Zie hier Betweters !!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

Aan al diegene <knip> die met bakken kritiek vol ongeloof hebben gereageerd en bovendien mijn inteligentie hebben beledigt door te spreken van "kreupele modem :lol: " in deze thread : viewtopic.php?f=57&t=22441

<knip>

Afbeelding

Dit was en terug is de snelheid waarop ik zat!

Eindelijk na lang aandringen heeft men mijn upload profiel dan mooitjes terug op 3Mbit gezet !! Ahoewel dommel nog altijd blijft beweren hoe dit in de eerste instantie is kunnen gebeuren !!

voor mij is deze materie met een grote overwinning :curt: afgesloten

Modedit : eerste waarschuwing voor je taalgebruik gegeven
Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

uitstekend dat je de prachtige afloop van je kruistocht komt vertellen

wederom zonder enige echte waarde in je post van hoe welk wat waar nu mis was

maarja , dat hoeft niet zeker ? zolang jij je "gelijk" maar krijgt is het goed zeker
The eternal and true pessimist :D
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

a3ke schreef:uitstekend dat je de prachtige afloop van je kruistocht komt vertellen

wederom zonder enige echte waarde in je post van hoe welk wat waar nu mis was

maarja , dat hoeft niet zeker ? zolang jij je "gelijk" maar krijgt is het goed zeker

deed me ff denken aan
*knip*
Laatst gewijzigd door gr4vity op 19 jul 2009, 04:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepaste afbeelding verwijderd, user per pm gecontacteert.
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

a3ke schreef:<knip>
wederom zonder enige echte waarde in je post van hoe welk wat waar nu mis was

maarja , dat hoeft niet zeker ? <knip>



Is het nu nog niet duidelijk :help: !!! Niet hoe of wat is mis maar veleer jij had het mis.. Nogmaals (en lees eens je eigen reacties meer dan eens als het moet er maar op na) ziehier linkje = viewtopic.php?f=57&t=22441

Terwijl alles wees in de richting van een interventie door mijn isp vannuit mijn standpunt, bleef je en tal van anderen maar de oorzaak bij mij zoeken :nono:
Dit wijst er precies op dat je kost wat kost :angel: dommel :angel: in bescherming wou nemen terwijl ik héél goed wist dat dommel voor 99,99% er voor iets tussen zat :nono: .

Sterker nog, je beledigt de mensen hun intellegentie net zoals liger hier nu doet en eigenlijk iederéén met een handicap aanvalt en uitlacht.
Maar die bespottelijke opmerkingen jegens die catogerie mensen, dat mijn vriend <knip> je er dan wel niet uit éh.

Maar Tjah mensen, de "OPPER" moderator heeft gesproken:
a3ke schreef:maarja , dat hoeft niet zeker ?



En in het geval het nog niet tot je doordringt, de botom line is. Als ik u blindelings in uw redenering had gevolgd , dan kon ik vast mijn eigen ICT bedrijfje starten met de hardware die volgens jou het liet afweten en dus aan vervanging toe was en tot slot ik opnieuw mocht aankopen!
Afbeelding
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Dat is inderdaad jammer dat helemaal geen details bij jouw post is.

Ik heb sinds zondag ook iets bizar aan de hand. Zondag morgen was mijn dommel City connect plots weg. Lichtje sync op modem blijf af en na meerdere resets niks.
Maandag ochtend naar dommel gebeld, en iemand van technische dienst ging terugbellen. Tegen de middag hadden ze gebeld, met voorstel om paar testen te doen, “reset modem, kijk kabels na, …” Ik had al mijn modem bij mijn buurman genomen en getest(gewoon ADSL, geen ADSL2+), dus was ik bijna zeker dat het niet aan ADSL Modem/Router ligt. Iemand ging langskomen.
Rond 15u had ik al Belgacom technieker aan de lijn dat hij ging binnenspringen(telefoonlijn is discovery van BC). Super snel, en was al heel blij.
Technieker heeft zijn modem aangehangen, lichtje van sync direct begon te branden. Mijn modem niet. Conclusie modem kapot.
Ben direct een andere modem gaan kopen, Maar krijg nog steeds geen sync. Lichtje van die nieuwe Level1 modem blijft flikkeren. Het was al iets beter op mijn Linksys lichtje bleef af.
Na bijna 30min krijg ik toch sync maar snelheid was 8,4Mbit, vond ik het wel heel raar. Zitten beetje met instellingen spelen, maar wordt niet beter.
Plots kreeg ik in mijn hoofd om mijn oude Linksys modem, factory settings aanzetten. Nu modem kon wel synchroniseren op mijn lijn.

Nu een lange verhaal kort maken, blijkbaar is er toch iets op lijn verandert. Nu moet ik op mijn modem
DSL Modulation : MultiMode Kiezen ipv ADSL2+

Nadeel, snelheid is rond 10Mbit, plus een ADSL Modem/Router gekocht voor niks!
Morgen ga ik weer naar Schedom bellen, hopelijk krijg ik wat uitleg.

Afbeelding
Afbeelding
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

yurifedov schreef:Dat is inderdaad jammer dat helemaal geen details bij jouw post is.


Iedereen spreekt hier maar over die "details / waarden" die ik zogezegd niet plaats maar dat is ook al onzin. En zelfs al post ik die dan nog word er daar met sceptisme op gereageerd :roll: .

