r2504 schreef:Of dacht je nu echt dat morgen in Belgie de GSM's gratis worden, je onbeperkt mobiel internet zal krijgen, veel meer gratis SMSjes kan versturen, ... en dat allemaal voor een prijs die nog lager is dan vandaag... ik hoop dat je slimmer bent dan dat.
Het helpt als je effectief leest wat ik zeg ipv. dingen te verzinnen die ik helemaal niet zeg. Nergens zeg ik dat "morgen" gratis telefoons zijn in België, nergens zeg ik dat koppelverkoop op levensmiddelen moeten. Dat zeg jij. Ja ik ben slimmer dan dat.
r2504 schreef:Je haalt duidelijk twee dingen door elkaar... de Nederlandse markt waar veel meer concurrentie is, en het begrip koppelverkoop.
Ik zeg juist wél dat door de concurrentie de prijs lager is:
Phuncz schreef:koppelverkoop LAAT het toe dat de prijzen zakken. Echter heerst er in België nog steeds veel te weinig concurrentie (lees: onderlinge afspraken) om dit binnen de maand te zien gebeuren. Maar kijk eens 5 jaar geleden, toen Nederland veel duurder was dan België op gebied van tarieven. Echter door de grote concurrentie is dit tegenwoordig zo veranderd dat België degene is die achter staat.
Ik zal het even uitleggen:
Koppelverkoop zorgt ervoor dat de nadruk gelegd wordt op abonnementen door de operatoren en om dit aan de man te krijgen gaat men het zo interessant mogelijk maken door
GSM's aan lagere prijzen erbij te doen, om zo een interessante deal aan te bieden. Vroeger was dit idd afzetterij, totdat er meer dan enkele providers waren. Tegenwoordig heeft men er zoveel providers en door de hoge concurrentiedruk, zijn lage prijzen het gevolg. De resultaten staan in mijn vorige post, ik denk dat niemand kan ontkennen dat dat interessante telefoons zijn als je rekening houdt dat er een abonnement met belwaarde INCLUSIEF is. Nu betaal je een telefoon én een abonnement of herlaadkaart.