scarlet snelheid??
hallo
we zijn overgeschakeld van belgacom naar scarlet (mijn ouders)
bij skynet had ik een snelheid van 3,3 (of 3,1) mbps
nu bij scarlet heb ik een snelheid van 1,5 mbps
is dit normaal?
garandeert scarlet geen minimum snelheden???
adsl no limit
we zijn overgeschakeld van belgacom naar scarlet (mijn ouders)
bij skynet had ik een snelheid van 3,3 (of 3,1) mbps
nu bij scarlet heb ik een snelheid van 1,5 mbps
is dit normaal?
garandeert scarlet geen minimum snelheden???
adsl no limit
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Post eens je lijnwaarden, dan kunnen we zien of dit normaal is. Misschien zit je gewoon te ver van de centrale. Of is het ooit veel beter (6Mbps) geweest.
Hoeveel haalde je bij Belgacom? (ADSL of VDSL)
Scarlet garandeert niets. Bijna geen enkele provider doet dat (particuliere abonnementen).
Hoeveel haalde je bij Belgacom? (ADSL of VDSL)
Scarlet garandeert niets. Bijna geen enkele provider doet dat (particuliere abonnementen).
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Omdat je word overgezet op het netwerk van Scarlet. Toen ze mij gingen overzetten op het netwerk van Scarlet heeft er een technieker van BGC me gebeld om dit te melden. Je waardes vin je in je modem.Logic schreef:hoe vind ik mijn lijnwaarden?
mijn ouders wonen wel wat afgelegen, maar als belgacom 3,3 mbps geeft waarom scarlet toch niet...
Noise Margin, attenuation, SNR... naar die dingen moet je zoeken.
Sorry voor de tussenkomst in jouw topic, maar ik heb hetzelfde probleem (Scarlet One 6), vroeger een 3.3Mbps profiel bij belgacom en nu 1.1 bij scarlet..
Lijnwaarden:
Lijnwaarden:
Local SNR Margin 26.0 dB
Local Line Attn 49.0 dB
Tx Bit Rate 256000
Rx Bit Rate 1024000
Tx Cell Rate 603
Rx Cell Rate 2415
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 11.7 dB
Remote Line Attn 29.0 dB
Remote SNR Margin 27 dB
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 15:02
Beste allemaal,
Hoor , (zie) jullie hier bezig met termen als lijnwaarde en zovoorts.
Waar kan ik die gegevens voor mijn verbinding zien, zodat ik een idee heb van wat ik echt heb aan scarlet?
Heb een zogenaamde scarlet one 20 verbinding, dus internet en telefoon in een set van Arcopar- scarlet.
Een copper jet modem en werk met win xp en opera als browser en outlook ex 6.
Wie weet zie ik na een beetje uitleg ook het licht?
Dank u,
Marcel
Hoor , (zie) jullie hier bezig met termen als lijnwaarde en zovoorts.
Waar kan ik die gegevens voor mijn verbinding zien, zodat ik een idee heb van wat ik echt heb aan scarlet?
Heb een zogenaamde scarlet one 20 verbinding, dus internet en telefoon in een set van Arcopar- scarlet.
Een copper jet modem en werk met win xp en opera als browser en outlook ex 6.
Wie weet zie ik na een beetje uitleg ook het licht?
Dank u,
Marcel
De lijnwaarde staan normaal bij de instellingen van je modem .... Daarvoor ga je best naar je browser en dan type je afhankelijk van je modem (kijk best even bij de documentatie van je modem) http://192.168.1.1 voor mij bv. ... en dan kom je in de instellingen van je modem waar normaal ook een tabblad staat met de lijnwaardeostendenoare schreef:Beste allemaal,
Hoor , (zie) jullie hier bezig met termen als lijnwaarde en zovoorts.
Waar kan ik die gegevens voor mijn verbinding zien, zodat ik een idee heb van wat ik echt heb aan scarlet?
Heb een zogenaamde scarlet one 20 verbinding, dus internet en telefoon in een set van Arcopar- scarlet.
Een copper jet modem en werk met win xp en opera als browser en outlook ex 6.
Wie weet zie ik na een beetje uitleg ook het licht?
Dank u,
Marcel
Hoe goed die zijn hangt af van een aantal variabele met name
De afstand van uw aansluitingspunt tot de Belgacom-wijkcentrale
De kwaliteit van uw binnenbekabeling
De kwaliteit van de fysieke lijn (kabeldikte, leeftijd, isolatie, ...)
