dvb-t pvr met ethernet/wlan etc

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
currykuru
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:11

Ik ben op zoek naar een dvb-t pvr met een ethernet aansluiting of een usb aansluiting waarmee ik de bestanden van de hdd van de pvr naar de hdd van mijn pc kan overzetten. Iedere manier is welkom zolang het maar overzetbaar is :wink:

Ik zou deze in gebruik willen nemen met digitenne (woon aan de grens van nl) of gewoon om het belgisch signaal op te kunnen vangen en op te nemen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

currykuru schreef:Ik ben op zoek naar een dvb-t pvr met een ethernet aansluiting of een usb aansluiting waarmee ik de bestanden van de hdd van de pvr naar de hdd van mijn pc kan overzetten. Iedere manier is welkom zolang het maar overzetbaar is :wink:

Ik zou deze in gebruik willen nemen met digitenne (woon aan de grens van nl) of gewoon om het belgisch signaal op te kunnen vangen en op te nemen.
Elke dreambox is uitermate geschikt, alleen is de lan aansluiting uitzonderljk traag (tov bvb een ipbox 9000).
Als je 720P Xvid e.d. ook wilt afspelen zul je wel voor een krachtigere processor moeten gaan(bvb. ipbox 9*).
Is volledig via remote control te besturen.
Imitatie-dm's zijn overigens erg goedkoop.

Enigma2 is er nu ook voor topfield, mss is dat wat?
currykuru
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:11

heb je het dan niet over satelliet ? Ik ben namelijk op zoek naar een dvb-t ontvanger.
Heeft er nog iemand ideeen ?
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

M-Vision T4 - USB DVB-T PVR ca: 65-70 euro.

(let wel op, de firmware isniet perfect, de EPG bevat een bug die ik al heb gemeld - maar het opnemen op usb stick op usb hdd gaat perfect met de laatste firmware)

Kijk anders ook eens in de usenet nieuwsgroepen, daar heeb iemand een tijdje terug ook een review gepost.
Topfield maakt ook mooie PVR's met ene usb poort en ingebouwde HDD (maar deze zijn wel een stuk duurder)

Zonder reklame te willen maken hier is een lijstje met toestellen: (niet allemaal pvr's)
http://www.flandersdigital.be/index.php?cPath=24

Op pixmania hebben er ook al mensen toestellen gekocht
Lokale elektrozaak/ketens = vaak weten ze niet al te veel als je over dvb-t begint, laat staan PVR's (uitzonderingen daar gelaten)

Groetjes,
S.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Dreamboxen zijn er ook met dvb-t hoor is niet enkel voor satteliet
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Block schreef:Dreamboxen zijn er ook met dvb-t hoor is niet enkel voor satteliet
En ze zijn best stabiel, neem bvb een dm 600 (190€ nieuw(tweedehands aankopen?),is zeer klein,hd's zijn wel duurder(2.5"), is volledig passief(still,geen gezoem van de voeding),imi bestaat ook.

Het is niet zo goedkoop, maar anders zul je nog vaak vloeken dat je er geen gekocht hebt(ook cs digitenne mogelijkheden als je meerdere dvb-t ontvangers gebruikt).
currykuru
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:11

die mvision t4 dvb-t lijkt me interessant. Ik zou mijn externe hdd daarop willen aansluiten.
Moet de pc dan ook opstaan ?

Kan ik opnames ook plannen daarmee ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

currykuru schreef:die mvision t4 dvb-t lijkt me interessant. Ik zou mijn externe hdd daarop willen aansluiten.
Moet de pc dan ook opstaan ?

Kan ik opnames ook plannen daarmee ?
Nee, het is een standalone ontvanger, en hij heeft PVR mogelijkheden zie ik (dus ja, je kan plannen).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

je kan niet aan je bestanden met de pc.
currykuru
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:11

hoe bedoel je silencer ?
Dit zijn de woorden van flandersdigital.be
"HDD opgenomen bestanden openen direct op ontvanger of PC zonder conversie. "

zijn er enige plannen dat er in hd wordt uitgezonden met dvb-t ? doet digitenne dat eigenlijk al ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

currykuru schreef:hoe bedoel je silencer ?
Dit zijn de woorden van flandersdigital.be
"HDD opgenomen bestanden openen direct op ontvanger of PC zonder conversie. "

zijn er enige plannen dat er in hd wordt uitgezonden met dvb-t ? doet digitenne dat eigenlijk al ?
ze openen direct (d'uh, wie neemt er nu nog gecodeerd op) als je de box aansluit op je pc(heeft geen ethernet)
currykuru
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:11

silencer: ja, dat begrijp ik maar wat bedoel je dan exact met "je kan niet aan de bestanden met je pc" ? kan je misschien wat duidelijker zijn?

