cityconnect Antwerpen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Weet er iemand wat meer over wanneer deze in de provincie Antwerpen beschikbaar wordt? Ook zou ik wel eens benieuwd of het de moeite loont om over te schakelen naar cityconnect? Het enige wat ik download zijn filmkes via nieuwsgroepen, uploaden doe ik praktisch niet. Uitsluitend af en toe wat foto's voor op forums te posten. En welke modem kan ik best aanschaffen? Kostprijs zo miniem mogelijk maar toch een beetje deftig :-)

Greetz
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Weet er iemand wat meer over wanneer deze in de provincie Antwerpen beschikbaar wordt?
Waar in de provincie? Ik woon ook in de provincie en hier is het binnen enkele maanden beschikbaar! (Maar ik woon ook tegen stad Antwerpen)
Over de rest van de provincie weet ik niet, maar voorlopig zou ik daar niet op hopen dat dat de komende maand zal gebeuren!

Ook zou ik wel eens benieuwd of het de moeite loont om over te schakelen naar cityconnect?
Het moet beschikbaar zijn. Ik weet niet hoeveel je nu betaalt en bij welke provider je zit+hoe ver van de centrale. Maar bij Dommel HomeConnect kan je aan een redelijk snelheid (buiten upload, maar dat gebruik je toch niet veel, lees ik) onbeperkt downloaden!

En welke modem kan ik best aanschaffen?
Een adsl2+-modem. Met router? Wireless? (Ik zou geen usb nemen, dat is ambetant als je later een netwerk wilt maken)
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Nu heb ik Dommel Netconnect. Woon in de gemeente Hoevenen. Betaal nu 41€/maand ... En wat is dat home connect? Want dat zie ik er nergens tussen staan ...

Greetz
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

fiestaboyke schreef:Nu heb ik Dommel Netconnect. Woon in de gemeente Hoevenen. Betaal nu 41€/maand ... En wat is dat home connect? Want dat zie ik er nergens tussen staan ...

Greetz


staat bij telefonie +internet
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik weet niet waar je telefonie neemt, maar als je snel/onbeperkt wilt downloaden kan je altijd HomeConnect proberen.
Anders kan je door eenmalig activatie (99 euro) te betalen op 12 Mbps komen, al verandert er niet zo veel aan uw limiet.

Ik zou HomeConnect eens bekijken. (Als je nu 41 betaalt, is dat maar 9 euro meer)

(Waar heb je nu telefonie? Belgacom? VOIP? Telenet? Geen? ...)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

fiestaboyke schreef:Weet er iemand wat meer over wanneer deze in de provincie Antwerpen beschikbaar wordt?


Nooit als je over de provincie spreekt :P

Volgende gemeenten waren laatst aangekondigd als voor 31/12/2008 aansluitbaar voor Cityconnect

leuven,antwerpen,berchem,deurne,borgerhout,wilrijk
hasselt,genk,oostende,gent,mechelen,lier,sint-truiden
kessel-lo,haasrode
alken,beringen,diepenbeek,geetbets,gelinden,hamont
hechtel,helchteren,heusden,kortessem,leopoldsburg,landen
lommel,meeuwen,neerpelt,peer,zolder,zonhoven,zoutleeuw
borgloon,riemst,tongeren,as,bilzen,bree,kinrooi,lanaken
lanklaar,maaseik,maasmechelen,neeroeteren and opglabbeek
The eternal and true pessimist :D
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Telefoon moet ik niet hebben, heb ik niet :-D Zal wel gewoon bij hetgene blijven waar ik nu ben dus :-)

Bedankt in ieder geval

Greetz
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik woon op de grens van: berchem,deurne,borgerhout.
Waarschijnlijk kan ik best wachten tot al deze centrales in dienst zijn zodat ze mij op de dichtsbijzijnde aansluiten.
Voor hetzelfde geld sluiten ze me aan op den centrale van deurne op 5km afstand terwijl een maand later dan een centrale in berchem op 3km afstand in dienst komt en dan zit ik daar met men 5km afstand...

Ach ja nog iets meer dan n half jaartje en dan heb ik misschien eindelijk eens een deftig alternatief, prima vooruitzicht !
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Ge kunt ook nu al NetConnect aanvragen en dan zegt Dommel "switch naar cityconnect op het moment dat het beschikbaar is voor u." (Bron)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

desteven schreef:Ge kunt ook nu al NetConnect aanvragen en dan zegt Dommel "switch naar cityconnect op het moment dat het beschikbaar is voor u." (Bron)

dant moet je wel dubbele activatiekost betalen
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Zeker?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Zeer zeker
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Jup, daar heb ik zelfs een mail van van dommel:
U kan met netconnect zonder problemen overschakelen naar cityconnect.

