Vdsl2 bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben Speedconnect Plus gebruiker sinds een goeie week.

Ik download van een newsserver (niet die van Dommel) aan een zeer stabiele 2MByte/sec. Upload geen idee.

Voor degene die de Sagem modem even willen zien.. ik heb hier een filmpje (~7MB) geupload met de interface menu's. VNC speelt hem niet fatsoenlijk af maar WMP en QuickTime lijken geen issues te hebben.
http://www.pricewatch.be/stuff/sagem_iface.avi

Heb het nog niet effectief geprobeerd, maar de GUI laat in elk geval toe om zelf de interfaces te kiezen waartussen je wil bridgen. Standaard wordt er tussen LAN en WLAN gebridged maar als je bridged de PPPOE hierbij zet, krijg je vast een gewone bridged modem als resultaat..

De wireless functie kan je inderdaad disablen. 't Is een 802.11b/g model trouwens, geen a of n ondersteund..

Ik zie nergens Sagem of Dommel branding. Lijkt me gewoon unlocked device.

Zoals je in't filmpje kan zien, heb'k rdp proberen te configureren. Dit werkt om rednenen unknown (to me) niet. Is nochtans een simpele port redirect en heb voor de zekerheid zowel udp als tcp geprobeerd.

Wat ik zo direkt niet kan terugvinden in de menu's is iets om te configureren zodat die usb poort niet nutteloos blijft. :D
Ook een dynamic dns optie heb'k zo op't eerste zicht niet tegengekomen.

Anyway, als er nog iemand wat wou weten, gil je maar.
Laatst gewijzigd door poohbeer op 10 jun 2009, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

Vandaag overgeschakeld naar VDSL Speedconnect plus :lol:


Afbeelding
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Zou je eens waardes kunnen posten in kB/s vanaf een goede bron voor zowel up- als download?
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

poohbeer schreef:....


thnx, das de info die ik zocht.
Giel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:16

rsca schreef:Vandaag overgeschakeld naar VDSL Speedconnect plus :lol:


Afbeelding



hoelang heeft het geduurt eer dat je aangesloten was. van aanvraag tot aansluiting?
enig idee
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik sta nog niets verder, domiciliëring is nog altijd bezig...al een tijdje...als ik maar voor midden juli vdsl2 heb (feestdagen, verlof)
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

Ik heb de 29ste mei mijn factuur gekregen en de 10de juni was ik aangesloten geweest tot het vdsl netwerk. Een 12 tal dagen ongeveer.
Prutske007
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 nov 2008, 23:01

Ik zou ook graag overgaan, maar ik wacht nog meer gebruikerservaringen af.

Ik wil zeker zijn dat je hem (sagem) kan bridgen en een eigen router kunt gebruiken samen met portforwarding.

Kan iemand dit proberen?

Ik wacht ongeduldig af...
VMax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2006, 00:32

Prutske007 schreef:Ik zou ook graag overgaan, maar ik wacht nog meer gebruikerservaringen af.

Ik wil zeker zijn dat je hem (sagem) kan bridgen en een eigen router kunt gebruiken samen met portforwarding.

Kan iemand dit proberen?

Ik wacht ongeduldig af...


Ik wil hetzelfde doen en het lijkt mij wel dat een dergelijke setup wel moet gaan?

Op de site van Sagem staat er een PDF waar in staat dat PPPoE passtrough gaat, en in de video hierboven gepost zie je ook dat je een DMZ kan instellen.
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

Is misschien een domme vraag maar :

Als je wil overstappen van netconnect (adsl) naar speedconnect (vdsl) en dit via het "crm userpanel" doet, koopje dan automatisch die verplichte Sagem modem en wordt die dan toegestuurd of moet je die zelf ergens in één of andere winkel gaan kopen ?

greetz
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

Die wordt automtisch op de factuur gezet en geleverd door Taxipost naar jouw thuisadres.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

VMax schreef:
Prutske007 schreef:Ik zou ook graag overgaan, maar ik wacht nog meer gebruikerservaringen af.

Ik wil zeker zijn dat je hem (sagem) kan bridgen en een eigen router kunt gebruiken samen met portforwarding.

Kan iemand dit proberen?

Ik wacht ongeduldig af...


Ik wil hetzelfde doen en het lijkt mij wel dat een dergelijke setup wel moet gaan?

