duidelijk dommel netwerk problemen
Zie ook de topic over problemen zone 053 (of eerder problemen in alle zones blijkbaar).
Wat ik niet begrijp is dat ingame ik 2000 - 3000 ms aflees en een normal ping in een command prompt naar de EU logging server niks abnormaal zien en gewoon nette pings van 20ms heb. Alhoewel ze wel durven spiken naar 200 ms als je de ping laat lopen voor een tijdje.
Hetzelfde met onze ventrilo server 500ms ping in ventrilo, 30-200ms met een command prompt ping.
Verdere tests: Day of Defeat Source: geen enkel probleem met connectie.
Is Dommel begonnen met bepaalde poorten te throttlen ofzo ?
Wat ik niet begrijp is dat ingame ik 2000 - 3000 ms aflees en een normal ping in een command prompt naar de EU logging server niks abnormaal zien en gewoon nette pings van 20ms heb. Alhoewel ze wel durven spiken naar 200 ms als je de ping laat lopen voor een tijdje.
Hetzelfde met onze ventrilo server 500ms ping in ventrilo, 30-200ms met een command prompt ping.
Verdere tests: Day of Defeat Source: geen enkel probleem met connectie.
Is Dommel begonnen met bepaalde poorten te throttlen ofzo ?
Laatst gewijzigd door Jethz 26 mei 2009, 22:12, in totaal 2 gewijzigd.
Regio: 050
Zelfde Wow lag hier: momenteel is het echt niet meer speelbaar. Lags deze avond 300ms net na het inloggen en na enkele minuten wordt dat 900ms die oploopt tot +6000ms =>disconnect!
Dit probleem heb ik nu ongeveer een week. Speedtests zijn nochtans ok maar als ik gedurende laat ons zeggen een kwartier iets download is m'n gemiddelde snelheid 130kbps. Van Dommel zelf niks te lezen over problemen of dergelijke...zoals gewoonlijk. Hiervoor bellen of een ticket openen lijkt me zinloos, je krijgt toch geen respons. Voor het moment is het even afwachten en zien of er verbetering optreed, zoniet vliegt gans de zooi buiten...spannend
Byteraver schreef: Regio: 050
Zelfde Wow lag hier: momenteel is het echt niet meer speelbaar. Lags deze avond 300ms net na het inloggen en na enkele minuten wordt dat 900ms die oploopt tot +6000ms =>disconnect!
Dit probleem heb ik nu ongeveer een week. Speedtests zijn nochtans ok maar als ik gedurende laat ons zeggen een kwartier iets download is m'n gemiddelde snelheid 130kbps. Van Dommel zelf niks te lezen over problemen of dergelijke...zoals gewoonlijk. Hiervoor bellen of een ticket openen lijkt me zinloos, je krijgt toch geen respons. Voor het moment is even afwachten en zien of er verbetering optreed, zoniet vliegt gans de zooi buiten...spannend
Ik heb een ticket openstaan. Een technische specialist ging mij bellen. Ik wacht nog op het telefoontje.
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Op 2 Cityconnect lijnen hier geen enkel probleem. Full speed up & down.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Net getest terug: 29ms ping in WOW, 16ms in ventrilo. De problemen treden dus alleen op in de avond. Lijkt mij echt ergens een overload of capaciteitsprobleem ofzo? I herinner mij dat dit bij RealDSL ook het begin van het einde was.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
cityconnect lijkt OK ... geen problemen hier.
Zou het dan liggen aan hun capaciteit bij turboline (bgc)?
Zou het dan liggen aan hun capaciteit bij turboline (bgc)?
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Sinds juni vorig jaar haal ik nog steeds de volle snelheid bij dommel.
Mss ligt het aan hun uitrol / config van vdsl2 ofzo
Het is raar dat er zoveel problemen zijn sinds de beschikbaarheid van het nieuwe vdsl2 pakket.
Mss ligt het aan hun uitrol / config van vdsl2 ofzo
Het is raar dat er zoveel problemen zijn sinds de beschikbaarheid van het nieuwe vdsl2 pakket.
