Als het eerste jaar abbo van mij met EDPNET is afglopen ga ik direct, maar dan ook direct naar een andere provider...
De grofste en slechtste service ooit... Mensen die zelf fouten maken door e-mails te versturen naar verkeerde e-mailadressen, gewoon zomaar de lijn blokeren, helpdesk die de telefoon insmijten na 3 kwartier aan de lijn te hangen, beweren duizend en 1 dingen die allemaal fout zijn EN zijn dan nog eens zo zot om het op papier te zetten...
De klacht bij test-aankoop was al gedeponeerd, maar nu ga ik met mijn advocaat overleggen om ook een gerechtelijke procedure op te starten... Deze 6 maanden waren, op internetgebied, de meest zotte ooit...
Eerst al een gigantische miserie met het verkrijgen van de verbindinggegevens... Ik had zelf ipv .be een .com e-mail adres opgegeven... Maar als je naar dat adres een mail stuurt, dan krijg je direct een mail terug dat het e-mail adres niet bestaat... Als provider zou er dan een belletje moeten rinkelen... Niet dus... Uiteindelijk zelf opgelost door te bellen. Na 2 keer UITGESCHOLDEN te worden voor het vuil van het straat door een mevrouw van de helpdesk (waarop ik klacht heb ingediend bij test-aankoop), omdat ik het e-mail adres verkeerd had opgegeven, eindelijk verbinding... Maar wat voor 1? De commerciële dienst had mij verzekerd dat ik 10 Mbit zou krijgen, terwijl ze er uiteindelijk maar 4 gaven. Na weer veel vijven en zessen eindelijk 6 Mbit gekregen...
En dan nu, tijdens de examens, besluit edpnet het internet af te sluiten... Waarom? Omdat ze de facturen van het internet bleven sturen naar dat .com adres... Dus die werden enkel betaalt wanneer de eerste brief bij ons thuis arriveerde. Nu door een of ander geval bij de post. Kregen wij op één dag 2 aanmaningen binnen, waarvan 1 zei dat het internet binnen de 3 dagen ging afgesloten worden bij niet betaling... Betaalt wordt er via overschrijving, maar toch wordt het internet afgesloten...
Er wordt direct contact opgenomen met de klantendienst, zij erkennen hun fout, en beloven het internet binnen het kwartier terug in te schakelen... Na 4 dagen nog altijd niets... Maar de derde dag krijgen wij een ondertekende brief van EDPNET, dat hun afsluiting correct was verlopen en dat wij in fout waren omdat het e-mail adres nooit veranderd hadden...
IL FAUT LE FAIRE!!!!!!!!!
Maar goed, ik heb dus nog altijd die klacht bij testaankoop, waaruit blijkt dat ik wel degelijk aangevraagd heb om het e-mail adres te veranderen... EDPNET NOOIT MEER!
EDPNET NOOIT MEER
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
o_O
waarom heb je eigenlijk uw email nooit verandert naar juiste?
als er ergens in contract staat dat het is uw verantwoordelijkheid om juiste email in te vullen kan dat nog gezien worden als uw schuld
waarom heb je eigenlijk uw email nooit verandert naar juiste?
als er ergens in contract staat dat het is uw verantwoordelijkheid om juiste email in te vullen kan dat nog gezien worden als uw schuld
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik begrijp dat tijdens de examens zonder Internet zitten geen pretje is.
Maar, er zijn een aantal zaken in je verhaal die ik niet begrijp:
* met http://extra.edpnet.net/controlpanel.aspx kan je heel gemakkelijk je gegevens (e-mail enz.) aanpassen. Waarom heb je dat niet gedaan ?
* op dezelfde url kan je ook heel gemakkelijk zien welke je onbetaalde facturen zijn. Als je een paar maanden niets betaalt voor je ISP, gaat er dan geen belletje rinkelen (je ging er toch niet van uit dat EDPnet gratis was) ?