Dit is zonder extra maandelijkse kost, enkel de eenmalige activatiekost van de cityconnect van 49.00 dient betaald te worden.
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

Zijn er hier Dommelaars die afhangen van de centrale te Hemiksem, dit is net ten zuiden van stad Antwerpen (zowat randgemeente).
Blijkbaar geen adsl2+ beschikbaar hier !? :/

Arm Vlaanderen toch.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

digitalboy schreef:Zijn er hier Dommelaars die afhangen van de centrale te Hemiksem, dit is net ten zuiden van stad Antwerpen (zowat randgemeente).


Nope, Cityconnect is hier niet beschikbaar en zal het ook niet worden dit jaar.
Dommel ADSL2+ via het BGC netwerk (aan 9 of 12 Mbps)
moet wel mogelijk zijn.
Ik woon op de Sint-Bernardsesteenweg op 150 m van de kerk van Schelle en haal meestal effectief 5.2 Mbps op dxADSL. (Ik zit op 1900 m van de centrale, ik vermoed dat deze op het kerkeneind staat.)
Afbeelding
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

De mensen van Hemiksem als CityConnect want Wilrijk geeft nog niks :roll:
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

VDSL kan al wel, maar CityConnect lijkt mij toch een leukere formule of stap ik voor de toekomst beter ineens op VDSL?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Tja, de snelheid bij VDSL2 is redelijk gegarandeerd. De prijs daarentegen is veel hoger voor VDSL2 dan Cityconnect.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sinds vandaag ben ik aangesloten bij Citiconnect, dit is mn huidige snelheid

Afbeelding

zie lijnwaarden in bijgaand bestand, kan ik een hogere synch aanvragen, is dit te verbeteren?
Bijlagen
lijnwaarden.jpg
(41.74 KiB) 229 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Radix op 21 sep 2009, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ Radix

Bij Cityconnect valt er geen hoger lijnprofiel aan te vragen. Je modem zal automatisch synchroniseren aan de hoogst mogelijke snelheid. Als je kijkt naar je SNR margin (noise margin) dan zit die vlakbij de magische grens van 6dB. Zakt hij eronder dan verlies je synchronisatie.

Het enigste dat je kan doen is je binnenbekabeling controleren en trachten te verbeteren.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Die noise margin is niet van toepassing op Dommel in die mate. Je kunt vlot tot 3-4db noise margin gaan.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Daar heb ik niet direct een zicht op. Maar het punt blijft dat je internetverbinding zal synchroniseren aan wat volgens de modem de hoogst mogelijke snelheid is. Het heeft dus geen zin om bij Dommel een snelheidsverhoging aan te vragen.
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Wat is nu de exacte kost voor over te schakkelen naar cityconnect?
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

flufsor schreef:Wat is nu de exacte kost voor over te schakkelen naar cityconnect?


Het heeft mij slechts 25 euro om over te schakelen (activatie kost) van NetConnect naar CityConnect.

Vroeger betaalde ik maandelijks 35euro en vanaf nu betaal ik slechts 25euro voor een 3x snellere verbinding.

De overstap duurde slechts een week!
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Bedankt om dit te melden Radix. Heb meteen een aanvraag ingediend, hoop dat het snel in orde is.
elompi
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2008, 19:19

Eind augustus hier in Hoboken op de grens met Hemiksem cityconnect aangevraagd en is sindsdien in behandeling ..
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Bij mij ook nog steeds in behandeling :|
elompi
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2008, 19:19

sinds deze namiddag hier ADSL2 geaktiveerd ;

downstream: 9315 kbit/s upstr.: 1217 kbit/s;
output Power Down: 17.0 dBm Up: 12.0 dBm;
line Att. Down: 39.5 dB Up: 18.5 dB;
snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.5 dB

en 's avonds :
downstream: 10124 kbit/s, upstream: 1221 kbit/s;
output Power Down: 17.0 dBm, Up: 12.0 dBm;
line Att. Down: 38.0 dB, Up: 18.5 dB;
snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.5 dB

Een beetje verwachtte waardes met 39.5 db line att op een 2.75 km van de centrale op het Valaar hier aan de grens met Hemiksem..
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Wilrijk centrum moet blijkbaar nog wat geduld hebben. Ondertussen wel al twee weken geleden €20 betaald maar soit, ik wacht.
ben2660
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 jan 2009, 00:49

desteven schreef:Wilrijk centrum moet blijkbaar nog wat geduld hebben. Ondertussen wel al twee weken geleden €20 betaald maar soit, ik wacht.



hier in hoboken cityconnect aangevraagt,en was actief in 1 week!