-
- Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
- Locatie: /dev/null
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Belgacom is ook bezig met Scarlet aan hun netwerk toe te voegen.ChelloExtremer schreef:cityconnect lijkt OK ... geen problemen hier.
Zou het dan liggen aan hun capaciteit bij turboline (bgc)?
Misschien kan er daar ook probleem zitten. Maar ja, dit is natuurlijk gissen.
Als je kijkt in het scarlet deel van dit forum kan je zien dat er ook personen zijn die lage snelheid halen + hoge ping.
btw; ik heb geen last van hoge ping + lage snelheid.
En vanwaar haal je die info als ik vragen mag?manu schreef:blijkbaar ondervindt iedereen die gebruik moet maken van het BGC-netwerk problemen zoals traag internet, geregeld uitvallen, ... is zo te zien niet een specifiek Dommel-probleem.
ik heb hier Cityconnect en sinds deze morgen gaat het echt trager dan normaal.
upload gaat ver niet meer boven de 25kB/s
download maximum 500kB/s
en na de zoveel tijd zakt het richting de nul. Wel valt mijn connectie niet helemaal weg.
zou niet weten aan wat het ligt, aan mijn netwerk heb ik niets veranderd de laatste tijd
upload gaat ver niet meer boven de 25kB/s
download maximum 500kB/s
en na de zoveel tijd zakt het richting de nul. Wel valt mijn connectie niet helemaal weg.
zou niet weten aan wat het ligt, aan mijn netwerk heb ik niets veranderd de laatste tijd
Hey,
Ik ben scarlet klant en moet zeggen dat volgens mij het probleem zich situeerd bij BGC...
Ze hebben vele scarlet klanten "gemigreerd" naar het bgc netwerk en sinds toen is het ellende begonnen..
Ik hoop echt dat dit soort praktijk vervolgen zullen worden want het is onaanvaardbaar wat het nu gebeurd.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=22979
mvg
Ik ben scarlet klant en moet zeggen dat volgens mij het probleem zich situeerd bij BGC...
Ze hebben vele scarlet klanten "gemigreerd" naar het bgc netwerk en sinds toen is het ellende begonnen..
Ik hoop echt dat dit soort praktijk vervolgen zullen worden want het is onaanvaardbaar wat het nu gebeurd.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=22979
mvg
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als VDSL2-klant merk ik geen problemen op. Vermoedelijk zijn het vooral de adsl-centrales die problemen hebben?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
cityconnect leuven ... geen problemen vandaagtoettoet schreef:ik heb hier Cityconnect en sinds deze morgen gaat het echt trager dan normaal.
upload gaat ver niet meer boven de 25kB/s
download maximum 500kB/s
en na de zoveel tijd zakt het richting de nul. Wel valt mijn connectie niet helemaal weg.
zou niet weten aan wat het ligt, aan mijn netwerk heb ik niets veranderd de laatste tijd
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
In welke zone zit je ? Ik heb de laatste dagen ook veel last van disconnects en een snr margin die all over the place is. 's morgens sync ik normaal, tegen de middag begint het.toettoet schreef:ik heb hier Cityconnect en sinds deze morgen gaat het echt trager dan normaal.
upload gaat ver niet meer boven de 25kB/s
download maximum 500kB/s
en na de zoveel tijd zakt het richting de nul. Wel valt mijn connectie niet helemaal weg.
zou niet weten aan wat het ligt, aan mijn netwerk heb ik niets veranderd de laatste tijd
ps : ook hoge en onregelmatige pings
Laatst gewijzigd door crapiecorn 30 mei 2009, 20:58, in totaal 1 gewijzigd.
In zone Gent, maar ongeveer 2 uur na mijn post was mijn snelheid weer normaalcrapiecorn schreef: In welke zone zit je ? Ik heb de laatste dagen ook veel last van disconnects en een snr margin die all over the place is. 's morgens sync ik normaal, tegen de middag begint het.
ps : ook hoge en onregelmatige pings
Dommel/052/Netconnect hier.
