Splitter voor vdsl2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
maXter
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:37

Ik heb op dit moment thuis een Netconnect lijn van Dommel maar ik had graag een Vdsl2 (Aansluiting hiervan is toepasbaar) lijn gehad omdat ik hier geen Adsl2+ kan krijgen. Maar ik had voor die NetConnect een Annex B modem, speciaal splitter nodig aangezien ik ISDN heb. Nu, mijn vraag is als volgt: Moet ik vernieuwingen doen aan de splitter of telefoon lijn? Om het Annex M (vdsl2) tot aan mijn modem te krijgen en zo te connecteren op Speedconnect ?

Alvast bedankt! :beerchug:
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wil ik ook wel weten :D
daarom reactie :p
maXter
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:37

Omdat het ticket systeem van Dommel zo traag is, en ze aan de helpdesk toch geen antwoord weten op mijn vragen (vrouwen eh :lol: ) heb ik na lang research op internet heb toch een antwoord gevonden op mijn vraag.

Er zijn namelijk 2 manieren van ISDN 2B1Q en 4B3T

Thuis heb ik een 4B3T ISDN systeem en zit op NetConnect met een Alcatel ADSL 1000 LP splitter en een Siemens Gigaset SE515dsl Annex B modem. Jammer genoeg mag ik de splitter ook nog eens mee veranderen aangezien die geen VDSL eruit filtert. Zou Dommel die splitter meeleveren met de modem die verplicht is ? Nee zeker ? :x

Veel succes voor de VDSL'ers! correct if im wrong
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

maXter schreef:(vrouwen eh :lol: )


Onintelligent geslachtsdeel.

Modedit: beetje aangepast wegens iets te grof
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

moet niks veranderen, gewoon de modem vervangen, de frequentieband van vdsl2 begint op de zelfde frequentie als adsl over isdn. dus ge kunt de zelfde filter gebruiken.
b.
S|N
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:37

Ik had van een Belgacom technicus vernomen dat VDSL2 over ISDN niet mogelijk was.
maXter
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:37

Benbits schreef:moet niks veranderen, gewoon de modem vervangen, de frequentieband van vdsl2 begint op de zelfde frequentie als adsl over isdn. dus ge kunt de zelfde filter gebruiken.
b.

Thanks for the help! :beerchug:
maXter
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:37

S|N schreef:Ik had van een Belgacom technicus vernomen dat VDSL2 over ISDN niet mogelijk was.

Waarom niet ? als je ADSL voor je NT1 weg filtert, waarom zou dat met VDSL2 niet lukken?
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ok bedankt
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Ik heb sinds gisteren ook mijn router ontvangen en probeer nu mijn speedconnect aan de praat te krijgen. Helaas zie ik in de router (sagem) bij status "not connected" staan. Je moet toch alleen je login en wachtwoord ingeven...? Bij mij werkt het niet. En op 10 juni is de lijn al overgezet volgens dommel...
Wie helpt mij?
screenshots van mijn instellingen: http://img401.imageshack.us/gal.php?g=picture1q.gif
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Activatie datum was hier ook 10/06 en was tot gisterenochtend in deze toestand, dus niet geactiveerd...ff een belletje doen naar hun helpdesk (maken ze een (upgrade) ticket aan) en nog wat geduld hebben :wink:
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

ik ga nu de helpdesk bellen... maar volgensmij werkt het nummer niet.... t + f = +32 70 224 305
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

is 011 92 00 00 (zonaal tarief)
blork
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:17
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Kwam er zelf ook al achter na een google-poging. In hun emails vermelden ze nog steeds het oude nummer. Erg slecht van ze...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

maXter schreef:
S|N schreef:Ik had van een Belgacom technicus vernomen dat VDSL2 over ISDN niet mogelijk was.

Waarom niet ? als je ADSL voor je NT1 weg filtert, waarom zou dat met VDSL2 niet lukken?

Niets met de splitter te maken ... Volgens (sommige) Belgacom medewerkers is de Bbox niet compatibel met Annex B
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”