beste,
misschien dat jullie raad weten. Door een misverstand is een klant die is omgeschakeld van skynet naar Euphony haar e-mailadres op skynet.be kwijt.
Wat is eigenlijk de goedkoopste manier om aan een e-mailadres te geraken?
ik had gedacht aan
- discovery-lijn met adsl time bijnemen (50€ activatiekost?)
- iemand zoeken die een account heeft en daarop de emailadressen plaatsen (niet gemakkelijk te vinden, de meeste zijn al omgeschakeld)
- gewoon e-mail extra van belgacom voor 55 euro (volgens kameraad die er werkt zou geen belgacom-adsl verplicht zijn, kan het echter niet bestellen online, is er een adsl van belgacom verplicht?)
Heeft er iemand beter suggesties of een andere oplossing voor mijn probleem?
skynet adres kwijt bij omschakeling adsl
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
gmail of eigen domeinnaam is nog het beste. Daarnaast:
- iemand zoeken die een account heeft en daarop de emailadressen plaatsen (niet gemakkelijk te vinden, de meeste zijn al omgeschakeld)
- Proximus
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
Dag Steven7,
Er is geen enkele manier om zonder een ADSL abonnement een Skynet e-mail adres te behouden. De optie van extra mailbox is niet meer van toepassing.
Vriendelijke groet,
Eva
Er is geen enkele manier om zonder een ADSL abonnement een Skynet e-mail adres te behouden. De optie van extra mailbox is niet meer van toepassing.
Vriendelijke groet,
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Je zal dus op zoek moeten gaan naar een belgacom-abbonee die nog een vrij adres heeft. Dan zit je natuurlijk met het probleem en het risico dat die andere je adres eigenlijk beheert. En als die andere zijn abonnement bij belgacom opzegt, zit je terug met de gebakken peren.
Tenzij je klant haar e-mail adres op al haar business-kaartjes heeft staan en echt niet wilt veranderen, zou ik ze toch aanraden om door de zure appel heen te bijten en een nieuw adres aan te maken (waarom niet direct een eigen domein, véél professioneler).
Indien niet, kan je me altijd een PM sturen. 'k Gebruik die @skynet adressen toch niet en kan er gerust eentje missen.
Tenzij je klant haar e-mail adres op al haar business-kaartjes heeft staan en echt niet wilt veranderen, zou ik ze toch aanraden om door de zure appel heen te bijten en een nieuw adres aan te maken (waarom niet direct een eigen domein, véél professioneler).
Indien niet, kan je me altijd een PM sturen. 'k Gebruik die @skynet adressen toch niet en kan er gerust eentje missen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Goztow
- Administrator
Bizar: dat was 55 euro opbrengst voor iets dat BGC niks kostte...Eva_van_Belgacom schreef: Er is geen enkele manier om zonder een ADSL abonnement een Skynet e-mail adres te behouden. De optie van extra mailbox is niet meer van toepassing.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 37 keer
@maglor, bedankt voor de moeite.
Ik had ondertussen al iemand gevonden die nog tot oktober een skynet-adres kon missen vooraleer hij omschakelde.
Toen ik het oude skynet-adres wilde instellen (koppelen aan zijn account) bleek dat dit niet ging omdat het nog bestaat.
Dan maar naar de klantendienst van Belgacom gebeld. Blijkt dat dit skynet-adres de eerste 6 maanden niet wordt vrijgegeven. "Ah ja, zo kan je naar een andere operator gaan en je e-mailadres via een andere account koppelen" was zijn antwoord.
Blijkbaar is belgacom wel de enige die dergelijke wurgtechnieken gebruikt om de klant aan zich te binden. In de meeste gevallen kan je je adres behouden of overzetten op een andere account.
Weet er iemand misschien nog een oplossing?
Ik had ondertussen al iemand gevonden die nog tot oktober een skynet-adres kon missen vooraleer hij omschakelde.
Toen ik het oude skynet-adres wilde instellen (koppelen aan zijn account) bleek dat dit niet ging omdat het nog bestaat.
Dan maar naar de klantendienst van Belgacom gebeld. Blijkt dat dit skynet-adres de eerste 6 maanden niet wordt vrijgegeven. "Ah ja, zo kan je naar een andere operator gaan en je e-mailadres via een andere account koppelen" was zijn antwoord.
Blijkbaar is belgacom wel de enige die dergelijke wurgtechnieken gebruikt om de klant aan zich te binden. In de meeste gevallen kan je je adres behouden of overzetten op een andere account.
Weet er iemand misschien nog een oplossing?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Dat had je niet gehad als je op voorhand zelf het mailadres had verwijderd!
Ik vind dit geen wurgtechniek, maar eerder een service van Belgacom. In jullie geval nadelig, maar dat uw emailadres @skynet bij uw abonnement hoort en dat dat dus komt te vervallen bij het opzeggen ervan is redelijk logisch. Voor hetzelfde geld zou het mailadres meteen verwijderd zijn en had je helemaal geen 'grace period'. Nu krijg je 6 maanden de tijd om een alternatief te regelen. Constructies via kennisen met een Belgacom-abonnement zijn niet duurzaam.