Op de site van Sagem staat er een PDF waar in staat dat PPPoE passtrough gaat, en in de video hierboven gepost zie je ook dat je een DMZ kan instellen.

het zal wel lukken, wil hier mn pfsensse router er ook achter plaatsen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

rsca schreef:en geleverd door Taxipost naar jouw thuisadres.

eens je factuur betaald is.
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

ok, bedankt !
:-)
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

Weet iemand het default password van de Sagem router.
Petrick
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2009, 11:19

Als ik nu overschakel naar Speedconnect en later beslis om naar Speedconnect plus over te stappen, betaal ik dan 2* die activatie van 99€?
Steven Seagull
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 okt 2005, 10:45
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Facturatie gaat wel niet zo snel lijkt het.
Dommel heeft per domiciliering een proforma invoice aangeboden aan mijn bank voor de activatiekosten en router, in totaal goed voor een 238 euro.
Mijn bank bevestigt dat die opdracht verwerkt is, en dat Dommel dat geld op Maandag 8 Juni ontvangen heeft.
Op mijn CRM overzicht staat die proforma echter nog altijd niet als betaald, en wordt dus overal de boot afgehouden.
Normaalgezien zou deze week eindelijk iemand de bankrekening nakijken om dan te bevestigen dat het geld wel degelijk is aangekomen, waarop ik nog eens 5 tot 8 werkdagen mag wachten op activatie.
Voor een lijn met zo'n dure instapkosten zou je toch denken dat de facturatie voorrang geeft, niet?...

Verder kan ik anders wel niet klagen van Dommel.
Ze leveren hier tot nu toe een stabiele lijn, goeie usenet toegang, ok snelheid voor maar een ADSL lijntje te zijn, en vriendelijke helpdesk.
Ik heb trouwens geen idee waar mensen over klagen qua helpdesk bij Dommel over lange wachttijden enzo, ik bel wel vaker naar helpdesks voor vrienden en familie als die problemen hebben, en Dommel is tot nu toe altijd de snelste en beste qua service geweest.
Misschien daarom dat het me zo raar lijkt nu alles wat langer duurt. :)
maXter
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:37

Steven Seagull schreef:Facturatie gaat wel niet zo snel lijkt het.
Dommel heeft per domiciliering een proforma invoice aangeboden aan mijn bank voor de activatiekosten en router, in totaal goed voor een 238 euro.
Mijn bank bevestigt dat die opdracht verwerkt is, en dat Dommel dat geld op Maandag 8 Juni ontvangen heeft.
Op mijn CRM overzicht staat die proforma echter nog altijd niet als betaald, en wordt dus overal de boot afgehouden.
Normaalgezien zou deze week eindelijk iemand de bankrekening nakijken om dan te bevestigen dat het geld wel degelijk is aangekomen, waarop ik nog eens 5 tot 8 werkdagen mag wachten op activatie.
Voor een lijn met zo'n dure instapkosten zou je toch denken dat de facturatie voorrang geeft, niet?...

Verder kan ik anders wel niet klagen van Dommel.
Ze leveren hier tot nu toe een stabiele lijn, goeie usenet toegang, ok snelheid voor maar een ADSL lijntje te zijn, en vriendelijke helpdesk.
Ik heb trouwens geen idee waar mensen over klagen qua helpdesk bij Dommel over lange wachttijden enzo, ik bel wel vaker naar helpdesks voor vrienden en familie als die problemen hebben, en Dommel is tot nu toe altijd de snelste en beste qua service geweest.
Misschien daarom dat het me zo raar lijkt nu alles wat langer duurt. :)


Maandag modem ontvangen en tegen woensdag 12.30 zat ik al online op VDSL2 terwijl het normaal tussen (14-00 18-00) ging zijn volgens het crm.
Bij mij heeft dit ook even geduurt voor de betaling van de proforma.
Helpdesk is inderdaad top! nooit meer dan 5 min moeten wachten op een antwoord
Everything up and running! Thank you Dommel :banana:
smoke2000
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 dec 2007, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Als je netconnect(adsl) hebt en je upgrade naar speedconnect(vdsl2), moet je niets veranderen aan splitter?
Je moet dus gewoon activeren in crm , factuur betalen , wachten op taxipost, wachten op mail gegevens met activatie datum en op die datum die sagem router connecteren en alles lan pcs overschakelen naar die router/modem?
crazydavid
Pro Member
Pro Member
Berichten: 246
Lid geworden op: 12 mar 2008, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Graag zou ik ook overschakelen maar ik zou enkel nog willen weten of je ook om de 36uur een disconnect hebt of niet?



groeten
Crazydavid
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

silencer schreef:
gentenaar1 schreef:Rond 15 mei de migratie naar vdsl2 aangevraagd.

Ik heb deze nu ook aangevraagd (de zomer komt eraan, adsl problemen idem).

