verhoging snelheid internet go en plus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ok, dat is dan iets voor morgenmiddag ofzo. Misschien dat ze in de loop van de dag morgen er nog wat aan moeten werken ofzo. Thanks.

Ik denk toch dat we met die lijnwaarden de volle snelheid moeten kunnen halen ? Ik denk trouwens dat er een kastje recht voor ons huis aan de overkant staat en ik dacht dat VDSL2 rechtstreeks vandaar komt en niet van de centrale ?
Wacko Santa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:07

Ik ben nu wel een algehele noob op dit vlak, maar ik heb toch enkele vraagjes..

Tot vorige week kon ik op mijn kamer slechts downloaden aan max 180 kbyte/s. Opeens, zondag, ging het aan 450 kb/s..
Dit vond ik natuurlijk super, maar vandaag is het weer het oude spelletje, 180.. Ik weet dat wij waarschijnlijk op een veel lager profiel zitten dan de 4.4 of 6 of wat het uiteinlijk ook moest zijn (terwijl wij eigenlijk niet zo zot ver van een centrale zitten (kunt ge dat ergens meten?)
EDIT : Heb effe enkele speedtests gedaan en ik zit op een 1480/340 profiel ofzo iets.. Eigenlijk wel verdomd weinig..

Hoe komt het dat het vandaag weer het oude spelletje is? Wij hebben hier ADSL GO..

Alvast bedankt
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Wacko Santa schreef:Ik ben nu wel een algehele noob op dit vlak, maar ik heb toch enkele vraagjes..

Tot vorige week kon ik op mijn kamer slechts downloaden aan max 180 kbyte/s. Opeens, zondag, ging het aan 450 kb/s..
Dit vond ik natuurlijk super, maar vandaag is het weer het oude spelletje, 180.. Ik weet dat wij waarschijnlijk op een veel lager profiel zitten dan de 4.4 of 6 of wat het uiteinlijk ook moest zijn (terwijl wij eigenlijk niet zo zot ver van een centrale zitten (kunt ge dat ergens meten?)
EDIT : Heb effe enkele speedtests gedaan en ik zit op een 1480/340 profiel ofzo iets.. Eigenlijk wel verdomd weinig..

Hoe komt het dat het vandaag weer het oude spelletje is? Wij hebben hier ADSL GO..

Alvast bedankt
Bellen naar belgacom en het uitleggen, wij kunnen niet ruiken wat er mis is ;)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Wacko Santa schreef:Ik ben nu wel een algehele noob op dit vlak, maar ik heb toch enkele vraagjes..

Tot vorige week kon ik op mijn kamer slechts downloaden aan max 180 kbyte/s. Opeens, zondag, ging het aan 450 kb/s..
Dit vond ik natuurlijk super, maar vandaag is het weer het oude spelletje, 180.. Ik weet dat wij waarschijnlijk op een veel lager profiel zitten dan de 4.4 of 6 of wat het uiteinlijk ook moest zijn (terwijl wij eigenlijk niet zo zot ver van een centrale zitten (kunt ge dat ergens meten?)
EDIT : Heb effe enkele speedtests gedaan en ik zit op een 1480/340 profiel ofzo iets.. Eigenlijk wel verdomd weinig..

Hoe komt het dat het vandaag weer het oude spelletje is? Wij hebben hier ADSL GO..

Alvast bedankt
Daarvoor moet je uw lijn laten testen bij Belgacom op het gratis nr 0800 22312
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Dit wou ik toch even kwijt ivm Internet Plus over VDSL2.
Ik heb dit sinds 1 April (geen grap) en haalde 17Mb down en 1MB up
Vandaag nog eens op speedtest geprobeerd en ik haalde nog maar 0.3Mb up...ge ziet dat ik een aantal keren met verschillende servers heb geprobeerd.
Tot ik zelf een disconnect en dan een connect deed om een ander ip te krijgen, ineens mijn upload terug OK
Afbeelding
stijn007
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 jul 2008, 12:25

Ik heb een plus abbo en ben sinds 27 maart overgeschakeld op VDSL2 met goede snelheden. Ik heb daarvoor op 21 maart gebeld naar BGC, waarbij ze mij (net als de keer voordien) hebben verteld dat deze omschakeling gratis is.
Gisteren kregen we de tweemaandelijkse factuur van BGC en daarop staat dat ik samengenomen 200 euro (tweehonderd euro dus!) moet betalen voor deze omschakeling... :oops: :eek: :oops:

Zijn er nog mensen met een dergelijke ervaring? Wat kan ik hiertegen doen?

Dank bij voorbaat!


Stijn
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Gewoon bellen naar Belgacom en zeggen dat je niet akkoord gaat met je factuur, dat er beloofd was dat het gratis zou zijn. Normaal gezien krijg je dan wel je creditnota (ten minste, die ervaring heb ik toch als je overtuigend overkomt).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”