Clearwire stopzetten voor einde contract?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

Ik zit een beetje verveeld met een probleem dat we hebben op kot.

in september 2008 had ik clearwire gekocht zonder enig opzoekwerk over de kwaliteit van het product, en dat was niet zo verstandig blijkbaar.

Nu heb ik al maanden niet meer geconnect op die modem (zit al evenlang in de kast onaangesloten), puur uit frustratie dat streamingsites e.d. niet deftig werken. en dat het sharen van bestanden totaal niet lukt. (zero tolerance ipv contentfiltering, wat ze beter zouden doen)

Nog een punt dat me irriteert is dat ik in de winkel gezegd heb en getekend heb dat ik via domicilie ging betalen.
nu is dat nog steeds niet in orde, redelijk irritant.
En ja ik betaal nog steeds (zeker na een brief ontvangen te hebben dat als ge niet betaalt ge afgesloten wordt (don't care) maar dat ze uw gegevens door geven aan preventel (do care!).

Sinds november hebben we dan ook dommel op kot en was clearwire volledig overbodig.

Nu komen de vragen:

Hoe opzeggen?
aangetekend schrijven of langs winkel gaan?
Onkosten?
Las ergens dat je de helft van de nog resterende maanden moest betalen, maar is dat zo?
Las ook dat als je iemand vindt die wil overnemen dat dat ook goed is, maar ik vind niemand :(

Zou iemand hier verduidelijking in kunnen brengen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik zou zeggen: lees de algemene voorwaarden eens goed door. Ik dacht dat clearwire met 2-jaarlijkse contracten werkt, die bovendien stilzwijgend verlengd worden met een jaar indien je niet x maanden op voorhand opzegt. Dus oppassen!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Stilzwijgende verlenging, mag dat nog?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Artikel 16 uit de voorwaarden van Clearwire
Het Contract start op de dag van de verzending door de klant van de bestelbon aan CLEARWIRE.
Het Contract wordt afgesloten voor een initiële duur van 12 of 24 maanden die in het Contract wordt vermeld. Deze duur wordt verlengd met de duur van een eventuele initiële promotie, bijvoorbeeld de eerste drie maanden gratis. Als het contract ten laatste 1 maand voor het einde van de initiële duur van het Contract niet door de Klant wordt stopgezet krachtens de modaliteiten van artikel 18, wordt dit Contract stilzwijgend voor een onbepaalde duur verlengd. Indien de Klant het Contract vóór het verstrijken van de initiële duur om welke reden dan ook wil stopzetten, heeft CLEARWIRE het recht een afkoopsom wegens vervroegde opzegging van het Contract te eisen, zoals bepaald in artikel 18. Deze schadevergoeding is forfaitair en onherroepelijk vastgesteld op vijftig procent (50%) van de maandelijkse vergoedingen die tot de normale vervaldatum van het Contract nog verschuldigd zijn. Na het verstrijken van de initiële duur van het Contract kan de Klant het Contract op elk moment beëindigen met een vooropzeg van een maand.

Elke opzegging vóór het einde van de termijn creëert geen enkel recht van terugbetaling. Het einde van een contract is pas definitief op de dag dat de modem door de Klant wordt teruggegeven.
Dus ik zou al eens kijken tot wanneer je contract loopt.
Laatst gewijzigd door driesve 11 jul 2009, 20:16, in totaal 1 gewijzigd.
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

Dank u voor de reacties alvast!

En heb eventjes het contract gezocht en het is afgesloten op 27/09/2008, lopend voor 1 jaar met 2 maand gratis.
dus als ik het goed begrijp moet ik voor 12/2009 mijn opzegbrief sturen.

Maar denk dat ik het vroeger ga opzeggen met vergoeding.
44,99 * 2,5 = 112,48
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

toettoet schreef:Dank u voor de reacties alvast!

En heb eventjes het contract gezocht en het is afgesloten op 27/09/2008, lopend voor 1 jaar met 2 maand gratis.
dus als ik het goed begrijp moet ik voor 12/2009 mijn opzegbrief sturen.

