Vdsl2 bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

USR 9106 -> adsl only :-)

dus nee, de omschakeling is nog niet gebeurd
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

deze morgen had ik geen adsl link...

Ik kijk alles na, omschakeling was in progress blijkbaar... :p ... koppel de vdsl aan, krijg geen signaal binnen...

We vertrekken naar het werk en ik krijg telefoon van thuis uit om te zeggen dat BGC net belde om te zeggen dat de conversie gebeurd was en dat alles zou moeten werken... ik ben pas om 17u30-18u thuis dus ik hoop dat alles werkt zoals het zou moeten, anders heb ik niet veel tijd meer om nog ne keer te bellen naar dommel helpdesk :)
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

ondertussen gezellig en wel online via vdsl :-)
speedtest volgt :-)
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Hier is de modem ondertussen aangekomen, maar status is nog steed "migration has been requested". Kan nog wel paar weekjes wachten denk ik...
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Dat ziet er prima uit dmi !

Hier komt de technieker vrijdag voormiddag langs voor eveneens VDSL2 plus abonnement, hopelijk gaat alles goed en is de lijn ineens actief dan kan ik ineens de opzegbrief van Telenet nog deze maand kan versturen !

expected activation date : 18/09/2009 (08.00u - 12.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

ikzelf heb moeten wachten tot de maandag ipv de vrijdag ... maar ik ben een tevreden mens :-)

Edit: ik wou ook nog even vermelden dat ik niets gewijzigd heb aan mijn aansluiting, dus ik gebruik nu ook de gewone dsl splitter en mijn telefoonkabel van 20meter die over de zolder binnenkomt in de bureau :)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

expected activation date : 15/09/2009 (14.00u - 18.00u)

Spannend hé. :D

Maar euh, hoezo niets gewijzigd aan de setup? Je _moet_ de geleverde splitter niet gebruiken ofzo? 't Is maar: ik heb zo'n full rate splitter (een "bakske") en moet dus straks aan de bedrading gaan prutsen om de nieuwe splitter te installeren. Jij zegt nu dat dat niet hoeft?
ooh. shiny.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

er is niets gewijzigd aan mijn telefoon aansluiting.
Dus 5punts ADSL splitter -> telefoonstekker erop. dus niet de bijgeleverde full rate DSL splitter.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Inderdaad, niks moeten wijzigen !

Afbeelding
Afbeelding
ooh. shiny.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

zoals ik hier al een keer of 4 in dit toppic vermeld heb ! :wink:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

kaise1 schreef:zoals ik hier al een keer of 4 in dit toppic vermeld heb ! :wink:

19 pagina's, dat was me wat te veel... :mrgreen:
ooh. shiny.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

kaise1 schreef:zoals ik hier al een keer of 4 in dit toppic vermeld heb ! :wink:



ik wou enkel bevestigen ...

tis geloofwaardiger als er meer dan 1 persoon is die het zegt :)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Kan er iemand een indicatie geven over hoelang het duurt om van een andere provider (bijvoorbeeld Edpnet) over te schakelen naar Dommel Speedconnect ? Vanaf de moment van de aanvraag tot de moment dat je via VDSL2 online bent.

Alvast bedankt !
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

dat zal spijtig genoeg niemand kunnen zeggen man ...

bij de ene duurt dit 5 dagen, bij den andere 5 weken ...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Een gemiddelde van 2 tot 3 weken lijkt me "normaal".
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

hier 2weken 2 dagen van netconnect naar speedconnect.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Hier op de kop 2 weken (ook van netconnect naar speedconnect).
ooh. shiny.
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Hier al bijna een maand van netconnect naar speedconnect, nog steeds "migration has been requested" dus hoop niet te hard op een snelle overschakeling bij Dommel...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

KiLLa schreef:Hier al bijna een maand van netconnect naar speedconnect, nog steeds "migration has been requested" dus hoop niet te hard op een snelle overschakeling bij Dommel...


Dat is toch niet meer menselijk en klant onvriendelijk te noemen. :bang: :bang: :bang:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Muziekbos schreef:Dat is toch niet meer menselijk en klant onvriendelijk te noemen. :bang: :bang: :bang:

Loop jij nu echt alle threads af om overal je gal te spuwen?

Heb je Speedconnect? Heb je een aanvraag ingediend om Speedconnect te hebben? Zijn er plannen in die richting? Neen? Vervuil dan een andere topic a.u.b. !
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik geef Cloink gelijk. Muziekbos, waarschuwing 1.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

expected activation date : 18/09/2009 (08.00u - 12.00u)

De installatie/migratie/aanpassing van uw vdsl2 verbinding is ingepland op 20090918 (YYYYMMDD).
Gelieve ervoor te zorgen dat er op deze datum zeker iemand ter plaatse is. Er komt een technicus langs om uw lokale bekabeling na te kijken of aan te passen.



