Dommel lanceert uniek VDSL2-aanbod

Nieuws omtrent telecom
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

goh ja , ik zal misschien dan toch beter wachten op ervaringen van diegenen die het meteen hebben aangevraagd.

Buren is geen optie, geen buren in aan radius van 600 meter.

Ik zal eens onderzoeken wat een tweede lijn aan leggen me gaat kosten. Want dan upgrade ik niet, maar vraag ik vdsl aan op die nieuwe lijn en zeg ik adsl op de eerste lijn af als ik tevreden ben van vdsl.
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Natuurlijk weer niet beschikbaar waar ik woon. (Regio 014 postcode 2400)

Geen ADSL2
Geen VDSL(2)
Lijn van 4.6Km

I need to move out of this shithole... :bang:
sospiet
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 apr 2009, 20:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

VTOLfreak schreef:Natuurlijk weer niet beschikbaar waar ik woon. (Regio 014 postcode 2400)

Geen ADSL2
Geen VDSL(2)
Lijn van 4.6Km

I need to move out of this shithole... :bang:

gij woont ergnens int midden van de putten van mol zeker :eek: ma is er nergens bij u in de buurt een wijkcentrale zoon wikke kast ?
of woont ge echt ergens in the middel of foking nowere
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

VDSL2 is beschikbaar waar ik woon, jeehaa!
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Ik woon in Mol Donk (vlakbij de brug naar Dessel) en kan VDSL2 nemen dus dan hebt ge gewoon pech dat ge wat afgelegen woont denk ik...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

dat met die bereikbaarheid van VDSL2 Dommel is .... raar hoor. Hier : niet aansluitbaar. (089, Genk) Maar VDSL2 van BGC dan weer _geen probleem_ blijkbaar, want volgens BGC TV met 2HD streams "geen probleem". Heb inmiddels wat adressen in Dommel's site gepompt (centrum, niet-centrum, verschillende wijken) en volgens de Dommel site is hier totaal _niks_ op VDSL2 aan te sluiten hoewel BGC aangeeft dat het wel kan. Als dat hier zo is, zal dat op andere plaatsen ook nog wel eens het geval kunnen zijn : er speelt duidelijk meer mee als enkel locatie of pure VDSL2 beschikbaarheid of je voor Dommel in aanmerking komt anders kan ik me dit soort rare situaties niet verklaren.

PS : en op dit eigenste moment ligt de checktool van BGC zelf ook al compleet uit. Go figure. Zelfs controleplaatsen waar ik weet dat de mensen een Bbox2 met BGC-TV hebben draaien is "niet vaststelbaar". :roll:
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Lord Utopia schreef:VDSL2 is beschikbaar waar ik woon, jeehaa!


Nu nog €240 dokken en je kan net dezelfde snelheid halen als je nu hebt bij de kabelboer :roll:
En dan zwijg ik nog over de maandelijkse Belgacomtax :bang:
Afbeelding
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Special_K schreef:
Lord Utopia schreef:VDSL2 is beschikbaar waar ik woon, jeehaa!


Nu nog €240 dokken en je kan net dezelfde snelheid halen als je nu hebt bij de kabelboer :roll:
En dan zwijg ik nog over de maandelijkse Belgacomtax :bang:


Maar telenet heeft dan ook 1.3mbit upload, onbeperkte download- en uploadlimiet,én je investeert er ook eenmalig in een modem die zeker de komende 5 jaar meegaat! Verder krijg je er ook gratis toegang tot de giganews nntp servers en een gratis be-domein bij :roll:
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Buiten de exuberante instapkost is het een feit dat €50 exclusief Belgacomtax prijzig is voor een abo van "amper" 18 Mbps. De doelgroep kan zich enkel situeren bij de marginale groep "powerusers" en de ongelukkige zielen die niet aangesloten geraken op een ADSL2+ netwerk en bovendien een aversie hebben tegen de kabel.
Laatst gewijzigd door Special_K op 21 mei 2009, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Special_K schreef:Dat is dan ook maar enkel nuttig voor die 5% van de gebruikers die dat echt wilt en hopelijk gaat die modem de eerste 5 jaar dan ook niet stuk :roll:

