Technisch installatievraagje

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wim48
Member
Member

Ik ben van plan om over te schakelen naar de promotie die momenteel loopt op TV met gratis digi TV. Nu had ik een paar technische vraagjes i.v.m. installatie:

- de decoder hoe wordt deze aangesloten op de TV, via scart?

- als ik een router, die B box neem, ontvangt de decoder dan het draadlose signaal zo op? Of moet er zo'n stekker ook nog aangekocht worden?

- als je verandert van post, is dit dan trager dan gewoon kabelabonnement (heb dit nl. al dikwijls gehoord)?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

wim48 schreef:Ik ben van plan om over te schakelen naar de promotie die momenteel loopt op TV met gratis digi TV. Nu had ik een paar technische vraagjes i.v.m. installatie:

- de decoder hoe wordt deze aangesloten op de TV, via scart?
Via SCART of HDMI (als je TV dit ondersteunt).

- als ik een router, die B box neem, ontvangt de decoder dan het draadlose signaal zo op? Of moet er zo'n stekker ook nog aangekocht worden?
De decoder wordt normaal bekabeld aangesloten aan de BBox2. Je kan echter ook een systeem kopen (ben de naam even kwijt) waarbij je een draadloze verbinding tussen decoder en BBox2 kan opzetten (los van het eventuele draadloze signaal tussen de Bbox2 en je PC(s)).

- als je verandert van post, is dit dan trager dan gewoon kabelabonnement (heb dit nl. al dikwijls gehoord)?
Ja. Reken toch gemakkelijk 1 seconde om naar een ander kanaal te schakelen. Als je het gewoon bent, valt het wel mee (je legt je er bij neer). Maar ik herinner me dat ik er me in het begin mateloos aan kon storen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
wim48
Member
Member

Voor draadloos (heb nog wat opgezocht): Devolo.

OK, bedankt voor de info.

Ik zit nl. te sukkelen bij Scarlet. Had eerst geïnformeerd voor Telenet, maar dat is een te grote installatie (voor ons toch). En nu met de promotie voor digitale tv (al had ik gezegd dat dit niet binnen kwam, maar toch gratis is en levenslang), denk ik er sterk over na.
wim48
Member
Member

Nog 2 vraagjes:

- ik heb een DVD recorder. Hoe kan ik opnemen, is dit van de digicorder of van het TV toestel?

- als ik met dat draadloos systeem werk, moet ik dan 1 of 2 stekkers bestellen (zender en ontvanger of alleen ontvanger)?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Opnemen kan je enkel met de decoder.

Voor tv draadloos dien je een set ruckus of devolo te kopen (99euro oid)
Indien je een tweede tv wilt aansluiten dan moet je gewoon 1 adapter bijkopen (50 euro +-)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Devilzown schreef:Opnemen kan je enkel met de decoder.
Mja, toch niet. Kijk hier.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
wim48
Member
Member

Bedankt voor de info. We gaan morgen alles bestellen. We zullen wel zien of ik al dan niet kan opnemen op de dvd recorder, maar gezien de info op de BGC site die men hier gegeven heeft, moet dit lukken.
olitox
Member
Member

Je kan opnemen met een video of dvd recorder.
U recorder aansluiten in de "VCR" scart poort van de decoder, en dan zou het moeten lukken.
HD zenders kan je niet opnemen via een recorder, maar wel op de harde schijf.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”