Het type van het telefoonsignaal (PSTN, ISDN of Raw Copper)
Als je een copperjet modem hebt (ook wel Scarlet Box genoemd) moet je naar het ip-adres 172.19.3.1 gaan. In het menu ga je naar Configurationn > Ports > DSL > View Advanced Attributes en daar vind je alle waarden.
Nu over mijn lijnwaarden, kan iemand mij zeggen of deze goed zijn of niet? Want ik ken er niet echt veel van..
Nu over mijn lijnwaarden, kan iemand mij zeggen of deze goed zijn of niet? Want ik ken er niet echt veel van..
Local SNR Margin 26.0 dB
Local Line Attn 49.0 dB
Tx Bit Rate 256000
Rx Bit Rate 1024000
Tx Cell Rate 603
Rx Cell Rate 2415
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 11.7 dB
Remote Line Attn 29.0 dB
Remote SNR Margin 27 dB
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Tja, je staat op een 1 Mbit/s profiel. Veel lager kan niet. Je kan het dus moeilijk goed noemen.
Je line attenuation is hoog, dus je zit ofwel zeer ver van de centrale of de bekabeling is slecht. De noise margin is hoog (indicatie kwaliteit signaal) dus das toch al iets. Je connectie kan zeker een 2Mbit/s profiel aan (als dat bestaat bij Scarlet), maar of 3,3Mbit/s haalbaar is, is maar de vraag.
Je enigste serieuze optie is overstappen naar een VDSL2 connectie. Hierbij speelt de afstand tot de centrale geen rol meer. Momenteel biedt naast BGC enkel Dommel dit soort internetverbindingen aan (hun Speedconnect abonnement). Ik vermoed dat Scarlet wel zal volgen en eveneens VDSL2 abonnementen zal gaan aanbieden.
Offtopic : daar gaat m'n 1000ste post
Je line attenuation is hoog, dus je zit ofwel zeer ver van de centrale of de bekabeling is slecht. De noise margin is hoog (indicatie kwaliteit signaal) dus das toch al iets. Je connectie kan zeker een 2Mbit/s profiel aan (als dat bestaat bij Scarlet), maar of 3,3Mbit/s haalbaar is, is maar de vraag.
Je enigste serieuze optie is overstappen naar een VDSL2 connectie. Hierbij speelt de afstand tot de centrale geen rol meer. Momenteel biedt naast BGC enkel Dommel dit soort internetverbindingen aan (hun Speedconnect abonnement). Ik vermoed dat Scarlet wel zal volgen en eveneens VDSL2 abonnementen zal gaan aanbieden.
Offtopic : daar gaat m'n 1000ste post
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 15:02
Aan Neok en tammzak,
Bedankt voor de hulp en info.
Hier mijn gemeten waarden, kunnen jullie daar een mening over geven a.u.b?
Local SNR margin 15.5 dB
Local line Attn 32. dB
Tx Bit rate 640000
Rx Bit rate 6144000
Tx cel rate 1509
Rx cel rate 14490
Raw Attn 32 dB
Local Tx power 10.9 dB
Remote line Attn 19.6 dB
Remote SNR margin 16 dB
Remote Tx power 19.6 dB
Ik zie ook bij Line mode ADSL2plusauto
Met dank,
marcel
Bedankt voor de hulp en info.
Hier mijn gemeten waarden, kunnen jullie daar een mening over geven a.u.b?
Local SNR margin 15.5 dB
Local line Attn 32. dB
Tx Bit rate 640000
Rx Bit rate 6144000
Tx cel rate 1509
Rx cel rate 14490
Raw Attn 32 dB
Local Tx power 10.9 dB
Remote line Attn 19.6 dB
Remote SNR margin 16 dB
Remote Tx power 19.6 dB
Ik zie ook bij Line mode ADSL2plusauto
Met dank,
marcel
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 26 jun 2004, 10:05
- Locatie: Oud-Turnhout
- Bedankt: 1 keer
Beste,
Op 18 juni krijg ik Scarlet No-Limt. Hoeveel zou technisch mogelijk zijn bij mij. Ik heb momenteel Tele2 en ik wordt kotsmisselijk van die snelheid daar. Momenteel 70 kb/sec download op mijn payserver. Dit zijn mijn waarde. Zou een 16 mb mogelijk zijn ????. Ik zit wel in een ADSL+ gebied
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 276,38 / 5,30
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 13,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 11,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 25,0 / 19,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Op 18 juni krijg ik Scarlet No-Limt. Hoeveel zou technisch mogelijk zijn bij mij. Ik heb momenteel Tele2 en ik wordt kotsmisselijk van die snelheid daar. Momenteel 70 kb/sec download op mijn payserver. Dit zijn mijn waarde. Zou een 16 mb mogelijk zijn ????. Ik zit wel in een ADSL+ gebied
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 276,38 / 5,30
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 13,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 11,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 25,0 / 19,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 15:02
Aan Monkey,
Was uw reactie gericht aan mij Midway?