Ik stel sinds kort dezelfde problemen vast. De ADSL verbinding zelf is stabiel, maar de verbinding naar het internet toe laat te wensen over: onmenselijke pingtijden, packetloss (persistent connections zoals shh verbindingen en connecties met bv de icq servers vallen geregeld uit),...
Om het met de woorden van Sergio Herman te zeggen: Ik word hier niet echt happy van.
Ik stel sinds kort dezelfde problemen vast. De ADSL verbinding zelf is stabiel, maar de verbinding naar het internet toe laat te wensen over: onmenselijke pingtijden, packetloss (persistent connections zoals shh verbindingen en connecties met bv de icq servers vallen geregeld uit),...
Om het met de woorden van Sergio Herman te zeggen: Ik word hier niet echt happy van.
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Ping naar google.be om 8:30am in de zone 03
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=299ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=42ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=42ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=39ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=1113ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=68ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=39ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=39ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=41ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=1759ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=59ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=41ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=42ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=299ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=42ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=42ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=39ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=1113ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=68ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=39ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=39ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=41ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=1759ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=59ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=41ms TTL=245
Reply from 66.102.9.104: bytes=32 time=42ms TTL=245
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Dat is nieuw. Ik wist niet dat ik ergens over kloeg. Wederom: speculatie dus. Je zit te veralgemenen gebaseerd op een paar forumposts, zonder dat je zelfs maar cijfers hebt. Laat staan iets realistisch...manu schreef:als BGC-klanten en scarletklanten klagen over dezelfde problemen denk ik niet dat zoiets speculatie is.Goendi schreef:Speculatie dus.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
En dat slaat op? Ik snap u punt nog steeds niet? Ik heb hier zowel belgacom, Telenet, Scarlet als Dommel liggen. Eerste twee via buren, laatste twee hier ter plekke bij mij. Al eens bedacht dat iemand die ergens last van ondervind makkelijker zichtbaar is als mensen die tevreden zijn? gewoonweg omdat die eerste luider zal klagen... Daarop afgaan om te concluderen dat het overal exact hetzelfde is, is bullshit. Als je dat niet kunt/wilt inzien, mij niet gelaten, maar dan stopt de discussie hier...manu schreef:en de paar die hier klagen zijn dan ineens wel realistisch en representatief. Laat ons eens kijken hoeveel procent van de Dommel-klanten hier klagen; bedroeven weinig.
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
ai ai ... niet bitsig doen hé jongens.
Ik kan bevestigen dat er bij Dommel toch iets verkeerd gaat. Ik heb het voorbij weekend niet al te veel op internet gezeten en heb niets gemerkt. Mijn vriendin heeft wel al iets opgemerkt, maar die klaagt wel vaker.
Nadat ik het klaag gezang van mijn collega op het werk heb aanhoord heb ik thuis WinMTR een uurtje laten lopen en laten pingen naar dommel.be met default settings. (een maximum timeout van 1 seconde of 1000ms en een ping van 64 bytes)
De resultaten (begonnen op 02 juni 2009 10u16 tem 11u16) (layout krijg ik niet goed, sorry);
|------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|---------------------------------------------------------------------------|--------|---------|--------|-------|---------|-------|
| 192.168.123.252 - 0 | 3613 | 3613 | 0 | 0 | 16 | 0 |
| gateway.dyn1.genk.schedom-europe.net - 4 | 3613 | 3495 | 0 | 24 | 171 | 15 |
|atm-24-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net - 5 | 3613 | 3462 | 0 | 27 | 172 | 156 |
|ge0-1.firewall-cluster.bru.schedom-europe.net - 4 | 3613 | 3481 | 0 | 32 | 157 | 15 |
| luca.schedom-europe.net - 4 | 3612 |3475 | 0 | 31 | 156 | 16 |
|__________________________________________________|_ ____|_____|______|_____|_____|_____|
WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir ( [email protected] )
Ik heb Dommel Homeconnect en zit in Maasmechelen. 4 % packetloss vanaf de Schedom gateway te Genk. De 192.168.123.252 is het intern ip van mijn Siemens Gigaset SX762.
Ik heb dan maar een ticket aangemaakt om 11u40. We zien wel wat ze zeggen ...
