Dommel verkoopt 2-dehands VDSL modems!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Beste Dommel klanten,

Ik dacht toch even mijn ervaringen met jullie te delen aangezien ik er niet echt over te spreken ben.

Ben sinds half augustus klant bij Dommel. Ik heb een tweede abonnement onder mijn naam laten zetten bij mijn vriendin thuis nadat ik al een jaar of 3 klant ben bij Dommel. Ik besloot om VDSL te nemen omdat dit mij het beste uitkomt qua limiet ne snelheid.

De eerste maand weinig of geen problemen maar sinds een week begonnen de problemen op te treden. Zoals iedereen weet verplicht Dommel je om een SAGEM Fast 3464 aan te schaffen. Deze modem is moeilijk in de vrije handel verkrijgbaar en is in feite niet meer dan een B-Box2 van Belgacom maar dan met andere firmware. Nu begint de modem sinds een week om de paar uur de disconnecten en soms duurt het uren vooraleer de modem terug online komt. Ik belde naar de helpdesk van Dommel en een lijntest bleek in orde te zijn. Men ging iemand langssturen van BGC want er bleken toch storingen op de lijn te zitten volgens de medewerker van BGC.

Daags nadien komt er een technieker langs van BGC die mij direct weet te vertellen dat de modem die ik heb een oude modem is van Belgacom. Blijkt dat Dommel oude Belgacom VDSL2 modems heeft opgekocht nadat deze overal bij klanten waren weggehaald wegens te veel problemen. Die modems waren eerst met een witte adapter geleverd en deze bleek een verkeerde te zijn. Veel modems hebben dus een tijdje teveel stroom gekregen.

Je ziet het duidelijk op onderstaande foto:
Afbeelding

Ook op deze foto is duidelijk te zien dat de modem van Belgacom was. BGC Ook het stock nummer onderaan bleek terug te vinden te zijn in de database van BGC volgens de technieker van BGC.

Afbeelding

Het is ook duidelijk te zien aan de modem. De behuizing is gekrakeleerd en vertoont scheuren die alleen maar kunnen ontstaan door warmteproblemen. Als ik de modem een tijdje afzet en dan terug aansluit werkt hij dan ook terug goed na een tijdje.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Heb net dezelfde modem sinds een paar dagen, gisteren is de technieker langs geweest om de lijn te activeren.
Sinds ik geen sync krijg gaat hij maandag mijn VDSL poort vervangen in de centrale of zoiets...
Hopelijk is niet deze modem het probleem want ik ben net gaan kijken en ik zie dezelfde haarscheurtjes langs gans de bovenkant op mijn Sagem hier... Toestel staat nog maar 1 dag op.

Ben benieuwd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

lol and the saga continues :)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

liger schreef:lol and the saga continues :)
Inderdaad ja, maar volgens mij was dit een manier van Belgacom om doe modems kwijt te geraken :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

BGC doet hetzelfde, maar geeft ze tenminste gratis weg.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dit is alles behalve netjes, zeker aan de prijs die ze vragen.

Ik onderzoek even het toestel (waarvan ik verre van tevreden ben) en kom ik ook tot de conclusie dat het een tweedehandsje is, dan gaat er een kwaad mailtje richting Dommel... :evil:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dat zijn de toestellen dewelke de Belgacom techs hebben moeten teruggeven ergens in januari dacht ik. Dus ik veronderstel dat er inderdaad gerefurbished exemplaren tussen zitten. Dus het is geen nieuw gegeven voor mij.

Telenet past het zelfde toe met digibox/digicorder trouwens.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

€139 moeten betalen voor een 2e hands modem is echt wel onaanvaardbaar. Dat je zoiets krijgt als je je modem huurt, krijgt of mag gebruiken tot het einde van je abbo tot daar toe, maar bij een zuivere aankoop vraag ik me toch af of dat wel mag.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Waarom kon je dat ons niet eerder vermeld hebben gr4vity als je dit wist ? enfin ziet er hier ook een tweehands uit (ivb die tekenen van warmteprobs)...welke garantie hebben wij met deze modem, weet er iemand dat ?