Alstublieft, hier is nogmaals de link viewtopic.php?f=57&t=22441 naar een oud draadje die ik toen had gemaakt naar aanleiding van die veranderingen aan mijn profiel. Daar vind je tevens de waarden van mijn modem/router terug die (zo blijkt) nog steeds hetzelfde zijn gebleven !

Trouwens, yrifedov. Als je met een linksys modem/router werkt zou je zowel Automatisch als manueel je ADSL moeten kunnen syncen. Bij mij is dat toch het geval.

Momenteel zijn mijn cityconnect gegevens manueel ingegeven in mijn linksys modem niet Multimode/automatisch !!

edit: yuri, waar zijn de belangrijke zoniet de belangrijkste waardes zoals Noise margin , Line attenuation enzoverder van jou ? :think:
Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

fouteboel schreef: En zelfs al post ik die dan nog word er daar met sceptisme op gereageerd :roll: .


En dat kan je nu net niet af merken meerdere precies op

Naar wat doel je eigenlijk dan ?

Naar mijn mening niet om anderen te helpen maar gewoon je eigen frustratie en haat tov Dommel uit te werken

Het is hier niet Dommel schandpaal , het is hier userbase

Zo overdreven geflame en gebash hoeft geen enkele isp hier op userbase te verduren
The eternal and true pessimist :D
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

Nogmaals, wil ik duidelijk maken aan diegene die dit lezen dat mijn grote frustratie zoals a3ke het zegt voort komt uit het volgende.

Dit schreef A3ke toen en ik quote:
a3ke schreef:( en niemand , zelfs niet iemand dat op exact 160 Meter van een centrale van cityconnect woont heb ik weten raporteren te syncen aan 2500+ kbps upload op annex M )


zie verder een bijlage met de huidige waarden van mijn linksys modem. Als je het mij vraagt ben ik aardig in de buurt van 2500 Kbps en vanop een afstand (vlug uitgerekend) tussen de 600 en 800 meter misschien.

Afbeelding
Bijlagen
waarden wag200.png
(13.09 KiB) 8 keer gedownload
Afbeelding
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

blijkbaar zijn er nog mensen met issues, de vorige thread heb ik niet gelezen...
Bij mij bestaat het fenomeen sinds enkele weken (heb wel geen issues met de snelheid)

Ik heb ook een linksys modem en heb regelmatig hetzelfde fenomeen als hierboven beschreven
gisteren (maandag 06/07) een volledige dag geen sync gehad:
1) enkele malen de modem zonder stroom gezet, geen sync (gebeurt regelmatig de laatste tijd)
2) een nieuwe modem gaan halen
3) nieuwe modem had onmiddelijk sync (met standaardinstellingen)
4) oude modem ingeplugd, onmiddelijk sync (zonder instellingen te wijzigen)

edit: fyi, ik haal zowiezo maar 12/1 Mb, vandaar geen snelheidsissues
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

fouteboel schreef:
yurifedov schreef:Dat is inderdaad jammer dat helemaal geen details bij jouw post is.


Iedereen spreekt hier maar over die "details / waarden" die ik zogezegd niet plaats maar dat is ook al onzin. En zelfs al post ik die dan nog word er daar met sceptisme op gereageerd :roll: .
Trouwens, yrifedov. Als je met een linksys modem/router werkt zou je zowel Automatisch als manueel je ADSL moeten kunnen syncen. Bij mij is dat toch het geval.

Momenteel zijn mijn cityconnect gegevens manueel ingegeven in mijn linksys modem niet Multimode/automatisch !!

edit: yuri, waar zijn de belangrijke zoniet de belangrijkste waardes zoals Noise margin , Line attenuation enzoverder van jou ? :think:


Met detail, bedoel ik welk stappen had je genomen om probleem opgelost te krijgen.
Mijn instellingen waren tot nu manueel en kreeg tussen 12Mbit en 14Mbit downstream. Maar sinds paar dagen moet ik automatisch kiezen en heb 8 tot 10Mbit.
Dommel beweert niks is veranderd en met mijn huidige lijnkwaliteit dat zijn de maximum. Men kan me wel geen deftig uitleg geven waarom nu 25% trager is.

Betreft noise waardes, op mijn WAG54GS vind ik het niet direkt, ik weet wel dat er een url pagina is met die gegevens. Wil je het even doorgeven?
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

ik heb nog wat testen zitten doen met mijn nieuwe modem (oude staat in bridged dus daar kan ik de status niet vanuit lezen) en heb gemerkt dat "adsl2+ annex m" gewoon niet synchroniseert. Ik kan enkel verbinden op "adsl2+", ik vermoed dat ze bij dommel een aantal profielen hebben gewijzigd. (mssn bij iedereen die hun 'officiele' modem niet gebruikt)?

dus ik moet toegeven dat het verhaal van fouteboel geloofwaardig is (ik kan niet 100% testen want ik haal zowiezo nooit boven de 12Mb)
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 mar 2007, 15:07

Ma jongske toch ge weet toch dat dommel uw profiel niet bepaalt met betrekking tot annex A/M. Indien uw lijn en modem geschikt is voor zowel annex a als m zijn beide mogelijk, maar deze instelling dient u zelf in u router aan te passen. Trouwens standaard staat iedereen van cityconnect op een 24/3 profiel en word je gewoon gesynced op de hoogst mogelijke snelheid met betrekking tot uw ruiswaardes op uw lijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Johnneke schreef:Ma jongske toch ge weet toch dat dommel uw profiel niet bepaalt met betrekking tot annex A/M. Indien uw lijn en modem geschikt is voor zowel annex a als m zijn beide mogelijk, maar deze instelling dient u zelf in u router aan te passen. Trouwens standaard staat iedereen van cityconnect op een 24/3 profiel en word je gewoon gesynced op de hoogst mogelijke snelheid met betrekking tot uw ruiswaardes op uw lijn.


