gaan wanneer ik de proformafactuur meteen betaald had. (misverstand)
8/9 aangemeld voor speedconnect plus, contract per mail ontvangen, dit ondertekend en meteen teruggefaxed, proformafactuur ontvangen.
Hier heb ik zitten wachten op Dommel, niet wetende dat Dommel pas iets onderneemt na betaling factuur.
16/9 betaling proforma invoice gedaan
19/9 ontvangst final invoice
21/9 ontvangst aansluitgegevens en aankondiging omschakeling door Belgacom
22/9 ontvangst modem/router
23/9 modem offline geconfigureerd, portmappings aangebracht
24/9 omschakeling lijn door Belgacom van Evonet naar Dommel en aansluiting werkte meteen.
Het is het beste om bij de aanvraag, na ontvangst van de eerste proforma factuur, meteen het geld over te maken en niet te wachten op de Domiciliëring en deze eerst later in te stellen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
En zoals te verwachten geen telefoontje terug met enige info van de tech staff..Is het morgen hetzelfde shit gaan die helpdeskers wat meemaken (sorry maar die helpdeskers zijn onbekwaam, ge moet gvd een technicus aan de lijn hebben met een technische vraag en geen random ontwetende helpdesker die van toeten en blazen weetkaise1 schreef:En TERUG enkele uren eruit vanaf vanmorgen (helpdesk gebeld en kreeg ticketnummer met demededeling dat de technische staff ging terugebellen..) ondertussen onlangs is de vdls connectie terug) wtf gebeurd er ginds
sever log zat ik terug op jan 2003 tijdens de downtime
Code: Selecteer alles
Thu, 24 Sep 2009 14:46:46 GMT NTP Date/Time updated Wed, 01 Jan 2003 00:01:05 GMT PPPOE: session established
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Modem heeft een cold start gemaakt, met als startdatum wat er in firmware is vastgelegd, daarna bij de ntp server de juiste info opgehaald.kaise1 schreef:sever log zat ik terug op jan 2003 tijdens de downtime
Code: Selecteer alles
Thu, 24 Sep 2009 14:46:46 GMT NTP Date/Time updated Wed, 01 Jan 2003 00:01:05 GMT PPPOE: session established
Modem heeft
-netspanningsverlies of harde reset gehad
-indien bovenstaande niet het geval, een modemptobleem. (of buggy software, wat niet te verwachten is)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Het is nu van 11 sept geleden dat de betaling gebeurd is, en er staat nog altijd gewoon "migration has been requested".
Een van deze dagen als ik tijd heb toch eens naar dommel bellen .
Op m'n ticket hebben ze enkel "Zo rap we kunnen" geantwoord.
Ik vroeg of er enige vertraging was ofzo omdat er veel aanvragen ofzo, maar nu weet ik evenveel als ervoor.
Hopelijk krijg ik nog voor eind oktober VDSL2 .
Een van deze dagen als ik tijd heb toch eens naar dommel bellen .
Op m'n ticket hebben ze enkel "Zo rap we kunnen" geantwoord.
Ik vroeg of er enige vertraging was ofzo omdat er veel aanvragen ofzo, maar nu weet ik evenveel als ervoor.
Hopelijk krijg ik nog voor eind oktober VDSL2 .
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Mijn probleem is ook weg, na activatie had ik 3u 18mbit/s en sindsdien 11mbit.
Na tel. contact kreeg ik de raad een factory reset te doen van de modem, dit bleek het probleem volledig op te lossen !
Hopelijk blijft hij nu draaien aan volle snelheid zodat ik niet telkens een factory reset moet doen en alle instellingen telkens terug moet invoeren, maar de afgelopen 3 dagen goed getest en geen enkel probleem meer !
Machtig zo snel en limietloos er bovenop ! Wat een verademing na Telenet
Blijkbaar is mijn online lichtje ook net uit van vandaag van Telenet, dus is men opzegging er goed doorgekomen.
In mijn opzegbrief vroeg ik de modemwaarborg terug, je kan maar proberen he lol
Na tel. contact kreeg ik de raad een factory reset te doen van de modem, dit bleek het probleem volledig op te lossen !
