VDSL2 Disconnects savonds

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
SiX
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:42

Hallo

Ik heb sinds kort dommel, en na problemen te hebben gehad met mijn snelheid (repair profiel) heb ik nu regelmatig dat mijn vdsl status disconnected is voor een paar uren. Dit is altijd savonds. (als de helpdesk gesloten is)

Ik heb hiervoor elke keer een case geopend bij dommel, om dan smorgens als ze beginnen te werken op de helpdesk een antwoord te krijgen in de zin van: wij hebben u lijn getest en alles is ok. case closed.

Natuurlijk is alles smorgens inorde, maar dat lost het feit niet op dat ik savonds elke uren zonder internet zat.

Ik dacht eerst dat dit maar een tijdelijke situatie was omdat ik problemen had met mijn profiel, maar het is intussen 3 keer gebeurd.

Zijn er nog mensen die dit gehad hebben? Wat kan ik doen aan het feit dat ze smorgens de case gewoon sluiten omdat het op dat moment inorde is?

Groetjes

Steven
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik zou uw lijn waarde eens op schrijven 's morgens, 's middags, 's avonds en vergelijken
SiX
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:42

Lijn waarde, bedoel je dan snelheden? Deze is namelijk altijd 18/1 of disconnected, nooit iets anders.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

nee ik bedoel lijnwaardes noise margin, ... enz zoek eens door dit forum je zult allicht wel voorbeelden vinden.
SiX
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:42

Deze kan ik niet bekijken als men status disconnected is. Nu connected is dit 12.9 Db.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Kweet niet SiX, mijn downstream margin is 30.6 dB...dacht dat ze max een aansluiting met een rop kastje 1 km is, oftwel ben je verder aangesloten oftwel is je bekabeling zo rot als iets ..;best even je probs melden aan dommel helpdesk (mijn binnen/buiten bekabeling is al meer dan 25 jaar oud, en werk met een gewone adsl1 splitter op vdsl2,( jaja nog es vermelden voor die gasten die beweren dat je een vdsl splitter nodig hebt) en heb een super stabiele verbinding :!:

12 Mbit speedconnect hier (mss dat een 18 Mbit meer probs geven)


Afbeelding
SiX
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 aug 2009, 09:42

best even je probs melden aan dommel helpdesk


Ik open elke keer het gebeurd een ticket bij dommel helpdesk, en smorgens sluiten ze dat ticket af omdat het smorgens terug werkt...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik ben ook maar een beetje een leek zenne, maar zou het niet kunnen dat op de ROP bij jou in de buurt heel veel aansluitingen zijn met BGC tv abbo's ofzo ? (of maakt dat geen verschil, dat hier de techneuten mss een antwoord op weten ?)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Normaal zou dat geen invloed mogen hebben.

Bel eens naar de helpdesk en vraag of ze uw lijn voor een week in monitoring zetten, dan kunnen we/ze na een week zien of er een patroon zit in uw disconnects.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”