Overstappen naar dommel - Vragen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
DanielG
Starter
Starter

Hallo iedereen,

hier bij ons thuis hebben wij op het moment ADSL Go van Belgacom maar weten dat dat eigenlijk niet genoeg is voor ons. Wij zijn met ons vijf thuis en gaan altijd over ons downloadlimiet van 25 GB. Doordat we veel surfen, TV-shows downloaden, online gamen geraakt ons limiet redelijk vlug op. Nu wij willen veranderen en Dommel lijkt ons een goed alternatief.

Wij wonen in Gent en ADSL2+ is mogelijk bij ons volgens de site van Dommel. Het pakket dat we naar kijken is Cityconnect oftewel CityConnect Plus. Wij moeten eigenlijk geen ongelimiteerde download hebben. Wij zouden zeker niet boven 100 GB moeten geraken dus CityConnect zou wel perfect voor ons zijn. Nu mijn vragen, mijn vader werkt vanuit thuis uit en moet bijna heel de dag op de PC zitten en op internet. Ik heb veel gelezen dat Dommel wel soms kan platliggen, is dit waar? Ik woon nu in Gent dus ik denk dat ik dicht bij een centrale woon dus dat helpt ook zekers? Op het moment hebben we bij een downloadsnelheid van ongeveer 4Mbps en 0.45Mbps Uploadsnelheid. Nu dat is meer dan voldoende voor ons. Wij moeten geen razendsnel internet hebben dus als Dommel ongeveer zoveel kan aanbieden dan is dat perfect.

De grootste reden blijft wel de prijs, wij betalen nu ongeveer 40 euro per maand voor 25 GB downloadlimiet terwijl je bij Dommel voor 23.99 per maand 100 GB krijgt. Plus mijn vader moet meestal één of twee volumepacks kopen wegens dat we over ons limiet zijn. Dus mijn vraag is voor jullie, is Dommel aan te raden als jullie mijn situatie zo zien? Of raden jullie een ander provider aan? Alvast op voorhand bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten,
Daniel :-)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Belgacom generation internet nu voor 29 € voor een jaar, daarna 34 €. De stabiliteit van Belgacom aan een degelijke prijs en limiet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
DanielG
Starter
Starter

Goztow schreef:Belgacom generation internet nu voor 29 € voor een jaar, daarna 34 €. De stabiliteit van Belgacom aan een degelijke prijs en limiet.
Dat is wel zeer interessant. Maar ik snap niet juist hoe het werkt. Dit is niet officieel iets van Belgacom zelf. Het is van een partner van Belgacom. Maar dat is een zeer goede optie. Bedankt.

Daniel
DanielG
Starter
Starter

Nog iets, hoe komt het dat ik hier niks kan van vinden op de Belgacom site?
DanielG
Starter
Starter

Aah kijk hier:

http://www.skynet.be/entertainment-nl/g ... n-internet

Details van het aanbod

(1) Aanbod geldig van 20/08/2009 tot en met 31/12/2009 voor elk nieuw abonnement van minstens 1 jaar. Dit aanbod geeft recht op € 5 korting per maand gedurende 12 maanden, in totaal dus € 60 (12 x € 5). Daarna betaal je € 34 per maand. Eenmalige activeringskosten: € 50. Dit aanbod geldt niet voor bestaande Belgacom Internet-klanten. Modem gratis zolang de voorraad strekt. Aanbod geldig met of zonder vaste telefoonlijn. Niet cumuleerbaar met andere Internet-promoties. Aanbod beperkt tot de eerste 8000 intekeningen.

Dat vind ik echt belachelijk. Mijn ouders zijn nu ongeveer 20 jaar klant bij Belgacom. Typisch Belgacom niets doen voor de trouwe klanten. Ga morgen eens bellen en zien wat ze te zeggen hebben. Is wel belachelijk.