Hopelijk blijft hij nu draaien aan volle snelheid zodat ik niet telkens een factory reset moet doen en alle instellingen telkens terug moet invoeren, maar de afgelopen 3 dagen goed getest en geen enkel probleem meer !
Machtig zo snel en limietloos er bovenop ! Wat een verademing na Telenet
Blijkbaar is mijn online lichtje ook net uit van vandaag van Telenet, dus is men opzegging er goed doorgekomen.
In mijn opzegbrief vroeg ik de modemwaarborg terug, je kan maar proberen he lol
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Iemand een idee hoever belgacom zit met de uitrol van vdsl in vlaanderen? Ik zit momenteel nog op gewone adsl, 4km van de centrale, adsl2+ & vdsl zijn hier niet beschikbaar, dus maximum 3,8 à 4mbit.. Overstappen naar telenet voor wat meer bandbreedte lijkt me ook 'n beetje drastisch en fameus duur, maar als ik nog jaren moet wachten op wat bandbreedte vrees ik dat ik geen keuze zal hebben.. :s
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
70% kan aangesloten worden op vdsl2 bij belgacom
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Hmm ok..En zouden er doelstellingen zijn bij bgc? 90% aansluitbaar op vdsl vanaf januari 2010 ofzo, Of is dat te mooi?..
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik heb zo vorig jaar de overstap gedaan van belgacom naar Telenet, omdat er hier geen Adsl2+ en geen VDSL was. Ze hadden geen vooruitzichten wanneer ze gingen starten met de uitrol.Roygenz schreef:Iemand een idee hoever belgacom zit met de uitrol van vdsl in vlaanderen? Ik zit momenteel nog op gewone adsl, 4km van de centrale, adsl2+ & vdsl zijn hier niet beschikbaar, dus maximum 3,8 à 4mbit.. Overstappen naar telenet voor wat meer bandbreedte lijkt me ook 'n beetje drastisch en fameus duur, maar als ik nog jaren moet wachten op wat bandbreedte vrees ik dat ik geen keuze zal hebben.. :s
NU zijn we een jaar verder en er is nog altijd geen VDSL hier. (heb het nu ook niet meer nodig se!)
Fameus duur ? No way hoor, ik kom zelfs goedkoper uit bij Telenet dan bij Belgacom voor internet en telefonie! Meer snelheid en meer volume ook nog.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Hmm ja daar ik dommel heb, heb ik bij telenet geen betere voorwaarden (buiten snelheid dan). Ik zou zeker al 60Gb nodig hebben, Dan kom ik bij Telenet uit bij de formule "Turbonet" en da's 61,32 euro per maand.. Dat heb ik er momenteel niet echt voor over.. :s
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
ja Patje no offence, 500 gig 39€ 12 Mbit/1 up, het scheelt aan BGC telefonie abbo dat de kosten oplopen, het abbo op zich zelf is prachtig... enkel die dieven van belgagom ivb telefonie aansluiting 18,40€, happytime lol, 0.32 tot 0.39 tijdsens piekuren, € 19.95 ectra /maand voor No Limit National Anytime LOOOOOOOL
Laatst gewijzigd door kaise1 01 okt 2009, 10:23, in totaal 1 gewijzigd.
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Mijn laatste maanden in Gent zijn aangebroken aangezien m'n nieuwbouw bijna af is, maar helaas is dit ook het einde van m'n Tele2 ADSL2+ lijntje. Ik heb reeds een raw copper laten trekken door belgacom, maar wist nog niet dat ik in aanmerking kon komen voor VDSL2 ... en ja hoor !
Ik kijk alvast uit naar m'n Dommel lijntje, hopelijk is deze ISP even goed als TELE2, want die was écht rotstabiel !
Hierbij het verloop van m'n aanvraag, rest TBC :
- 29/09 Aanvraag bij Dommel
- 30/09 Proforma overgeschreven & contract doorgefaxt
- ...