Bij BGC/TN krijg je ze gratis , digicorders kun je huren, deze sagem kost bijgod 139€ (tweedehands blijkt nu) hoelang gaat dat spel nog leven ? :evil:

Edit/ was eig te denken dat er ergen iets niet klopte, verpakt in hun groen dommelkleurpapier, gewoon witte doos erin zonder degelijke gebruiksaanwijzing :roll:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

kaise1 schreef:was eig te denken dat er ergen iets niet klopte, verpakt in hun groen dommelkleurpapier, gewoon witte doos erin zonder degelijke gebruiksaanwijzing :roll:
Ze kunnen toch moeilijk al wat ze zelf niet aankrijgen toveren zeker ?

Nuja , ik zou er igg zelf ook niet tevreden mee zijn maarja , onafhankelijk gezien , wat kan dommel daaraan nu gaan doen buiten wanneer er binnen de 2 jaar iets mee zou voorvallen deze kosteloos vervangen ?
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

kaise1 schreef:Waarom kon je dat ons niet eerder vermeld hebben gr4vity als je dit wist ? enfin ziet er hier ook een tweehands uit (ivb die tekenen van warmteprobs)...welke garantie hebben wij met deze modem, weet er iemand dat ?
Ik heb eerlijk gezegd het verband niet gelegd tot nu. Ik veronderstel dat je de door europa verplichte 2 jaar garantie hebt.

Ik vraag mij trouwens af wat Belgacom vraagt voor deze modems aan dommel. Want de prijs van de VDSL2 Sagem en de Homeconnect box zijn per toeval evenveel.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

a3ke schreef:
Nuja , ik zou er igg zelf ook niet tevreden mee zijn maarja , onafhankelijk gezien , wat kan dommel daaraan nu gaan doen buiten wanneer er binnen de 2 jaar iets mee zou voorvallen deze kosteloos vervangen ?
Door die idiote aankoopprijs te verlagen ! (zekezr als het tweedehands aangekocht is°

Het is trouwens een interresante gedachte van gr4vity ivb de vraagprijs van BGC voor die modems en de vergelijkijng met die homeconnectbox (EN de activatiekost...denk dat ze wat € binnenhalen met zulke prijzen voor hun speedconnectabbo)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Yep, hier dezelfde barstjes...

Bon, laten we Dommel eerst even een kans geven: ik stuur alvast een mailtje.
Laatst gewijzigd door cloink 20 sep 2009, 11:16, in totaal 1 gewijzigd.
ooh. shiny.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als ze tweedehands goederen als nieuw verkopen, dan zijn ze strafbaar bezig:
Art. 1649ter. § 1. Voor de toepassing van artikel 1604, eerste lid, wordt het door de verkoper aan de consument geleverde consumptiegoed geacht slechts in overeenstemming met de overeenkomst te zijn indien :
...
4° het de kwaliteit en prestaties biedt die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van het goed en op de eventuele door de verkoper, de producent of diens vertegenwoordiger publiekelijk gedane mededelingen over de bijzondere kenmerken ervan, namelijk bij de reclame en de etikettering.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Claimen ze eigenlijk wel dat ze nieuw zijn?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Voor dat bedrag mag je een nieuw modem verwachten.
Ik ken dit soort acties uit de praktijk, dit waren wellicht BelgacomTV modems die een probleem in het voedingscircuit hadden en daarna gerefurbished werden, maar er belandt met zo'n terugroepactie allerlei andere troep tussen met allerlei andere, soms af-en-toe problemen.
Wanneer je als leverancier deze op huur zet of het duidelijk jouw probleem maakt is het te verantwoorden.
Maar dit soort zaken mag NOOIT als nieuw verkocht worden.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Claimen ze eigenlijk wel dat ze nieuw zijn?
Neen, niet expliciet, maar het probleem is dat nergens het tegendeel beweerd staat, zodat je als consument ter goeder trouw handelt en misleid wordt... Zeker als er een prijskaartje van 139€ aan hangt, niet meteen een prijs voor een tweedehandsje? Op Kapaza vind ik nl. BBOX2'en die écht tweedehands zijn aan nen euro of 30. Op eBay gaan ze rond de 50€... Daar sta ik dan met mijn 139€ hé... :?
ooh. shiny.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Al nagedacht waarom het zo goed botert tussen Dommel en BGC, als eerste verschillende upgrades van abbo's kunnen resellen (speedpack 12 Mbit, upgrade upload ed..), nu als eerste en enige vdsl2 reseller en dat met die oude sagems (firmware 2007) die BGC niet meer gebruikt ?