Wil u zeggen dat een Local Line Attn van 32 dB te hoog is, is dat mijn interne lijn?
Zo ja, dan kan ik wel een nieuw lijntje trekken met betere kabel en zonder verbindingsstukken (die heb ik er noodgedwongen moeten tussen solderen.
Bedankt voor een eventuele nieuwe reactie.
Marcel
Was uw reactie gericht aan mij Midway?
Wil u zeggen dat een Local Line Attn van 32 dB te hoog is, is dat mijn interne lijn?
Zo ja, dan kan ik wel een nieuw lijntje trekken met betere kabel en zonder verbindingsstukken (die heb ik er noodgedwongen moeten tussen solderen.
Bedankt voor een eventuele nieuwe reactie.
Marcel
Ik zou bij jou eerder eens testen op inkomend punt, met de binnenbekabeling los gekoppeld.ostendenoare schreef:Aan Monkey,
Was uw reactie gericht aan mij Midway?
Wil u zeggen dat een Local Line Attn van 32 dB te hoog is, is dat mijn interne lijn?
Zo ja, dan kan ik wel een nieuw lijntje trekken met betere kabel en zonder verbindingsstukken (die heb ik er noodgedwongen moeten tussen solderen.
Bedankt voor een eventuele nieuwe reactie.
Marcel
Voor jou Line Attn waarden (32 op 19.6) liggen de SNR margins veel te laag om de snelheid te behalen die op jou lijn zit. (ideale SNR margins liggen om en bij 30 db).
Een 1024 profiel zal daar inderdaad werken, maar een Line Attn van 49 op 29 db is een lijn met een reële afstand van om en bij de 4.5 km (afgaand op de verzwakking).tammzak schreef:Nu over mijn lijnwaarden, kan iemand mij zeggen of deze goed zijn of niet? Want ik ken er niet echt veel van..Local SNR Margin 26.0 dB
Local Line Attn 49.0 dB
Tx Bit Rate 256000
Rx Bit Rate 1024000
Tx Cell Rate 603
Rx Cell Rate 2415
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 11.7 dB
Remote Line Attn 29.0 dB
Remote SNR Margin 27 dB
Als je dan naar de garantietabellen zou kijken, garandeert Belgacom maar een maximum van paar honderd kbps ipv bvb 4Mb.
Ik heb eens getest op freedomnet.be hoe ver ik ongeveer van de centrale af woon, en dat is volgens hen 4,8km.
Vroeger bij BGC had ik een 3.3 Mbps profiel, dus zou scarlet dat toch ook moeten kunnen geven?
Vroeger bij BGC had ik een 3.3 Mbps profiel, dus zou scarlet dat toch ook moeten kunnen geven?
Hangt er vanaf of er een tussencentrale is of niet. Kan veel doen hoor.tammzak schreef:Ik heb eens getest op freedomnet.be hoe ver ik ongeveer van de centrale af woon, en dat is volgens hen 4,8km.
Vroeger bij BGC had ik een 3.3 Mbps profiel, dus zou scarlet dat toch ook moeten kunnen geven?
PS: moest je willen, kan je me per pb altijd je adres sturen, dan kan ik checken of een tussencentrale bestaande is of niet. Indien er eentje is, geef ik je deze referentie mee, kan jij aankloppen bij Scarlet en vragen dat ze een verplaatsing naar die tussencentrale doen.
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik zit op 5,5 Km van de centrale en heb hier een 3 Mbit profiel. Ik moet wel zeggen dat mijn noise margin waarde op 6dB staat en soms nog lager, iets wat ik vroeger niet had. Ik heb alles van de binnenbekabeling net los gehad en alleen het telstopcontact van de modem er op gehangen, maar het blijft op 6dB en ja de modem heb ik gereset.
Zoals je hier op het forum al kon lezen heb ik ook de laatste tijd last van hoge pings (niet altijd) en daarom heb ik een mail gestuurd naar Scarlet. Gisteren heb ik een mail terug gehad en hadden ze een lijnmeting gedaan die dus ook aangeeft dat mijn Noise Margin niet goed is (toen 4dB). Na die eerste mail had ik nog een mail gekregen waarin stond dat ze in de regio van Genk (ligt tegen Hasselt en zeker dichtbij waar ik woon), Luik en Gent verbeteringen gaan doorvoeren.