Ik kijk alvast uit naar m'n Dommel lijntje, hopelijk is deze ISP even goed als TELE2, want die was écht rotstabiel !
Hierbij het verloop van m'n aanvraag, rest TBC :
- 29/09 Aanvraag bij Dommel
- 30/09 Proforma overgeschreven & contract doorgefaxt
- ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Hier zelfs al heb ik gebeld (en is de factuur betaald op 11 sept) deze maandag, 2 tickets, een telefonisch dus, nog altijd geen datum.
Als ik er maandag nog geen heb ga ik nog eens bellen. Het begint een beetje m'n kloten uit te hangen eig.
Als ik er maandag nog geen heb ga ik nog eens bellen. Het begint een beetje m'n kloten uit te hangen eig.
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
- Locatie: Dilsen
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Als ik overstap van netconnect plus abonnement (ADSL2+) naar het speedconnect plus abonnement,
moet ik dan iets veranderen aan de splitters binnen ?
Komt een technieker dat doen, moest er iets veranderd worden of moet ik dat zelf doen?
Alvast bedankt voor het antwoord
moet ik dan iets veranderen aan de splitters binnen ?
Komt een technieker dat doen, moest er iets veranderd worden of moet ik dat zelf doen?
Alvast bedankt voor het antwoord
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Hm, raar genoeg staat er al op de CRM enkele dagen dat ik niet verbonden ben met het dommel netwerk, terwijl ik wel gelukkig thuis online zit.
Alsook is de meter (al had ik ongelimiteerd) bevroren zeg maar, zelfs de info regel is al sinds dagen niet meer aangepast blijkbaar
Straks nog eens bellen dus...
Alsook is de meter (al had ik ongelimiteerd) bevroren zeg maar, zelfs de info regel is al sinds dagen niet meer aangepast blijkbaar
Straks nog eens bellen dus...
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Er zal een fullrate splitter worden meegeleverd die je in principe zelf dient te installeren. Dommel heeft geen aan-huis-service...Silver_Rain schreef:Als ik overstap van netconnect plus abonnement (ADSL2+) naar het speedconnect plus abonnement,
moet ik dan iets veranderen aan de splitters binnen ?
Komt een technieker dat doen, moest er iets veranderd worden of moet ik dat zelf doen?
Dat gezegd zijnde: ik had hier ook al een splitter en bij de overschakeling van ADSL naar VDSL2, werkte dat feilloos, zonder de nieuwe te installeren. Ik zou dus zeggen: probeer eens zonder en geeft dat problemen: zoek iemand die hem voor u kan komen installeren indien uw kennis niet ver genoeg zou reiken.
ooh. shiny.
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 13:02
- Locatie: Dilsen
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
cloink schreef:Er zal een fullrate splitter worden meegeleverd die je in principe zelf dient te installeren. Dommel heeft geen aan-huis-service...Silver_Rain schreef:Als ik overstap van netconnect plus abonnement (ADSL2+) naar het speedconnect plus abonnement,
moet ik dan iets veranderen aan de splitters binnen ?
Komt een technieker dat doen, moest er iets veranderd worden of moet ik dat zelf doen?
Dat gezegd zijnde: ik had hier ook al een splitter en bij de overschakeling van ADSL naar VDSL2, werkte dat feilloos, zonder de nieuwe te installeren. Ik zou dus zeggen: probeer eens zonder en geeft dat problemen: zoek iemand die hem voor u kan komen installeren indien uw kennis niet ver genoeg zou reiken.
Met een splitter bedoel je dan gewoon dat blokje waar ik het kabeltje van mijn modem op inplug (rj11) of de aansluiting in de muur zelf?
Groeten
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
/updatespacekiek schreef:Mijn laatste maanden in Gent zijn aangebroken aangezien m'n nieuwbouw bijna af is, maar helaas is dit ook het einde van m'n Tele2 ADSL2+ lijntje. Ik heb reeds een raw copper laten trekken door belgacom, maar wist nog niet dat ik in aanmerking kon komen voor VDSL2 ... en ja hoor !
