Geen garanties!!!
Ik was jaren scarlet klant. Tevreden gebruiker van scarlet student (ik had 328kbps up terwijl andere het moesten stellen met 128)
Ik kreeg een 3.3 mbit profiel waarmee ik gebruikelijke snelheden haalde voor dat profiel. Was dan ook overgeschakeld naar scarlet one (met telefoon).
Scarlet bood aan nieuwe klanten 6 mbits aan ... nooit geen verhoging gezien!
Scarlet bood 20 mbits aan .. mijn gemeente was aansluitbaar (eigen dslam?) maar nooit geen verhoging gezien.... integendeel... mijn snelheid bleef zakken..vooral in de piekuren! Soms haalde ik slechts snelheden van een tiental kilobytes en was mijn verbinding in de spitsuren nooit sneller dan 1mbps (en moest het dan nog stabiel zijn
). Janssens Field services (firma die de technische dienst van scarlet verzorgde) langsgeweest dewelke de lijnwaardes heeft bekeken met een asus modempje, aansluitdoosje heeft opengedaan... niets mis mee volgens die kerel. Screenshotje van de waardes en weg was ie... probleem helaas niet. Heb toen aan die technieker (mensen doen hun best en hebben een routine om af te werken maar daarom zijn géén profs) gevraagd of het geen overbelasting van de centrale kan zijn.. deze mensen kunnen daar natuurlijk geen sluitend antwoord op geven en ook zeggen dat je overweegt van isp te veranderen doet deze mensen niets extra doen want het is een externe firma hé.
Aangezien scarlet toch bgc is nu kan ik nog even dit meedelen: Scarlet geeft alle info mee aan de techniekers van janssens Field services (paswoord, inlognaam) in principe kan dit niet zoveel kwaad, maar het is misschien niet slecht om je paswoord te veranderen als die mensen zijn langsgeweest.. lijkt mij ook een job waarin er nogal een wisselend personeelsbestand is
(en neen ik ben geen ex-medeweker:p)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder