mailserver dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

moonknight schreef:dommel helpdesk is op en top blijkbaar, no response, trekt uwen plan lijkt het wel

Welkom in de wondere wereld die "Dommel" heet :lol:
If you can't beat them, confuse them.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Luke schreef:
Luke schreef:Vanavond weer proberen wat mails te versturen, met nadruk op proberen
Krijg naar ieder domein dat ik probeer te versturen

6/4/2009
554 mail server permanently rejected message (#5.3.0)


Begin er redelijk moedeloos van te worden de laatste tijd.



Nog steeds niet in staat om een mail te versturen op dit moment.
Zijn er meer mensen met dit probleem??

Yep... 'k Ontvang die reactie als ik mail naar hotmail.com stuur.
Voor de rest _schijnt_ het ok te zijn...
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Het begint toch ook m'n voeten uit te hangen.

Een programma stuurde via SMTP een mailtje maar dat werkt sinds een paar dagen niet meer.

06/13/09 12:51 smtp-proxy[678]: [xxx.xxx.xxx.xxx 193.109.184.81:25] proxy connect failed (Connection timed out)

Een ping naar dat IP geeft een time-out.

Mail ontvangen en versturen via Microsoft Outlook ( POP3) gaat wel.
koekjesvreter
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:53
Locatie: Kessel-Lo
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Opnieuw problemen? Bij mijn moeder zijn er de afgelopen dagen enkele mailtjes binnengekomen die beginnen met dit bericht:

Hi. This is the qmail-send program at beau.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<e*****[email protected]>:
Connected to 216.39.53.2 but greeting failed.
Remote host said: 421 4.7.1 [TS03] All messages from 193.109.184.87 will be permanently deferred; Retrying will NOT succeed. See http://postmaster.yahoo.com/421-ts03.html
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

volgens Yahoo ben jij blijkbaar een notoire spammer :roll:
barmad
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 okt 2005, 18:21
Locatie: Ieper
Bedankt: 1 keer

Zou de mail server terug plat liggen kan geen mails verzenden, de home page kan ik ook niet bereiken. :cry:
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

Ik kan hier nu al 2 dagen geen mail versturen, alleen ontvangen!!! En daarvoor waren er ook die emails naar mij probeerden sturen, en die maar niet kon toekomen. Zucht. 2 dagen is er echt over.
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

En nog altijd kan ik geen mail sturen :(
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

En nog altijd geen mails kunnen sturen. Zelfs geen reactie van Dommel :(
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

frankv schreef:En nog altijd geen mails kunnen sturen. Zelfs geen reactie van Dommel :(

tenminste zijn ze consistent :D
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ik heb toch geen problemen met het sturen van mails voor het moment.
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

kaise1 schreef:Ik heb toch geen problemen met het sturen van mails voor het moment.


Fijn voor jouw. Niet voor mij. :-(
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

momenteel ligt de relay plat
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

Hier werkt het ook nog altijd niet. Is nu al een week :( Geen enkele response op trouble ticket.
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hier het zelfde probleem momenteel, kan nog wel mails ontvangen maar niet meer versturen is de laatste tijd een ellende bij Dommel. :bang:
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

heb bericht gestuurd naar dommel en dit was hun reactie;

Geachte,



We zijn bekend met de problemen die gebruikers hebben met het versturen van mails naar bepaalde e-mailadres.

Dit komt omdat een aantal ip's tijdelijk geblokkeerd zijn of waren.

Deze blokkering vind echter niet plaats op onze eigen servers maar bijvoorbeeld op de servers van hotmail, wij kunnen u dus ook geen oplossing leveren voor dit probleem.





best regards,
met vriendelijke groeten,

dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service


ben ik heel goed mee geholpen dus volgens hun gewoon wachten en hopen dat het probleem zich zelf oplost.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ook dit probleem is te verhelpen.

Ik gebruik mijn mailadressen van dommel, maar om te ontvangen en te versturen gebruik ik gmail. Ik laat de mails van bij dommel afhalen door gmail waarna ze gedownload worden met thunderbird naar mijn pc (om een overvolle mailbox te voorkomen bij dommel). Indien nodig worden mensen beantwoord via gmail, maar kunnen ze reageren via het dommel adres omdat zij dit als afzendadres zien. Mogelijk een vrij omslachtige operatie, maar het werkt wel altijd :)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

is inderdaad een heel omslachtige manier om te verwezelijken waar je eigenlijk toch voor betaald maar wat mij betreft heeft het euvel zich zo opgelost, net nog eens windows mail geopende en klaar zittende mails werden weer verzonden.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Dat valt te bezien eigenlijk... Neem nou die mailbox die je krijgt van bv telenet. Enkele pps erin en wat mails met videootjes en binnen de 10 mails zit je mailbox vol tot je je windows mail, thunderbird of iets degelijks opstart om je mailbox te legen.