En toch, die 5% zitten dan bij Dommel :)

Je denkt al even erg als Telenet zelf, 't is niet omdat er 'maar' 10% niet genoeg heeft aan de krappe volumelimiet, dat de vraag niet bestaat. :roll:
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Lord Utopia schreef:
Special_K schreef:Dat is dan ook maar enkel nuttig voor die 5% van de gebruikers die dat echt wilt en hopelijk gaat die modem de eerste 5 jaar dan ook niet stuk :roll:

En toch, die 5% zitten dan bij Dommel :)

Je denkt al even erg als Telenet zelf, 't is niet omdat er 'maar' 10% niet genoeg heeft aan de krappe volumelimiet, dat de vraag niet bestaat. :roll:


Nee ik begrijp dat de vraag bestaat, ik snap alleen niet waarom Dommel met iets naar buiten komt dat eigenlijk niet interessant is voor 95% van de gewone gebruikers

PS: Had de oorspronkelijke tekst ondertussen reeds aangepast
Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

liever 12/1mbit, 500 gig (onbeperkt toch he mijn gedacht ) aan 39€ (+20€ 1e jaar) en analoog tv kijken dan terug naar telenet te gaan,(digitaal is enkel kassa kassa) ik betrouw die gasten in niets meer, en wat betreft telefoon lijn BGC, tja voipen wordt toch de toekomst :wink: 49 € dus voor de verdere jaren anyway ik haat die telenet en Belgacom geldzakken :twisted:
Btw als die vdsl2 modems/routers naar de vaantjes zijn, gaan de prijzen voor een nieuwe heel wat gezakt zijn :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

We spreken nu over de volumelimiet; maar 12/1 Mbps, gratis website, 5x3 mailboxen en nieuwsserver zijn toch zeer welkom voor de overgrote meerderheid. De volumelimiet is zeker voldoende, maar 't is de rest dat erbij hoort dat ook telt.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

kaise1 schreef:.....anyway ik haat die telenet en Belgacom geldzakken :twisted:


Je weet toch wel aan wie Dommel het merendeel van jouw abonnementsgeld gaat doorstorten iedere maand :roll:
Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

idd, maar welke keus heb je..;HEEL veel betalen voor een belabberd Telenet/ Belgacom vdsl abbo of minder bij een alternatieve reseller met betere specs ?
gentenaar1
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 feb 2006, 19:05
Locatie: Destelbergen

Special_K schreef:Buiten de exuberante instapkost is het een feit dat €50 exclusief Belgacomtax prijzig is voor een abo van "amper" 18 Mbps. De doelgroep kan zich enkel situeren bij de marginale groep "powerusers" en de ongelukkige zielen die niet aangesloten geraken op een ADSL2+ netwerk en bovendien een aversie hebben tegen de kabel.

Wie ben jij om te zeggen dat mensen die kiezen voor de vdsl2 formule van dommel marginaal zijn.
Als dit alles is wat jij hier te verkondigen hebt,heb ik liever dat je je commentaar voor uzellf houdt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Special_K schreef:
Lord Utopia schreef:
Special_K schreef:Dat is dan ook maar enkel nuttig voor die 5% van de gebruikers die dat echt wilt en hopelijk gaat die modem de eerste 5 jaar dan ook niet stuk :roll:

En toch, die 5% zitten dan bij Dommel :)

Je denkt al even erg als Telenet zelf, 't is niet omdat er 'maar' 10% niet genoeg heeft aan de krappe volumelimiet, dat de vraag niet bestaat. :roll:


Nee ik begrijp dat de vraag bestaat, ik snap alleen niet waarom Dommel met iets naar buiten komt dat eigenlijk niet interessant is voor 95% van de gewone gebruikers

PS: Had de oorspronkelijke tekst ondertussen reeds aangepast

mss omdat 75% van die gebruikers niet op adsl2+ kan of een instabiele lijn heeft met adsl.