Ik vind dit geen wurgtechniek, maar eerder een service van Belgacom. In jullie geval nadelig, maar dat uw emailadres @skynet bij uw abonnement hoort en dat dat dus komt te vervallen bij het opzeggen ervan is redelijk logisch. Voor hetzelfde geld zou het mailadres meteen verwijderd zijn en had je helemaal geen 'grace period'. Nu krijg je 6 maanden de tijd om een alternatief te regelen. Constructies via kennisen met een Belgacom-abonnement zijn niet duurzaam.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 37 keer
meon schreef:Dat had je niet gehad als je op voorhand zelf het mailadres had verwijderd!
Dat is het 'm juist. Dat mailadres kan ook niet zelf gebruikt worden. Dit kan m.a.w. door niemand gebruikt worden gedurende 6 maanden! Het ware inderdaad beter geweest dat belgacom dit nog 6 maanden zou laten lopen of dadelijk bij afsluiten zou vrijgeven.
- Goztow
- Administrator
Heb je al getest via webmail? Of bestaat dat niet?Steven7 schreef:meon schreef:Dat had je niet gehad als je op voorhand zelf het mailadres had verwijderd!
Dat is het 'm juist. Dat mailadres kan ook niet zelf gebruikt worden. Dit kan m.a.w. door niemand gebruikt worden gedurende 6 maanden! Het ware inderdaad beter geweest dat belgacom dit nog 6 maanden zou laten lopen of dadelijk bij afsluiten zou vrijgeven.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Telenet doet hetzelfde hoor : als je van TN weg gaat, blijft je adres nog enige tijd bestaat.
Vind het wel raar dat geld uitgeven voor een extra adsl time etc geen probleem is, maar dat een domeinnaam van pakweg 12 euro + 1/2/3 euro per maand een onoverwinbaar iets is.
Heb mijn eigen servers, als het enkel is voor wat mail, wil ik die er wel gratis opzetten hoor.
Vind het wel raar dat geld uitgeven voor een extra adsl time etc geen probleem is, maar dat een domeinnaam van pakweg 12 euro + 1/2/3 euro per maand een onoverwinbaar iets is.
Heb mijn eigen servers, als het enkel is voor wat mail, wil ik die er wel gratis opzetten hoor.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Inderdaad, maar je weet niet of dat @skynet adres gebruikt wordt voor professionele doeleinden. Hoe vaak zie je niet dat kleine (eenmans)bedrijfjes gebruik maken van een provider-adres. Stel dat dat op je briefhoofden/kaartjes/wagen(s)/... staat, dan weegt de kost van zo'n klein adsl-abbo misschien niet op tegen de kost om dat allemaal te veranderen.krisken schreef: Vind het wel raar dat geld uitgeven voor een extra adsl time etc geen probleem is, maar dat een domeinnaam van pakweg 12 euro + 1/2/3 euro per maand een onoverwinbaar iets is.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Gmail verhindert ook dat verwijderde adressen opnieuw gebruikt worden. Of er een termijn opstaat, weet ik niet.
Een domeinnaam heb je al vanaf 7 euro per jaar. Als je die configureert met Google Apps, heb je geen extra kosten en mailboxen van 7 GB.
Een domeinnaam heb je al vanaf 7 euro per jaar. Als je die configureert met Google Apps, heb je geen extra kosten en mailboxen van 7 GB.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Volgende week heb ik vakantie en dan ga ik het uitproberengunny schreef:Leg eens wat meer uit aub?johcla schreef:Als je die configureert met Google Apps

Ik heb reeds contact opgenomen met mijn hostingprovider (webreus.nl) en die bevestigt dat ik enkel een domeinregistratie nodig heb (7 euro/jaar) en geen hostingpakket nodig heb om met Google Apps te werken.
Om op veilig te spelen ga ik het wel testen met een nieuw domein. De bedoeling is om mijn mail van het nieuwe domein als gmail te behandelen en verder een blog op te zetten die op mijn eigen Synology-NAS draait.
Mijn ervaringen zal ik hier posten.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
ik heb die Google Apps al draaien op damn.be en dat bevalt me wel...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
bel even naar de helpdesk. normaal staat die mail account gewoon gelocked en kunnen ze daar eventueel een forward opzetten.
dwz dat elke mail die vanaf dan binnenkomt op het skynet adres doorgestuurd word naar uw huidige adres.
dit kan wel enkel als de account gelocked staat en niet verwijderd is.
mvg bart.
dwz dat elke mail die vanaf dan binnenkomt op het skynet adres doorgestuurd word naar uw huidige adres.
dit kan wel enkel als de account gelocked staat en niet verwijderd is.
mvg bart.