Dommel kan up hun DSLAMs instellen wat ze willen, zij kiezen zelf welke modulaties zij ondersteunen. Het enige wat ik zeg is dat sinds enkele weken synch issues vaststel, en ik probeer er een patroon in te vinden. Ik niet meer synchen op annex m terwijl ik dat vroeger wel kon. En blijkbaar ben ik niet de enige... Ik weet net zoals jij niet wat dommel op hun netwerk uitvoert. Jij kan dus ook niet garanderen dat zowel a als m nog steeds mogelijk zijn bij iedereen.

En van die snelheden dat is allemaal wel waar, maar dat doet hier niets terzake. Het gaat over welk type adsl modulatie er gebruikt wordt, niet over welke syncsnelheid je hebt.
fouteboel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2009, 01:52

yurifedov schreef:Met detail, bedoel ik welk stappen had je genomen om probleem opgelost te krijgen.



De enigste stap die ik kon en heb ondernomen , is dommel blijven confronteren met de wijzigingen in mijn lijn DIE DOMMEL ZELF BLIJKBAAR HADDEN AANGEBRACHT (al dan niet opzettelijk geven ze nu zelf toe !) en ermee gedreigd mijn abbo op te zeggen (dat laatste gaf misschien de doorslag :roll: . Als men mij metteen van dag 1 bij de overschakelin naar cityconnect op 1Mbit up had gezet, ging ik die snelheid misschien geacepteerd hebben zie je. Je mag dan éénder welk modem aankopen en éénder welke instelling hanteren in die modem. Het feit blijft , als je ISP maar een zekere snelheid wil leveren aan u zit je daaraan vast ongeacht welke modem , welke instelling je gebruikt. En daar zal jij als eindgebruiker niets kunnen aan veranderen tenzij je isp hun fout wil/kan inzien!
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als dit om een linksys modem gaat, dan kan ik wel het volgende bijdragen. Ik had er hier zelf een aangesloten, welke synchte op 5000kbit/300kbit. Was niks mis mee, hoogst merkwaardig dus dat die snelheid zo laag was. Andere modem geprobeerd (D-link), plots had ik 14mbit/1.5mbit... Nog steeds niet super, maar allesinds pak beter. Tot mijn grote verbazing toen ik met die linksys de internet verbinding van een collega testte, kwam zijn meting uit op 16mbit/2.7mbit... Mijn conclusie is dat ik op mijn eigen lijn ergens verlies heb, en dat dat verlies mede bepaald wordt door het weer. Om maar te zeggen dat niet alles zwart-wit is...

Aan de andere kant weet ik pertinent zeker dat een aantal mensen bij Dommel reverse DNS hebben ingesteld gekregen. Groot was mijn verbazing toen ik dit vroeg, en dit geweigerd werd. Toen ik verwees naar andere gevallen, werd het nog steeds geweigerd tot ze op een bepaald moment gewoon het support ticket gelocked hebben... Ik kan me dus levendig inbeelden dat de communicatie met Dommel niet altijd van een leien dakje loopt.
Gebruikersavatar
PierzOr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jun 2007, 06:47

fouteboel schreef:mijn inteligentie hebben beledigt


Hier moest ik toch even stoppen met ademen en plaatsmaken voor een ROFLMFAO...
Reality is for those that can't handle drugs.
Afbeelding
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

PierzOr schreef:
fouteboel schreef:mijn inteligentie hebben beledigt


Hier moest ik toch even stoppen met ademen en plaatsmaken voor een ROFLMFAO...

Je kan niet zeggen dat hij zijn naam geen eer aandoet. :think:
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

Ik heb ook een te lage maximum snelheid......

Max 1300 up zou toch maximum 3000 up moeten zijn? Ook al haal ja dat niet. Maar maximum op 1300 is te laag. kortom foute boel........! of nog beter:

Het is weer een dommeltje..
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

lemon schreef:Ik heb ook een te lage maximum snelheid......

Max 1300 up zou toch maximum 3000 up moeten zijn? Ook al haal ja dat niet. Maar maximum op 1300 is te laag. kortom foute boel........! of nog beter:

Het is weer een dommeltje..


foutgedoe beweerde dat hij op 7-800 meter zit van de centrale , jij met je 1300 max upload , hoever zit jij dan ? lijnwaarden ?

ervanuitgaan dat de uitzondering dat fouteboel is bij iedereen zou gaan is ridicuul ....
The eternal and true pessimist :D
ophidian
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 mei 2009, 19:20

Ik wil hier toch ook even op reageren, ondanks het feit dat ik niks met deze of met de orginele topic te maken heb.

Ergens kan ik je ontevredenheid wel begrijpen. Niemand geloofde wat je zelf vermoedde, maar feit is, dat het geval die jij nu net voorhebt in 95% van de gevallen toch wel steeds bij de client ligt. Voor welke reden dan ook (instellingen die al dan niet per ongeluk gewijzigd zijn, slechte bekabeling, etc).

