Externe links

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Externe links op userbase gaan in hetzelfde venster open.
Zou het niet beter zijn als deze in het nieuw (_blank) opengaan ?

Elke keer ik ergens op klik en sluit dan is userbase ook weg wat wel vrij irritant is... (gewoonte vanop veel andere websites)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Misschien een goede gewoonte aanleren en telkens de "SHIFT" toets ingedrukt houden als je op een link klikt? :-)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

NickG schreef:Misschien een goede gewoonte aanleren en telkens de "SHIFT" toets ingedrukt houden als je op een link klikt? :-)
Of scroll button? :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ken schreef:Of scroll button? :p
Doe ik ook altijd, maar door gewoonte soms ook op links die toch in hetzelfde venster/tab mogen geopend worden.

Ik dacht (ben niet zeker) dat target="_blank" niet XHTML(-strict) valid is, maar userbase.be/forum is zelf niet valid, dus dat kan het niet zijn.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

driesve schreef:Ik dacht (ben niet zeker) dat target="_blank" niet XHTML(-strict) valid is, maar userbase.be/forum is zelf niet valid, dus dat kan het niet zijn.
Mja, ik declareer het wel. Er is geen target-attribuut meer bij strict, dat klopt. Ik ga eens kijken of ik via jQuery geen nette oplossing kan verzinnen (en dan ook zien of ik 't forum terug strict kan krijgen).

//Edit:
Ter info, in testomgeving is 't forum terug XHTML 1.0 strict en openen externe links in een nieuw venster. Ik ga dat laatste wel proberen persoonlijk instelbaar te maken, want ikzelf ben hier bvb geen voorstander van.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”