Beste
Heeft iemand al meegemaakt dat zijn vast IP adres gewijzigd werd.
Volgens Dommel wordt zo'n adres samen opgemaakt met het adsl2+ profiel, klopt dit?
VG
_gn
Cityconnect +, vast ip wijzigbaar? Hoe?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
kuch rapidshare kuchgr4vity schreef:IP adres kan enkel veranderd worden door dommel in dit geval.
Waarom wil je een nieuw?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Een account gebruiken of es googlen, maar normaal kan men dit niet veranderen.icekiller2k6 schreef:kuch rapidshare kuchgr4vity schreef:IP adres kan enkel veranderd worden door dommel in dit geval.
Waarom wil je een nieuw?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Starter
Jammer genoeg is er geen keuze met CityConnect.TomG schreef:Lol, sommigen willen liever niets anders van een vast IP adres, en blijkbaar willen anderen perse een dynamisch.
Weird people ....
Vg
-
- Plus Member
- Contacteer:
-
- Starter
Waar staat dat?tarzan1990 schreef:als je cityconnect lite neemt wel
Vg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
tis precies veranderttarzan1990 schreef:als je cityconnect lite neemt wel
http://dommel.be/nl/adsl/adsl2.php?cust=homeip-adres statisch statisch statisch/vast
ik vraag me af wat verschil is tussen
"statish" en "statisch/vast"
-
- Starter
- Twitter: behets
- Contacteer:
lolliger schreef:tis precies veranderttarzan1990 schreef:als je cityconnect lite neemt welhttp://dommel.be/nl/adsl/adsl2.php?cust=homeip-adres statisch statisch statisch/vast
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
http://nl.wikipedia.org/wiki/Statischliger schreef:tis precies veranderttarzan1990 schreef:als je cityconnect lite neemt welhttp://dommel.be/nl/adsl/adsl2.php?cust=homeip-adres statisch statisch statisch/vast
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamisch
Dat zijn in principe de enige mogelijkheden. Het verschil tussen statisch en vast zou eventueel kunnen liggen in a) ofwel een IP adres via DHCP dat op fixed staat in de dhcp server of b) een vast IP op de router. Voor dat laatste betwijfel ik of je huis-tuin-keuken materiaal kan gebruiken en eerder zal moeten opteren voor Cisco materiaal.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Niet persee, in de meeste routers kan je een static WAN IP instellen, maar geen enkele provider in België behalve Belgacom met z'n Explore netwerk biedt dit aan. Dommel deelt een fixed IP adres uit adhv de aangesloten poort in de centrale denk ik.TomG schreef:Dat zijn in principe de enige mogelijkheden. Het verschil tussen statisch en vast zou eventueel kunnen liggen in a) ofwel een IP adres via DHCP dat op fixed staat in de dhcp server of b) een vast IP op de router. Voor dat laatste betwijfel ik of je huis-tuin-keuken materiaal kan gebruiken en eerder zal moeten opteren voor Cisco materiaal.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Starter
De fixed IP wordt uitgereikt door een DHCP server die steeds dezelfde IP uitreikt....Ken schreef:Niet persee, in de meeste routers kan je een static WAN IP instellen, maar geen enkele provider in België behalve Belgacom met z'n Explore netwerk biedt dit aan. Dommel deelt een fixed IP adres uit adhv de aangesloten poort in de centrale denk ik.TomG schreef:Dat zijn in principe de enige mogelijkheden. Het verschil tussen statisch en vast zou eventueel kunnen liggen in a) ofwel een IP adres via DHCP dat op fixed staat in de dhcp server of b) een vast IP op de router. Voor dat laatste betwijfel ik of je huis-tuin-keuken materiaal kan gebruiken en eerder zal moeten opteren voor Cisco materiaal.
(Spijtig dat de VDSL2 iets prijziger is...)
Vg
-
- Elite Poster
Static WAN IP != Static IP via PPPOE. Misschien heb ik me bij de vorige post wat verkeerd uitgedrukt.Ken schreef:Niet persee, in de meeste routers kan je een static WAN IP instellen, maar geen enkele provider in België behalve Belgacom met z'n Explore netwerk biedt dit aan. Dommel deelt een fixed IP adres uit adhv de aangesloten poort in de centrale denk ik.TomG schreef:Dat zijn in principe de enige mogelijkheden. Het verschil tussen statisch en vast zou eventueel kunnen liggen in a) ofwel een IP adres via DHCP dat op fixed staat in de dhcp server of b) een vast IP op de router. Voor dat laatste betwijfel ik of je huis-tuin-keuken materiaal kan gebruiken en eerder zal moeten opteren voor Cisco materiaal.
