Dommel aan 6 mbit/s?
- klooooon
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
Ze zijn weer goe bezig bij dommel
3 weken terug stuurde ik een ticket ivm de 6mbits upgrade
Natuurlijk antwoorden ze niet dus ik dacht ik maak nog een ticket aan en toen waren ze zeer vlug met hun antwoord
Geachte,
Aangezien er momenteel reeds een ticket open is over exact dezelfde case, wordt dit ticket gesloten.
Gelieve er rekening mee te houden dat u in de toekomst slechts 1 ticket opent per incident (dus 1 meldings e-mail volstaat!), aangezien dit de enige manier is waarop we u een service en opvolging kunnen garanderen die u als klant verdient.
Hartelijk dank!
Maar antwoorden op men vraag doen ze natuurlijk niet
3 weken terug stuurde ik een ticket ivm de 6mbits upgrade
Natuurlijk antwoorden ze niet dus ik dacht ik maak nog een ticket aan en toen waren ze zeer vlug met hun antwoord
Geachte,
Aangezien er momenteel reeds een ticket open is over exact dezelfde case, wordt dit ticket gesloten.
Gelieve er rekening mee te houden dat u in de toekomst slechts 1 ticket opent per incident (dus 1 meldings e-mail volstaat!), aangezien dit de enige manier is waarop we u een service en opvolging kunnen garanderen die u als klant verdient.
Hartelijk dank!
Maar antwoorden op men vraag doen ze natuurlijk niet
foxhound schreef:Ook een mail gestuurd, later mail terug gehad voor meer info. Lijnwaardes enzovoort doorgemaild, niet mogelijk spijtig genoeg.
Zit op 3.3KM van de centrale
SNR Margin Downstream: 12.5
SNR Margin Upstream: 18.0
Line Attenuation Downstream: 34.0
Line Attenuation Upstream: 16.5
Njah misschien es beginnen uitkijken naar speedconnect.
Matthias schreef:Is de omschakeling gratis?
Netconnect -> speedconnect is nu tijdelijk 25euro ... dus niet gratis ... alsook de aankoop van de verplichte sagem rommelmodem aan 139euro is niet van de poesIanDesmet schreef:ja die is geheel gratis
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Betekent dit dat ik 12 mbit/s kan krijgen? Ik heb homeconnectrottekop schreef:Via de website van Dommel:metaldeth schreef:Kan je ergens zien ofdat je in aanmerking komt voor 6mbit/s? Bv via je modem ofzo?
https://sunlight.schedom-europe.net/asp ... keuze.aspx
- Bijlagen
-
- Naamloos.jpg
- (68.66 KiB) 27 keer gedownload
-
- Plus Member
Hopelijk is dat waar. Maandag eens informeren bij dommelschup schreef:Jup, dat betekent dat. Wanneer je effectief je upgrade krijgt (zal je zowiezo eerst moeten aanvragen) is een andere zaak .Betekent dit dat ik 12 mbit/s kan krijgen? Ik heb homeconnect
Ook een ticketje aangemaakt aangezien ik met Homeconnect nog altijd maar op 4Mbit zit, mijn lijnwaarden laten het zeker toe:
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1148 kbps (upstream)
Ruismarge: 29.1 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Lijndemping: 17.7 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Keer zien wat ze zeggen als ze al antwoorden, bellen neemt zoveel tijd in beslag :<
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1148 kbps (upstream)
Ruismarge: 29.1 dB (downstream) / 23 dB (upstream)
Lijndemping: 17.7 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Keer zien wat ze zeggen als ze al antwoorden, bellen neemt zoveel tijd in beslag :<
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik ben overgestapt naar scarlet en surf nu via de siemens (homeconnect) via scarlet en ik zit al aan 6mbit/s (waar bij dommel het altijd maar 4 bleef). Nu moeten ze nog de scarlet box komen aansluiten dan zal de snelheid misschien nog omhoog gaan.
- klooooon
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 18 keer
Dommel belde mij zonet op om te vragen wat nu eigenlijk mijn probleem was ...
Snel mijn uitleg gedaan en vandaag zou ik nog op 6mbits gezet worden
yes
30 min wachten en het was al inorde
Last Result:
Download Speed: 4942 kbps (617.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 311 kbps (38.9 KB/sec transfer rate)
mooie verbetering
Snel mijn uitleg gedaan en vandaag zou ik nog op 6mbits gezet worden
yes
30 min wachten en het was al inorde
Last Result:
Download Speed: 4942 kbps (617.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 311 kbps (38.9 KB/sec transfer rate)
mooie verbetering
-
- Plus Member
Volgens de site van dommel zouden wij hier 12 mbit/s kunnen halen. Momenteel zitten we op 4.6
Dit krijgen we via de modem:
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1420 kbps (upstream)
Ruismarge: 30.2 dB (downstream) / 29 dB (upstream)
Lijndemping: 11.4 dB (downstream) / 5.5 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 14.8 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Als we dan bellen naar dommel, is het dan verstandig om te vragen ons op een 12 mbit/s profiel te zetten?
ADSL-lijn
Als we dan bellen naar dommel, is het dan verstandig om te vragen ons op een 12 mbit/s profiel te zetten?
