satelliet

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
ehooghe
Starter
Starter
Provider

Hallo, ik heb me onlangs een 2hands sat ontvanger Technomate tm-10100 ci met een schotel 90 cm en enkelen kop angeschaft. alles werkt goed met een ontvangst van 82% op een gewoon tv toestel. Ik zou echter willen laten werken op pc.
Zou ik met volgende tv kaart HAUPPAUGE WinTV-HVR 1300 een goed product kunnen aankopen (ook 2hands)
graag wat inlichtingen van kenners :oops:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

1.encryptie: ga je een cccam client gebruiken onder windows/linux?
2. Ik zou de originele software nt gebruiken, er is zeer goede alternatieve software beschikbaar, even kijken of je kaart compatible is.

Ik werk met een dm600 die verbonden is met mn pc via een tv kaart(ingang svideo): bekijk de beellden met dscaler.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

ehooghe schreef:Hallo, ik heb me onlangs een 2hands sat ontvanger Technomate tm-10100 ci met een schotel 90 cm en enkelen kop angeschaft. alles werkt goed met een ontvangst van 82% op een gewoon tv toestel. Ik zou echter willen laten werken op pc.
Zou ik met volgende tv kaart HAUPPAUGE WinTV-HVR 1300 een goed product kunnen aankopen (ook 2hands)
graag wat inlichtingen van kenners :oops:
Neen, zeker niet.
Je vraagt naar een satellietontvanger ?
De Hauppauge WinTV-HVR 1300 heeft analoge kabelTV en DVB-T mogelijkheden, geen satelliet mogelijkheden.
Weet je al met welk besturingssysteem je gaat werken en of je TV Vlaanderen wilt kunnen bekijken ?
In dat laatste geval, moet je ook weten of je met een softwarematige CAM wilt werken of een hardware CAM.
De Hauppauge kaarten zijn niet slecht voor binnen Linux, en met een softwarematige CAM.
Als je een hardwarematige CAM wilt gebruiken, dan heb je echter bij Hauppauge maar de mogelijkheid om die via USB aan te sluiten, en dat is toch redelijk duur.
Bij bijv. de Technotrend S2-3200 zit er op de kaart zelf een connector, en kun je daarmee een verbinding maken naar een dochterbordje waar je je CAM kunt inpluggen.
Opgelet : als je de ultieme PVR wilt maken, en dus 2 tuners met 2 CI modules, en 2 smartcards wilt gebruiken, heb je dus 4 sloten nodig in je PC, waarvan 2 PCI moeten zijn (de CI modules bij Technotrend kunnen in een slot gestoken worden, maar ze geven daar geen contact, het slot dient alleen om ze vast te houden).

De Hauppauge kaarten voor satelliet zijn :

HVR-3000 (hybride kaart met oa. DVB-S, géén DVB-S2, dus heel wat HD zenders zul je niet kunnen ontvangen).
HVR-4000 (hybride kaart met oa. DVB-S2, dus ook alle HD zenders)
Nova S-plus (enkele satelliet, DVB-S, géén DVB-S2, dus heel wat HD zenders zul je niet kunnen ontvangen).
Nova-HD-S2 (enkel satelliet met DVB-S2, dus ook alle HD zenders)
WINTV-CI (externe USB aansluiting waarin je een hardware CAM kunt plaatsen)

Ik vind voor Windows de Technotrend S2-3200 kaart interessanter, daarvoor bestaat ook een CI module.

Nog een andere optie zijn de kaarten van DigitalEverywhere : de FloppyDTV S2 kaart, ook HD compatible, bevat ineens een CI slot voor een CAM, werkt via Firewire !
Deze kaarten zijn gekend omwille van zeer goede ondersteuning, ook op Windows vlak.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

silencer schreef:Ik werk met een dm600 die verbonden is met mn pc via een tv kaart(ingang svideo): bekijk de beellden met dscaler.
Waarom doe je dat zo ?
Dat snap ik niet goed.
Je DM600 heeft toch TV uitgangen genoeg (SCART RGB, bijv) ?
En een harddisk heeft de jouwe toch waarschijnlijk ook, dus waarom zou je dan via een omweg van Svideo omzetten ?
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

boulder schreef:
silencer schreef:Ik werk met een dm600 die verbonden is met mn pc via een tv kaart(ingang svideo): bekijk de beellden met dscaler.
Waarom doe je dat zo ?
Dat snap ik niet goed.
Je DM600 heeft toch TV uitgangen genoeg (SCART RGB, bijv) ?
En een harddisk heeft de jouwe toch waarschijnlijk ook, dus waarom zou je dan via een omweg van Svideo omzetten ?
Ik kijk met VLC media player naar mijn dm600. Je hebt helemaal geen extra hardware nodig.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

http://www.twenga.nl/prijs/59558490.html

Deze heb ik in m'n pc zitten , samen met een GTX 285 geeft dit een aardig beeld op m'n flatscreen , enkel FTA kan ik testen natuurlijk ( denk er zelfs aan die kathrein buiten te smijten :twisted: ) . Een cam met TVV kaart kan ook wel , maar de blijvende werking wordt enkel gegarandeerd met hun eigen rommel , lees TVV goedgekeurde ontvangers .
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

seagull schreef: Ik kijk met VLC media player naar mijn dm600. Je hebt helemaal geen extra hardware nodig.
Inderdaad, dat bedoelde ik dan ook.
Stream het naar je PC, als je het echt daarop wilt hebben.
Maar dan nog vraag ik mij af waarom je het op je PC wilt bekijken, tenzij die in een andere kamer staat of zo.
Ik zou in elk geval de Dreambox rechtstreeks aan TV hangen en daarop kijken.
In mijn geval kijk ik met alleen een PC, en dus hangt die logischerwijze rechtstreeks aan de TV.
Maar zo'n dedicated box lijkt mij toch stabieler en makkelijker.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer
Provider

Hier een DB 800. Hangt aan Ethernet Bridge. Als ik (met VLC player) tv op mijn Mac wil kijken, dan laat ik de Dreambox gewoon (draadloos) streamen. Verder geen hardware nodig.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”