Ik kijk alvast uit naar m'n Dommel lijntje, hopelijk is deze ISP even goed als TELE2, want die was écht rotstabiel !
Hierbij het verloop van m'n aanvraag, rest TBC :
- 29/09 Aanvraag bij Dommel
- 30/09 Proforma overgeschreven & contract doorgefaxt
- ...
- 29/09 Aanvraag bij Dommel
- 30/09 Proforma overgeschreven & contract doorgefaxt
- 30/09 Betaling blijkbaar reeds ontvangen
- 01/10 "De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op 20091005 (YYYYMMDD)"
Waaw dat was wel héél snel
spacekiek schreef:/updatespacekiek schreef:Mijn laatste maanden in Gent zijn aangebroken aangezien m'n nieuwbouw bijna af is, maar helaas is dit ook het einde van m'n Tele2 ADSL2+ lijntje. Ik heb reeds een raw copper laten trekken door belgacom, maar wist nog niet dat ik in aanmerking kon komen voor VDSL2 ... en ja hoor !
Ik kijk alvast uit naar m'n Dommel lijntje, hopelijk is deze ISP even goed als TELE2, want die was écht rotstabiel !
Hierbij het verloop van m'n aanvraag, rest TBC :
- 29/09 Aanvraag bij Dommel
- 30/09 Proforma overgeschreven & contract doorgefaxt
- ...
- 29/09 Aanvraag bij Dommel
- 30/09 Proforma overgeschreven & contract doorgefaxt
- 30/09 Betaling blijkbaar reeds ontvangen
- 01/10 "De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op 20091005 (YYYYMMDD)"
Waaw dat was wel héél snel
Dit maakt mij dus kwaad hé, niet op u uiteraard maar op Dommel. Ik heb mijn aanvraag gedaan op 24/08 en nog steeds staat er bij mij "migration has been requested". Had een ticket geopend bij Dommel waar ik het antwoord op kreeg dat ze het zo snel mogelijk doen, daar ben ik uiteraard niets mee...
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Mja begrijpelijk, maar ligt dat niet eerder aan Belgacom ? Want ik veronderstel dat er iemand van BGC zal langskomen maandag ipv Dommel ?KiLLa schreef: Dit maakt mij dus kwaad hé, niet op u uiteraard maar op Dommel. Ik heb mijn aanvraag gedaan op 24/08 en nog steeds staat er bij mij "migration has been requested". Had een ticket geopend bij Dommel waar ik het antwoord op kreeg dat ze het zo snel mogelijk doen, daar ben ik uiteraard niets mee...
Volgens mij ligt het structureel moeilijker bij jou (nog werken uit te voeren in de straat of dergelijke?)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
01/10 Speedconnect aangevraagd
01/10 Contract doorgemaild en Proforma factuur betaald
Eens kijken hoe snel (of traag) het bij mij zal gaan. Volgende week niet vergeten om Edpnet op te zeggen (anders moeten we nog een maand langer betalen).
01/10 Contract doorgemaild en Proforma factuur betaald
Eens kijken hoe snel (of traag) het bij mij zal gaan. Volgende week niet vergeten om Edpnet op te zeggen (anders moeten we nog een maand langer betalen).
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Uw blokje ja, al is dat geen fullrate splitter. Zoals gezegd: proberen maar, ik lees hier van anderen dat zelfs zo'n non-fullrate splitter vaak werkt, al geniet de bijgeleverde fullrate splitter uiteraard altijd de voorkeur.Silver_Rain schreef:Met een splitter bedoel je dan gewoon dat blokje waar ik het kabeltje van mijn modem op inplug (rj11) of de aansluiting in de muur zelf?
ooh. shiny.
Zou misschien wel kunnen, al staat de VDSL2-kast hier al bijna een jaar 100m van m'n deur dus dat zou ik toch vreemd vinden... ochja, ik kan niet meer doen dan afwachten en hopen...spacekiek schreef:Mja begrijpelijk, maar ligt dat niet eerder aan Belgacom ? Want ik veronderstel dat er iemand van BGC zal langskomen maandag ipv Dommel ?KiLLa schreef: Dit maakt mij dus kwaad hé, niet op u uiteraard maar op Dommel. Ik heb mijn aanvraag gedaan op 24/08 en nog steeds staat er bij mij "migration has been requested". Had een ticket geopend bij Dommel waar ik het antwoord op kreeg dat ze het zo snel mogelijk doen, daar ben ik uiteraard niets mee...