BGC:poorten gesloten,gn newsservers, geen goede helpdesk, volume, toezenden van foute documenten, lastig vallen aan de telefoon/deur, ...
TELENET: volume, rest idem, geen idee hoe het met de helpdesk zit.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

gentenaar1 schreef:
Special_K schreef:Buiten de exuberante instapkost is het een feit dat €50 exclusief Belgacomtax prijzig is voor een abo van "amper" 18 Mbps. De doelgroep kan zich enkel situeren bij de marginale groep "powerusers" en de ongelukkige zielen die niet aangesloten geraken op een ADSL2+ netwerk en bovendien een aversie hebben tegen de kabel.

Wie ben jij om te zeggen dat mensen die kiezen voor de vdsl2 formule van dommel marginaal zijn.
Als dit alles is wat jij hier te verkondigen hebt,heb ik liever dat je je commentaar voor uzellf houdt.

marginaal als in : zeer kleine groep
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

kaise1 schreef:HEEL veel betalen voor een belabberd Telenet/ Belgacom vdsl abbo of minder bij een alternatieve reseller met betere specs ?


Dat heel veel betalen is relatief. Ik zat bij dxADSL maar de kost van de discolijn en het feit dat ik daar ook eens occasioneel mee belde maakte dat mijn maandelijkse kost algauw boven de 50 Euro uitsteeg waardoor ik eigenlijk goedkoper af was met een TN goldshake waar dan de digitale TV en de huur van een HD decoder inbegrepen was. Niet dat ik een TN fanboy ben maar mijn portemonnee heeft het laatste woord.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

gentenaar1 schreef:
Special_K schreef:Buiten de exuberante instapkost is het een feit dat €50 exclusief Belgacomtax prijzig is voor een abo van "amper" 18 Mbps. De doelgroep kan zich enkel situeren bij de marginale groep "powerusers" en de ongelukkige zielen die niet aangesloten geraken op een ADSL2+ netwerk en bovendien een aversie hebben tegen de kabel.

Wie ben jij om te zeggen dat mensen die kiezen voor de vdsl2 formule van dommel marginaal zijn.
Als dit alles is wat jij hier te verkondigen hebt,heb ik liever dat je je commentaar voor uzellf houdt.


Zoals LU al aanhaalde bedoelde ik met marginaal enkel kleine groep en was het zeker niet denigrerend bedoeld. Het woord zelf ligt blijkbaar nog steeds gevoelig sinds Jan Margot het anderhalf jaar geleden eens uitspraak bij Peeters en Pichal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

silencer schreef:
Special_K schreef:Nee ik begrijp dat de vraag bestaat, ik snap alleen niet waarom Dommel met iets naar buiten komt dat eigenlijk niet interessant is voor 95% van de gewone gebruikers

mss omdat 75% van die gebruikers niet op adsl2+ kan of een instabiele lijn heeft met adsl.
BGC:poorten gesloten,gn newsservers, geen goede helpdesk, volume, toezenden van foute documenten, lastig vallen aan de telefoon/deur, ...
TELENET: volume, rest idem, geen idee hoe het met de helpdesk zit.


Van die 75% die je aanhaalt heeft 90% nog nooit gehoord van gesloten poorten en binaries servers vrees ik.
Ik ben ook tegen het limiteren van volume maar Dommel rekent ook een prijs aan voor zijn (quasi) ongelimiteerd volume, terwijl velen wel degelijk toekomen met die 25 of 30 GB die in de mainstream abo's van BGC en TN vervat zitten.
M.a.w een iets prijsgunstigere Speedconnect light versie zou een veel bredere doelgroep kunnen aanspreken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Wie zegt dat ze bij Dommel een bredere doelgroep willen.
Diegene die intensief gebruik maken van het internet zijn over het algemeen net iets beter in de omgang met computers.
Ze hebben hierdoor minder de helpdesk nodig.
Zolang ook niemand een beter alternatief aanrijkt blijven ze bij Dommel.
Volgens mij weten ze bij Dommel heel goed wat ze willen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