"We hebben reeds verbeteringen aangebracht om dit te verhelpen en stellen alles in het werk om tegen uiterlijk begin juni de situatie opnieuw te normaliseren."
Als er dan nog iets scheelt moet ik contact opnemen en het volgende doen:
Zoals je hier op het forum al kon lezen heb ik ook de laatste tijd last van hoge pings (niet altijd) en daarom heb ik een mail gestuurd naar Scarlet. Gisteren heb ik een mail terug gehad en hadden ze een lijnmeting gedaan die dus ook aangeeft dat mijn Noise Margin niet goed is (toen 4dB). Na die eerste mail had ik nog een mail gekregen waarin stond dat ze in de regio van Genk (ligt tegen Hasselt en zeker dichtbij waar ik woon), Luik en Gent verbeteringen gaan doorvoeren.
"We hebben reeds verbeteringen aangebracht om dit te verhelpen en stellen alles in het werk om tegen uiterlijk begin juni de situatie opnieuw te normaliseren."
Als er dan nog iets scheelt moet ik contact opnemen en het volgende doen:
En dit is mail1:-Sluit één PC rechtstreeks aan op uw modem (met een netwerkkabel)
-Doe een volledige virusscan.
-Sluit uw firewall af.
-Zorg dat u geen proxyservers of DNS-servers heeft ingeschakeld, of dat deze op automatisch staan.
-Schakel alle netwerkprogrammas uit.
-Surf naar http://home.scarlet.be/speedtest/ download daar de 10MB test en hou de duur en de gemiddelde snelheid bij.
-Doe een pingtest via de opdrachtprompt (via het toetstenbord: windowsteken + r, typ vervolgens "cmd" in het venster waar 'open:' voor staat), u zal volgende opdracht moeten ingeven: ping -l 1000 -n 10 www.scarlet.be
Hou volgende waarden bij: paketten verzonden (10), ontvangen, verloren. Minimum, maximum en gemiddlelde tijd in ms.
contacteer ons daarna telefonisch (02 275 27 27)met de resultaten, dan kunnen wij een dossier aanmaken voor u.
Ik denk dat ik toch maar eens contact ga opnemen dan, het is wel vreemd dat dit niet altijd is en bij het downloaden ondervind ik ook geen problemen, alleen bij online gaming.Beste,
Aan de hand van een lijnmeting hebben we kunnen vaststellen dat er iets mis is met uw lijn.
om uw binnenbekabeling uit te sluiten zouden we graag hebben dat u de modem op het eerste telefooncontactpunt plaats waar de lijn van belgacom het huis/gebouw binnenkomt.
Indien u dit gedaan heeft en u ondervind nog steeds problemen. Gelieve contact op te nemen met onze helpdesk op het nummer 02 275 27 27.
hieronder uw lijnmeting ter informatie:
synchro measurement result
SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 3264.0 Kbps
UpstreamBitRate: 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 4.0 dB <== moet minstens 10 zijn om stabiel te z ijn
UpstreamNoiseMargin: 19.0 dB
DownstreamAttenuation: 53.0 dB
UpstreamAttenuation: 28.0 dB
4tel measurement result
DiagnosticMessage: TESTED_OK
CableLength: 5520 m
AE_Insulation: 10 MOHMS
BE_Insulation: 10 MOHMS
AB_Insulation: 10 MOHMS
BA_Insulation: 9 MOHMS
AC_Insulation: 10 MOHMS
BC_Insulation: 10 MOHMS
AE_Capacitance: 446 nF
BE_Capacitance: 447 nF
AB_Capacitance: 277 nF
BA_Capacitance: 278 nF
CableCapacitance: 248 nF
MutualCapacitance: 565 nF
Met vriendelijke groet,
SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 3264.0 Kbps
UpstreamBitRate: 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 4.0 dB <== moet minstens 10 zijn om stabiel te z ijn
UpstreamNoiseMargin: 19.0 dB
DownstreamAttenuation: 53.0 dB
UpstreamAttenuation: 28.0 dB
10 noemen ze stabiel, maar de copperjets kunnen in het algemeen een perfect stabiele lijn houden op 6dB.
