Goztow schreef:Volgende keer eerst eens op UB vragen alvorens bij een onbekende ISP te gaan: ik zou je genoeg schrik aangejaagd hebben om het niet te doen. Wat je schrijft klopt allemaal, maar daar is het nu jammer genoeg te laat voor. Het antwoord op je vraag zou in hun algemene voorwaarden moeten staan.
Ik zal nu in eerste instantie ook zwart gebruiken als standaard voor tekst neer te pennen, hierbij verhinder ik dat anderen er eventueel last van zouden hebben.
Wel, het was in eerste instantie een familielid die zichzelf het contract had laten aansmeren. Ik vond het op dat moment ook niet al te snugger maar kon het begrijpen door zijn zeer beperkte kennis i.v.m. het internet en toepassingen.
Ik had indertijd dan ook geen interesse om deze contract eens goed na te lezen, of het nu op mijn naam stond of niet, na een bezoekje aan hun website en klantendienst, wist ik meteen dat dit in feite om bedrog ging. Ik was eerst en vooral geschokt door het feit dat men €44,95 zou moeten betalen voor een dl. snelheid van amper 3Mbps. Die je over het algemeen NOOIT kon halen. Uploaden ging niet veel beter aan een schandelijke 256Kbps.
In deze tijden spreken wij in feite niet meer van 1, 2 of 3 Mb's en zeker al niet meer over enkele luttele Kbps. Het was zeer verontrustend. Ook worden er valse beloftes neergepend op hun site. Video streamen op Youtube zou geen enkel probleem mogen vormen. Al vanaf een resolutie van 480p heeft mijn verbinding moeite om te bufferen. Gamen was letterlijk niet mogelijk. Zelfs na meerdere telefoontjes naar hun klantendienst beweerden zij dat het mogelijk zou moeten zijn en dat het probleem niet aan hun kant lag.
Ik had zelfs een klacht neergelegd bij test aankoop die helaas enkel maar de mist inging. Mensen zouden zeggen, nou Telenet Fibernet 100 in een shake is toch ook niet zo'n slimme zet? In feite wel, als je de moeite doet om de kleine lettertjes na te lezen. Velen zijn afgeschrikt door bv. het FUP (Fair Use Policy). Het is inderdaad lastig dat je over het algemeen tussen 18-24u op een lagere snelheid wordt gezet. Maar download dan je bestanden s'nachts en niet overdag. Je verbruik is dan 3x minder s'nachts.
Bij Clearwire hanteerden ze dan ook nog een FUP, alsof het veel ging uitmaken, meer dan 50Gb per maand zou je waarschijnlijk toch niet halen, ook al laat jij je pc dag en nacht aanstaan. Maar Enfin, nog 6 maanden (spijtig) genoeg voordat ik deze criminele organisatie vaarwel kan zeggen. Zelfs de domiciliëring is nog steeds niet in orde, zij gingen wel alles regelen hoor... Na amper 2 weken, mijn eerste factuur, ik dacht nou leuk. Een aanmaning, en telkens een aanmaning. Wat een service. Dus iedereen, wees gewaarschuwd!