Externe links op userbase gaan in hetzelfde venster open.
Zou het niet beter zijn als deze in het nieuw (_blank) opengaan ?
Elke keer ik ergens op klik en sluit dan is userbase ook weg wat wel vrij irritant is... (gewoonte vanop veel andere websites)
Externe links
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Of scroll button?NickG schreef:Misschien een goede gewoonte aanleren en telkens de "SHIFT" toets ingedrukt houden als je op een link klikt?
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Doe ik ook altijd, maar door gewoonte soms ook op links die toch in hetzelfde venster/tab mogen geopend worden.Ken schreef:Of scroll button?
Ik dacht (ben niet zeker) dat target="_blank" niet XHTML(-strict) valid is, maar userbase.be/forum is zelf niet valid, dus dat kan het niet zijn.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Mja, ik declareer het wel. Er is geen target-attribuut meer bij strict, dat klopt. Ik ga eens kijken of ik via jQuery geen nette oplossing kan verzinnen (en dan ook zien of ik 't forum terug strict kan krijgen).driesve schreef:Ik dacht (ben niet zeker) dat target="_blank" niet XHTML(-strict) valid is, maar userbase.be/forum is zelf niet valid, dus dat kan het niet zijn.
//Edit:
Ter info, in testomgeving is 't forum terug XHTML 1.0 strict en openen externe links in een nieuw venster. Ik ga dat laatste wel proberen persoonlijk instelbaar te maken, want ikzelf ben hier bvb geen voorstander van.