Dommel problemen zone 053?
Ik heb hier ook een maximum van 80-100KB/s en het duurt nu al een week! Ik ben van Waregem ik weet niet welke zone dat is? kan ik die ergens terug vinden? of is dit gewoon je eerste 3 tellers van je telefoon (056)?Jethz schreef:Heeft er iemand momenteel nog problemen in zone 053 met een zeer slechte/trage verbinding?
Download tests geven maar 100k ofzo aan.
Ik heb in mijn modem zitten kijken, mijn signaal is praktisch uitstekend :s dus daar kan het ook al niet aan liggen
Noise Margin Down:23.2 dB Up:14.0 dB
Line Attenuation Down:0.5 dB Up:2.0 dB
-
- Member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
- Locatie: /dev/null
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hier ook zone 056. Geen enkel probleem.
Kan al de hele dag tegen volledige snelheid downloaden.
Kan al de hele dag tegen volledige snelheid downloaden.
Ja, dat is je eerste 3 cijfers van je telefoon nummer.maXter schreef:Ik heb hier ook een maximum van 80-100KB/s en het duurt nu al een week! Ik ben van Waregem ik weet niet welke zone dat is? kan ik die ergens terug vinden? of is dit gewoon je eerste 3 tellers van je telefoon (056)?Jethz schreef:Heeft er iemand momenteel nog problemen in zone 053 met een zeer slechte/trage verbinding?
Download tests geven maar 100k ofzo aan.
Van 't zelfde. Alle mensen die ik ken die ook bij Dommel zitten hebben het identieke probleem.Byteraver schreef:Sinds deze avond 19u ook problemen in zone Torhout (050). De modem toont geen foute leds, herstarten van de router helpt ook niks
dus veronderstel ik dat het wel degelijk een server probleem is. Hopelijk is het snel opgelost.
Zone 09 (Gent), zelfde probleem.
Hoge ping in games en ongeveer 100kB/s downloads, met enorme schommelingen.
Dit duurt nu zo een 3 dagen.
Router reset, firmware, leds, enz... alles in orde.
Werkte eerder perfect gedurende een jaar met zelfde instellingen.
Hoge ping in games en ongeveer 100kB/s downloads, met enorme schommelingen.
Dit duurt nu zo een 3 dagen.
Router reset, firmware, leds, enz... alles in orde.
Werkte eerder perfect gedurende een jaar met zelfde instellingen.
Zelfde probleem en hier is de snelheid nog nie opgelost hoor. Duurt inderdaad al een week.
Gisteren een ticket aangemaakt bij dommel (ticketsysteem is blijkbaar vernieuwd dus ik geef ze de voordeel van de twijfel om het eens langs daar te proberen) maar nog geen reactie gehoord.
Zone: 014 (Geel)
Gisteren een ticket aangemaakt bij dommel (ticketsysteem is blijkbaar vernieuwd dus ik geef ze de voordeel van de twijfel om het eens langs daar te proberen) maar nog geen reactie gehoord.
Zone: 014 (Geel)
-
- Member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Dan ben ik 'gelukkig' niet alleen. Hier loopt mijn dommel aan +/- 100. Ook in zone 053. Bij mij is het pas van gisteren. Nu ben ik afgelopen weekend wel maar amper aan surfen toegeraakt, dus misschien is het al wat langer.
Deze ochtend liep het wel even normaal, maar na een uurtje surfen was het weer traag.
Deze ochtend liep het wel even normaal, maar na een uurtje surfen was het weer traag.
Ik woon ook in zone 053 en heb al zeker 3-4 weken te maken met een enorm trage snelheid.
Sommige sites openen gewoonweg niet en op bepaalde sites zoals mijn homebanking raak ik zelfs niet ingelogd door de gebrekkige verbinding.