Hoe lang duurt het normaal eer de domiciliëring aan de bank wordt aangeboden? en verwerkt wordt? Ik heb nl. alweer een nieuwe proforma gekregen van 35€ voor de volgende maand.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Mag je die 1e factuur niet gewoon zelf overschrijven, en dan pas een domi starten? Dan gaat het toch veel sneller? Btw, hoe zit dat nu met die vdsl2 splitter: kan je de gewone oude voor adsl gebruiken of niet? Zo nee, zit er dan een bij? Zo nee, waar koopt ge dat dan nog es (extra)?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

frado schreef:Mag je die 1e factuur niet gewoon zelf overschrijven, en dan pas een domi starten? Dan gaat het toch veel sneller? Btw, hoe zit dat nu met die vdsl2 splitter: kan je de gewone oude voor adsl gebruiken of niet? Zo nee, zit er dan een bij? Zo nee, waar koopt ge dat dan nog es (extra)?


Ja, je kan gewoon de blauwe xdsl kabel inpluggen op de oude adsl stekker...

En ik eindelijk ook vdsl activatie zopas :beerchug: (Heb wel wat moeten wachten want de activatie was oorspronkelijk geplant op verleden week woensdag)

[url][URL=http://www.speedtest.net]Afbeelding[/url][/url]
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Hoe kan je weten of je woonlocatie geschikt is voor ADSL2 ? :?

Momenteel heb ik een brakke lijn die op 2.2mbps afgetopt staat. Hoger geeft disconnects.
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

rottekop schreef:Hoe kan je weten of je woonlocatie geschikt is voor ADSL2 ? :?

Momenteel heb ik een brakke lijn die op 2.2mbps afgetopt staat. Hoger geeft disconnects.


doe de beschikbaarheidstest op dommel.com ...
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

rottekop schreef:doe de beschikbaarheidstest op dommel.com ...

Bedankt voor de tip.

Helaas geen verbetering voor mij. :cry:

maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec
DoubleD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 mar 2009, 17:16

kan je ook geen vdsl2 nemen?
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

DoubleD schreef:kan je ook geen vdsl2 nemen?

Neen, het is van de botten :-(

proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!

op uw telefoonlijn/adres is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 5 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 14.95 euro!
- adsl(2+) netconnect lite
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 30 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 23.95 euro!
- adsl(2+) netconnect
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 200 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 28.95 euro!
- adsl(2+) netconnect plus
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, 500 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 48.95 euro!

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl(2+) homeconnect
maximale downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec, geen datalimiet en onbeperkt bellen. nu al vanaf 48.95 euro!


Ofwel ben ik zogezegd niet upgradebaar omdat ik nu een abonnement van 63 euro per maand heb?
http://www.dommel.com/nl/adsl/netconnec ... ?cust=home
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

@rottekoppe als je dat echt denkt probeer dan is aan te vragen mbv uw 'adres' maar dan het huis langs u.. (wel aan dezelfde kant van de straat.. dus als je huisnr 20 bent 22.. niet 21..)
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Mijn VDSL2 signaal is juist actief.

Username en password ingevoerd en gesaved.
Eerst had ik een downstream van meer dan 20000kbs, nu maar slechts 11312kbs wat toch lager is dan de 18mbit/s dat beloofd is voor mijn speedconnect plus. (Heeft trouwens niets met invoeren van gegevens te maken, enkel de eerste keer had ik +20mbit/s, na een eerste herstart bleef de waarde constant op 11312kbs)

Ik zie in de statuspagina enorm veel waarden staan maar niets dat mij meteen zegt of er iets fout is.
Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.9 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbps



Volledige VDSL statistics:
VDSL statistics

VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 11312 kbps
Upstream line rate : 896 kbps
Downstream Training Margin : 30.9 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 9056 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 576 kbps
TX total power : 3.5 dbm
Downstream delay : 7.5 ms
Upstream delay : 3.3 ms


Edit: Ik zie dat mijn TX total power extreem hoog is.
Normale waarden zijn tussen -30dbm en -20dbm?
Waaraan kan dit liggen? Mijn eigen bekabeling in mijn appartement? Defecte modem? Belgacom centrale?
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

u staat op een repair profiel van 9/512.
u modem staat die als eerste op de lijn?
waar schijnlijk hebt u nog andere stopcontacten op de lijn.
b
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Benbits,

Interessant. Dit is de eerste keer dat ik hoor van een repair profiel.

