we zijn overgeschakeld van belgacom naar scarlet (mijn ouders)
bij skynet had ik een snelheid van 3,3 (of 3,1) mbps
nu bij scarlet heb ik een snelheid van 1,5 mbps
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
is dit normaal?
garandeert scarlet geen minimum snelheden???
adsl no limit
Omdat je word overgezet op het netwerk van Scarlet. Toen ze mij gingen overzetten op het netwerk van Scarlet heeft er een technieker van BGC me gebeld om dit te melden. Je waardes vin je in je modem.Logic schreef:hoe vind ik mijn lijnwaarden?
mijn ouders wonen wel wat afgelegen, maar als belgacom 3,3 mbps geeft waarom scarlet toch niet...
Local SNR Margin 26.0 dB
Local Line Attn 49.0 dB
Tx Bit Rate 256000
Rx Bit Rate 1024000
Tx Cell Rate 603
Rx Cell Rate 2415
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 11.7 dB
Remote Line Attn 29.0 dB
Remote SNR Margin 27 dB
De lijnwaarde staan normaal bij de instellingen van je modem .... Daarvoor ga je best naar je browser en dan type je afhankelijk van je modem (kijk best even bij de documentatie van je modem) http://192.168.1.1 voor mij bv. ... en dan kom je in de instellingen van je modem waar normaal ook een tabblad staat met de lijnwaardeostendenoare schreef:Beste allemaal,
Hoor , (zie) jullie hier bezig met termen als lijnwaarde en zovoorts.
Waar kan ik die gegevens voor mijn verbinding zien, zodat ik een idee heb van wat ik echt heb aan scarlet?
Heb een zogenaamde scarlet one 20 verbinding, dus internet en telefoon in een set van Arcopar- scarlet.
Een copper jet modem en werk met win xp en opera als browser en outlook ex 6.
Wie weet zie ik na een beetje uitleg ook het licht?
Dank u,
Marcel
Local SNR Margin 26.0 dB
Local Line Attn 49.0 dB
Tx Bit Rate 256000
Rx Bit Rate 1024000
Tx Cell Rate 603
Rx Cell Rate 2415
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 11.7 dB
Remote Line Attn 29.0 dB
Remote SNR Margin 27 dB
Ik zou bij jou eerder eens testen op inkomend punt, met de binnenbekabeling los gekoppeld.ostendenoare schreef:Aan Monkey,
Was uw reactie gericht aan mij Midway?
Wil u zeggen dat een Local Line Attn van 32 dB te hoog is, is dat mijn interne lijn?
Zo ja, dan kan ik wel een nieuw lijntje trekken met betere kabel en zonder verbindingsstukken (die heb ik er noodgedwongen moeten tussen solderen.
Bedankt voor een eventuele nieuwe reactie.
Marcel
Een 1024 profiel zal daar inderdaad werken, maar een Line Attn van 49 op 29 db is een lijn met een reële afstand van om en bij de 4.5 km (afgaand op de verzwakking).tammzak schreef:Nu over mijn lijnwaarden, kan iemand mij zeggen of deze goed zijn of niet? Want ik ken er niet echt veel van..Local SNR Margin 26.0 dB
Local Line Attn 49.0 dB
Tx Bit Rate 256000
Rx Bit Rate 1024000
Tx Cell Rate 603
Rx Cell Rate 2415
Raw Attn 0.0 dB
Local Tx Power 11.7 dB
Remote Line Attn 29.0 dB
Remote SNR Margin 27 dB
Hangt er vanaf of er een tussencentrale is of niet. Kan veel doen hoor.tammzak schreef:Ik heb eens getest op freedomnet.be hoe ver ik ongeveer van de centrale af woon, en dat is volgens hen 4,8km.
Vroeger bij BGC had ik een 3.3 Mbps profiel, dus zou scarlet dat toch ook moeten kunnen geven?
En dit is mail1:-Sluit één PC rechtstreeks aan op uw modem (met een netwerkkabel)
-Doe een volledige virusscan.
-Sluit uw firewall af.
-Zorg dat u geen proxyservers of DNS-servers heeft ingeschakeld, of dat deze op automatisch staan.
-Schakel alle netwerkprogrammas uit.
-Surf naar http://home.scarlet.be/speedtest/ download daar de 10MB test en hou de duur en de gemiddelde snelheid bij.