Volgens mij ligt het structureel moeilijker bij jou (nog werken uit te voeren in de straat of dergelijke?)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Hier hebben ze totop een paar dagen geleden nieuwe waterleidingen in de straten gelegd. Maar dat is nu ook al een week geleden ofzo dat ze hier in de straat zijn geweest en hij ligt volledig toe dusjah.KiLLa schreef:Zou misschien wel kunnen, al staat de VDSL2-kast hier al bijna een jaar 100m van m'n deur dus dat zou ik toch vreemd vinden... ochja, ik kan niet meer doen dan afwachten en hopen...spacekiek schreef:Mja begrijpelijk, maar ligt dat niet eerder aan Belgacom ? Want ik veronderstel dat er iemand van BGC zal langskomen maandag ipv Dommel ?KiLLa schreef: Dit maakt mij dus kwaad hé, niet op u uiteraard maar op Dommel. Ik heb mijn aanvraag gedaan op 24/08 en nog steeds staat er bij mij "migration has been requested". Had een ticket geopend bij Dommel waar ik het antwoord op kreeg dat ze het zo snel mogelijk doen, daar ben ik uiteraard niets mee...
Volgens mij ligt het structureel moeilijker bij jou (nog werken uit te voeren in de straat of dergelijke?)
De betaling/aanvraag is van voor de straat open ging.
Mja ik hen nu al eigenlijk 2x gebeld naar hun, ze gingen er spoed achter zetten en hebben het 2x aan de systeembeheerder door gegeven. (2x iemand anders aan de lijn trouwens),
maar nog altijd geen datum
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Neen, enkel betalen en 't is gebakken.foxhound schreef:Woensdags aangevraagd en betaald. Wel via migratie via CRM panneel. Moet ik opnieuw een contract krijgen en tekenen? Heb namelijk enkel de factuur gehad.
ooh. shiny.
- foxhound
- Plus Member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Zou mooi zijn als de migratie vlot verloopt.
In mijn dromen gebeurt ie ergens in de komende week.
Denk dat'k blij mag zijn als het ergens deze maand gebeurt.
Dat gezegd, kan niet klagen over Dommel. Buiten de DNS problemen een tijdje terug (makkelijk op te lossen met andere DNS server in te stellen), en een korte downtime (die ze 25minuutjes na een telefoontje al verholpen hadden) heb ik nog nooit echt mogen klagen. En zeker met de mooie extra-tjes die ze vroeger deden, zoals limiet verhogen, upload niet meer laten meetellen enzo. De laatste tijd wel niet meer veel extra's gezien, maarja. Ben al meer dan 3 jaar tevreden klant bij Dommel, dus hoop dat et zo kan blijven.
In mijn dromen gebeurt ie ergens in de komende week.
Denk dat'k blij mag zijn als het ergens deze maand gebeurt.
Dat gezegd, kan niet klagen over Dommel. Buiten de DNS problemen een tijdje terug (makkelijk op te lossen met andere DNS server in te stellen), en een korte downtime (die ze 25minuutjes na een telefoontje al verholpen hadden) heb ik nog nooit echt mogen klagen. En zeker met de mooie extra-tjes die ze vroeger deden, zoals limiet verhogen, upload niet meer laten meetellen enzo. De laatste tijd wel niet meer veel extra's gezien, maarja. Ben al meer dan 3 jaar tevreden klant bij Dommel, dus hoop dat et zo kan blijven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
02/10 Betaling ontvangenUzzi schreef:01/10 Speedconnect aangevraagd
01/10 Contract doorgemaild en Proforma factuur betaald
05/10 Installatiedatum ontvangen : 08/10 komt de technieker langs
Heel netjes ! Nu hopen dat de modem op tijd aankomt