idd, oa ook al omdat meerdere (normale) klanten na een tijdje heel wat minder downloaden..
Denk ook dat er meerdere kleine alternatieven in het eerste jaar geen vdsl2 gaan opleveren, jammer eig, bijvoorbeeld een Tele2 met een interresant aanbod waar je geen belgacomlijn nodig hebt, ah mischien dat dommel later een vdsl2 abbo gaat uitbrengen ala homeconnect en we die schandalige peperdure BGC telefoonlijn kunnen cancellen..
Btw naar mijn gevoel is de helpdesk zowel telefonisch/als mail er enorm op verbeterd :wink:
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

Hoi :-D

Ik heb me er een beetje in zitten inlezen op wikipedia; het komt er feitelijk op neer dat je niets aan VDSL2 hebt als je verder dan 1,5 km van de centrale zit, dan kun je net zo goed ADSL2+ nemen. Zijn jullie dat met me eens?
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Het is daarom dat voor VDSL een hoop minicentrales(remote optical platform - ROP) zijn geplaatst.
Daardoor is de afstand tot de centrale niet meer van belang. Wel de afstand tot de ROP.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Palingworst schreef:Ik heb me er een beetje in zitten inlezen op wikipedia; het komt er feitelijk op neer dat je niets aan VDSL2 hebt als je verder dan 1,5 km van de centrale zit, dan kun je net zo goed ADSL2+ nemen. Zijn jullie dat met me eens?


Blijkbaar niet goed gelezen... we zijn het dus niet met je eens. De centrale is namelijk niet meer dat grote gebouw waarvan er ééntje in je gemeente stond, maar zijn nu de kasten op de hoek van de straat (ROP's) geworden, en deze staan dus wel steeds op minder dan 1.5 km. VDSL2 is namelijk de oplossing voor de te grote afstand... men brengt de centrale er dus dichter mee tot je thuis.
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

r2504 schreef:
Palingworst schreef:Ik heb me er een beetje in zitten inlezen op wikipedia; het komt er feitelijk op neer dat je niets aan VDSL2 hebt als je verder dan 1,5 km van de centrale zit, dan kun je net zo goed ADSL2+ nemen. Zijn jullie dat met me eens?


Blijkbaar niet goed gelezen... we zijn het dus niet met je eens. De centrale is namelijk niet meer dat grote gebouw waarvan er ééntje in je gemeente stond, maar zijn nu de kasten op de hoek van de straat (ROP's) geworden, en deze staan dus wel steeds op minder dan 1.5 km. VDSL2 is namelijk de oplossing voor de te grote afstand... men brengt de centrale er dus dichter mee tot je thuis.


Wel goed gelezen, kennelijk niet het juiste gelezen, namelijk hetgeen dat volledig is :angel:

Bedankt voor de toevoeging :wink:

Maar hoe weet je dan / kun je controleren of er een ROP bij jou in de buurt staat?
Palingworst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 jul 2009, 17:55

r2504 schreef:
Palingworst schreef:Ik heb me er een beetje in zitten inlezen op wikipedia; het komt er feitelijk op neer dat je niets aan VDSL2 hebt als je verder dan 1,5 km van de centrale zit, dan kun je net zo goed ADSL2+ nemen. Zijn jullie dat met me eens?


Blijkbaar niet goed gelezen... we zijn het dus niet met je eens. De centrale is namelijk niet meer dat grote gebouw waarvan er ééntje in je gemeente stond, maar zijn nu de kasten op de hoek van de straat (ROP's) geworden, en deze staan dus wel steeds op minder dan 1.5 km. VDSL2 is namelijk de oplossing voor de te grote afstand... men brengt de centrale er dus dichter mee tot je thuis.


Ik heb trouwens nog deze link met het mooie grafiekje:

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 51327/last
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ik neem het wel als er is een promo komt :P
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”