Ik dacht toch even mijn ervaringen met jullie te delen aangezien ik er niet echt over te spreken ben.
Ben sinds half augustus klant bij Dommel. Ik heb een tweede abonnement onder mijn naam laten zetten bij mijn vriendin thuis nadat ik al een jaar of 3 klant ben bij Dommel. Ik besloot om VDSL te nemen omdat dit mij het beste uitkomt qua limiet ne snelheid.
De eerste maand weinig of geen problemen maar sinds een week begonnen de problemen op te treden. Zoals iedereen weet verplicht Dommel je om een SAGEM Fast 3464 aan te schaffen. Deze modem is moeilijk in de vrije handel verkrijgbaar en is in feite niet meer dan een B-Box2 van Belgacom maar dan met andere firmware. Nu begint de modem sinds een week om de paar uur de disconnecten en soms duurt het uren vooraleer de modem terug online komt. Ik belde naar de helpdesk van Dommel en een lijntest bleek in orde te zijn. Men ging iemand langssturen van BGC want er bleken toch storingen op de lijn te zitten volgens de medewerker van BGC.
Daags nadien komt er een technieker langs van BGC die mij direct weet te vertellen dat de modem die ik heb een oude modem is van Belgacom. Blijkt dat Dommel oude Belgacom VDSL2 modems heeft opgekocht nadat deze overal bij klanten waren weggehaald wegens te veel problemen. Die modems waren eerst met een witte adapter geleverd en deze bleek een verkeerde te zijn. Veel modems hebben dus een tijdje teveel stroom gekregen.
Je ziet het duidelijk op onderstaande foto:
![Afbeelding](http://img35.imageshack.us/img35/473/img5754i.th.jpg)
Ook op deze foto is duidelijk te zien dat de modem van Belgacom was. BGC Ook het stock nummer onderaan bleek terug te vinden te zijn in de database van BGC volgens de technieker van BGC.
![Afbeelding](http://img32.imageshack.us/img32/9564/img5756q.th.jpg)
Het is ook duidelijk te zien aan de modem. De behuizing is gekrakeleerd en vertoont scheuren die alleen maar kunnen ontstaan door warmteproblemen. Als ik de modem een tijdje afzet en dan terug aansluit werkt hij dan ook terug goed na een tijdje.