Er staat inderdaad nog een stopcontact op dezelfde lijn. Deze wordt afgetakt achter het stopcontact waar de modem op staat en komt uit in de woonkamer. Op het stopcontact in de woonkamer staat een splitter en dan mijn telefoon.

Is er een eenvoudige oplossing?
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

de kabel die van buiten komt, in uw geval met uw appartement is dit de kabel die komt van de hoofdverdeeldoos uit de kelder of technische ruimte.
deze kabel moet als eerste en enkel deze kabel in uwe filter gaan, van uit de filter vertrekt er dan één kabel naar de modem en één kabel met eventueel aftakkingen naar de binnen installatie, dit is de enige en goede manier.
zal eens zien dat ik ergens een documentje kan vinden en hier eens posten, want rond die vdsl2 aansluitingen zijn precies veel misverstanden.

b.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

één ding, je hebt 2 lan poorten die zonder probleem werken, als je met 3 pc's werkt kun je de 3-4 poort voor TV niet gebruiken als lan poorten voor je pc's DENK IK ! (de derde poort/pc werkt hier toch niet) (wordt morgen ff proberen dus met mn adsl1 (belkin) modem/router die derde pc te kunnen in gang trekken ;) (ik benne geen techneut zenne ;) en een antwoord van een kenner in zo'n zaken zou ik zeer op prijs stellen ;)
TDM
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2007, 18:59

Kan ik ergens zien wanneer ze mijn vdsl2 gaan activeren of wanneer ik die vdsl2-modem zal ontvangen? Ik heb op 6 juni een mail gekregen met bevestiging van betaling, maar verder nog niets.

kaise1 schreef:... (wordt morgen ff proberen dus met mn adsl1 (belkin) modem/router die derde pc te kunnen in gang trekken ;) (ik benne geen techneut zenne ;) en een antwoord van een kenner in zo'n zaken zou ik zeer op prijs stellen ;)


Nu ben ik ook geen techneut, maar normaal gezien kunt ge probleemloos 2 (of meerdere) routers aan elkaar koppelen. En anders kunt ge ook eens proberen om de router functie van uw belkin uit te schakelen en gebruiken als switch.
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Ik heb sinds gisteren ook mijn router ontvangen en probeer nu mijn speedconnect aan de praat te krijgen. Helaas zie ik in de router (sagem) bij status "not connected" staan. Je moet toch alleen je login en wachtwoord ingeven...en dan werkt het? Bij mij dus niet. En op 10 juni is de lijn al overgezet volgens dommel...
Misschien toch iets met de bekabeling of splitters?
Wie helpt mij?

screenshots van mijn instellingen http://img401.imageshack.us/gal.php?g=picture1q.gif
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

TDM schreef:Kan ik ergens zien wanneer ze mijn vdsl2 gaan activeren of wanneer ik die vdsl2-modem zal ontvangen? Ik heb op 6 juni een mail gekregen met bevestiging van betaling, maar verder nog niets.


Heb je geen inloggegevens gehad ? daarbij staat dat je kan inloggen op je https://crm.schedom-europe.net en daar kun je onder mijn pakketten onder de i je staus zien ...(mogelijke activatie datum)
TDM
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2007, 18:59

kaise1 schreef:Heb je geen inloggegevens gehad ? daarbij staat dat je kan inloggen op je https://crm.schedom-europe.net en daar kun je onder mijn pakketten onder de i je staus zien ...(mogelijke activatie datum)


Mijn excuses, ik had iets duidelijker moeten zijn.
Ik heb reeds ADSL netconnect en het enige dat ik op mijn CRM paneel kan terugvinden is: "speedconnect migration: migration has been requested".
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

euhm, normaal moet er een status zijn met een mogelijke activatiedatum :???: (belgacom heeft teveel werk zekers met vdsl2 te installen/ activeren) enige dat je kunt doen is dommels helpdesk te bellen zodat ze een upgrade ticket sturen....(is eig al een hele tijd tussen betaling en ontvangen van modem)of t'moet zijn dat ze zelf enorme aanvragen gehad/hebben voor die vdsl2 abbo ?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

TDM schreef:quote="kaise1"]... (wordt morgen ff proberen dus met mn adsl1 (belkin) modem/router die derde pc te kunnen in gang trekken ;) (ik benne geen techneut zenne ;) en een antwoord van een kenner in zo'n zaken zou ik zeer op prijs stellen ;)


Nu ben ik ook geen techneut, maar normaal gezien kunt ge probleemloos 2 (of meerdere) routers aan elkaar koppelen. En anders kunt ge ook eens proberen om de router functie van uw belkin uit te schakelen en gebruiken als switch.[/quote]

idd, geen probleem tnx :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”