Het ging hier eigenlijk wel over mails versturen, dus ik ga me daar ook toe beperken. In 5 stappen zal ik uitleggen hoe je zelden of nooit meer verzend problemen zult hebben

Neem nu thunderbird als voorbeeld:

1) indien je dit nog niet hebt kan je altijd bij een gratis maildienst een account aanmaken. Ik gebruik gmail, maar livemail of hotmail zouden ook mogelijk moeten zijn
2) voeg bij je smtp servers de instellingen van je gratis account toe
3) ga hierna naar je accountinstellingen
4) bij de standaard identiteit van je account stel je de naam in die de ontvanger te zien krijgt bij je mail
5) bij het mailadres en antwoordadres tik je gewoon het dommel mailadres in

en je bent klaar zonder al te veel problemen + je verstuurt nu via gmail en niemand die het op het eerste zicht doorheeft :)
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

een groot nadeel in gmail is dat je geen leesbevestiging kan instellen allée dat krijg ik toch niet gevonden :? :oops:
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Gmail heeft inderdaad die functie (nog) niet standaard in hun webinterface volgens ik kan zien.

Via een mailprogramma is het alsnog mogelijk een leesbevestiging aan te krijgen voor mails die je via smtp.gmail.com zou versturen... en de meeste maken tegenwoordig gebruik van outlook of livemail of thunderbird ea.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

vind u leesbevestigingen niet ergerlijk? ik wel en daarom worden die in mijn mailprogramma straal genegeerd.
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

manu schreef:vind u leesbevestigingen niet ergerlijk? ik wel en daarom worden die in mijn mailprogramma straal genegeerd.


ik weet niet hoe het bij jou is maar ik heb hier personen die ik mail waar ik een bevestiging moet vragen om te weten te komen dat de mail is aangekomen of gelezen. Op deze manier vindt ik het wel handig.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Smurf schreef:
manu schreef:vind u leesbevestigingen niet ergerlijk? ik wel en daarom worden die in mijn mailprogramma straal genegeerd.


ik weet niet hoe het bij jou is maar ik heb hier personen die ik mail waar ik een bevestiging moet vragen om te weten te komen dat de mail is aangekomen of gelezen. Op deze manier vindt ik het wel handig.

zo'n leesbevestiging vragen is vrij zinloos, via elk mailprogramma kan je vermijden dat zulke bevestigingen worden verzonden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

is weer van dat, kan weer geen mails versturen enkele ontvangen weer de foutmelding 0x800CCC6F.
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

PumbaaH schreef:Dat valt te bezien eigenlijk... Neem nou die mailbox die je krijgt van bv telenet. Enkele pps erin en wat mails met videootjes en binnen de 10 mails zit je mailbox vol tot je je windows mail, thunderbird of iets degelijks opstart om je mailbox te legen.

Het ging hier eigenlijk wel over mails versturen, dus ik ga me daar ook toe beperken. In 5 stappen zal ik uitleggen hoe je zelden of nooit meer verzend problemen zult hebben

Neem nu thunderbird als voorbeeld:

1) indien je dit nog niet hebt kan je altijd bij een gratis maildienst een account aanmaken. Ik gebruik gmail, maar livemail of hotmail zouden ook mogelijk moeten zijn
2) voeg bij je smtp servers de instellingen van je gratis account toe
3) ga hierna naar je accountinstellingen
4) bij de standaard identiteit van je account stel je de naam in die de ontvanger te zien krijgt bij je mail
5) bij het mailadres en antwoordadres tik je gewoon het dommel mailadres in

en je bent klaar zonder al te veel problemen + je verstuurt nu via gmail en niemand die het op het eerste zicht doorheeft :)


uit noodzaak dan maar via mijn hotmail maar heb hier toch nog een vraagje over wordt je inkomende mail dan gescant (Avast Home)???
Andy_V
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009, 15:31

Ik heb vandaag gemerkt dat er (sinds vandaag?) geen mails meer doorgestuurd worden via de ingestelde "omleidingen" bij de mailadressen op mijn domein.

Het betreft een mailadres op het domein, maar zonder mailbox, enkel de omleiding is actief naar @gmail adres.

Iemand een idee ?