Dus ik vind persoonlijk dat je daar ook wel wat rekening mee mag houden. Tenslotte zijn de mensen die net de tijd genomen hebben om op JOUW topic te reageren en JOU te helpen met jouw probleem, nu net de mensen dat je aan het uitlachen/beledigen bent. Dat geeft niet meteen een volwassen indruk.

Daarnaast wil ik ook nog even zeggen dat een nieuwe topic hier dan voor aanmaken ook niet echt ideaal is. Wees blij dat je probleem opgelost is, maar ga er dan ook niet arrogant over doen. Dat is niet leuk voor de mensen hier, laat staan dat je er zelf eigenlijk iets aan wint. Je karakter wordt er alleen maar slechter van imho..

Enjoy life by doing nice things, not by wasting your time laughing at others. Cheers.
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

ophidian schreef:Ik wil hier toch ook even op reageren, ondanks het feit dat ik niks met deze of met de orginele topic te maken heb.

Ergens kan ik je ontevredenheid wel begrijpen. Niemand geloofde wat je zelf vermoedde, maar feit is, dat het geval die jij nu net voorhebt in 95% van de gevallen toch wel steeds bij de client ligt. Voor welke reden dan ook (instellingen die al dan niet per ongeluk gewijzigd zijn, slechte bekabeling, etc).

Dus ik vind persoonlijk dat je daar ook wel wat rekening mee mag houden. Tenslotte zijn de mensen die net de tijd genomen hebben om op JOUW topic te reageren en JOU te helpen met jouw probleem, nu net de mensen dat je aan het uitlachen/beledigen bent. Dat geeft niet meteen een volwassen indruk.

Daarnaast wil ik ook nog even zeggen dat een nieuwe topic hier dan voor aanmaken ook niet echt ideaal is. Wees blij dat je probleem opgelost is, maar ga er dan ook niet arrogant over doen. Dat is niet leuk voor de mensen hier, laat staan dat je er zelf eigenlijk iets aan wint. Je karakter wordt er alleen maar slechter van imho..

Enjoy life by doing nice things, not by wasting your time laughing at others. Cheers.



Mijn ervaring is toch dat 95 procent van de gevallen waarin ik een probleem met dommel heb het gewoon aan dommel ligt en niet aan mij. En ik kan er best inkomen wat foute boel doet. Hij maakt gewoon openbaar dat je eens goed je lijnwaarden moet checken omdat je misschien te 'weinig' hebt.

In mijn geval zijn de maximale waarden ingesteld op een lagere waarde dan je zou mogen verwachten. Dat je de hogere snelheden niet haalt doet niet af aan het feit dat de maximale waarde 24/3 zou moeten bedragen bij een verbinding van 24/3. Dat je die waarde niet haalt maakt niet uit.

En ik denk dat foute boel daar echt een punt heeft en een zeer goede reden om het een en ander hier neer te zetten.

Vandaag had ik geen internet en na eerst alles bij me thuis langs te zijn gelopen, blijkt maar weer eens dat ik gelijk had dat 95 procent van de ellende van Dommel komt en niet van mij. De fout lag bij hen. Ze hebben het redelijk snel hersteld maar het lag zeker niet aan mij.
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

a3ke schreef:
lemon schreef:Ik heb ook een te lage maximum snelheid......

Max 1300 up zou toch maximum 3000 up moeten zijn? Ook al haal ja dat niet. Maar maximum op 1300 is te laag. kortom foute boel........! of nog beter:

Het is weer een dommeltje..


foutgedoe beweerde dat hij op 7-800 meter zit van de centrale , jij met je 1300 max upload , hoever zit jij dan ? lijnwaarden ?

ervanuitgaan dat de uitzondering dat fouteboel is bij iedereen zou gaan is ridicuul ....


Heb ik beweerd dat de foute boel bij iedereen fout is? Waar dan?

Mijn lijnwaarden geven aan dat de maximum snelheid op de upload-lijn 1,3 MB is. Volgens mij kan het best zo zijn dat de snelheid 1,3 MB is bij een maximaal te halen snelheid van 3 MB. Maar waarom wordt die maximum te halen snelheid op de lijn ook op 1,3 MB gezet. Mijn abonnement zou 3 MB mogelijk maken en of ik dat wel of niet haal is hier niet de discussie. Ik zou wel willen weten waarom er een maximum van 1,3 op de lijn is gezet.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

lemon schreef:Mijn lijnwaarden geven aan dat de maximum snelheid op de upload-lijn 1,3 MB is. Volgens mij kan het best zo zijn dat de snelheid 1,3 MB is bij een maximaal te halen snelheid van 3 MB. Maar waarom wordt die maximum te halen snelheid op de lijn ook op 1,3 MB gezet. Mijn abonnement zou 3 MB mogelijk maken en of ik dat wel of niet haal is hier niet de discussie. Ik zou wel willen weten waarom er een maximum van 1,3 op de lijn is gezet.