Sommige sites openen gewoonweg niet en op bepaalde sites zoals mijn homebanking raak ik zelfs niet ingelogd door de gebrekkige verbinding.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
vanmorgen ging het surfen hier ook zeer traag (zone 09)
wel raar.... het downloaden van newsserver ging aan normale snelheid
ik gebruik Open DNS
wel raar.... het downloaden van newsserver ging aan normale snelheid
ik gebruik Open DNS
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb via de dommelsite de vraag gesteld waarom het ipv 400 max 100 was. Zoals steeds bij dommel is het wachten op een antwoord. Echter tot mijn grote blijdschap gaat het hier al een 2tal uurtjes terug aan de normale sneleheid.
Bij mij is het ook terug vollebak surfen! achter een weekPleuris schreef:Ik heb via de dommelsite de vraag gesteld waarom het ipv 400 max 100 was. Zoals steeds bij dommel is het wachten op een antwoord. Echter tot mijn grote blijdschap gaat het hier al een 2tal uurtjes terug aan de normale sneleheid.
Nog altijd hetzelfde liedje.
+600 ping in WoW, 250 ping op onze ventrilo server waar ik normaal 16 ping heb.
Ik heb er mij bij neergelegd dat ik in de zak gezet ben voor een hogere snelheid op homeconnect, maar als mijn gewone verbinding ook het laat afweten ga ik beginnen uitkijken naar een alternatief voor dommel.
+600 ping in WoW, 250 ping op onze ventrilo server waar ik normaal 16 ping heb.
Ik heb er mij bij neergelegd dat ik in de zak gezet ben voor een hogere snelheid op homeconnect, maar als mijn gewone verbinding ook het laat afweten ga ik beginnen uitkijken naar een alternatief voor dommel.
Idem, en een kleine feedback is blijkbaar al teveel vragenJethz schreef:Nog altijd hetzelfde liedje.
+600 ping in WoW, 250 ping op onze ventrilo server waar ik normaal 16 ping heb.
Ik heb er mij bij neergelegd dat ik in de zak gezet ben voor een hogere snelheid op homeconnect, maar als mijn gewone verbinding ook het laat afweten ga ik beginnen uitkijken naar een alternatief voor dommel.
Edit: Dikke DL speed van 12kb/s
-
- Plus Member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Woon ook in zone 053 (erpe mere), en ondervind niks van problemen.
Alles werkt goed, downloads aan max snelheid van 490kb/sec.
Alles werkt goed, downloads aan max snelheid van 490kb/sec.
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 28 maa 2008, 21:15
- Locatie: Scherpenheuvel
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Hier in zone 013 ook last van 'gehad'. Ik ga nu nog eens testen wat mijn max snelheid is.
Maar heb deze week al meer dan 60 disconnects gehad
edit: van 6-80kbs naar 270-320kbs ben ik al tevreden mee
Het zal zich wel herstellen ^^
Maar heb deze week al meer dan 60 disconnects gehad
edit: van 6-80kbs naar 270-320kbs ben ik al tevreden mee
Het zal zich wel herstellen ^^
Zelfde probleem hier Zone 03, al meer dan een jaar zeer goede verbinding gehad altijd een maximale lijnsnelheid van 8128kbps / 1140 kbps gehad.
Natuurlijk kreeg ik maar een snelheid van 4642 kbps / 512kbps maar soit. Sinds twee weken valt constant mijn verbiding weg en zakken mijn lijnwaardes zodat ik maar een maximale snelheid van 1248 kbps / 712 kbps. Is me opgevallen ruismarge zakt tijdens laag profiel van 23db naar 9 db of 6 db. Heb het probleem aan dommel gemeld, een week later reactie telefoon vanuit nederland?? advies alle bekabeling thuis nakijken want hij kon ook zien dat op dat moment mijn lijn er perfect uitzag. Als het niet helpte moest ik terug bellen maar dan ging wss Belgacom me op een lagere snelheid zetten zodat mijn verbinding stabiel blijft, ookal is ze een jaar stabiel gebleven. Heb thuis alles veranderd nieuwe splitter nieuwe bekabeling zonder splitter niets werkte en sinds 7 uur deze avond werd het nog veel erger verbiding totaal weg kon niet meer conecteren foutmelding was "overdracht van ip-configuratie mislukt" lijnwaarde stonden allemaal op 0db?
