VPN naar router maken

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik beschik over een Linksys wrt 610n, maar ik vraag me af of ik deze kan gebruiken als vpn server?
Ik las iets van extern beheer, maar bedoelen ze hier dan mee dat ik de config pagina van de router kan zien over internet of geven ze hiermee toegang tot het netwerk?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Extern beheer (wat mogelijk is) is iets helemaal anders dan een VPN server (wat niet kan volgens mij) !
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Bestaat er dan geen manier om een vpn verbinding te maken naar deze router?
Zijn we dan verplicht om een extra device aan te kopen die als vpn server zou moeten werken?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

reyntjensw schreef:Bestaat er dan geen manier om een vpn verbinding te maken naar deze router? nee
Zijn we dan verplicht om een extra device aan te kopen die als vpn server zou moeten werken?

ja, een pfsense router volstaat al (evt monowall).
min. p3 500mhz als je een pc gebruikt (verbruik valt best mee voor zo'n p3;hier zo'n 32Watt met een 15 tal services aan).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

het staat nochtans mooi op de doos dat het slechts "VPN PASSTHROUGH" ondersteund...dus het laat vpn wel door;
maar je kunt er geen starten of erop laten eindigen
daarvoor mag je professioneel er nog een 0 achterplaatsen in de pricetag :-)
http://www.sonicwall.com/benelux/12261.html

Persoonlijk heb ik een Neorouter.com fon plugin op m'n Fonera 2.0 linux wifi accesspoint geinstalleerd...
daarin beheer ik al m'n security .... kost 50 euro in oktober... 60 euro in maart en in juni zal ie weer duurder worden
(snelle beslissers...)

op dat linksys model kun je geen openwrt installeren
Laatst gewijzigd door skynetbbs op 21 mei 2009, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het staat idd heel mooi op de doos dus ik dacht dat hij dit wel ondersteunde maar dat is dus niet waar.
Wel spijtig, voor zo een prijskaartje mocht het erin zitten vind ik.

Het zal dan een pfsense worden.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

reyntjensw schreef:Het staat idd heel mooi op de doos dus ik dacht dat hij dit wel ondersteunde maar dat is dus niet waar.
Wel spijtig, voor zo een prijskaartje mocht het erin zitten vind ik.

Het zal dan een pfsense worden.


Errm, dacht het niet ... VPN is wel net iets anders als VPN passthrough, en een hardwarematig VPN device kost toch al wel snel een pakje meer dan een huis-tuin-keuken Linksys WRT610N. Lijkt me ook niet echt logisch om daar een VPN endpoint van te maken, aangezien dat niet binnen de scoping van dat product valt.

Grtz,
Sasuke

PS: Er een "VPN device" achter hangen gaat trouwens helemaal niet zo eenvoudig zijn aangezien je maar 1 WAN IP hebt, en dat toestel volgens mij geen protocollen buiten TCP & UDP kan forwarden. Voor VPN te doen ga je ofwel minimaal nog GRE (47) of IKE (50) moeten forwarden.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Als je hem in een dmz zou hangen, helpt dat dan niet?

Ik heb al een setup draaien met pfsense, en die zit gewoon in een dmz en zo kan ik perfect een vpn verbinding maken.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

De Draytek routers ondersteunen VPN Passtrhough en kunnen gebruikt worden als VPN server (lan-to-lan en dial-in).
Tevens ondersteunen ze VOIP (tot 32 registrars en 2 FXS poorten), load balancing (de nieuwe 2820Vn), QOS, .....
info: http://www.draytek.be

Een iets minder bekend merk in de SOHO markt in Belgie, maar z'n geld meer dan waard.
Als je wat rondshopt vind je de nieuwe 2820Vn voor om en bij de 250€

Greetz

Patrick
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

iamborg schreef:De Draytek routers ondersteunen VPN Passtrhough en kunnen gebruikt worden als VPN server (lan-to-lan en dial-in).
Tevens ondersteunen ze VOIP (tot 32 registrars en 2 FXS poorten), load balancing (de nieuwe 2820Vn), QOS, .....
info: http://www.draytek.be
Een iets minder bekend merk in de SOHO markt in Belgie, maar z'n geld meer dan waard.
Als je wat rondshopt vind je de nieuwe 2820Vn voor om en bij de 250€
Greetz
Patrick


dat is idd een rolls royce :-)

die linksys is gewoon zo duur omdat het een "dual radio" wifi-n is...
de meeste wifi-n op de markt schakelt nl naar 54mbit van zodra er een 54mbit (Iphone 3G) in de buurt is namelijk (tenzij je fallback naar wifi B/G uitschakelt)...
ook zal het 5ghz wifi ondersteunen...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

reyntjensw schreef:Bestaat er dan geen manier om een vpn verbinding te maken naar deze router?
Zijn we dan verplicht om een extra device aan te kopen die als vpn server zou moeten werken?



installeer dd-wrt firmware met vpn ondersteuning en dat bold als een trein :-)
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Als je die dd-wrt firmware gebruikt dan verlies je volgens mij wel de garantie van je router, niet?
Ik las ook dat het niet aangeraden werd om dd-wrt te gebruiken op de wrt-610n, kan iemand dat bevestigen?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

SniFManS schreef:installeer dd-wrt firmware met vpn ondersteuning en dat bold als een trein :-)

Waar is de dt politie als je ze nodig hebt?¿? Welke vervoeging/werkwoord is dit? :)
Afbeelding
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb eens op de site rond gekeken en gemerkt dat ze bezig zijn aan een firmware te maken voor de wrt610n.
Is het aangeraden om deze firmware te gebruiken in een kantoor situatie?

Heeft iemand ervaring met vlans met dd-wrt?
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

reyntjensw schreef:Als je die dd-wrt firmware gebruikt dan verlies je volgens mij wel de garantie van je router, niet?
Ik las ook dat het niet aangeraden werd om dd-wrt te gebruiken op de wrt-610n, kan iemand dat bevestigen?




Het is naargelang je wil wat betreft garantie of gebruik van de vpn .
Zelf heb ik de 600N hier bollen en alles werkt perfect . De 610 is gelijk aardig als die ik heb en dus als je voor een laatste build gaat van dd-wrt24 sp2 beta zit je goed . Risico is altijd van toepassing bij het aanpassen van firmware maar het staat allemaal goed uitgelegd . Eerst alles enkele malen lezen en zorgen dat je het goed begrijpt . En dan pas starten en vooral geduld hebben .
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”