Annex M kan tot 3 Mbits upload gaan terwijl Annex A maar tot 1,3 Mbits upload kan gaan. Maar de downloadsnelheid verschilt ook.
(Vind je waarschijnlijk redelijk snel via google)
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Voor wat het waard is, heb ik bij Dommel ook ettelijke keren zonder verbinding gezeten. Heb zelf eerst m'n kabels nagekeken, modem gereset, factory reset gedaan van de modem en opnieuw geconfigureerd, Windows netwerk nagekeken, PC herstart, virusscan & spywarescan gedraaid, andere browser geprobeerd, gepingt naar IP-adres van Google (zien of't een DNS-probleem is), en zelfs een andere OS geprobeerd, en uiteindelijk elke keer m'n broer met z'n laptop laten komen om te zien of het aan m'n netwerkkaart lag. Elke keer brandden alle lampjes op de modem wel proper (behalve in een geval, waar het DSL-lampje wel, maar het Internet-lampje niet brandde). Elke keer lag het aan Dommel.

Veel meer dan dat kan een mens niet doen. Ze laten wel iedereen heel hun setup overhoop gooien, wat regelmatig nogal een rommel achterlaat, gewoon omdat zij het nodig vinden om zomaar even een paar dagen plat te gaan, of je een paar dagen op 'suspended' te zetten zonder waarschuwing, of om zodanig onstabiel te zijn dat je ettelijke uren zonder, dan even met, dan terug ettelijke uren zonder, etc. verbinding zit.

Zit je ondertussen met een rommelhoop bij je thuis, heb je vrienden/familie/kennissen in hun vrije avonden gestoord en heb je helemaal geen internet. Ik begrijp de frustratie volledig, temeer omdat Dommel dat niet bij een keer houdt.
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

Klant schreef:Voor wat het waard is, heb ik bij Dommel ook ettelijke keren zonder verbinding gezeten. Heb zelf eerst m'n kabels nagekeken, modem gereset, factory reset gedaan van de modem en opnieuw geconfigureerd, Windows netwerk nagekeken, PC herstart, virusscan & spywarescan gedraaid, andere browser geprobeerd, gepingt naar IP-adres van Google (zien of't een DNS-probleem is), en zelfs een andere OS geprobeerd, en uiteindelijk elke keer m'n broer met z'n laptop laten komen om te zien of het aan m'n netwerkkaart lag. Elke keer brandden alle lampjes op de modem wel proper (behalve in een geval, waar het DSL-lampje wel, maar het Internet-lampje niet brandde). Elke keer lag het aan Dommel.

Veel meer dan dat kan een mens niet doen. Ze laten wel iedereen heel hun setup overhoop gooien, wat regelmatig nogal een rommel achterlaat, gewoon omdat zij het nodig vinden om zomaar even een paar dagen plat te gaan, of je een paar dagen op 'suspended' te zetten zonder waarschuwing, of om zodanig onstabiel te zijn dat je ettelijke uren zonder, dan even met, dan terug ettelijke uren zonder, etc. verbinding zit.

Zit je ondertussen met een rommelhoop bij je thuis, heb je vrienden/familie/kennissen in hun vrije avonden gestoord en heb je helemaal geen internet. Ik begrijp de frustratie volledig, temeer omdat Dommel dat niet bij een keer houdt.


Ja precies, bij mij begon het dommel avontuur met een telefoonkabel die niet aangesloten ergens los bij mij in de kelder bungelde. Dommel beweerde dat er een signaal opstond en dat ik dus moest betalen. Terwijl het hun taak is de internet verbinding bij mij in de kamer te leveren en niet op een los-bungelend draadje ergens in de kelder. Het heeft me meer dan een maand gekost voor ze bereid waren om dit probleem serieus te nemen. Ze dreigden me af te sluiten (!!!) en zeiden dat het probleem aan mij lag. Pas na een aangetekend schrijven stuurden ze een monteur via Belgacom wat op zich al weer een avontuur vormde waarover ik me hier niet eens uit wil laten. Maar uiteindelijk na veel dreigen van mijn kant over schadevergoeding etc. kwam de monteur dan het draadje vastmaken. waarop ik internet had. Het lag HELEMAAL niet aan mijn apparatuur of setting.

Nu maken ze zich er weer met een jantje van leiden vanaf. Nu blijkt dat ik een annex M modem nodig heb om de snelle waarden te halen die ze beloven.. Terwijl ze op hun website een siemens SX 762 aanprijzen. Maar dat ding ondersteunt annex M vooralsnog niet. Ja zegt dommel 'dan moet u bij siemens zijn'. Maar Siemens heeft de gigaset afdeling waar de SX 762 wordt/werd gemaakt allang verkocht. Dus moet ik helemaal niet bij siemens zijn, maar ergens anders.

Ik heb echter een siemens/dommel SX762. Waarom verleent dommel daarvoor geen ondersteuning? Ik heb dat ding toch met een officieel dommel wikkel eromheen gekocht?
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Euhm... het is de taak van dommel of een andere isp om een signaal in je huiskamer te brengen, maar het is wel aan jou om te zorgen dat er een aansluiting is in de betreffende huiskamer(s). Belgacom legt normaal altijd wel 1 aansluitingspunt naar je huis en meestal ook het eerste contactdoosje. Vanaf dat punt kan jij gaan uitbreiden en kabel leggen naar waar jij een aansluiting nodig acht. Zelfde bij infrax/telenet. Zij leggen de beginkabel, zorgen misschien ook nog voor een contactdoos en jij legt verder overal kabel waar jij het wilt en zij zorgen voor een signaal.