Iemand een idee wat het probleem is. hieronder een aantal screenshots van verbinding.
PS: Homeconnect gebruiker
Tijdens fout ip configuratie
Tijdens normale verbinding
Natuurlijk kreeg ik maar een snelheid van 4642 kbps / 512kbps maar soit. Sinds twee weken valt constant mijn verbiding weg en zakken mijn lijnwaardes zodat ik maar een maximale snelheid van 1248 kbps / 712 kbps. Is me opgevallen ruismarge zakt tijdens laag profiel van 23db naar 9 db of 6 db. Heb het probleem aan dommel gemeld, een week later reactie telefoon vanuit nederland?? advies alle bekabeling thuis nakijken want hij kon ook zien dat op dat moment mijn lijn er perfect uitzag. Als het niet helpte moest ik terug bellen maar dan ging wss Belgacom me op een lagere snelheid zetten zodat mijn verbinding stabiel blijft, ookal is ze een jaar stabiel gebleven. Heb thuis alles veranderd nieuwe splitter nieuwe bekabeling zonder splitter niets werkte en sinds 7 uur deze avond werd het nog veel erger verbiding totaal weg kon niet meer conecteren foutmelding was "overdracht van ip-configuratie mislukt" lijnwaarde stonden allemaal op 0db?
Iemand een idee wat het probleem is. hieronder een aantal screenshots van verbinding.
PS: Homeconnect gebruiker
Tijdens fout ip configuratie
Tijdens normale verbinding
Ik heb zelfs telefoon gehad van Dommel techniekers met de vraag of ik nog problemen enzo ondervond. Het is wel zo dat ik informaticus ben en ze alles tot in de puntjes kon uitleggen wat ik allemaal al had geprobeerd , welke resultaten ik behaalde,... en niet zomaar "Het werkt niet, help mij!". Het is nu eenmaal zo dat dommel gemaakt is voor informatici die weten met wat ze bezig zijn . Door de afwezigheid van super support (wat je ook weet als je in zee gaat met hen) is dit gewoon niet geschikt voor de doorsnee gebruiker.
Zover mijn mening .
Nu heb ik ook weer een dikke disconnect maar waarschijnlijk worden ze weer aangevallen door Koreanen ofzo. Achja
Zover mijn mening .
Nu heb ik ook weer een dikke disconnect maar waarschijnlijk worden ze weer aangevallen door Koreanen ofzo. Achja
Kan er mij iemand dat het volgende fenomeen uitleggen?
De Ventrilo client geeft mij een ping aan die schommelt tussen 500 & 800ms.
Een trace naar de ventrilo server geeft (afhankelijk van het moment) schommelt voor elke hop tussen 10 & 30ms of (in een slechter geval) tussen 70 - 170ms.
Capaciteitsprobleem? Iets anders?
De Ventrilo client geeft mij een ping aan die schommelt tussen 500 & 800ms.
Een trace naar de ventrilo server geeft (afhankelijk van het moment) schommelt voor elke hop tussen 10 & 30ms of (in een slechter geval) tussen 70 - 170ms.
Capaciteitsprobleem? Iets anders?
Hier nog iemand uit zone 053 (Gijzegem) en dit weekend lag Homeconnect er uit. Ik heb regelmatig last van het feit dat na de modem reset 's nachts, de modem niet meer zelf connecteert. Even de siemens router af- en aanzetten en het probleem is opgelost, maar ik vind het wel vreselijk irritant.
Zondagmorgen (14/06) lag internet en telefonie er uit en modem reset bracht niet direct iets op. Tegen de middag hadden we wel terug connectie...
Zondagmorgen (14/06) lag internet en telefonie er uit en modem reset bracht niet direct iets op. Tegen de middag hadden we wel terug connectie...