Scarlet20 geen internet maar wel verbinding met de modem

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
maximsch
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:03

Nu dat eindelijk onze scarlet verbinding ADSL20 geactiveerd is, blijkt de modem geen internetverbinding door te geven. Hij staat volledig ingesteld als PPoa en heeft wel degelijk een IP adres bij zijn WAN en zou geconnecteerd moeten zijn.

Het rare is dat de explorer niet op internet geraakt maar skype kan wel verbinden :s

suggesties?
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

maximsch schreef:Nu dat eindelijk onze scarlet verbinding ADSL20 geactiveerd is, blijkt de modem geen internetverbinding door te geven. Hij staat volledig ingesteld als PPoa en heeft wel degelijk een IP adres bij zijn WAN en zou geconnecteerd moeten zijn.

Het rare is dat de explorer niet op internet geraakt maar skype kan wel verbinden :s

suggesties?
Hier hetzelfde probleem.
Het is dns dat niet werkt. Ik kan naar geen enkele dns server verbinden zelf niet opendns. Ping requests komen niet aan.
maximsch
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:03

rpr schreef:
maximsch schreef:Nu dat eindelijk onze scarlet verbinding ADSL20 geactiveerd is, blijkt de modem geen internetverbinding door te geven. Hij staat volledig ingesteld als PPoa en heeft wel degelijk een IP adres bij zijn WAN en zou geconnecteerd moeten zijn.

Het rare is dat de explorer niet op internet geraakt maar skype kan wel verbinden :s

suggesties?
Hier hetzelfde probleem.
Het is dns dat niet werkt. Ik kan naar geen enkele dns server verbinden zelf niet opendns. Ping requests komen niet aan.

Het werkt eindelijk! maar het gaat wel vrij traag blijkbaar, 1,2mbits :(
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

hier nog niet.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Wat een prutsers zijn dat daar !
Ik begin echt serieus die mannen van sabotage te verdenken.
Toch raar dat sedert Belgacom dat in handen heeft, de ene downtime na de andere plaatsvindt.
En geen downtime van 15 minuten, 1 of 2 uur, neen, dit heeft hier platgelegen van 13:00 tot 22:10.
Meer dan 9 uur downtime !
Ik blijf de indruk krijgen dat ze mensen lokken met Scarlet prijzen om ze dan via slechte service naar Belgacom te jagen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

boulder schreef:Wat een prutsers zijn dat daar !
Ik begin echt serieus die mannen van sabotage te verdenken.
Toch raar dat sedert Belgacom dat in handen heeft, de ene downtime na de andere plaatsvindt.
En geen downtime van 15 minuten, 1 of 2 uur, neen, dit heeft hier platgelegen van 13:00 tot 22:10.
Meer dan 9 uur downtime !
Ik blijf de indruk krijgen dat ze mensen lokken met Scarlet prijzen om ze dan via slechte service naar Belgacom te jagen.
Ik gaf het op om 22:00 :)

Ik vond het grappige je had dus wel degelijk internet want ik kon via remote desktop naar het werk inloggen.
Het rare was dat ik echt geen enkele dns server kon contacteren.
Deus Ex Machina
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2008, 09:14
Bedankt: 2 keer

Zopas gelijkaardige problemen gehad
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”