Dan even een verduidelijking:

'Annex M is an optional specification in ITU-T recommendations G.992.3 (ADSL2) and G.992.5 (ADSL2+), also referred to as ADSL2 M and ADSL2+ M. This specification extends the capability of commonly deployed Annex A by more than doubling the number of upstream bits. The data rates can be as high as 12 or 24 Mbit/s downstream and 3.5 Mbit/s upstream depending on the distance from the DSLAM to the customer's home. The main difference between this specification and Annex A is that the upstream/downstream frequency split has been shifted from 138 kHz up to 276 kHz (as in Annex J), allowing upstream bandwidth to be increased from 1.4 Mbit/s to 3.3 Mbit/s, with a corresponding decrease in download bandwidth.

bron: wikipedia'

Of de beruchte siemens nu wel annex M is... Ik kan het je niet zeggen. Ik heb een vermoeden van wel, maar 1 nadeel van mijn homeconnect is dat ik gebonden ben aan de firmware die dommel mij stuurt en dus niet zomaar eender welke kan gebruiken... al kan ik dat wel eens proberen of dat wel zou lukken :D
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

PumbaaH schreef:Euhm... het is de taak van dommel of een andere isp om een signaal in je huiskamer te brengen, maar het is wel aan jou om te zorgen dat er een aansluiting is in de betreffende huiskamer(s). Belgacom legt normaal altijd wel 1 aansluitingspunt naar je huis en meestal ook het eerste contactdoosje. Vanaf dat punt kan jij gaan uitbreiden en kabel leggen naar waar jij een aansluiting nodig acht. Zelfde bij infrax/telenet. Zij leggen de beginkabel, zorgen misschien ook nog voor een contactdoos en jij legt verder overal kabel waar jij het wilt en zij zorgen voor een signaal.

Dan even een verduidelijking:

'Annex M is an optional specification in ITU-T recommendations G.992.3 (ADSL2) and G.992.5 (ADSL2+), also referred to as ADSL2 M and ADSL2+ M. This specification extends the capability of commonly deployed Annex A by more than doubling the number of upstream bits. The data rates can be as high as 12 or 24 Mbit/s downstream and 3.5 Mbit/s upstream depending on the distance from the DSLAM to the customer's home. The main difference between this specification and Annex A is that the upstream/downstream frequency split has been shifted from 138 kHz up to 276 kHz (as in Annex J), allowing upstream bandwidth to be increased from 1.4 Mbit/s to 3.3 Mbit/s, with a corresponding decrease in download bandwidth.

bron: wikipedia'

Of de beruchte siemens nu wel annex M is... Ik kan het je niet zeggen. Ik heb een vermoeden van wel, maar 1 nadeel van mijn homeconnect is dat ik gebonden ben aan de firmware die dommel mij stuurt en dus niet zomaar eender welke kan gebruiken... al kan ik dat wel eens proberen of dat wel zou lukken :D


Ja ik HAD natuurlijk een contactdoos bij mij in de kamer maar daarop stond geen signaal. dommel zei dat ik het maar in de kelder moest gaan zoeken.... De technicus die ze beloofden kwam 4 maal niet opdagen en was de 5e keer 2 uur na het afgelopen tijdstip pas verschenen.... tja. De situatie was zo volkomen idioot dat je het niet voor kunt stellen. De beloofde technicus kwam het draadje niet vastmaken en het hing er los bij. Het kwam vanuit de telefooncentrale wel in de kelder maar niet in het Belgacomkastje dat de verschillende aansluitingen in mijn appartement verdeeld. En dommel moest daar toch echt voor zorgen...

Dat Annex M verhaal klopt. Maar op de Dommel website staat de SC762 als HET modem dat geschikt is voor cityconnect. Echter Dommel weet niet welke firmware je op dit modem moet instellen om Annex M te kunnen krijgen. Bij jou weten ze het dus kennelijk ook niet want je kunt het neit gebruiken terwijl zij de firmware voor je op afstand zouden kunnen updaten.

Mij adviseerden ze om zelf met Siemens contact op te nemen. Na een hele lange e-mail met een dommel techneut ben ik erachter gekomen dat ze zelf via Siemens ook geen informatie kunnen krijgen over de juiste Annex M software. Toch waarschuwen ze hun klanten niet om geen Siemens modem te gebruiken bij hun Annex M abonnement. Sterker nog het hele begrip Annex M komt niet eens op de Dommel website voor... Tenminste ik kan het niet ontdekken.

Voor mijn gevoel schetst dit duidelijk hoe gebrekkig de dommel service eigenlijk wel niet is. Zij zouden die software als firmware-update toch gewoon op hun website moeten hebben staan? Zij willen hun produkt toch verkopen? nou dan zouden ze daarvoor toch ook service kunnen verlenen? Ik snap dat soort gedrag niet. De dommel techneut laat mij eerst contact zoeken met Siemens ZONDER me te vertellen dat hij dat zelf al lang gedaan had en het hem ook niet gelukt is. Dan denk ik: Zie je wel 95 procent van de problemen die klanten hebben zou dommel met een klein beetje moeite zo op kunnen lossen.