Het is wel zo dat je nu met een onbalans zit in je NoiseMargin (om goed te zijn moeten deze gelijk zijn, en liefst zo kort mogelijk bij de 30dB).
Weet jij toevallig ook welk profiel er op jou lijn staat? Is dat een 4640/512 profiel? If so, dan zie je dat je Downstream niet haalt op welke hij geconfigureerd staat (3264), wat zeker hogere pings gaat geven, etc.
Met 53dB op je lijn, en een reële afstand van 5520m heb jij een heel goede lijn op zich.
Op zich had je je de moeite van de binnenbekabeling los koppelen kunnen besparen, want die waarden zijn goed.
AE_Insulation: 10 MOHMS
BE_Insulation: 10 MOHMS
AB_Insulation: 10 MOHMS
BA_Insulation: 9 MOHMS
AC_Insulation: 10 MOHMS
BC_Insulation: 10 MOHMS
AE_Capacitance: 446 nF
BE_Capacitance: 447 nF
AB_Capacitance: 277 nF
BA_Capacitance: 278 nF
CableCapacitance: 248 nF
MutualCapacitance: 565 nF
De insulation waarden om en bij 10MOHMS zijn perfect, beetje verzwakking mag. In het algemeen stellen ze dat indien dit boven 1MOHMS blijft, je geen problemen zou mogen hebben, van zodra je onder 750kOHMS gaat je serieuze problemen ervaart. In praktijk is dit vaak anders
Ik kan wel zien dat de weerstand op je lijn (capacitance) vrij hoog is, zit jij overal met een adsl splitter?
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 3264.0 Kbps
UpstreamBitRate: 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 4.0 dB <== moet minstens 10 zijn om stabiel te z ijn
UpstreamNoiseMargin: 19.0 dB
DownstreamAttenuation: 53.0 dB
UpstreamAttenuation: 28.0 dB
10 noemen ze stabiel, maar de copperjets kunnen in het algemeen een perfect stabiele lijn houden op 6dB.
Het is wel zo dat je nu met een onbalans zit in je NoiseMargin (om goed te zijn moeten deze gelijk zijn, en liefst zo kort mogelijk bij de 30dB).
Weet jij toevallig ook welk profiel er op jou lijn staat? Is dat een 4640/512 profiel? If so, dan zie je dat je Downstream niet haalt op welke hij geconfigureerd staat (3264), wat zeker hogere pings gaat geven, etc.
Met 53dB op je lijn, en een reële afstand van 5520m heb jij een heel goede lijn op zich.
Op zich had je je de moeite van de binnenbekabeling los koppelen kunnen besparen, want die waarden zijn goed.
AE_Insulation: 10 MOHMS
BE_Insulation: 10 MOHMS
AB_Insulation: 10 MOHMS
BA_Insulation: 9 MOHMS
AC_Insulation: 10 MOHMS
BC_Insulation: 10 MOHMS
AE_Capacitance: 446 nF
BE_Capacitance: 447 nF
AB_Capacitance: 277 nF
BA_Capacitance: 278 nF
CableCapacitance: 248 nF
MutualCapacitance: 565 nF
De insulation waarden om en bij 10MOHMS zijn perfect, beetje verzwakking mag. In het algemeen stellen ze dat indien dit boven 1MOHMS blijft, je geen problemen zou mogen hebben, van zodra je onder 750kOHMS gaat je serieuze problemen ervaart. In praktijk is dit vaak anders
Ik kan wel zien dat de weerstand op je lijn (capacitance) vrij hoog is, zit jij overal met een adsl splitter?
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Wow, bedankt voor de goede uitleg.320i schreef: Weet jij toevallig ook welk profiel er op jou lijn staat? Is dat een 4640/512 profiel? If so, dan zie je dat je Downstream niet haalt op welke hij geconfigureerd staat (3264), wat zeker hogere pings gaat geven, etc.
Met 53dB op je lijn, en een reële afstand van 5520m heb jij een heel goede lijn op zich.
Ik kan wel zien dat de weerstand op je lijn (capacitance) vrij hoog is, zit jij overal met een adsl splitter?
Ik weet niet juist op welk profiel ik zit, ik zie soms een 3000, dan weer 3200 als downstream in de modem.