* als je een rekening niet betaalt, stuurt EDPnet een brief: hoe komt het dat die niet is aangekomen ?
Jammer dat EDPnet voor jou geen goede fit is gebleken, voor mij is het tot nu toe een prima ISP (en bij de occasionele contacten met de helpdesk ben ik steeds heel vriendelijk behandeld).
Maar, er zijn een aantal zaken in je verhaal die ik niet begrijp:
* met http://extra.edpnet.net/controlpanel.aspx kan je heel gemakkelijk je gegevens (e-mail enz.) aanpassen. Waarom heb je dat niet gedaan ?
* op dezelfde url kan je ook heel gemakkelijk zien welke je onbetaalde facturen zijn. Als je een paar maanden niets betaalt voor je ISP, gaat er dan geen belletje rinkelen (je ging er toch niet van uit dat EDPnet gratis was) ?
* als je een rekening niet betaalt, stuurt EDPnet een brief: hoe komt het dat die niet is aangekomen ?
Jammer dat EDPnet voor jou geen goede fit is gebleken, voor mij is het tot nu toe een prima ISP (en bij de occasionele contacten met de helpdesk ben ik steeds heel vriendelijk behandeld).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Topic in hoofdletters, en ganse tirade voor zoiets? Ge doe uiteraard wat je niet laten kunt, maar het valt me op hoe mensen toch steeds eerst de ander uitkafferen voor ze in eigen boezem tasten... Elke maand komen facturen binnen voor een internetverbinding. Als je die op een of andere manier niet krijgt, dan kun je niet betalen, maar EDPnet kan evenmin ruiken dat jij ze niet ontvangt. Om nog maar te zwijgen over het begin... Je geeft zelf een verkeerd adres op, en geeft dan in je post aan dat je verbaasd bent dat ze dit niet zelf opmerken? En wat moeten zij dan doen volgens jou? Iemand 24/7 aan een PC zetten om mail bounces te analyseren? Of dacht je dat jij de enige was die lomp doet?
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Ik heb altijd gezegd edpnet deugt voor geen meter.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Nogal evident dat de mails niet aankomen als je ZELF een fout adres opgeeft.
Je schrijft dat je gebeld had om je internet verbinding te activeren , maar je schrijft niet dat je daadwerkelijk gevraagd hebt om je adres te veranderen.
Dus volgens mij is dit gewoon nalatigheid aan jouw kant.
Je schrijft dat je gebeld had om je internet verbinding te activeren , maar je schrijft niet dat je daadwerkelijk gevraagd hebt om je adres te veranderen.
Dus volgens mij is dit gewoon nalatigheid aan jouw kant.
De reacties zijn hier begrijpelijk op een forum dat gesponsord wordt door EDPNET...
Maar om te antwoorden op de diverse vragen. De bewuste verbinding is niet mijn verbinding bij mij thuis, maar in een huis dat onderverdeeld is in studentenkoten.
Ik geef ook direct eerlijk toe dat ik het verkeerde e-mail adres opgegeven heb bij de bestelling van het abonnement in december, toen ik midden januari belde om te horen hoe het zat met de activatie e.d. kreeg ik te horen dat ze ondertussen al verschillende mails hadden verstuurt naar het .com adres, wat uiteraard niet kan aangezien dat adres niet bestaat. Ik heb toen expliciet gevraagd om het e-mail adres te veranderen. Omdat de mevrouw mij begon uit te schelden (iets wat ik nog nooit heb meegemaakt) en gewoon de telefoon oplegde (nadat ik 3 kwartier aan de lijn had staan wachten). Heb ik klacht ingediend bij test-aankoop en gevraagd dat zij bemiddelden in deze zaak.
Toen beloofde edpnet zelf, na interventie van test-aankoop, het email adres te veranderen en zo snel mogelijk de verbinding in orde te brengen. Wat ook binnen de 2 weken gebeurde. (2 maand na aanvraag aansluiting!)