-Doe een pingtest via de opdrachtprompt (via het toetstenbord: windowsteken + r, typ vervolgens "cmd" in het venster waar 'open:' voor staat), u zal volgende opdracht moeten ingeven: ping -l 1000 -n 10 www.scarlet.be
Hou volgende waarden bij: paketten verzonden (10), ontvangen, verloren. Minimum, maximum en gemiddlelde tijd in ms.
contacteer ons daarna telefonisch (02 275 27 27)met de resultaten, dan kunnen wij een dossier aanmaken voor u.
Ik denk dat ik toch maar eens contact ga opnemen dan, het is wel vreemd dat dit niet altijd is en bij het downloaden ondervind ik ook geen problemen, alleen bij online gaming.Beste,
Aan de hand van een lijnmeting hebben we kunnen vaststellen dat er iets mis is met uw lijn.
om uw binnenbekabeling uit te sluiten zouden we graag hebben dat u de modem op het eerste telefooncontactpunt plaats waar de lijn van belgacom het huis/gebouw binnenkomt.
Indien u dit gedaan heeft en u ondervind nog steeds problemen. Gelieve contact op te nemen met onze helpdesk op het nummer 02 275 27 27.
hieronder uw lijnmeting ter informatie:
synchro measurement result
SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 3264.0 Kbps
UpstreamBitRate: 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 4.0 dB <== moet minstens 10 zijn om stabiel te z ijn
UpstreamNoiseMargin: 19.0 dB
DownstreamAttenuation: 53.0 dB
UpstreamAttenuation: 28.0 dB
4tel measurement result
DiagnosticMessage: TESTED_OK
CableLength: 5520 m
AE_Insulation: 10 MOHMS
BE_Insulation: 10 MOHMS
AB_Insulation: 10 MOHMS
BA_Insulation: 9 MOHMS
AC_Insulation: 10 MOHMS
BC_Insulation: 10 MOHMS
AE_Capacitance: 446 nF
BE_Capacitance: 447 nF
AB_Capacitance: 277 nF
BA_Capacitance: 278 nF
CableCapacitance: 248 nF
MutualCapacitance: 565 nF
Met vriendelijke groet,
Wow, bedankt voor de goede uitleg.320i schreef: Weet jij toevallig ook welk profiel er op jou lijn staat? Is dat een 4640/512 profiel? If so, dan zie je dat je Downstream niet haalt op welke hij geconfigureerd staat (3264), wat zeker hogere pings gaat geven, etc.
Met 53dB op je lijn, en een reële afstand van 5520m heb jij een heel goede lijn op zich.
Ik kan wel zien dat de weerstand op je lijn (capacitance) vrij hoog is, zit jij overal met een adsl splitter?
met deze waarden zul je zeker in de buurt zitten van een 16 mbit profiel !jvd1971 schreef:Beste,
Op 18 juni krijg ik Scarlet No-Limt. Hoeveel zou technisch mogelijk zijn bij mij. Ik heb momenteel Tele2 en ik wordt kotsmisselijk van die snelheid daar. Momenteel 70 kb/sec download op mijn payserver. Dit zijn mijn waarde. Zou een 16 mb mogelijk zijn ????. Ik zit wel in een ADSL+ gebied
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 276,38 / 5,30
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 13,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 11,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 25,0 / 19,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Waarom zoveel splitters? er hoeft toch enkel een splitter te zitten op het contactpunt waar uw modem aangesloten is, de rest mag eruit.AnD schreef: Op elk telefoon stopcontact staat een adsl splitter, dat brengt het totaal dus op 3 filters, ik dacht altijd dat dit zo moest of is dit niet zo ?
Op elk contact waar een telefoon is aangesloten, zou eigenlijk een splitter voor moeten zitten...Patje schreef:Waarom zoveel splitters? er hoeft toch enkel een splitter te zitten op het contactpunt waar uw modem aangesloten is, de rest mag eruit.AnD schreef: Op elk telefoon stopcontact staat een adsl splitter, dat brengt het totaal dus op 3 filters, ik dacht altijd dat dit zo moest of is dit niet zo ?
LoL _ zeg dat eens tegen een belgacom technieker, die lacht je vierkant uit (haha)Monkey schreef:
Op elk contact waar een telefoon is aangesloten, zou eigenlijk een splitter voor moeten zitten...
Zelfs wanneer die contacten niet gebruikt worden en u zet er geen splitter op kan dit voor storing zorgen. Dus het best blijft toch nog altijd overal een splitter op plaatsen.
Kan je dit voor mij ook eens doen?320i schreef:PS: moest je willen, kan je me per pb altijd je adres sturen, dan kan ik checken of een tussencentrale bestaande is of niet. Indien er eentje is, geef ik je deze referentie mee, kan jij aankloppen bij Scarlet en vragen dat ze een verplaatsing naar die tussencentrale doen.