Krijg Dommel niet meer aan de praat

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Ligt in de BGC-centrales, maar... aan Dommel z'n kant dan, want anders hadden klanten van andere providers er ook last van. Zijn ze't weer in andermans schoenen aan't schuiven, ja?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Mischien waren de probs op BGC's turboline in bepaalde centrales ? (ik heb ook dins-woens-donderdag enkele uren eruitgelegen met mijn speedconnect (vdsl2) lijn...nu sinds gisteren geen probs meer had.(zone 056)
tomswaelen
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2009, 23:10

vanhage schreef:Update:

Blijkbaar is er deze week vanalles mis gelopen in sommige Belgacom centrales. Deze problemen zouden vandaag en morgen stilaan opgelost moeten zijn. Het zou kunnen dat een een hele poos duurt vooraleer de modem connectie kan maken (lees: tot zo'n 6 uurtjes). Vooral LinkSys modems blijken dit probleem te hebben. Eens een connectie zou er zich geen probleem meer voordoen.

Dus best uw modem opzetten en wachten tot het in orde komt. Check wel of ie op "Keep Alive" staat, mijne staat nog op "Connect on Demand", dat ga ik straks veranderen.


Hier (Kempen) is het inderdaad sinds zonet in orde.
rogelsanchez
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2009, 08:29

[quote="rogelsanchez"]Ik hen sinds ongeveer 1 jaar een Homeconnect aansluiting (overgestapt van Telenet)

Dinsdag 22/09 waren mijn telefoon (2 lijnen) en internet (2 computers) volledig dood. Dat gebeurt zo om de maand bij Dommel, maar tot nu toe kon ik dat probleem telkens oplossen door mijn modem te herstarten. Vervelend dus, maar niet dodelijk. Dinsdag heb ik dat bijgevolg ook geprobeerd, maar na 10x opstarten nog steeds niets.

Woensdag morgen 23/09 nog steeds niets, dus heb ik rond 7:30 een ticket gelogd bij de helpdesk (via mijn computer op het werk). Vermits er blijkbaar niets gebeurde heb ik enkele malen getelefoneerd en telkens kreeg ik te horen dat de techniekers bezig waren met mijn probleem en dat er mij zeker iemand zou telefoneren op mij GSM. Men kon mij alleen niet zeggen waneer dit zou gebeuren.

Op 24/09 werd ik in de namiddag inderdaad getelefoneerd. De technieker stelde mij enkele vragen (o.a. of ik iets aan de modem had veranderd) en gaf mij toen een 5 stappen plan om de modem te resetten en alles opnieuw te activeren. Volgens hem zou dit zeker het probleem oplossen.

De avond van 24/09 hebben ik zorgvuldig alle stappen uitgevoerd. Alles werkte perfect tot de Dommel software de modem zou detecteren: daar bleef alles hangen. Geen paniek, alles nogmaals geprobeerd, maaar met hetzelfde resultaat: wel verbinding met de modem, maar niet met Dommel.

Op 25/09 opnieuw Dommel gecontacteerd. Ik werd opnieuw opgebeld door een technieker en toen bleek plotseling dat ik niet de enige was met dit probleem. Door een mechanische panne in een centrale waren verschillende gebruikers afgekoppeld. Intussen was de herstelling reeds uitgevoerd en zouden alle gebruikers in kwestie opnieuw verbonden worden. Ik diende wel het 5 stappen plan nogmaals uit te voeren en dan zou alles in orde komen.

Vrijdagavond opnieuw de 5 stappen uitgevoerd zonder resultaat. Ik ben toen de handleiding van de modem gaan lezen; daarin werd aangeraden eerst de modem te resetten via te toets onderaan. Dat heb ik gedaan en wou net de procedure herstarten toen ik merkte dat de "on line" LED was aangesprongen. En inderdaad, ik had opnieuw verbinding. Mijn vreugde was van korte duur, want toen ik mijn netwerk beveiliging opnieuw had geactiveerd viel alles opnieuw uit. Ik ben dan maar TV gaan kijken.

Zaterdag morgen bleek mijn "on line" LED opnieuw te branden en werkte mijn telefoon en mijn internet. In de loop van de dag is alles nogmaals uitgevallen, maar sinds zaterdag avond schijnt alles weer normaal te werken.

Al met al heeft de panne 4 volle dagen geduurd, en het ergste van de zaak vind ik dat je als gebruiker eigenlijk alles zelf moet oplossen.

Mijn conclusie: ik wil dit niet meer opnieuw meemaken. Ik ben veranderd van provider met de bedoeling er beter van te worden, maar als ik eerlijk moet zijn, Dommel is zeker geen beter alternatief: teveel technische problemen en onvoldoende support. Het enige voordeel is de onbeperkte download, maar alleen daarvoor moet je niet bij Dommel blijven.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Het is hier al veschillende keren gezegd, er zijn altijd mensen die negatieve ervaringen bij een bepaalde provider hebben.

Ik ben sinds 2006 trouwe Dommel klant (2 abbos) en heb tot de in dit topic uitgelegde downtime nog nooit problemen gehad.
Deze week lagen ze er inderdaad soms even uit, laatste keer was zaterdagmorgen, rond de middag waren we terug online en sindsdien draait alles terug stabiel. 8)
crackity
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2009, 02:12

@ Rogelsanchez

Ik heb exact hetzelfde probleem (ondertussen al 5 volle dagen)
Wat is die 5 stappenplan?
rogelsanchez
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 sep 2009, 08:29

Wat het 5 stappen plan betreft kan je best contact opnemen met de helpdesk. Zij laten dan een technieker telefonerten die alle zal uitleggen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”