(Verplicht hun stock oude SAGEM's Fast 3464 (2dehandse of ongebruikte..) aan te kopen met 2 tv poorten waar je niets mee kan doen, vooraleer vdsl2 te resellen ?)

enfin, als deze modem de geest heeft dan wil ik een andere...(en idd door dat gedrocht heb je een extra router nodig wat extra energie kost...)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

even advocaat vah de duivel spelen, voor het ontwikkelen van de firmware knn ze ook een bijdrage vragen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Maar dan nog moet je altijd duidelijk vermelden indien een toestel tweedehands is. Anders zou het nog al wat worden, dan kan je tweedehands, defect of zelfs bakstenen verkopen in de verpakking met het excuus dat er niet opstaat dat het nieuw/werkend/echt is...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Avenger 2.0 schreef:Maar dan nog moet je altijd duidelijk vermelden indien een toestel tweedehands is. Anders zou het nog al wat worden, dan kan je tweedehands, defect of zelfs bakstenen verkopen in de verpakking met het excuus dat er niet opstaat dat het nieuw/werkend/echt is...
Duidelijk zichtbare sticker op de doos, duidelijke vermelding op de website. Dat het gaat om een product die reeds gebruikt is en/of reeds een herstelling achter de rug heeft. enne de prijs wat verlagen, 139 voor een verouderd en tweedehands product, wel wat veel - gratis in huur zou veel beter zijn in dit geval.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Als die wet op de Class Action Suit er ooit doorkomt in België, dan denk ik dat Dommel bij een heel aantal mensen toch bovenaan hun lijstje staat. Puur geldklopperij om voor een reeds gebruikte modem de volle pot te vragen.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

Mijne is nieuw ... dus ik denk dat iedereen eerst es goed moet kijken alvorens dat iedereen ier van zijnen tak van te maken ...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

eigenlijk wel vreemd dat het nog niemand opgevallen was dat het tweedehandse toestellen zijn dat ze opsturen

tussen haakjes, dit staat er op de site

switch to speedconnect is possible

it is possible to switch your account to a speedconnect account, please choose the desired account-type below and click on submit. please note that this is an irreversable proces and cannot be undone. the cost for this migration is 25.00 euro (promo).
the activation of the migration cannot be cancelled once requested. the one-time charge is non-refundable once initiated.
!!! a new sagem vdsl2 modem is needed and will be charged 139.00 euro !!!
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

dmi schreef:Mijne is nieuw ... dus ik denk dat iedereen eerst es goed moet kijken alvorens dat iedereen ier van zijnen tak van te maken ...
Aan wat ben je dat zo zeker? Wat zijn de objectieve maatstaven dat die zo is?
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Gewoon het feit dat er haartjes in de behuizing zitten maakt het nog geen 2dehands modem eh.
Ik dacht van het wel met rust te laten en dat het dan in orde kwam hier maar nee hoor :x.

Die haartjes kunnen evengoed van tijdens de productie zijn, (slecht materiaal, goedkoper proberen maken) hoe weet die BGC technieker bijvoorbeeld dat het net die modem 2de hands is nog voor hij de S/N bezien heeft? Hoe kan hij bv aan zo'n DB aan?
Alsook, hoe kan hij weten dat het ook net die modem was dat teveel stroom kreeg zonder het moederbord gezien te hebben?