Daniel
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Waarom niet Scarlet Internet (http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten ... ternet.php) ? Nu aan 20€/maand (of 30€ zonder telefoonlijn) en onbeperkte limiet (FUP). Scarlet is nu eigenlijk ook Belgacom dus qua stabiliteit zit je wel goed.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

VOiD schreef:Waarom niet Scarlet Internet (http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten ... ternet.php) ? Nu aan 20€/maand (of 30€ zonder telefoonlijn) en onbeperkte limiet (FUP). Scarlet is nu eigenlijk ook Belgacom dus qua stabiliteit zit je wel goed.
25 euro zonder vaste lijn. 35 euro na 1 jaar. Zo lijkt het er op (zoals vroeger dus). Maar er staat nog niets vast. Ze weten bij Scarlet zelf niet welke prijzen ze hanteren.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Lord Utopia schreef:
VOiD schreef:Waarom niet Scarlet Internet (http://www.scarlet.be/nl/onze-pakketten ... ternet.php) ? Nu aan 20€/maand (of 30€ zonder telefoonlijn) en onbeperkte limiet (FUP). Scarlet is nu eigenlijk ook Belgacom dus qua stabiliteit zit je wel goed.
25 euro zonder vaste lijn. 35 euro na 1 jaar. Zo lijkt het er op (zoals vroeger dus). Maar er staat nog niets vast. Ze weten bij Scarlet zelf niet welke prijzen ze hanteren.
Bizar, bij de lancering van hun nieuwe abonnementen meen ik mij te herinneren dat ik 20€ gezien had met vaste lijn en 10€ extra zonder vaste lijn.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

DanielG schreef:Aah kijk hier:

http://www.skynet.be/entertainment-nl/g ... n-internet

Details van het aanbod

(1) Aanbod geldig van 20/08/2009 tot en met 31/12/2009 voor elk nieuw abonnement van minstens 1 jaar. Dit aanbod geeft recht op € 5 korting per maand gedurende 12 maanden, in totaal dus € 60 (12 x € 5). Daarna betaal je € 34 per maand. Eenmalige activeringskosten: € 50. Dit aanbod geldt niet voor bestaande Belgacom Internet-klanten. Modem gratis zolang de voorraad strekt. Aanbod geldig met of zonder vaste telefoonlijn. Niet cumuleerbaar met andere Internet-promoties. Aanbod beperkt tot de eerste 8000 intekeningen.

Dat vind ik echt belachelijk. Mijn ouders zijn nu ongeveer 20 jaar klant bij Belgacom. Typisch Belgacom niets doen voor de trouwe klanten. Ga morgen eens bellen en zien wat ze te zeggen hebben. Is wel belachelijk.

Daniel
Als je meer dan een jaar klant bent, zeggen ze bij wijze van spreken op en geven ze je direct het nieuwe abo. In praktijk lig je nooit plat, het is puur administratief zo. Reden: dit is goedkoper dan et oude, het voordeel voor hen is dat je weer een jaar vasthant aan een contract.

Het is WEL een belgacom-abo, alleen op naam van skynet.
DanielG
Starter
Starter

Ja we hebben Belgacom gebeld en gevraagd en ze zeiden dat het wel mogelijk is maar dat je je oude verbinding moet opzeggen voor twee weken en dan pas de nieuwe aanvragen. Twee weken is lang. Mijn vader heeft internet nodig. Ik heb internet nodig, begin op 21 september met Hogeschool. Ik volg een Informatica-richting. We weten dus niet wat we moeten doen.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

DanielG schreef:Ja we hebben Belgacom gebeld en gevraagd en ze zeiden dat het wel mogelijk is maar dat je je oude verbinding moet opzeggen voor twee weken en dan pas de nieuwe aanvragen. Twee weken is lang. Mijn vader heeft internet nodig. Ik heb internet nodig, begin op 21 september met Hogeschool. Ik volg een Informatica-richting. We weten dus niet wat we moeten doen.
Op dommel zou ik ook niet vertrouwen, het staat hier bol van mensen die problemen hebben die nu en dan geen internet hebben, ondanks dat men deels het belgacom netwerk gebruikt. (alleen cityconnect is eigen dommel netwerk)
als je echt zeker wil zijn voor een goeie uptime zonder uitval is belgacom nog altijd het beste netwerk. Het kost wat meer dan een dommel of andere Adsl provider, maar je bent meer zeker dat je steeds internet hebt _ en is belangrijk voor mensen die nagenoeg de hele dag internet nodig hebben. mja wat nu als je meer volume wil ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
DanielG
Starter
Starter

