Belgacom algemeen surfprobleem in zone 03

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Incubus
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:23

Ik heb al enkele weken problemen met belgacom adsl.
Downloaden is aan normale snelheid, maar browsen lijkt wel via smallband te gaan.
(soms 5 keer refreshen voor een site eindelijk wil beginnen laden)
Enkele vrienden van mij die hier in de buurt wonen hebben dezelfde problemen.

Na een paar weken van dat was ik het beu en besloot ik een support mail te sturen.
Ik kreeg redelijk snel een mail terug:

Geachte Mevrouw, Geachte Heer

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor.

Er is een algemeen surf probleem in de zone 03, de betrokken diensten doen het nodige om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak

Wij hopen dat wij uw vraag beantwoord hebben en danken u voor uw vertrouwen.

Met vriendelijke groeten,


Ze zijn zich dus perfect bewust van het probleem, maar vonden het precies niet nodig om de klanten hiervan te informeren.
Zelfs op de Belgacom website melden ze doodleuk dat er geen enkele netwerkproblemen zijn.
Dit lijkt mij toch een stevig probleem dat wel het vermelden waard is.

Nog iemand problemen hiermee?
Wat kunnen we hier tegen ondernemen?
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Incubus schreef:Wat kunnen we hier tegen ondernemen?


Klantendienst bellen, Supervisor vragen en officieel klacht indienen (klachtendossier openen). Vraag naar het dossiernummer, en vermeld erbij dat je op de hoogte wilt gehouden worden.

Sinds vanmorgen is er trouwens een 'nationaal' Belgacom probleem op verschillende zones.
Hieraan zou gewerkt worden, maar communicatie blijft voorlopig uit...
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Er zijn nu al ongeveer 3 weken problemen in zone 03, Belgacom heeft het normaal gezien gisteren avond opgelost ;-)
Vandaag zou er een algemeen probleem zijn met VDSL2 en ADSL lijnen, bgctv zou wel nog moeten werken. Dit probleem zal wrs binnen de 2 uur opgelost moeten zijn.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Communicatie:

Problems on VDSL2 connection to Internet (National): synchro OK but no surf.
=> Expert team investigates

Einde storing verwacht om: 10:00:00

Update: Zou inorde moeten zijn (9u35)
olitox
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jul 2009, 18:29

Yup, is in orde. If not, even modem rebooten en het zou moeten werken ;-)
Incubus
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:23

yep, het lijkt weer normaal te gaan hier

neemt niet weg dat ze hier wel over hadden mogen communiceren...
Leen
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:03

Ben pas problemen beginnen krijgen op 26 augustus. Hele namiddag internet af en aan gestoord. De 29e efkes van 't zelfde en den 30e ook.

Hopelijk is het hier ook voorbij. Zal jullie de respons van de technische dienst besparen...
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

Leen schreef:Zal jullie de respons van de technische dienst besparen...


How come?
Leen
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:03

Respons 26/8 was iets in de trant van, het komt doordat uw buren zo'n goeie service hebben en daardoor zit u in de problemen met uw lijn. Hij ging er wat meer electriciteit op zetten en dan zou het moeten beteren.

Ik heb --zoals bijna iedereen waarschijnlijk nu-- 2 modemlichtjes, 1 voor de status van de DSL lijn en 1 voor de status van het internet. Respons 29/8, "ik zie geen problemen op uw lijn". Tiens. Waarom kon ik dan niet surfen? Toen een hele uitleg over de lichtjes op m'n modem. Als het lichtje voor "DSL" in het groen staat dan zou ik moeten kunnen surfen, dan was er niks loos dus het zou aan mijn computer moeten liggen. Beide lichtjes moeten groen staan, dat weet het kleinste kind. En het modemlichtje "internet", en de service over de lijn dan, want dat stond wel rood. Toen verwaterde het gesprek wel serieus.

Respons 30/8, weer van "ik zie nu geen probleem".

Op de vraag waarom ik dan niet kon surfen kreeg ik geen afdoend antwoord. GEEN.

Er werd ook 3x gesuggereerd dat het mijn computer zou zijn, en nog geen beetje.
Leen
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:03

Dat blijft zich verdekke voordoen.

Toen het internet er weer eens uitlag kon ik Google nog pingen, maar www.belgacom.be niet en ook www.skynet.be niet. De ene DNS server kon ik nog wel pingen, de andere (195.238.2.22) niet.

Iemand nog problemen?
Leen
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:03

Huh. Ik merk vandaag dat mijn snelheid ineens drastisch verminderd is naar die van het oude ADLS Go, nl. D 3942 kbps en U 428 kbps. En ja het internet viel WEER eens weg. Dit duurt nu al een week. Ik blijf de technische dienst bellen. Ben eens benieuwd wat het nu weer gaat zijn.

Da's een lijn die al JAREN perfect gewerkt heeft he, maar het laatste jaar AMAI...

Iemand een beter inzicht in waarom dit zich voordoet?

Antwoord technische dienst is dat ze wel veel verbrekingen zien maar dat er langs hun kant geen probleem is.

En die DNS server dan? En dat pingen?

Ze WEIGEREN mijn lijn terug sneller te zetten - toen had ik die problemen niet, er waren wel af en toe storingen maar niet zoals nu en het enige wat ze willen is een technieker langssturen (nu zie ik hier toch ook dat de DSL lijn prima is, maar de dienst die erover loopt hapert, daar heb je modemlichten voor)... weet je wat ze zeiden? "Die lichtjes kunnen altijd haperen."

Zeg?! Is dit nog normaal?
Bovendien kafferde de technieker me nog wat uit omdat ik de technieker niet wilde en als ik nog deed alsof ik het beter wist moest ik het zelf maar oplossen. Belgacom waardig. Ahum.

Behalve een aangetekende brief sturen zie ik geen oplossingen meer, tenzij mij hier iemand kan verderhelpen?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”