Ik geloof niet dat dommel hun handen gaat verbranden aan 2de hands modems hoor. Vooral niet als je ziet wat voor rare conclusies hier getrokken worden.
Het is nog altijd BGC trouwens die eist dat zo'n modem gebruikt wordt, niet dommel. Als je op iemand wil klagen, doe het dan op het juiste bedrijf.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

GuntherDW schreef:Gewoon het feit dat er haartjes in de behuizing zitten maakt het nog geen 2dehands modem eh.
Haartjes? Dat zijn barstjes!
GuntherDW schreef:Het is nog altijd BGC trouwens die eist dat zo'n modem gebruikt wordt, niet dommel. Als je op iemand wil klagen, doe het dan op het juiste bedrijf.
Maar het is nog steeds Dommel die je verplicht zo'n modem te kopen, terwijl Belgacom ze gratis in bruikleen geeft (net zoals Telenet, met hún gemodifieerde modems).
ooh. shiny.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

feit blijt als ge klant wilt worden bij dommel dat ge al wa euros op tafel moogt leggen !
In tegenstelling tot andere providers.
Dus als ik goed begrijp ben je verplicht bij hen hun modem te kopen .
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bon, heb 'em eens van binnen bekeken. Vaststellingen:

- de behuizing vertoont inderdaad een soort van barsten, dewelke zich ook aan de binnenkant van die behuizing doorzetten
- dat gezegd zijnde: het moederbord vertoont geen enkel symptoom van oververhitting
- er zat wel een draad los vanop het mb naar het wifi-kaartje, misschien dat dat mijn wifi-probleem kan verklaren?

Voorlopig plaats ik mijn beschuldigingen van tweedehandsjes dus terug in de kast. Rest nog het wifi-probleem (mogelijks soon to be solved?) en de custom firmware waardoor er vele functies niet (goed) werken...
ooh. shiny.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

proximusboy schreef:feit blijt als ge klant wilt worden bij dommel dat ge al wa euros op tafel moogt leggen !
In tegenstelling tot andere providers.
Dus als ik goed begrijp ben je verplicht bij hen hun modem te kopen .
Waar is het verschil dan , voor de duizendste keer weer proximusboy , tussen Telenet en Bcg dan ?

Bgc VDSL2 , HUN modem moet je nemen (als je tekend voor een lang en duur genoeg contract krijg je hem wel gratis ma bon)
Telenet Internet , moet je hun modem nemen (en die krijg je enkel te pakken bij het tekenen voor 12 maand of meer)

Dus waar zit het verschil ?

Opmerkingen maken ok maar je begint stillaan , onder andere , als synoniem van dommelbasher door het leven te gaan hoor
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

a3ke schreef:Dus waar zit het verschil ?
Eh, TBH, het verschil zit hem erin dat je dit bij Dommel zelf moet kopen (139€), terwijl je evengoed aan een jaarcontract vast hangt.

Verplichte hardware is allemaal goed en wel (ik begrijp zelfs waarom), maar dan moet het ofwel gratis in bruikleen of (als het dan écht geld moet opleveren) in verhuur (zoals de eerste digiboxen).
ooh. shiny.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

a3ke schreef: Bgc VDSL2 , HUN modem moet je nemen (als je tekend voor een lang en duur genoeg contract krijg je hem wel gratis ma bon)
Telenet Internet , moet je hun modem nemen (en die krijg je enkel te pakken bij het tekenen voor 12 maand of meer)

Dus waar zit het verschil ?
Als ik het goed versta zit het verschil hem in het feit dat je bij Belgacom en Telenet de modem gratis (in bruikleen) krijgt en dat je bij Dommel eerst 139 euro briefjes op tafel moet smijten. Het aantal maanden dat je vast hangt is bij alle drie even lang namelijk 12 maanden.

Het verschil is dus 139 Euro die de waarde van een modem vertegenwoordigd met daarbovenop nog een extra activatie kost van xx euro. (efkes snel gepiept om dommel.be en daar zie ik voor speedconnect een extra kost staan van 99 euro als activatie - dit voor nieuwe klanten). Maakt dus een extra kost van 238 voordat je nog maar op het internet kan. Dit terwijl dat bij Telenet en Belgacom die hoge kost er niet bij komt en in de meeste gevallen beperkt blijft tot een activatie van 50 euro.

