Cityconnect +, vast ip wijzigbaar? Hoe?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
_gebruikersnaam
Starter
Starter

Beste

Heeft iemand al meegemaakt dat zijn vast IP adres gewijzigd werd.

Volgens Dommel wordt zo'n adres samen opgemaakt met het adsl2+ profiel, klopt dit?

VG
_gn
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

IP adres kan enkel veranderd worden door dommel in dit geval.
Waarom wil je een nieuw?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

gr4vity schreef:IP adres kan enkel veranderd worden door dommel in dit geval.
Waarom wil je een nieuw?
kuch rapidshare kuch
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

icekiller2k6 schreef:
gr4vity schreef:IP adres kan enkel veranderd worden door dommel in dit geval.
Waarom wil je een nieuw?
kuch rapidshare kuch
Een account gebruiken of es googlen, maar normaal kan men dit niet veranderen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Lol, sommigen willen liever niets anders van een vast IP adres, en blijkbaar willen anderen perse een dynamisch.

Weird people ....
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Contacteer:

Gebruik socks4 of zo om naar rapidshare te connecten? Of TOR exit nodes?
_gebruikersnaam
Starter
Starter

TomG schreef:Lol, sommigen willen liever niets anders van een vast IP adres, en blijkbaar willen anderen perse een dynamisch.

Weird people ....
Jammer genoeg is er geen keuze met CityConnect.

Vg
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

als je cityconnect lite neemt wel :wink:
_gebruikersnaam
Starter
Starter

tarzan1990 schreef:als je cityconnect lite neemt wel :wink:
Waar staat dat?

Vg
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tis precies verandert
ip-adres statisch statisch statisch/vast
http://dommel.be/nl/adsl/adsl2.php?cust=home

ik vraag me af wat verschil is tussen
"statish" en "statisch/vast"
betz
Starter
Starter
Twitter: behets
Contacteer:

liger schreef:
tis precies verandert

lol
TomG
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:
tis precies verandert

http://nl.wikipedia.org/wiki/Statisch
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamisch

Dat zijn in principe de enige mogelijkheden. Het verschil tussen statisch en vast zou eventueel kunnen liggen in a) ofwel een IP adres via DHCP dat op fixed staat in de dhcp server of b) een vast IP op de router. Voor dat laatste betwijfel ik of je huis-tuin-keuken materiaal kan gebruiken en eerder zal moeten opteren voor Cisco materiaal.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

TomG schreef:Dat zijn in principe de enige mogelijkheden. Het verschil tussen statisch en vast zou eventueel kunnen liggen in a) ofwel een IP adres via DHCP dat op fixed staat in de dhcp server of b) een vast IP op de router. Voor dat laatste betwijfel ik of je huis-tuin-keuken materiaal kan gebruiken en eerder zal moeten opteren voor Cisco materiaal.
Niet persee, in de meeste routers kan je een static WAN IP instellen, maar geen enkele provider in België behalve Belgacom met z'n Explore netwerk biedt dit aan. Dommel deelt een fixed IP adres uit adhv de aangesloten poort in de centrale denk ik.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
_gebruikersnaam
Starter
Starter

Ken schreef:
TomG schreef:Dat zijn in principe de enige mogelijkheden. Het verschil tussen statisch en vast zou eventueel kunnen liggen in a) ofwel een IP adres via DHCP dat op fixed staat in de dhcp server of b) een vast IP op de router. Voor dat laatste betwijfel ik of je huis-tuin-keuken materiaal kan gebruiken en eerder zal moeten opteren voor Cisco materiaal.
Niet persee, in de meeste routers kan je een static WAN IP instellen, maar geen enkele provider in België behalve Belgacom met z'n Explore netwerk biedt dit aan. Dommel deelt een fixed IP adres uit adhv de aangesloten poort in de centrale denk ik.
De fixed IP wordt uitgereikt door een DHCP server die steeds dezelfde IP uitreikt....

(Spijtig dat de VDSL2 iets prijziger is...)

Vg
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:
Static WAN IP != Static IP via PPPOE. Misschien heb ik me bij de vorige post wat verkeerd uitgedrukt.