Patje schreef:
DanielG schreef:Ja we hebben Belgacom gebeld en gevraagd en ze zeiden dat het wel mogelijk is maar dat je je oude verbinding moet opzeggen voor twee weken en dan pas de nieuwe aanvragen. Twee weken is lang. Mijn vader heeft internet nodig. Ik heb internet nodig, begin op 21 september met Hogeschool. Ik volg een Informatica-richting. We weten dus niet wat we moeten doen.
Op dommel zou ik ook niet vertrouwen, het staat hier bol van mensen die problemen hebben die nu en dan geen internet hebben, ondanks dat men deels het belgacom netwerk gebruikt. (alleen cityconnect is eigen dommel netwerk)
als je echt zeker wil zijn voor een goeie uptime zonder uitval is belgacom nog altijd het beste netwerk. Het kost wat meer dan een dommel of andere Adsl provider, maar je bent meer zeker dat je steeds internet hebt _ en is belangrijk voor mensen die nagenoeg de hele dag internet nodig hebben. mja wat nu als je meer volume wil ....
Is het zo erg? Gebeurt het veel bij Dommel dat je traag of geen internet hebt.

Help ons, we weten echt niet meer wat te doen. We moeten iets doen. 25 GB is te weinig. Ze zeiden wel aan de telefoon dat als we 100 GB wilden hebben dan moesten we 20 euro extra per maand betalen. Dat is dan 60 euro ipv 34 wat ze bij Generation Internet betalen. Stom belgacom. :bang:

Daniel
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Bizar: bel nog eens terug om een andere persoon aan de lijn te krijgen. Me dunkt dat ze mij zeiden dat er geen downtime zou zijn... Je kan zeker geen draadloze Internetverbinding van een gebuur gebruiken tijdens de overgangperiode? Dat lijkt me nog de beste oplossing :-S.

Een andere oplossing is om generation Internet of eigenlijk eender welke andere Internetverbinding op je tweede koperpaar te laten activeren, en als het opgeleverd is dan je eerste opzeggen. Dit zal echter eenmalige interventiekosten van rond de 135 € vragen. Ik vermoed dat dat ook niet is wat je wil :P.

Tja, als je Internet echt nodig hebt, dan moet je niet gaan van provider wisselen. Elke providerwissel zal sowieso met een risico op downtime gepaard gaan.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

DanielG schreef:Is het zo erg? Gebeurt het veel bij Dommel dat je traag of geen internet hebt.
Helemaal niet, laat je hier niets wijsmaken... Eens Dommel "up & running" is, zal het up & running blijven, het gebruikt nl. hetzelfde netwerk dan Belgacom (althans, het xDSL-gedeelte). Het enige wat af en toe uit valt (of minder goed werkt) is hun mail en dns-server, iets waarvoor je makkelijk een oplossing kan bedenken (mail van de provider gebruiken is sowiso not-done imho en voor dns is er OpenDNS).

Het enige (grote) minpunt aan Dommel is de klantendienst, zowel qua technische helpdesk als dienst facturatie. Die is (ver) beneden peil.

Deze topic zal vele vragen beantwoorden, zolang je over enerzijds de fanboys en anderzijds de haters leest: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=57&t=23940
ooh. shiny.
DanielG
Starter
Starter

Ik heb Belgacom nog eens gebeld en de mevrouw aan de lijn zei dan dat het zeker een maand zou moeten zijn. Je moet zeker een maand zonder internet zijn voordat je een nieuw abonnement kunt bestellen. Ja ok twee weken zou misschien nog lukken maar een MAAND. Ze zei dat het niet mogelijk is, om gewoon te veranderen van ons bestaande abonnement naar de Generation Internet abonnement.

Uw idee ivm het koperpaar, u bedoelt dat mijn moeder of ikzelf Generation Internet bestellen en dan vanaf dat dat geactiveerd is, ons Internet - GO te beeindigen. Dit is wat u bedoelt? Zou dit wel lukken, kan je twee abonnementen hebben van 1 provider?

Daniel
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Ja, maar dan moet je dus zogezegd twee telefoonlijnen hebben. De ganse technische uitleg is een beetje lang, maar het komt erop neer dat dat voor ieder huishouden in principe voorzien is: er komen sowieso twee koperparen binnen en normaal wordt slechts één gebruikt. Dat ander is inactief en een technieker kan dat atciveren maar dat kost.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”