Alvast bedankt.
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

Ik krijg al mijn mail terug met de mededeling dat het spam is. En dat is het niet.. Ik kan geen mail versturen! :bang:
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

bij lukt het momenteel nog steeds met de omleiding via mijn hotmail account en laten we hopen dat het zo blijft anders wordt het een probleem vrees ik.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Via gmail geen problemen hier.
Een mogelijk alternatief
http://www.softstack.com/freesmtp.html

Hoe goed het ding werkt kan ik helaas niet zeggen, ken dit programma enkel via een vriend van me.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

lemon schreef:Ik krijg al mijn mail terug met de mededeling dat het spam is. En dat is het niet.. Ik kan geen mail versturen! :bang:

't Is vandaag weer van dat! :twisted:
-------------------------
Hi. This is the qmail-send program at luna.schedom-europe.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<[email protected]>:
Connected to 65.55.92.168 but sender was rejected.
Remote host said: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support.
---------------------------

<zucht>
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik bedacht mezelf ineens iets.... ik heb het zelf nog niet getest aangezien hier weinig problemen zijn met de mail.

Je probeert alsnog mails te versturen via je dommel account als ik het goed zie en die worden geblokkeert door hotmail.

Bij thunderbird is het mogelijk om als verzender je dommel adres te laten tonen terwijl je de mail effectief verstuurd hebt via gmail.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tik heeft volgend bericht gepubliceerd: Conflict tussen Dommel en Microsoft: Dommel klanten staan in de kou!.
Los van de bewoordingen die ik nooit in de mond zou durven nemen in een publicatie (Conflict? Zou Microsoft weten dat ze in conflict zijn?) vind ik het een beetje non-nieuws dat hier als spektakelbericht wordt gebracht. Dommel mailserver is blacklisted, dommel doet er niks aan. Bekende situatie, live with it of omzeil het (permanent door andere ISP te nemen, andere mailprovider, ...).
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

meon schreef:...


²
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Daar mag toch zeker ruchtbaarheid aan gegeven worden?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tuurlijk, maar 't gaat me om de toonaard van het bericht. Zelfs Test Aankoop is niet zo aanvallend (en dan heb ik nog niet eens iets met Dommel te maken; geen gebruiker/geen medewerker!). De titel gebruikt uitdrukkelijk "conflict", waarbij een conflict is: "een situatie waarin twee of meer partijen methodes hanteren, doelstellingen nastreven of waarden aanhangen die, daadwerkelijk of in de perceptie van de partijen, onverenigbaar zijn en daardoor in botsing komen." (Wikipedia). Gooi daar de naam Microsoft bij en je hebt precies een schandaal uit een beerput naar boven gehaald met wereldwijde consequenties.

Werkelijke situatie is: Microsoft doesn't care (je krijgt enkel een canned response terug) en Dommel doesn't care. Helaas voor de gebruikers, maar net dat laatste is het werkelijke probleem bij die provider. Een nieuwsbericht gaat de situatie niet versneld opgelost krijgen en helaas weet ik niet op welke manier je dat wél voor mekaar krijgt :(.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

meon schreef:Dommel mailserver is blacklisted, dommel doet er niks aan. Bekende situatie, live with it of omzeil het (permanent door andere ISP te nemen, andere mailprovider, ...).


Dit probleem sleept al jaren aan en Dommel doet/deed niets om het op te lossen. Naast andere problemen gaf dit de doorslag om naast mijn hosting ook mijn internetabbo op te zeggen. Klanten zijn blijkbaar nog steeds een last bij D. :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tja, on4bam, inderdaad: zelfde reden waarom m'n hosting daar weg is en ik (ondanks hun op papier fantastisch product) nog steeds bij Belgacom ben. Bij Belgacom word ik wel degelijk geholpen, ook al vertegenwoordig ik maar een miniem aandeel in hun omzet.
Smurf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2009, 14:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

meon schreef:Tik heeft volgend bericht gepubliceerd: Conflict tussen Dommel en Microsoft: Dommel klanten staan in de kou!.
Los van de bewoordingen die ik nooit in de mond zou durven nemen in een publicatie (Conflict? Zou Microsoft weten dat ze in conflict zijn?) vind ik het een beetje non-nieuws dat hier als spektakelbericht wordt gebracht. Dommel mailserver is blacklisted, dommel doet er niks aan. Bekende situatie, live with it of omzeil het (permanent door andere ISP te nemen, andere mailprovider, ...).


met alle respect maar ik vindt dit bericht niets overdreven en je zal het enkel pas merken als je zelf klant bent bij Dommel dan kom je er ook zo achter hoe je in de kou wordt gezet door dommel en hoe vervelend het is als je telkens een omweg moet gaan zoeken om een mailtje te kunnen versturen echt een schande, zulke mensen moeten ze hun vergunning afnemen zodat deze praktijken de wereld worden uit geholpen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dat is wat meon zegt, titel is misleident omdat het geen conflict is tussen 2 bedrijven. Het is gewoon 1 bedrijf (dommel) die niks eraan doet om verwijderd te worden van blacklist
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”