Hoi,
Ik heb momenteel in ADSL20 no limit van Scarlet. Mijn sync waarden zin niet zo goed.
Bij deze zou ik graag weten als het mogelijk is om naar het VDSL2 netwerk over te gaan kwestie van meer snelheid te hebben ?
Dank u,
ADSL2+ naar VDSL2
Raar, ik heb nochtans mail terug gehad van de helpdesk dat ze er mee bezig zijn. En hier ergens op het forum staat ook dat einde van de maand VDSL2 beschikbaar zou zijn voor bestaande abbo's om hun te laten overschakelen op VDSL2.flt schreef:Gaat die vraag nu in elke thread gesteld worden?
Voorlopig NIET
Wanneer? Some day
Sticky?
DoubleD schreef:Raar, ik heb nochtans mail terug gehad van de helpdesk dat ze er mee bezig zijn.
Eind deze maand lijkt mij wel heel vroeg en het is natuurlijk geen officiële bronDoubleD schreef:En hier ergens op het forum staat ook dat einde van de maand VDSL2 beschikbaar zou zijn voor bestaande abbo's om hun te laten overschakelen op VDSL2.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Toen ik een paar dagen geleden met Scarlet belde (naar dat gratis 0800 nummer) met de vraag of je een 'internet only' account met VDSL2 kon krijgen, kreeg ik de boodschap dat dit vanaf eind deze maand mogelijk zou zijn. De dame klonk vrij zeker van haar zaak maar kon nog geen technische details of prijs geven. Ik ga ervan uit dat dit in eerste instantie alleen voor nieuwe klanten is. De bestaande klanten overzetten zal wel wat meer tijd vragen.
Toen ik daarna naar hun technische dienst belde zei de man dat ze nog geen toestemming van BGC hadden voor VDSL2 'internet only' abonnementen. Hij kon geen verdere info (datum) geven wanneer dat in orde zou komen.
Kortom, het blijft allemaal nog wat flue. Als consument kunnen we alleen maar braaf met de armen gekruist afwachten
Toen ik daarna naar hun technische dienst belde zei de man dat ze nog geen toestemming van BGC hadden voor VDSL2 'internet only' abonnementen. Hij kon geen verdere info (datum) geven wanneer dat in orde zou komen.
Kortom, het blijft allemaal nog wat flue. Als consument kunnen we alleen maar braaf met de armen gekruist afwachten
-
- Elite Poster
20 zal er inderdaad niet inzitten als je naar de VDSL2 abonnementen van Dommel en Belgacom. 12 lijkt meer waarschijnlijk en heel misschien 18. Nu ja, met 12Mbit/s en FUP voor een redelijke prijs ben ik al meer dan tevreden
-
- Elite Poster
Dat is niet echt een eerlijke vergelijking. Die 24/3 is alleen beschikbaar op een beperkt aantal plaatsen en dan moet je nog zo ongeveer in de centrale wonen. Die 18/1,2 kan je normaliter altijd krijgen als je wijk uitgerust is voor VDSL2. Het laatste wat ik gehoord heb is dat de dekkingsgraad van VDSL2 momenteel ergens rond de 68% zit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Zelfs voor de packs bij Scarlet is het nog niet 100% zeker dat je aangesloten geraakt, laat staan op VDSL2 komt. Vermoedelijk heeft Scarlet nog geen toegang in het programma van Belgacom of zijn de computersystemen tussen die twee nog niet gesynct. Best even wachten tot de kinderziektes verdwenen zijn.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Helemaal niet.Muziekbos schreef:Zelfs voor de packs bij Scarlet is het nog niet 100% zeker dat je aangesloten geraakt, laat staan op VDSL2 komt. Vermoedelijk heeft Scarlet nog geen toegang in het programma van Belgacom of zijn de computersystemen tussen die twee nog niet gesynct. Best even wachten tot de kinderziektes verdwenen zijn.
Scarlet No Limit verdwijnt en wordt Scarlet Internet. 12/1 Mbps met ongelimiteerd volume (onder FUP) blijft voor huidige klanten. Nu kun je ook nog intekenen op dat abonnement. Tijdens het eerste jaar blijft dit 19,95 EUR pm kosten. Na het eerste jaar wordt dat 29,95 EUR pm.
Uiteindelijk wordt Scarlet internet omgetoverd naar 12/1 Mbps met 30 GB volume aan 20 euro per maand.
Voorlopig is VDSL2 enkel voor One. Dan zullen klanten met internet+telefonie ook over gezet worden. Scarlet internet blijft ADSL/ADSL2+, voorlopig geen VDSL2. Maar in het mission objective van Belgacom staat wel dat uiteindelijk iedereen op VDSL2 moet staan.
-
- Elite Poster
@ Lord Utopia
Komt er bij Scarlet dan geen enkel internet abonnement op VDSL2 dat maar in de buurt van een FUP komt ? Als dat het geval is, moet ik niet meer wachten en kan ik maar beter ineens bij Dommel bestellen .... met tegengoesting maar ja ...
Komt er bij Scarlet dan geen enkel internet abonnement op VDSL2 dat maar in de buurt van een FUP komt ? Als dat het geval is, moet ik niet meer wachten en kan ik maar beter ineens bij Dommel bestellen .... met tegengoesting maar ja ...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Naar the looks of it verdwijnt die FUP. Dus bij Scarlet moet je in de toekomst niet meer aankloppen voor ongelimiteerd volume. Voorlopig worden Internet-only klanten niet overgezet op VDSL2.
tja..