Even verder spoelen in de tijd...
Ondertussen werden gedurende 6 maanden de rekeningen wel degelijk betaald. Het dateert enkel van de laatste maand, toen kregen wij op 1 dag 2 brieven binnen van edpnet waarin stond dat het internet binnen de 3 dagen ging afgesloten worden. De betaling gebeurt direct via homebanking en toch nog wordt het internet afgesloten.
Indien edpnet de facturen van het internet per mail verstuurt, dan is het toch in hun eigen belang dat deze aankomen?
Maar het strafste is, dat indien er een ticket aangemaakt wordt (een vraag aan edpnet via de online hulpdesk) dat het antwoord wél op het juiste e-mail adres aankomt...
De brief die ik ontvangen laatstleden ontvangen heb tart dan ook elke verbeelding.
Met vriendelijke groeten.
Maar om te antwoorden op de diverse vragen. De bewuste verbinding is niet mijn verbinding bij mij thuis, maar in een huis dat onderverdeeld is in studentenkoten.
Ik geef ook direct eerlijk toe dat ik het verkeerde e-mail adres opgegeven heb bij de bestelling van het abonnement in december, toen ik midden januari belde om te horen hoe het zat met de activatie e.d. kreeg ik te horen dat ze ondertussen al verschillende mails hadden verstuurt naar het .com adres, wat uiteraard niet kan aangezien dat adres niet bestaat. Ik heb toen expliciet gevraagd om het e-mail adres te veranderen. Omdat de mevrouw mij begon uit te schelden (iets wat ik nog nooit heb meegemaakt) en gewoon de telefoon oplegde (nadat ik 3 kwartier aan de lijn had staan wachten). Heb ik klacht ingediend bij test-aankoop en gevraagd dat zij bemiddelden in deze zaak.
Toen beloofde edpnet zelf, na interventie van test-aankoop, het email adres te veranderen en zo snel mogelijk de verbinding in orde te brengen. Wat ook binnen de 2 weken gebeurde. (2 maand na aanvraag aansluiting!)
Even verder spoelen in de tijd...
Ondertussen werden gedurende 6 maanden de rekeningen wel degelijk betaald. Het dateert enkel van de laatste maand, toen kregen wij op 1 dag 2 brieven binnen van edpnet waarin stond dat het internet binnen de 3 dagen ging afgesloten worden. De betaling gebeurt direct via homebanking en toch nog wordt het internet afgesloten.
Indien edpnet de facturen van het internet per mail verstuurt, dan is het toch in hun eigen belang dat deze aankomen?
Maar het strafste is, dat indien er een ticket aangemaakt wordt (een vraag aan edpnet via de online hulpdesk) dat het antwoord wél op het juiste e-mail adres aankomt...
De brief die ik ontvangen laatstleden ontvangen heb tart dan ook elke verbeelding.
Met vriendelijke groeten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ja want we zijn allemaal edpnet WN'ersanti-rat schreef:De reacties zijn hier begrijpelijk op een forum dat gesponsord wordt door EDPNET...
Dat is echt ontoelaatbaar natuurlijkOmdat de mevrouw mij begon uit te schelden (iets wat ik nog nooit heb meegemaakt) en gewoon de telefoon oplegde (nadat ik 3 kwartier aan de lijn had staan wachten). Heb ik klacht ingediend bij test-aankoop en gevraagd dat zij bemiddelden in deze zaak.
nu begrijp ik het beter. Heb je in die tijd niks qua administratief verandert (bv overgeschakeld naar hun new abbo). Lijkt precies iets misgegaan in hun database. Wat nog altijd niks verandert aan het feit dat fout ergens bij hen ligt danOndertussen werden gedurende 6 maanden de rekeningen wel degelijk betaald. Het dateert enkel van de laatste maand, toen kregen wij op 1 dag 2 brieven binnen van edpnet waarin stond dat het internet binnen de 3 dagen ging afgesloten worden. De betaling gebeurt direct via homebanking en toch nog wordt het internet afgesloten.