Ik heb gemerkt dat er op de Sagem VDSL2 modem van Belgacom een static IP op de PPPOE interface ingesteld kan worden. Maar op een Speedtouch 530 (ADSL modem) kan dit bijvoorbeeld niet. Ik kan me ook niet herinneren dat dit op een Linksys WRT54G kan, voor zover ik weet. Op Cisco routers (al dan niet met ADSL(2+)) kan dit sowieso wel.

Maar het antwoord is inderdaad al gegeven, er wordt via DHCP een static IP uitgedeeld (zeg maar DHCP reservatie) op het Cityconnect gamma van Dommel.
Ken
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:Maar het antwoord is inderdaad al gegeven, er wordt via DHCP een static IP uitgedeeld (zeg maar DHCP reservatie) op het Cityconnect gamma van Dommel.
Volgens mij niet, want als ik mijn MAC adres verander of gewoonweg een andere modem gebruik krijg ik nog steeds hetzelfde IP. Ze geven dus een IP per fysieke poort waarop klanten aangesloten zijn in de centrale. In het geval van Cityconnect toch...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:
TomG schreef:Maar het antwoord is inderdaad al gegeven, er wordt via DHCP een static IP uitgedeeld (zeg maar DHCP reservatie) op het Cityconnect gamma van Dommel.
Volgens mij niet, want als ik mijn MAC adres verander of gewoonweg een andere modem gebruik krijg ik nog steeds hetzelfde IP. Ze geven dus een IP per fysieke poort waarop klanten aangesloten zijn in de centrale. In het geval van Cityconnect toch...
Ok ja, het zal inderdaad niet op Mac adres zijn.
Je zou eens moeten kunnen uw login en wachtwoord op een andere locatie testen (waar Cityconnect uiteraard ook beschikbaar is) om het zeker te weten. Misschien is het gekoppeld aan je login of staat het inderdaad fixed op uw koperpaar.
Ken
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:Ok ja, het zal inderdaad niet op Mac adres zijn.
Je zou eens moeten kunnen uw login en wachtwoord op een andere locatie testen (waar Cityconnect uiteraard ook beschikbaar is) om het zeker te weten. Misschien is het gekoppeld aan je login of staat het inderdaad fixed op uw koperpaar.
Het is per poort want er is helemaal geen login. Op 2 verschillende locaties heb ik ook telkens de modem gewisseld en het IP veranderd dus niet naargelang het MAC adres.

TV = FTA IPTV + Netflix
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:
TomG schreef:Ok ja, het zal inderdaad niet op Mac adres zijn.
Het is per poort want er is helemaal geen login. Op 2 verschillende locaties heb ik ook telkens de modem gewisseld en het IP veranderd dus niet naargelang het MAC adres.
Moet je dan geen PPPOE connectie opzetten vanuit je modem, of mis ik iets in dit verhaal?

Via de kabel, akkoord. Maar voor DSL dien je die connectie toch op te zetten? Of is het net dat wat zonder login gebeurd? In ieder geval wel interessant om te weten dan (ter info, want ik woon toch buiten die regio).
Ken
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:Via de kabel, akkoord. Maar voor DSL dien je die connectie toch op te zetten? Of is het net dat wat zonder login gebeurd? In ieder geval wel interessant om te weten dan (ter info, want ik woon toch buiten die regio).
Protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed).

TV = FTA IPTV + Netflix
_gebruikersnaam
Starter
Starter

Ken schreef:
TomG schreef:Via de kabel, akkoord. Maar voor DSL dien je die connectie toch op te zetten? Of is het net dat wat zonder login gebeurd? In ieder geval wel interessant om te weten dan (ter info, want ik woon toch buiten die regio).
Protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed).
Je connect maar dan wel zonder login (dus zonder gebruikersnaam of zonder wachtwoord).

:offtopic: Het verbaast me dat Scarlet NO LIMIT (ADSL2+) met een dynamisch IP adres is... (andere DSLAM hardware???)

Vg
Laatst gewijzigd door _gebruikersnaam 08 jun 2009, 10:53, in totaal 1 gewijzigd.
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Dommel gebruikt zijn eigen infrastructuur, net zoals scarlet origineel deed. Dus ze bepalen zelf of het vast of dynamisch is.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”