Ik ben al een tijdje Scarlet klant (ik heb nog altijd een ADSL20 No Limit) maar ik overweeg toch te verhuizen naar een VDSL2 want mijn sync waarden zijn niet zo goed dus als ze geen alternative kunnen aanbieden, terwijl dat ze dat wel aanbieden, ben ik weg.
Ik vraag me zelf af als het wel wetelijk is dat ze bij bepaalde producten dan wel een andere DSL oplossing aanbieden dit wel toelaat om hogere snelheid te halen.
En aangezien dat ik een ADSL20 No Limit heb en nooit boven 4.6 vindt ik persoonlijk dat het wel bedrog is. Normaal gezien zouden ze de beste oplossing moeten geven voor elke klant.
Nu ff ook een vergelijking...
Ik heb een ADSL20 no Limit (19.99) en moet 10€ betalen voor de telefoon lijn.. dus 29.99€
Momemteel loop een actie bij BGC voor een VDSL2 (denk ik) oplossing (18/1) met een contract van een jaar.
Eerst 6maanden aan 10€ dus 60€ en de volgende 6 maanden aan 57.05€ dus (342.3) dus in totaal voor een jaar = 402.3€ of wel 33.525€ per maand. Er is wel een data limiet van 60Gb. (Er is ook natuurlijk die vervelend activatie kost van 50€ met of zonder vaste lijn en eventueel ook een VDSL2 modem).
Online bestellen heb je 50€ korting & een gratis modem...
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _technical
Als ik goed kan vergelijken bied dus belgacom meer snelheid maar dan zonder FUP via VDSL2.. Waarom kant Scarlet dat niet geven?
Ik ben al een tijdje Scarlet klant (ik heb nog altijd een ADSL20 No Limit) maar ik overweeg toch te verhuizen naar een VDSL2 want mijn sync waarden zijn niet zo goed dus als ze geen alternative kunnen aanbieden, terwijl dat ze dat wel aanbieden, ben ik weg.
Ik vraag me zelf af als het wel wetelijk is dat ze bij bepaalde producten dan wel een andere DSL oplossing aanbieden dit wel toelaat om hogere snelheid te halen.
En aangezien dat ik een ADSL20 No Limit heb en nooit boven 4.6 vindt ik persoonlijk dat het wel bedrog is. Normaal gezien zouden ze de beste oplossing moeten geven voor elke klant.
Nu ff ook een vergelijking...
Ik heb een ADSL20 no Limit (19.99) en moet 10€ betalen voor de telefoon lijn.. dus 29.99€
Momemteel loop een actie bij BGC voor een VDSL2 (denk ik) oplossing (18/1) met een contract van een jaar.
Eerst 6maanden aan 10€ dus 60€ en de volgende 6 maanden aan 57.05€ dus (342.3) dus in totaal voor een jaar = 402.3€ of wel 33.525€ per maand. Er is wel een data limiet van 60Gb. (Er is ook natuurlijk die vervelend activatie kost van 50€ met of zonder vaste lijn en eventueel ook een VDSL2 modem).
Online bestellen heb je 50€ korting & een gratis modem...
http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... _technical
Als ik goed kan vergelijken bied dus belgacom meer snelheid maar dan zonder FUP via VDSL2.. Waarom kant Scarlet dat niet geven?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het is zoals de waspoeders. De meeste waspoeders zijn terug te brengen naar slechts 2 firma's. Toch behoudt men verschillende producten, zodat een groter deel van de rekken erdoor wordt ingenomen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
ik heb juist een telefoontje gepleegd naar Scarlet helpdesk met de vraag of ik een internetabonnement kon bekomen bij hen en of dit dan op VDSL of ADSL was. ik ben nu een Belgacomklant (VDSL2). De medewerkster bevestigde dat in dat geval ik wel degelijk een Scarlet abonnement voor (enkel) internet kan krijgen en dit op het VDSLnetwerk (dus zonder de digitale TV). op de vraag hoe lang het precies zou duren om overgeschakeld te worden naar VDSL Scarlet, verwees ze me door naar aan de technische dienst, maar helaas nemen die geen telefoons meer op na 16.30u op donderdag. Mijn Belgacom abo vervalt pas in januari 2010, dus ik blijf voorlopig wel de kat uit de boom kijken maar wou deze info nog eens delen hier op userbase, en wie weet volgen er nog wel andere providers die zullen opereren op het VDSl netwerk...
Ylfa hou ons nou eens op de hoogte
Ikzelf hoop ook overgezet te worden van adsl naar vdsl, de maximale snelheid boeite me helemaal niets. Maar de VDSL centrale staat 100meter verderop terwijl de adsl centrale 5km verder staat. Met als resultaat dat mijn snelheid ~1mbit is.
Als ik op de andere centrale kan worden aangesloten dan heb ik tenminste een werkbare 6mbit(als ze me cappen, 12 of 20 is natuurlijk ook goed)
Ikzelf hoop ook overgezet te worden van adsl naar vdsl, de maximale snelheid boeite me helemaal niets. Maar de VDSL centrale staat 100meter verderop terwijl de adsl centrale 5km verder staat. Met als resultaat dat mijn snelheid ~1mbit is.
Als ik op de andere centrale kan worden aangesloten dan heb ik tenminste een werkbare 6mbit(als ze me cappen, 12 of 20 is natuurlijk ook goed)
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
als je niets vraagt krijg je niets natuurlijk, gewoon aandringen en ze zullen u uiteindelijk wel op vdsl2 zetteMonkey schreef:ik ben benieuwd of da ooit ga gebeuren, gewone ADSL abonnementen die ze zouden verplaatsen op een VDSL mmm i don't think so...