Op elk telefoon stopcontact staat een adsl splitter, dat brengt het totaal dus op 3 filters, ik dacht altijd dat dit zo moest of is dit niet zo ?
met deze waarden zul je zeker in de buurt zitten van een 16 mbit profiel !jvd1971 schreef:Beste,
Op 18 juni krijg ik Scarlet No-Limt. Hoeveel zou technisch mogelijk zijn bij mij. Ik heb momenteel Tele2 en ik wordt kotsmisselijk van die snelheid daar. Momenteel 70 kb/sec download op mijn payserver. Dit zijn mijn waarde. Zou een 16 mb mogelijk zijn ????. Ik zit wel in een ADSL+ gebied
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 276,38 / 5,30
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 13,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 11,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 25,0 / 19,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
-
- Starter
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 15:02
Aan 320i,
Als ik het goed begrijp moet er toch iets verkeerd zijn met mijn binnenbekabeling?
Of krijg ik niet genoeg signaal binnen van Belgacom?
Ik heb anders wel de indruk dat het vlugger gaat dan vroeger toen ik Belgacom budget had 3mb/sec was dat zeker?
Nu haal ik tussen de 4 en de 6, en ben ik eigenlijk wel tevreden, maar vlugger is natuurlijk nog beter hé?
Als u ergens dichtbij Gistel W Vl woont en moest in de omgeving komen dan staat de koffie of iets anders klaar hoor!
Groeten,
Marcel
Als ik het goed begrijp moet er toch iets verkeerd zijn met mijn binnenbekabeling?
Of krijg ik niet genoeg signaal binnen van Belgacom?
Ik heb anders wel de indruk dat het vlugger gaat dan vroeger toen ik Belgacom budget had 3mb/sec was dat zeker?
Nu haal ik tussen de 4 en de 6, en ben ik eigenlijk wel tevreden, maar vlugger is natuurlijk nog beter hé?
Als u ergens dichtbij Gistel W Vl woont en moest in de omgeving komen dan staat de koffie of iets anders klaar hoor!
Groeten,
Marcel
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Waarom zoveel splitters? er hoeft toch enkel een splitter te zitten op het contactpunt waar uw modem aangesloten is, de rest mag eruit.AnD schreef: Op elk telefoon stopcontact staat een adsl splitter, dat brengt het totaal dus op 3 filters, ik dacht altijd dat dit zo moest of is dit niet zo ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Op elk contact waar een telefoon is aangesloten, zou eigenlijk een splitter voor moeten zitten...Patje schreef:Waarom zoveel splitters? er hoeft toch enkel een splitter te zitten op het contactpunt waar uw modem aangesloten is, de rest mag eruit.AnD schreef: Op elk telefoon stopcontact staat een adsl splitter, dat brengt het totaal dus op 3 filters, ik dacht altijd dat dit zo moest of is dit niet zo ?
Zelfs wanneer die contacten niet gebruikt worden en u zet er geen splitter op kan dit voor storing zorgen. Dus het best blijft toch nog altijd overal een splitter op plaatsen.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
LoL _ zeg dat eens tegen een belgacom technieker, die lacht je vierkant uit (haha)Monkey schreef:
Op elk contact waar een telefoon is aangesloten, zou eigenlijk een splitter voor moeten zitten...
Zelfs wanneer die contacten niet gebruikt worden en u zet er geen splitter op kan dit voor storing zorgen. Dus het best blijft toch nog altijd overal een splitter op plaatsen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Laatst gewijzigd door Patje 06 jun 2009, 10:28, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Kan je dit voor mij ook eens doen?320i schreef:PS: moest je willen, kan je me per pb altijd je adres sturen, dan kan ik checken of een tussencentrale bestaande is of niet. Indien er eentje is, geef ik je deze referentie mee, kan jij aankloppen bij Scarlet en vragen dat ze een verplaatsing naar die tussencentrale doen.
Ik zit op een 3.3mbit/384kbit profiel. Scarlet box aan 1e aansluitpunt. Geen splitters. Dit zijn mijn waardes:
Tx Bit Rate 384000
Rx Bit Rate 3328000
Rx Attn DR 6324000
Local SNR Margin 18.0 dB
Local Line Attn 25.0 dB
Raw Attn 25.0 dB
Local Tx Power 10.9 dB
Local Fast Channel Rx Rate 3328000
Local Fast Channel Tx Rate 384000
Remote Tx Power 19.6 dB
Remote Line Attn 15.0 dB
Remote SNR Margin 23 dB
Bij Scarlet beweren ze dat ik op 3,3 km zit van de centrale en dat ik dus niet meer kan krijgen dan dit. Mijn dorp staat trouwens ook tussen de lijst, op hun website, waar ADSL2+ beschikbaar is. Zoveel ken ik er nu niet van, maar volgens mij kan ik toch niet zo ver zitten met deze waardes.