Juist gebeld naar de helpdesk en ik moest een mailtje sturen naar [email protected] ivm. een profielwijziging, afwachten en zien wat er uit de bus komt dus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Met zo'n margin en attenuation ga je zeker 12 Mbit/s zonder problemen aankunnenmetaldeth schreef:Volgens de site van dommel zouden wij hier 12 mbit/s kunnen halen. Momenteel zitten we op 4.6
ADSL-lijn
-
- Plus Member
Volgens de site van dommel is hier wel geen cityconnect beschikbaar, dus ik vermoed ook geen adsl2+kaise1 schreef:Dat is adsl1, wordt dan adsl2+ lijn... enfin als je belt vermeldt dan gewoon je lijnwaarden nu op adsl1 aan de technische dienst...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Tuurlijk, als adsl2+ in je buurt voorhanden is op de turboline (gezien je check normaal wel), als je zeker wilt zijn bel dan ff naar de helpdesk( technische dienst) wat je mogelijkheden zijn en vermeld daar je modemwaarden...(die heel goed zijn voor een 12 Mbit)(=lijndemping)
-
- Plus Member
Ok bedankt, vanmiddag hebben we gebeld naar dommel, maar een aanvraag voor snelheidsverhoging moest via mail. Sebiet een mailtje zenden en hopen dat het niet te lang duurt.
Nog een laatste vraagje, als adsl2+ beschikbaar is, waarom is die 24 mbps down en 3 mbps up hier dan niet mogelijk?
Nog een laatste vraagje, als adsl2+ beschikbaar is, waarom is die 24 mbps down en 3 mbps up hier dan niet mogelijk?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Cityconnect aan 24/3 Mbps is beperkt beschikbaar, enkel in beperkte steden.
Daarbuiten val je terug op ADSL2+ van Belgacom dat wijder beschikbaar is. Hoe verder je van de centrale woont, hoe lager je snelheid uitvalt.
Daarbuiten val je terug op ADSL2+ van Belgacom dat wijder beschikbaar is. Hoe verder je van de centrale woont, hoe lager je snelheid uitvalt.
Zoals al eerder gezegd, indien uw lijnwaardes het aankunnen gewoon ticket maken voor tech support voor een profielverhoging, wanneer uw ticket aan de beurt is checken ze dit dan en indien mogelijk word het op 6mbit gezet door bgc. Dit gaat volgens mij nooit automatisch gaan gebeuren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik heb een ticket aangemaakt 17 augustus en nog steeds geen antwoord of profielverhoging. Zou ik proberen een nieuw ticket aan te maken of nog langer wachten? En als ik een nieuw ticket zou aanmaken, zou ik die prioriteit dan hoger maken of niet?
-
- Starter Plus
Vannacht om 1u een ticket aangemaakt, en nu zit ik al op 6mbit, geen achterstand zou ik denken Top service.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hoe kan ik mijn lijnwaarden te weten komen als mijn router ze niet toont , heb een linksys model dat nergens die waarden heeft staan in webinterface.
edit : nm , heb een link gevonden op internet voor we webinterface die de waarden dan wel toont.
Ik ken niets van de waarden die je moet hebben voor 6 mbit, maar dit zijn de mijne :
Info DOWN UP
DSL Noise Margin: 7.0 dB 19.0 dB
DSL Attenuation: 48.0 dB 23.0 dB
DSL Transmit Power: 19.7 dBm 11.9 dBm
edit : nm , heb een link gevonden op internet voor we webinterface die de waarden dan wel toont.
Ik ken niets van de waarden die je moet hebben voor 6 mbit, maar dit zijn de mijne :
Info DOWN UP
DSL Noise Margin: 7.0 dB 19.0 dB
DSL Attenuation: 48.0 dB 23.0 dB
DSL Transmit Power: 19.7 dBm 11.9 dBm
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Heb je prioriteit op hoog/normaal/laag? Of heb je gewoon een email naar [email protected] gestuurd. Ik wacht nu al ongeveer een halve maand en nog steeds niks .Forcemaster schreef:Vannacht om 1u een ticket aangemaakt, en nu zit ik al op 6mbit, geen achterstand zou ik denken Top service.
@smoke2000,
Je lijnwaarden zijn precies heel onstabiel. Je down is minder dan de helft van je up :S. Je noise margin is ook aan de lage kant, 'k vrees ervoor, maar je kunt beter wachten tot een expert hierover oordeelt. Ik ben hier namelijk niet zo heel goed in .
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
hmmja ik woon in een boerengat en dan ook nog eens zo'n 300 meter van't straat via een landweg. Ik vrees er dus ook voor, zal vdsl worden dan , maar pas als ik hoor dat alle miserie daarvan opgelost is
Verleden week dinsdag gebeld voor de upgrade naar 6mbit en vandaag gekregen
De vebinding was eerst heel instabiel na de upgrade, maar na een reset van de modem was alles in orde. Ik haal nu constant 615KB/s ipv ongeveer 470KB/s voordien, dus ik ben heel tevreden. Dank u Dommel
De vebinding was eerst heel instabiel na de upgrade, maar na een reset van de modem was alles in orde. Ik haal nu constant 615KB/s ipv ongeveer 470KB/s voordien, dus ik ben heel tevreden. Dank u Dommel
Enfin als ik bel zeggen ze dat ik een mail moet sturen naar [email protected] voor een profielwijziging. wat gewoonweg een ticket aanmaakt en dat staat nu al een week open zonder antwoord.
Nog eens bellen zeker...
Nog eens bellen zeker...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 30 keer
Even een verbinding gemaakt via telnet met de modem. Daar zie ik totaal andere waarden staan?! Straks heb ik een Alcatel modem in mijn bezit om eens te gaan vergelijken. Deze modem is een Philips SNA6500.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
@Pengu: Welk zijn de logingegevens om via telnet in de modem te geraken?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.