Ik kan bevestigen dat er bij Dommel toch iets verkeerd gaat. Ik heb het voorbij weekend niet al te veel op internet gezeten en heb niets gemerkt. Mijn vriendin heeft wel al iets opgemerkt, maar die klaagt wel vaker.
Nadat ik het klaag gezang van mijn collega op het werk heb aanhoord heb ik thuis WinMTR een uurtje laten lopen en laten pingen naar dommel.be met default settings. (een maximum timeout van 1 seconde of 1000ms en een ping van 64 bytes)
De resultaten (begonnen op 02 juni 2009 10u16 tem 11u16) (layout krijg ik niet goed, sorry);
|------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|---------------------------------------------------------------------------|--------|---------|--------|-------|---------|-------|
| 192.168.123.252 - 0 | 3613 | 3613 | 0 | 0 | 16 | 0 |
| gateway.dyn1.genk.schedom-europe.net - 4 | 3613 | 3495 | 0 | 24 | 171 | 15 |
|atm-24-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net - 5 | 3613 | 3462 | 0 | 27 | 172 | 156 |
|ge0-1.firewall-cluster.bru.schedom-europe.net - 4 | 3613 | 3481 | 0 | 32 | 157 | 15 |
| luca.schedom-europe.net - 4 | 3612 |3475 | 0 | 31 | 156 | 16 |
|__________________________________________________|_ ____|_____|______|_____|_____|_____|
WinMTR - 0.8. Copyleft @2000-2002 Vasile Laurentiu Stanimir ( [email protected] )
Ik heb Dommel Homeconnect en zit in Maasmechelen. 4 % packetloss vanaf de Schedom gateway te Genk. De 192.168.123.252 is het intern ip van mijn Siemens Gigaset SX762.
Ik heb dan maar een ticket aangemaakt om 11u40. We zien wel wat ze zeggen ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik zal ff jullie "gesprek" inkorten
Wat goendi zegt is dat deze is gewoonweg verkeerd. Je kan niet uit enkele posts afleiden dat IEDEREEN problemen ondervindt. Bovendien heb ik nog geen rechtsreekse klanten van belgacom zien klagen. (maar zelfs dan, het is zeker geen 100% die problemen heeft)manu schreef:blijkbaar ondervindt iedereen die gebruik moet maken van het BGC-netwerk problemen zoals traag internet, geregeld uitvallen, ... is zo te zien niet een specifiek Dommel-probleem.
-
- Starter Plus
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 18 jul 2007, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Hier hetzelfde probleem sinds een paar dagen heb ik constant disconnects met cityconnect.
Ik ben ook van regio 011
Voorgaande heb ik geen enkele problemen gehad, mijn lijn heeft altijd perfect gewerkt.
Ik ben ook van regio 011
Voorgaande heb ik geen enkele problemen gehad, mijn lijn heeft altijd perfect gewerkt.
-
- Plus Member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb dan ook maar paar tests gedaan op verschillende websites, ping naar de schedom server is enorm hoog.
En ondertussen hapert m'n VOIP WEERAL. Wrs door hoge pings? Zelfs als ik niets download hapart de voip enorm.
Kunnen ze dit nu eens niet deftig regelen in hun netwerk dat dit voorrang krijgt.
Is gewoon degoutant, moest juist met medisch labo bellen "wablief, ***... ppp ksskd, haaaalloooooo, ka u s hale?"
Moest ook nog naar school en dokter bellen, maar dat durf ik gewoon niet meer met zulk belabberde lijn !
En ondertussen hapert m'n VOIP WEERAL. Wrs door hoge pings? Zelfs als ik niets download hapart de voip enorm.
Kunnen ze dit nu eens niet deftig regelen in hun netwerk dat dit voorrang krijgt.
Is gewoon degoutant, moest juist met medisch labo bellen "wablief, ***... ppp ksskd, haaaalloooooo, ka u s hale?"
Moest ook nog naar school en dokter bellen, maar dat durf ik gewoon niet meer met zulk belabberde lijn !