Detail: Siemens maakt helemaal geen SX762 meer. De Gigaset afdeling is verkocht dus dat zo'n techneut met Siemens contact opneemt is een beetje onnozel. Ik heb Siemens gevraagd waar ik de nieuwe eigenaar kan vinden maar dat weten ze niet. Als dommel zo tevreden is over de Gigaset, waarom weten ze dan niet wie de nieuwe eigenaar is.....?
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Dit wil ik toch even weten:

1) Je hebt normaal gezien een telefoonlijn van Belgacom nodig voor je ADSL. Die moet je eerst aanvragen, en er komt een technieker van Belgacom voor langs om die draadjes in de kelder/garage/waar het ook mag zijn in een appartementsgebouw voor je te activeren. Wat is daar precies gebeurd toen die langskwam? Dat is inderdaad niet altijd zo (bij mijn vorige woonplaats was dat niet. Nu bij de verhuis kwam er wel iemand voor langs)

2) Dommel activeert je pas vanaf je begint te verbruiken, dus niet vanaf dat ze het signaal op de lijn gezet hebben of vanaf dat ze je contract aan hebben gekregen. Bij mij was dat een paar dagen nadat er signaal op gezet was (zat blijkbaar met een ISDN-kastje dat er door een technieker van Belgacom af moest worden genomen). Mijn activatie liep pas vanaf dat dat kastje weg was en ik online ging. Waarom hebben die je geactiveerd en rekeningen zitten sturen (ok, da's een domme vraag, want die facturatie bij Dommel loopt los van voor de rest absoluut alles), zonder dat ze een retournerend pakketje van je aansluiting hebben gekregen?

3) Dit ligt waarschijnlijk aan het schrijnende gebrek van kwaliteit bij de helldesk van Dommel (schelden kunnen ze, problemen oplossen niet), maar normaal gezien zouden ze je, als je zegt dat alle kabels binnen in orde zijn en volgens de lijntest het probleem aan de binnenbekabeling zou liggen, moeten vragen puur enkel en alleen je modem op het eerste contactpunt te hangen, zonder telefoons, splitters, etc. en zien of er dan signaal doorkomt. Als dat niet zo is (zoals in jouw geval), moeten ze een technieker sturen. Ik vrees het antwoord hier al op te weten (het absolute nulpunt van kwaliteit bij de helldesk), maar ik vraag het maar, voor alle zekerheid.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Ik herhaal even dat annex M geen 'echte standaard' is en dus optioneel. Dommel hoeft voor cityconnect geen annex M aan te bieden, maar is wel leuk als ze dat doen. Dat doen ze ook omdat ze theoretisch de snelheden van 3mbit upload aanhalen. Annex A op zich kan op zich 1 mbit aan, maar wederom zal dit aan belgacom liggen mits het turboline is dat dommel gebruikt.

Wat die kabel betreft blijft dat een fout van belgacom. Belgacom is en blijft de beheerder van dat netwerk en op elke fout dat belgacom maakt worden de alternatieve providers afgerekend die op hun beurt de fout bij de klant leggen omdat het hun mogelijk geld kost :) Een kennis van mij huurt een appartement en heeft als isp dxadsl gekozen. Zij had in het begin ook geen internet hoewel het wel mogelijk moest zijn volgens diverse checks bij dommel en belgacom en haar onderbuur had belgacom tv en de verhuurder bevestigde meermaals dat er een actieve lijn in het appartement aanwezig was.. wat dus niet zo bleek te zijn en op het moment van de waarheid.... noppes internet. Ik heb dan maar verschillende kabels en stekkers geprobeerd en de gekste instellingen. 5 uur later nog geen internet en een hele discussie gehad met dxadsl dat het probleem aan de lijn lag en niet in het appartement. Achteraf bleek het dat de technieker het verkeere appartement had aangesloten. Uiteindelijk is er een andere technieker komen opdagen om de fout te corrigeren, eventjes in de kelder aan het sleutelen is geweest en had die nog het lef te zeggen dat het aan mij lag dat de modem verkeerd ingesteld was terwijl de modem niet eens een adsl signaal kon vinden en ik al wist dat de nummering gewoonweg niet meer klopte qua kabels in dat gebouw. Was namelijk hetzelfde met de kabelaansluiting van telenet. Zij woon op nummer xx bus b, maar de aansluiting voor haar appartement zat op bus c en dat zal hetzelfde probleem geweest zijn bij de telefoon want de modem was wel aan het syncen terwijl die technieker van belgacom naar boven kwam na zijn herstelling in de kelder.

Ik heb ook es een originele siemens firmware erop gezet om te kijken wat het verschil is, maar... er is eigenlijk geen verschil behalve dat je je voip instellingen zelf kunt regelen. Vanaf het ogenblik dat je je modem reset moet je ook de homelink software opnieuw resetten en eens dat gebeurt is worden alle instellingen aan je modem doorgepushed. Zonder de homelink software kan je je modem vrij gebruiken en es bestuderen van voor tot achter.

Het feit dat er nog steeds Siemens op die kastjes staat wil toch zeggen dat het een siemens product is en bllijft. De verkochte afdeling produceert nog steeds in naam van siemens en dus blijft siemens eindverantwoordlijke voor het product.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

PumbaaH schreef:Ik herhaal even dat annex M geen 'echte standaard' is en dus optioneel. Dommel hoeft voor cityconnect geen annex M aan te bieden, maar is wel leuk als ze dat doen. Dat doen ze ook omdat ze theoretisch de snelheden van 3mbit upload aanhalen. Annex A op zich kan op zich 1 mbit aan, maar wederom zal dit aan belgacom liggen mits het turboline is dat dommel gebruikt.