Maar denk dat ik het vroeger ga opzeggen met vergoeding.
44,99 * 2,5 = 112,48
is het 1 jaar incl. 2 maand gratis of 1 jaar + 2 maand gratis....

Ik zou toch voor de zekerheid NU opzeggen (vóór 27/08/09, dus ten laatste a.s. donderdag!!!)...1 maand voor de hoofdvervaldatum 27/09/09.....Anders kunnen ze nog zeggen....dat ge te laat bent.....

Aangezien die 2 maand gratis waren, moet je die toch niet betalen? Dus begin er maar aan! :-D
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

satsurfer schreef:
toettoet schreef:Dank u voor de reacties alvast!

En heb eventjes het contract gezocht en het is afgesloten op 27/09/2008, lopend voor 1 jaar met 2 maand gratis.
dus als ik het goed begrijp moet ik voor 12/2009 mijn opzegbrief sturen.

Maar denk dat ik het vroeger ga opzeggen met vergoeding.
44,99 * 2,5 = 112,48
is het 1 jaar incl. 2 maand gratis of 1 jaar + 2 maand gratis....

Ik zou toch voor de zekerheid NU opzeggen (vóór 27/08/09, dus ten laatste a.s. donderdag!!!)...1 maand voor de hoofdvervaldatum 27/09/09.....Anders kunnen ze nog zeggen....dat ge te laat bent.....

Aangezien die 2 maand gratis waren, moet je die toch niet betalen? Dus begin er maar aan! :-D
Deze duur wordt verlengd met de duur van een eventuele initiële promotie, bijvoorbeeld de eerste drie maanden gratis.
27/09 +2 maanden = 27/11
Maand ervoor is 27/10
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

Heb vorige week (eindelijk) Clearwire opgezegd.
Maar nu is de vraag hoe lang duurt dit eer ze dat daar verwerken?

En heb in de tussentijd al een factuur gehad voor november (volledig)
Moet ik deze factuur al betalen of wacht ik best af?

Wel erg eigenlijk heb clearwire maar 2 maand gebruikt maar kon wegens financiële moeilijkheden (werkzoekende) helaas nooit de opzegvergoeding betalen. >_<

En sorry voor een oude topic te bumpen maar een nieuw topic over hetzelde leek me maar idioot
Dominique.B
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2010, 14:57

Ik ben zelfs nog steeds klant bij Clearwire. Sinds vorige maand bij Telenet. Ik betaal wel meer dan het dubbele voor Fibernet maar ik krijg er 100x meer voor in de plaats. Clearwire is echt slecht, bedrieglijk, onbetrouwbaar traag. Gamen? Vergeet het maar, Grote bestanden binnenhalen? Ook niet mogelijk. Technische ondersteuning en hulp? Vergeet dat maar.

Zolang je hen niet aangetekend schrijft worden je mails en telefoontjes ook niet beantwoord. Ik kon hun service niet meer uitstaan dus ben ik overgestapt bij telenet. Een veel betere dienstverlening. Mijn contract loopt nu nog tot 31/03/2010 met de 3 maanden promotie inbegrepen. Ik vond het eigenlijk schandalig dat je nog 9.99€ moest betalen tijdens de promotie, om nadien nog eens een extra 3 maanden te betalen. Is dus 30€ verlies voor jezelf als consument als je wilt opstappen, schandalig gewoon. Ik zou dit nooit willen zeggen maar ik hoop echt dat deze organisatie de grond wordt ingeboren. Dieven zijn het!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Waarom plaats je al je berichten in het blauw?
Dominique.B
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2010, 14:57

Astralon schreef:Waarom plaats je al je berichten in het blauw?
Lijkt mij een goede "neutrale" kleur om gemakkelijker onderscheid te kunnen maken, eventueel persoonlijke voorkeur.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Onderscheid tussen wat? Tussen jouw teksten en die van anderen?
Ik vind het in ieder geval zeer storend. Het zou trouwens schoon worden als iederen hier zijn eigen kleurtjes begint te gebruiken.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik vind het ook storend.
Niet persoonlijk hoor, maar 'k heb nog geen enkel blauw berichtje willen lezen
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Volgende keer eerst eens op UB vragen alvorens bij een onbekende ISP te gaan: ik zou je genoeg schrik aangejaagd hebben om het niet te doen. Wat je schrijft klopt allemaal, maar daar is het nu jammer genoeg te laat voor. Het antwoord op je vraag zou in hun algemene voorwaarden moeten staan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Dominique.B
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2010, 14:57