Het is ondertussen 11.20u, hopelijk zie ik dit technieker hier seffens !
Ze maken het graag spannend blijkbaar :)
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

der was bij mij geen technieker nodig ... :-)

toch veel succes gewenst ! Als er een technieker (bgc) ter plaatse dient te komen, zal dit normaal gezien vandaag wel in orde komen !
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

dmi schreef:der was bij mij geen technieker nodig ... :-)

toch veel succes gewenst ! Als er een technieker (bgc) ter plaatse dient te komen, zal dit normaal gezien vandaag wel in orde komen !


Ja die is hier nodig, ik kom van Telenet en de aansluiting moet nog inorde worden gebracht.
Ik hoop dat de technieker het vandaag niet laat afweten, ben benieuwd of ik dan ook direct vandaag online zal kunnen via Dommel.

Des te sneller dit allemaal inorde is, des te sneller kan ik men aangetekende opzegbrief nog vandaag verzenden naar Telenet voor ze nog eens een extra maand aanrekenen.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

zelf netconnect

29/08/2009 speedconnect aangevraagd

vandaag modem ontvangen maar in crm staat nu nog : "migration has been requested" .... maar duimen zou ik zeggen :)
It ain`t what you say but the way you say it !
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Hier gisteren de modem ontvagen (3d na betaling),
maar er staat idd nog altijd "migration has been requested".

Heb wel al een BGC wagentje gezien aan de centrale, maar het was (spijtig genoeg) niet voor mij :D.
Lu
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2008, 13:00

Vandaag ben ik overgeschakeld van netconnect naar speedconnect.

Afbeelding

De activatie was vandaag voorzien tussen 14 en 18u en is zonder problemen verlopen.
Ik heb de fullrate-splitter gebruikt die in de doos zit en de zeer beknopte hanleiding gevolgd en
zelfs ik als leek heb dit zonder problemen goed ter wereld gebracht.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

En als het goed is zeggen we het ook: daar ik reeds een factuur voor Netconnect had ontvangen voor de komende maand, hoef ik pas het Speedconnect tarief te betalen vanaf de maand daarna. M.a.w. een maandje Speedconnect aan Netconnect-tarief! (niet dat dat zó'n korting is, maar toch...) :)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

De technieker is hier net buiten se :)

De bekabeling is alvast inorde en ik kan geen betere uitmeting hebben, nu nog wachten tot zaterdag of maandag voor een technisch probleem dat niet aan mijn kant te fixen valt en het zou inorde moeten zijn, die mens vondt het al erg dat het niet direct werkte, ik ben al content dat ik een zeer goed signaal doorkrijg !
Als extra kreeg ik dan de splitter cadeaux :) toch wel proper.
dmi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 aug 2009, 08:16

suuper :)

das nu ne keer allemaal goe nieuws si :)
wdbacker
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2009, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Voor iedereen die een Speedconnect (Plus) wil laten activeren op een ISDN lijn en de installatie zelf doet, deel ik hier even mijn ervaringen want er is weinig concrete informatie over aansluiting met ISDN lijn te vinden (NT1 of Twin).

Hiervoor gebruik je uiteraard ook de welbekende verplichte router van (Sagem 3464). Als het VDSL2 signaal op de ISDN lijn gezet is, hoef je enkel de Belgacom ADSL (!) DIY V2 ISDN splitter te plaatsen (tussen de binnenkomende lijn en het NT1 of Twin doosje) en dit lijkt prima te werken.

Ik kom op een 20/2 VDSL2 profiel terecht (20 Mb downstream, 2 Mb upstream). Dus vermoedelijk bevat deze ADSL splitter enkel een low-pass filter om de ISDN signalen te vrijwaren van interferentie, wat kan verklaren waarom dit ADSL filter ook met VDSL2 werkt.

Merk op dat de combinatie NTP 2007 wanddoos + TF 2007 splitter NIET werkt voor ISDN! Bij een test kwamen de ISDN signalen niet meer correct door.

Als je de Sagem 3464 modem in bridge wil plaatsen (gebruiken enkel als modem, niet als router), disable je gewoon in de webinterface de WAN PPPoE netwerk interface. Vervolgens geef je de PPPoE parameters in je eigen (Linksys o.i.d.) routertje in en alles werkt transparant! Hetzelfde kan je trouwens doen met de Voip interface en de Wireless als je die niet nodig hebt, want de Wifi functie heeft je eigen router meestal al aan boord.

