Traceroute naar verschillende IPs duiden volgens mij op dommel netwerkproblemen
![Afbeelding](http://www.wannesvermeulen.be/Untitled.jpg)
Regio: 050
Byteraver schreef: Regio: 050
Zelfde Wow lag hier: momenteel is het echt niet meer speelbaar. Lags deze avond 300ms net na het inloggen en na enkele minuten wordt dat 900ms die oploopt tot +6000ms =>disconnect!
Dit probleem heb ik nu ongeveer een week. Speedtests zijn nochtans ok maar als ik gedurende laat ons zeggen een kwartier iets download is m'n gemiddelde snelheid 130kbps. Van Dommel zelf niks te lezen over problemen of dergelijke...zoals gewoonlijk. Hiervoor bellen of een ticket openen lijkt me zinloos, je krijgt toch geen respons. Voor het moment is even afwachten en zien of er verbetering optreed, zoniet vliegt gans de zooi buiten...spannend
Belgacom is ook bezig met Scarlet aan hun netwerk toe te voegen.ChelloExtremer schreef:cityconnect lijkt OK ... geen problemen hier.
Zou het dan liggen aan hun capaciteit bij turboline (bgc)?
En vanwaar haal je die info als ik vragen mag?manu schreef:blijkbaar ondervindt iedereen die gebruik moet maken van het BGC-netwerk problemen zoals traag internet, geregeld uitvallen, ... is zo te zien niet een specifiek Dommel-probleem.
cityconnect leuven ... geen problemen vandaagtoettoet schreef:ik heb hier Cityconnect en sinds deze morgen gaat het echt trager dan normaal.
upload gaat ver niet meer boven de 25kB/s
download maximum 500kB/s
en na de zoveel tijd zakt het richting de nul. Wel valt mijn connectie niet helemaal weg.
zou niet weten aan wat het ligt, aan mijn netwerk heb ik niets veranderd de laatste tijd
In welke zone zit je ? Ik heb de laatste dagen ook veel last van disconnects en een snr margin die all over the place is. 's morgens sync ik normaal, tegen de middag begint het.toettoet schreef:ik heb hier Cityconnect en sinds deze morgen gaat het echt trager dan normaal.
upload gaat ver niet meer boven de 25kB/s
download maximum 500kB/s
en na de zoveel tijd zakt het richting de nul. Wel valt mijn connectie niet helemaal weg.
zou niet weten aan wat het ligt, aan mijn netwerk heb ik niets veranderd de laatste tijd
In zone Gent, maar ongeveer 2 uur na mijn post was mijn snelheid weer normaalcrapiecorn schreef: In welke zone zit je ? Ik heb de laatste dagen ook veel last van disconnects en een snr margin die all over the place is. 's morgens sync ik normaal, tegen de middag begint het.
ps : ook hoge en onregelmatige pings
Dat is nieuw. Ik wist niet dat ik ergens over kloeg. Wederom: speculatie dus. Je zit te veralgemenen gebaseerd op een paar forumposts, zonder dat je zelfs maar cijfers hebt. Laat staan iets realistisch...manu schreef:als BGC-klanten en scarletklanten klagen over dezelfde problemen denk ik niet dat zoiets speculatie is.Goendi schreef:Speculatie dus.
En dat slaat op? Ik snap u punt nog steeds niet? Ik heb hier zowel belgacom, Telenet, Scarlet als Dommel liggen. Eerste twee via buren, laatste twee hier ter plekke bij mij. Al eens bedacht dat iemand die ergens last van ondervind makkelijker zichtbaar is als mensen die tevreden zijn? gewoonweg omdat die eerste luider zal klagen... Daarop afgaan om te concluderen dat het overal exact hetzelfde is, is bullshit. Als je dat niet kunt/wilt inzien, mij niet gelaten, maar dan stopt de discussie hier...manu schreef:en de paar die hier klagen zijn dan ineens wel realistisch en representatief. Laat ons eens kijken hoeveel procent van de Dommel-klanten hier klagen; bedroeven weinig.
Wat goendi zegt is dat deze is gewoonweg verkeerd. Je kan niet uit enkele posts afleiden dat IEDEREEN problemen ondervindt. Bovendien heb ik nog geen rechtsreekse klanten van belgacom zien klagen. (maar zelfs dan, het is zeker geen 100% die problemen heeft)manu schreef:blijkbaar ondervindt iedereen die gebruik moet maken van het BGC-netwerk problemen zoals traag internet, geregeld uitvallen, ... is zo te zien niet een specifiek Dommel-probleem.