Goztow schreef:Volgende keer eerst eens op UB vragen alvorens bij een onbekende ISP te gaan: ik zou je genoeg schrik aangejaagd hebben om het niet te doen. Wat je schrijft klopt allemaal, maar daar is het nu jammer genoeg te laat voor. Het antwoord op je vraag zou in hun algemene voorwaarden moeten staan.
Ik zal nu in eerste instantie ook zwart gebruiken als standaard voor tekst neer te pennen, hierbij verhinder ik dat anderen er eventueel last van zouden hebben.
Wel, het was in eerste instantie een familielid die zichzelf het contract had laten aansmeren. Ik vond het op dat moment ook niet al te snugger maar kon het begrijpen door zijn zeer beperkte kennis i.v.m. het internet en toepassingen.

Ik had indertijd dan ook geen interesse om deze contract eens goed na te lezen, of het nu op mijn naam stond of niet, na een bezoekje aan hun website en klantendienst, wist ik meteen dat dit in feite om bedrog ging. Ik was eerst en vooral geschokt door het feit dat men €44,95 zou moeten betalen voor een dl. snelheid van amper 3Mbps. Die je over het algemeen NOOIT kon halen. Uploaden ging niet veel beter aan een schandelijke 256Kbps.

In deze tijden spreken wij in feite niet meer van 1, 2 of 3 Mb's en zeker al niet meer over enkele luttele Kbps. Het was zeer verontrustend. Ook worden er valse beloftes neergepend op hun site. Video streamen op Youtube zou geen enkel probleem mogen vormen. Al vanaf een resolutie van 480p heeft mijn verbinding moeite om te bufferen. Gamen was letterlijk niet mogelijk. Zelfs na meerdere telefoontjes naar hun klantendienst beweerden zij dat het mogelijk zou moeten zijn en dat het probleem niet aan hun kant lag.

Ik had zelfs een klacht neergelegd bij test aankoop die helaas enkel maar de mist inging. Mensen zouden zeggen, nou Telenet Fibernet 100 in een shake is toch ook niet zo'n slimme zet? In feite wel, als je de moeite doet om de kleine lettertjes na te lezen. Velen zijn afgeschrikt door bv. het FUP (Fair Use Policy). Het is inderdaad lastig dat je over het algemeen tussen 18-24u op een lagere snelheid wordt gezet. Maar download dan je bestanden s'nachts en niet overdag. Je verbruik is dan 3x minder s'nachts.

Bij Clearwire hanteerden ze dan ook nog een FUP, alsof het veel ging uitmaken, meer dan 50Gb per maand zou je waarschijnlijk toch niet halen, ook al laat jij je pc dag en nacht aanstaan. Maar Enfin, nog 6 maanden (spijtig) genoeg voordat ik deze criminele organisatie vaarwel kan zeggen. Zelfs de domiciliëring is nog steeds niet in orde, zij gingen wel alles regelen hoor... Na amper 2 weken, mijn eerste factuur, ik dacht nou leuk. Een aanmaning, en telkens een aanmaning. Wat een service. Dus iedereen, wees gewaarschuwd!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wat is het nu van een abonnement waar je enkel 's nachts mag downloaden? Dan ben je toch beter af met een goedkoop ADSL abonnement? Je gaat daar pas écht onbeperkt mogen downloaden.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Laat ons dat welles nietes spelletje hier niet herbeginnen ;). Clearwire is vnl "handig" als je Internet slechts sporadisch gebruikt en vooral wil mobiel zijn. Het hangt niet vast aan één domicilie. Maar tegenwoordig zijn daar ook veel betere oplossing voor, via 3G.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”