Als je dit draadje dan ook volgt met een eventueel vermoeden dat de modems die verplicht dienen aangekocht worden door de klant om bij Dommel te komen. Dat deze modems nog kans maken om tweedehands (vermoeden - nog extra duidelijkheid gevraagd) te zijn, dan mag je je als klant of kandidaat klant toch wel vragen stellen bij de handelspraktijken van deze ISP.

Dit heeft volgens mij niets te maken met gebascht. Maar eerder consumenten/klanten die meer duidelijkheid en opheldering wensen.

21/09/2009 249 verandert in 239
Laatst gewijzigd door Muziekbos 21 sep 2009, 09:57, in totaal 2 gewijzigd.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Muziekbos schreef: (efkes snel gepiept om dommel.be en daar zie ik voor speedconnect een extra kost staan van 99 euro als activatie - dit voor nieuwe klanten). Maakt dus een extra kost van 248 voordat je nog maar op het internet kan.
ff ter verduidelijking, nu als bestaande klant is de activatiekost 25€ (promo), het 1/2e maand van het speedconnectabbo was het voor bestaande klanten ook 99€ (zoals ik dit betaald heb, totaalkost 238€)
(Dus het eerste jaar speedconnect kost me dan 58.83€/pm zonder telefoonabbo belgacom, behoorlijk duur toch denk)
Maar enfin als het blijft marcheren en er zijn geen probs ivb het verkrijgen van nieuwe modem als deze niet meer werkt de eerste 2 jaar gaan we maar content zijn hé ....
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

cloink schreef:Bon, heb 'em eens van binnen bekeken. Vaststellingen:

- de behuizing vertoont inderdaad een soort van barsten, dewelke zich ook aan de binnenkant van die behuizing doorzetten
- dat gezegd zijnde: het moederbord vertoont geen enkel symptoom van oververhitting
- er zat wel een draad los vanop het mb naar het wifi-kaartje, misschien dat dat mijn wifi-probleem kan verklaren?

Voorlopig plaats ik mijn beschuldigingen van tweedehandsjes dus terug in de kast. Rest nog het wifi-probleem (mogelijks soon to be solved?) en de custom firmware waardoor er vele functies niet (goed) werken...

Lees eens goed de sticker op de achterkant.

BGC staat wel degelijk voor Belgacom. Het zijn echt 2dehands modems man.

Die technieker had toegang tot een database met stocknummers en zag dat de modem daar ooit in stock had gestaan.



Maar over strafbaar of niet? Wat zou het zijn? Ik heb alvast een klacht ingediend bij de ombudsdienst voor telecommunicatie.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Nu gewoon wachten op de officiële persmededeling / communicatie van Dommel omtrent hun modems. Via CRM, via hun website en via een persbericht.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

dommel moet zijn modems wel via belgacom halen.
Belgacom wil namelijk geen andere modems dulden op hun vdsl netwerk.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

rpr schreef:dommel moet zijn modems wel via belgacom halen.
Belgacom wil namelijk geen andere modems dulden op hun vdsl netwerk.
Dommel moet zijn modems NIET via BGC halen. BGC heeft enkel aangegeven dat ze slechts één model modem op hun VDSL2 netwerk dulden. Das een heel groot verschil.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Uzzi schreef: Dommel moet zijn modems NIET via BGC halen. BGC heeft enkel aangegeven dat ze slechts één model modem op hun VDSL2 netwerk dulden. Das een heel groot verschil.
Waarom werkt een zelfde sagem VDSL II vanop ebay dan niet op het Bgc VDSL II netwerk ? ;)
The eternal and true pessimist :D
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Omdat Dommel er zijn eigen firmware op plaatst.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zijn punt was als het gaat enkel om een type/merk modem dan moet het werken
dus als je dat bij sagem zelf koopt bv.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”