Nog ter info: de resultaten van speedtest.net zijn 17,18 Mb download, 1,05 Mb upload - dat lijkt me zeer behoorlijk voor een lijn die max. 18 Mb down en 1,2 Mb up belooft ... :wink:

Dus bij deze een pluim voor Dommel! :-)

Zie ook topic: viewtopic.php?p=299029#p299037
Bijlagen
image006.jpg
NTP 2007 + TF 2007 stopcontact + splitter voor PSTN
(2.02 KiB) 342 keer gedownload
4a316cb69cfcf.jpg
ADSL DIY V2 ISDN splitter Belgacom
(2.91 KiB) 346 keer gedownload
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

De technieker is net terug buiten en nu werkt de lijn perfect !
Afbeelding

Volgens zijn meting stond erop dat mijn lijn 50Mb/s down aankan en 5Mb/s up, spijtig dat Belgacom het profiel nooit zo hoog zal zetten voor VDSL2 gebruikers :)
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

En enkele uren nadat ik volle verbinding had stond ik al op het repairprofiel denk ik, van 18mbps de eerste 3u naar nu maximaal 11mbps al voor gans de dag.

Afbeelding

Ik heb een support ticket aangemaakt op de account website van Dommel, hopelijk gaat dit niet verloren.
Of is zo een ticket aanmaken nutteloos en werk enkel bellen ?

De wifi van de Sagem geeft wel een sterk signaal maar is niet erg stabiel bij volle belasting via LAN, heb via Netlimiter een paar 100KB/s vrijgehouden voor wifi en sindsdien geen problemen meer.
Verder werkt ook alles prima, de gratis webruimte is al inorde, alsook de registratie van een .be domein was inorde op nog geen 2u tijd !
Ook de nieuwsgroepen zijn uiterst stabiel, k heb men giganews account al kunnen opzeggen :)
Maandag men aangetekende brief eens verzenden naar Telenet en dan hopen dat ze het repairprofiel kunnen oplossen.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dit is trouwens een leuke site... ;)

http://wiki.yobi.be/wiki/Modem_BBox-2
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Bedankt voor de info cloink.

Spijtig dat deze vernoemde link niet werkt :) hehe
http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=BGCVDSL2

alsook om een externe HD te benaderen vanop het internet heb je die admin login nodig blijkbaar.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

In een van de links op die pagina staat een procedure waardoor je alsnog in het admin-gedeelte kan. Je moet hiervoor zelf eerst een paswoord instellen, dan de config file downloaden en aanpassen en opnieuw opladen. Werkt prima hier. ;)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Idd cloink k heb het gevonden, eens doorlezen se :)


ivm Dommel service, gisteren een support ticket aangemaakt ivm dat ik al op repairprofiel sta na 1 dag activatie.
Vandaag contact opgenomen met Dommel via de telefoon (waar ik al schrik voor) en ik had direct iemand aan de lijn, ben zeer vlot, snel en vriendelijk verder geholpen ! Tot hiertoe zeer tevreden over heel men overschakeling van Telenet naar Dommel, ja oke ik sta al op repairprofiel, maar zo n dinge gebeuren nu eenmaal, het belangrijkste is hoe gaan ze met zo een problemen om !
Trouwens op repairprofiel haal ik nog 11mbit en dat is nu niet dat ik niet verder kan :)
Nieuwsgroepen werken ook zeer degelijk.

ps als er giganews gebruikers dit lezen met een platinum abonnement bij hun, zeg je abonnement op ook al wil je het behouden !
Vlak voor je op je laatste oke moet drukken om je account op te zeggen komt er nog een laatste venster met een korting van 50% op 2 maanden abonnement om toch maar te blijven :)
Voor de gignews platinum gebruiken toch maar weer 20 euro in the pocket voor niets ;)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hoe kom je op repairprofiel als je eerst (zonder problemen?) op 18mbit syncte?
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

liger schreef:hoe kom je op repairprofiel als je eerst (zonder problemen?) op 18mbit syncte?


Vanaf activatie heeft het goed gewerkt voor 3 a 4u constant 18mbit/s aan een stuk, sindsdien staat hij superstabiel vast op 11mbit/s.

Wat juist het probleem is weet ik ook niet, ken niet veel van de VDSL techniek, k ga er vanuit dat ik op repairprofiel ben gezet omdat er misschien ergens bedrading niet goed zit ofzo... maar zoals ik al zei, ik ken er niets van en misschien is het iets helemaal anders natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”