grtzzz
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Pff, volgens mij kopen sommige mensen dommel precies om,
ik zit nu in men derde week en zie dat mensen in de zelfde centrale sneller dan mij worden geactiveerd :s
Ik zou kunnen snappen dat ze wachten tot er genoeg mensen ineen keer kunne maar dit slaat op nergens :(
ben2660
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 jan 2009, 00:49

flufsor schreef:Pff, volgens mij kopen sommige mensen dommel precies om,
ik zit nu in men derde week en zie dat mensen in de zelfde centrale sneller dan mij worden geactiveerd :s
Ik zou kunnen snappen dat ze wachten tot er genoeg mensen ineen keer kunne maar dit slaat op nergens :(


waar woon je ongeveer ergens in hoboken?

grtzzz
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

iemand in de buurt van de jules pauwelsstraat in hoboken of de lage weg ??

indien ja laat eens wat speedtests zien van je cityconnect dan aub want zou mss ook wel overwegen om dat te nemen dan.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Blijkbaar wordt je via e-mail verwittigd: "The installation/migration/adaptation of your adsl connection is planned on 20091009 (YYYYMMDD).Normally nobody should be at the installation address at that time since we can perform the installation/adaptation of the line remotely." Fingers crossed dan maar.
ben2660
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 jan 2009, 00:49

digitalboy schreef:Zijn er hier Dommelaars die afhangen van de centrale te Hemiksem, dit is net ten zuiden van stad Antwerpen (zowat randgemeente).
Blijkbaar geen adsl2+ beschikbaar hier !? :/

Arm Vlaanderen toch.


hallo digitalboy in hemiksem kan adsl2+ blijkbaar niet,mijn ouders wonen er en kunne nog steeds niet aansluiten....
in hoboken gaat het blijkbaar wel
ben2660
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 jan 2009, 00:49

Opus schreef:iemand in de buurt van de jules pauwelsstraat in hoboken of de lage weg ??

indien ja laat eens wat speedtests zien van je cityconnect dan aub want zou mss ook wel overwegen om dat te nemen dan.



ik zit in hoboken op de weerstandlaan ....ter hoogte van de lidl....
hier kan ik een cityconnect 9 mb profiel krijgen op cityconnect
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

Misschien handige informatie. Ik kreeg vanmiddag twee mails van Dommel (heb ze elders moeten openen want mijn internet lag door de switch plat.) De eerste (14:51) gaf aan om pppoe te gebruiken (zelfde instellingen als voordien.) De tweede (14:52) gaf aan om rfc 2684 (ofte 1483) bridged of routed te gebruiken met dhcp. In mijn router (SMC7904WBRA2) kon ik kiezen uit:
- 1483 bridging
- 1483 routing (met of zonder dhcp)
- pppoe
- pppoa
- ip over rfc1483 bridged (met of zonder dhcp)
Enkels de laatste optie leverde een verbinding op.
Ik weet niet wat dit concreet betekent maar het kan wel handig zijn voor mensen die een gelijkaardige router moeten configureren.

Alleszins mijn Speedtest.net resultaten op deze moment met ADSL operation mode in router op 'Automatic':
Afbeelding

Met ADSL operation mode op 'G.992.5 (ADSL2+)':
Afbeelding

Als ik wat Google lijkt mijn router Annex M te ondersteunen, ik vermoed dat Annex M dus gebruikt wordt als ik 'Automatic' kies en Annex A als ik expliciet 'G.922.5 (ADSL2+)' als ADSL operation mode kies.

Zijn dit btw ook geen lage Speedtest.net resultaten voor CityConnect als ik vroeger met NetConnect haast het theoretische maximum voor m'n lijn (3,6mbps up en 450kbps down) haalde? Of is dat misschien omdat CityConnect over eigen Dommel-netwerk gaat en ik dus verder van een aanknooppunt zit dan voordien toen ik met NetConnect op het Belgacom-netwerk zat?

Extra info over huidige ADSL-verbinding:

Code: Selecteer alles

Up Stream 1155 (Kbps.), Noise Margin 5 dB, Attenuation 27 dB
Down Stream 10092 (Kbps.), Noise Margin 6 dB, Attenuation 31 dB


Iemand die kan bevestigen of die hypotheses kunnen kloppen?
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

[Irrelevant]
Laatst gewijzigd door desteven op 09 jan 2010, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Heb iets raar voor,
Ik heb nu van woensdag Cityconnect plus en zat op een 12-14 mbps profiel en zit nu ineens op een 9mbit profiel zonder dat ik iets veranderd heb.
Aan wat zou dit kunne liggen?
Trouwens zone 03
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

[Irrelevant]
Laatst gewijzigd door desteven op 09 jan 2010, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”