Indien edpnet de facturen van het internet per mail verstuurt, dan is het toch in hun eigen belang dat deze aankomen?
Maar het strafste is, dat indien er een ticket aangemaakt wordt (een vraag aan edpnet via de online hulpdesk) dat het antwoord wél op het juiste e-mail adres aankomt...
De brief die ik ontvangen laatstleden ontvangen heb tart dan ook elke verbeelding.
Met vriendelijke groeten.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik zulk voorval ook heb meegemaakt. Edpnet hun systeem is niet volledig aan elkaar gelinked volgens mij, want een foutief mailadres is helemaal niet zo eenvoudig te wijzigen. Heb zelf ook enkele administratieve changes laten doen ooit, met gevolg van een niet meer functionerende internet verbinding die dan nog aan mij werd geweten na een tijdje (zoek maar op mijn naam of zie edpnet subforum).
Enfin, heb altijd al graag met EDPNET gewerkt vanwege de kwalitatieve verbinding en goede service, maar wanneer het niet in *hun* kraam past waren ze wel het snelste om het op de klant af te schuiven.
Familie en vrienden zijn inmiddels allemaal overgeschakeld naar scarlet, puur uit principe (niet omdat we scarlet persé beter vinden dan edpnet hoor).
grtz,
Sasuke
Enfin, heb altijd al graag met EDPNET gewerkt vanwege de kwalitatieve verbinding en goede service, maar wanneer het niet in *hun* kraam past waren ze wel het snelste om het op de klant af te schuiven.
Familie en vrienden zijn inmiddels allemaal overgeschakeld naar scarlet, puur uit principe (niet omdat we scarlet persé beter vinden dan edpnet hoor).
grtz,
Sasuke
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
EDPnet werkt voor particuliere klanten niet met papieren facturen. Maw particuliere klanten hebben twee mogelijkheden om hun facturen te consulteren: via de My EDPnet interface of (indien de klant ons een factuuratiemailadres opgeeft) via email. Zonder in details te treden bij deze kwestie bestaat het abonnement uit 2 klantenfiches aangezien installatieadres en facturatieadres verschillend zijn. Op beide fiches werd ons een incorrect mailadres opgegeven bij het doorbestellen van het order. De klant heeft ons idd gecontacteerd om aan te geven dat het emailadres in de klantenfiche van zijn installatieadres verkeerd was. Echter bleef hiermee het mailadres incorrect staan in de facturatiefiche waardoor de klant de facturen niet tijdig kreeg (enkel rappels worden uiteindelijk per post verzonden als laatste midddel). EDPnet had dit kunnen vermijden door proactief de ander fiche eveneens te gaan controleren wat idd niet gebeurd is.
EDPnet kan op dit ogenblik geen automatische checks doen op de correctheid van emailadressen dat klanten opgeven. Hier werken we aan. Voorlopig achten we de klant verantwoordelijk voor de correctheid van deze gegevens. Wij betreuren dat dit dossier in dergelijke mate uit proportie gegroeid is. Op elk ogenblik is het voor de klant mogelijk om zijn persoonlijke gegevens aan te passen via My EDPnet. Hier werd niet gebruik van gemaakt.
EDPnet kan op dit ogenblik geen automatische checks doen op de correctheid van emailadressen dat klanten opgeven. Hier werken we aan. Voorlopig achten we de klant verantwoordelijk voor de correctheid van deze gegevens. Wij betreuren dat dit dossier in dergelijke mate uit proportie gegroeid is. Op elk ogenblik is het voor de klant mogelijk om zijn persoonlijke gegevens aan te passen via My EDPnet. Hier werd niet gebruik van gemaakt.
internet, fiber & telephony