kan ik ze niet bewerken en archiveren op dvd of wat bedoel je ?
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

currykuru schreef:silencer: ja, dat begrijp ik maar wat bedoel je dan exact met "je kan niet aan de bestanden met je pc" ? kan je misschien wat duidelijker zijn?

kan ik ze niet bewerken en archiveren op dvd of wat bedoel je ?
Hoi iedereen,

Lang niet gekeken in dit draadje

Om de verwarringweg te nemen:
- Je kan een willekeurig USB mass storage opslag madium aansluiten. Dit mag zijn: een usb stick, een externe harde schijf 2,5" of eentje met eigen voeding.
Ik heb er een laptop harde schijfje op aangesloten, omdat die USB powered zijn. Als de recorder/PVR na een opname in standby teruggaat, stopt mijn schijfje ook met draaien.
- Je USb stick of schijf sluit je dan aan op je PC en je kan de opgenomen bestanden inkijken. De bestanden staan in "TS" formaat, wat eigenlijk gewoon een/"de" mpeg-2 stream is.
Je kan deze kan met een mediaspeler of bewerkingsprogramma naar keuze openen./bewerken (ik gebruik VLC ...)

Je kan wel niet rechtstreeks aan de opnames via het netwerk (geen netwerkaansluiting)

Opnames kunnen gepland worden via timer programmeren (zoals een VCR)
of via de EPG. de gids oproepen en op de "rode knop ;) " drukken. (VRT....Waar blijft jullie EPG???!!! in NL en op de RTBF kunnen ze het wel)
min: EPG is nog wel wat werk aan de firmware nodig...(reboot)

Groetjes,
S.

PS: De PC hoeft dus eigenlijk alleen aangezet te worden als je de opnames daar wil bewerken of bekijken. (of als je HDD vol zit en je wil "ledigen" naar je PC)
Met de receiver kan je uiteraard je opnames ook afspelen en wissen.

Groetjes,
S.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

currykuru schreef:silencer: ja, dat begrijp ik maar wat bedoel je dan exact met "je kan niet aan de bestanden met je pc" ? kan je misschien wat duidelijker zijn?

kan ik ze niet bewerken en archiveren op dvd of wat bedoel je ?
je kan niet aan je bestanden over internet e.d., je moet het toestel fysiek aansluiten vs webgui(dreambox)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

silencer schreef:
currykuru schreef:silencer: ja, dat begrijp ik maar wat bedoel je dan exact met "je kan niet aan de bestanden met je pc" ? kan je misschien wat duidelijker zijn?

kan ik ze niet bewerken en archiveren op dvd of wat bedoel je ?
je kan niet aan je bestanden over internet e.d., je moet het toestel fysiek aansluiten vs webgui(dreambox)
Dan hang je er zoiets aan: http://www.paradigit.nl/info.php?group=10&art=10020429
Lokaal een usb schijf, maar via ethernet /FTP extern files up- duwnloaden.
currykuru
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:11

Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe.

Ik heb deze besteld.

1 x VISIOSAT ATV100 DVB-T Binnenantenne
1 x Mvision T-4 DVB-T USB/PVR + kaartlezer

De M-vision T-4 heeft goede reviews op flandersdigital.be Het lijkt me ook het beste om goedkoop te beginnen om ervaring op te doen. Ik heb een een externe hdd schijf die ik er op zal aansluiten.

Nog een vraagje: hoe zit het met dvb-t2 in Belgie ?
In de (niet dichtbije) toekomst wil ik ook opnames plannen via een webguide. Bestaat zulke dingen al, het lijkt me interessant om er al wat over te leren :)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

currykuru schreef: Nog een vraagje: hoe zit het met dvb-t2 in Belgie ?
In de (niet dichtbije) toekomst wil ik ook opnames plannen via een webguide. Bestaat zulke dingen al, het lijkt me interessant om er al wat over te leren :)
jup zie ook dreambox
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”