Wat die kabel betreft blijft dat een fout van belgacom. Belgacom is en blijft de beheerder van dat netwerk en op elke fout dat belgacom maakt worden de alternatieve providers afgerekend die op hun beurt de fout bij de klant leggen omdat het hun mogelijk geld kost :) Een kennis van mij huurt een appartement en heeft als isp dxadsl gekozen. Zij had in het begin ook geen internet hoewel het wel mogelijk moest zijn volgens diverse checks bij dommel en belgacom en haar onderbuur had belgacom tv en de verhuurder bevestigde meermaals dat er een actieve lijn in het appartement aanwezig was.. wat dus niet zo bleek te zijn en op het moment van de waarheid.... noppes internet. Ik heb dan maar verschillende kabels en stekkers geprobeerd en de gekste instellingen. 5 uur later nog geen internet en een hele discussie gehad met dxadsl dat het probleem aan de lijn lag en niet in het appartement. Achteraf bleek het dat de technieker het verkeere appartement had aangesloten. Uiteindelijk is er een andere technieker komen opdagen om de fout te corrigeren, eventjes in de kelder aan het sleutelen is geweest en had die nog het lef te zeggen dat het aan mij lag dat de modem verkeerd ingesteld was terwijl de modem niet eens een adsl signaal kon vinden en ik al wist dat de nummering gewoonweg niet meer klopte qua kabels in dat gebouw. Was namelijk hetzelfde met de kabelaansluiting van telenet. Zij woon op nummer xx bus b, maar de aansluiting voor haar appartement zat op bus c en dat zal hetzelfde probleem geweest zijn bij de telefoon want de modem was wel aan het syncen terwijl die technieker van belgacom naar boven kwam na zijn herstelling in de kelder.

Ik heb ook es een originele siemens firmware erop gezet om te kijken wat het verschil is, maar... er is eigenlijk geen verschil behalve dat je je voip instellingen zelf kunt regelen. Vanaf het ogenblik dat je je modem reset moet je ook de homelink software opnieuw resetten en eens dat gebeurt is worden alle instellingen aan je modem doorgepushed. Zonder de homelink software kan je je modem vrij gebruiken en es bestuderen van voor tot achter.

Het feit dat er nog steeds Siemens op die kastjes staat wil toch zeggen dat het een siemens product is en bllijft. De verkochte afdeling produceert nog steeds in naam van siemens en dus blijft siemens eindverantwoordlijke voor het product.


Bedankt voor je Belgacom verhaal. Tja dat is typisch zoals ik me kan voorstellen dat het werkt... Toch vind ik wel dat als ik bij Dommel een raw connection bestel en Belgacom de verbinding in mijn kelder moet regelen, Dommel mij geen internet-abonnementskosten kan gaan vragen, als Belgacom er weer een rommeltje van maakt....

Uiteindelijk hoefde ik niks te betalen maar ze dreigden me wel af te sluiten en dat was toch echt Dommel.

Helaas is Siemens geenszins meer aansprakelijk voor de geleverde software als zij hun bedrijf 'Gigaset' (en de daarmee samenhangende verplichtingen) hebben verkocht... De opvolger wel natuurlijk maar wie dat is? Dommel zal het weten...

Oh en wat Annex M betreft dommel biedt dit aan en ze hebben het over 24/3 MB verbindingen en ze zeggen dat de Siemens gigaset SX 762 dat kan..... nou dan moeten ze ook vertellen hoe....!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

PumbaaH schreef:Ik herhaal even dat annex M geen 'echte standaard' is en dus optioneel. Dommel hoeft voor cityconnect geen annex M aan te bieden, maar is wel leuk als ze dat doen. Dat doen ze ook omdat ze theoretisch de snelheden van 3mbit upload aanhalen. Annex A op zich kan op zich 1 mbit aan, maar wederom zal dit aan belgacom liggen mits het turboline is dat dommel gebruikt.

Waar haal je dat laatste vandaan?
Cityconnect is Dommels eigen infrastructuur.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Alle infrastructuur is van Belgacom buiten de DSLAM (die dan nog in collocatie staat in een Belgacom centrale) :P
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Devilzown schreef:Alle infrastructuur is van Belgacom buiten de DSLAM (die dan nog in collocatie staat in een Belgacom centrale) :P

Ja, maar 't is Dommel die toch Annex A/M aanbiedt? Dommel Cityconnect is geen turboline.
lemon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 dec 2008, 10:09

Lord Utopia schreef:
Devilzown schreef:Alle infrastructuur is van Belgacom buiten de DSLAM (die dan nog in collocatie staat in een Belgacom centrale) :P

Ja, maar 't is Dommel die toch Annex A/M aanbiedt? Dommel Cityconnect is geen turboline.



Ja natuurlijk is het dommel die dit aanbiedt en er dus ook voor moet zorgen dat het werkt op de modems die ze op hun homepage aanbevelen. en als een klant er vragen over stelt en ze zeggen ga maar naar Siemens dan is dat van het kastje naar de muur.

Ze hebben zelf gaan contact met de fabrikant van die fantastische modems gekregen, zijn daar een beetje boos om en vertellen nu hun klanten naar de fabrikant te gaan. Ook dat zou Dommel zelf moeten doen. Maar dommel dommelt liever en houdt de klant liever voor de gek.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”