Ik heb gemerkt dat er op de Sagem VDSL2 modem van Belgacom een static IP op de PPPOE interface ingesteld kan worden. Maar op een Speedtouch 530 (ADSL modem) kan dit bijvoorbeeld niet. Ik kan me ook niet herinneren dat dit op een Linksys WRT54G kan, voor zover ik weet. Op Cisco routers (al dan niet met ADSL(2+)) kan dit sowieso wel.
Maar het antwoord is inderdaad al gegeven, er wordt via DHCP een static IP uitgedeeld (zeg maar DHCP reservatie) op het Cityconnect gamma van Dommel.
- Ken
- Elite Poster
Volgens mij niet, want als ik mijn MAC adres verander of gewoonweg een andere modem gebruik krijg ik nog steeds hetzelfde IP. Ze geven dus een IP per fysieke poort waarop klanten aangesloten zijn in de centrale. In het geval van Cityconnect toch...TomG schreef:Maar het antwoord is inderdaad al gegeven, er wordt via DHCP een static IP uitgedeeld (zeg maar DHCP reservatie) op het Cityconnect gamma van Dommel.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Elite Poster
Ok ja, het zal inderdaad niet op Mac adres zijn.Ken schreef:Volgens mij niet, want als ik mijn MAC adres verander of gewoonweg een andere modem gebruik krijg ik nog steeds hetzelfde IP. Ze geven dus een IP per fysieke poort waarop klanten aangesloten zijn in de centrale. In het geval van Cityconnect toch...TomG schreef:Maar het antwoord is inderdaad al gegeven, er wordt via DHCP een static IP uitgedeeld (zeg maar DHCP reservatie) op het Cityconnect gamma van Dommel.
Je zou eens moeten kunnen uw login en wachtwoord op een andere locatie testen (waar Cityconnect uiteraard ook beschikbaar is) om het zeker te weten. Misschien is het gekoppeld aan je login of staat het inderdaad fixed op uw koperpaar.
- Ken
- Elite Poster
Het is per poort want er is helemaal geen login. Op 2 verschillende locaties heb ik ook telkens de modem gewisseld en het IP veranderd dus niet naargelang het MAC adres.TomG schreef:Ok ja, het zal inderdaad niet op Mac adres zijn.
Je zou eens moeten kunnen uw login en wachtwoord op een andere locatie testen (waar Cityconnect uiteraard ook beschikbaar is) om het zeker te weten. Misschien is het gekoppeld aan je login of staat het inderdaad fixed op uw koperpaar.
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Elite Poster
Moet je dan geen PPPOE connectie opzetten vanuit je modem, of mis ik iets in dit verhaal?Ken schreef:Het is per poort want er is helemaal geen login. Op 2 verschillende locaties heb ik ook telkens de modem gewisseld en het IP veranderd dus niet naargelang het MAC adres.TomG schreef:Ok ja, het zal inderdaad niet op Mac adres zijn.
Via de kabel, akkoord. Maar voor DSL dien je die connectie toch op te zetten? Of is het net dat wat zonder login gebeurd? In ieder geval wel interessant om te weten dan (ter info, want ik woon toch buiten die regio).
- Ken
- Elite Poster
Protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed).TomG schreef:Via de kabel, akkoord. Maar voor DSL dien je die connectie toch op te zetten? Of is het net dat wat zonder login gebeurd? In ieder geval wel interessant om te weten dan (ter info, want ik woon toch buiten die regio).
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Starter
Je connect maar dan wel zonder login (dus zonder gebruikersnaam of zonder wachtwoord).Ken schreef:Protocol: rfc 2684 (before 1483) multi-protocol over atm (bridged or routed).TomG schreef:Via de kabel, akkoord. Maar voor DSL dien je die connectie toch op te zetten? Of is het net dat wat zonder login gebeurd? In ieder geval wel interessant om te weten dan (ter info, want ik woon toch buiten die regio).
Het verbaast me dat Scarlet NO LIMIT (ADSL2+) met een dynamisch IP adres is... (andere DSLAM hardware???)
Vg
Laatst gewijzigd door _gebruikersnaam 08 jun 2009, 10:53, in totaal 1 gewijzigd.