Dommel problemen zone 053?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Heeft er iemand momenteel nog problemen in zone 053 met een zeer slechte/trage verbinding?

Download tests geven maar 100k ofzo aan.
maXter
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:37

Jethz schreef:Heeft er iemand momenteel nog problemen in zone 053 met een zeer slechte/trage verbinding?

Download tests geven maar 100k ofzo aan.

Ik heb hier ook een maximum van 80-100KB/s en het duurt nu al een week! Ik ben van Waregem ik weet niet welke zone dat is? kan ik die ergens terug vinden? of is dit gewoon je eerste 3 tellers van je telefoon (056)?

Ik heb in mijn modem zitten kijken, mijn signaal is praktisch uitstekend :s dus daar kan het ook al niet aan liggen


Noise Margin Down:23.2 dB Up:14.0 dB
Line Attenuation Down:0.5 dB Up:2.0 dB
Byteraver
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2009, 23:08

Sinds deze avond 19u ook problemen in zone Torhout (050). De modem toont geen foute leds, herstarten van de router helpt ook niks
dus veronderstel ik dat het wel degelijk een server probleem is. Hopelijk is het snel opgelost.
Software
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jan 2003, 16:37
Locatie: /dev/null
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier ook zone 056. Geen enkel probleem.
Kan al de hele dag tegen volledige snelheid downloaden.

maXter schreef:
Jethz schreef:Heeft er iemand momenteel nog problemen in zone 053 met een zeer slechte/trage verbinding?

Download tests geven maar 100k ofzo aan.

Ik heb hier ook een maximum van 80-100KB/s en het duurt nu al een week! Ik ben van Waregem ik weet niet welke zone dat is? kan ik die ergens terug vinden? of is dit gewoon je eerste 3 tellers van je telefoon (056)?

Ja, dat is je eerste 3 cijfers van je telefoon nummer.
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Byteraver schreef:Sinds deze avond 19u ook problemen in zone Torhout (050). De modem toont geen foute leds, herstarten van de router helpt ook niks
dus veronderstel ik dat het wel degelijk een server probleem is. Hopelijk is het snel opgelost.


Van 't zelfde. Alle mensen die ik ken die ook bij Dommel zitten hebben het identieke probleem.
bramble
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:02

Zone 09 (Gent), zelfde probleem.
Hoge ping in games en ongeveer 100kB/s downloads, met enorme schommelingen.
Dit duurt nu zo een 3 dagen.
Router reset, firmware, leds, enz... alles in orde.
Werkte eerder perfect gedurende een jaar met zelfde instellingen.
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

DL snelheid precies terug normaal, zullen morgen zien na het werk als 't proper werkt.
JM
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2007, 18:15

Zelfde probleem en hier is de snelheid nog nie opgelost hoor. Duurt inderdaad al een week.
Gisteren een ticket aangemaakt bij dommel (ticketsysteem is blijkbaar vernieuwd dus ik geef ze de voordeel van de twijfel om het eens langs daar te proberen) maar nog geen reactie gehoord.

Zone: 014 (Geel)
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Ook al een week dit probleem (zone 09). Heb vorige week gebeld naar Dommel, ze hebben een ticket aangemaakt en ging mij deze week terugbellen. Surfen gaat echt erbarmelijk traag, gamen gaat nog goed en newsserver is OK.
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Dan ben ik 'gelukkig' niet alleen. Hier loopt mijn dommel aan +/- 100. Ook in zone 053. Bij mij is het pas van gisteren. Nu ben ik afgelopen weekend wel maar amper aan surfen toegeraakt, dus misschien is het al wat langer.

Deze ochtend liep het wel even normaal, maar na een uurtje surfen was het weer traag.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Deze morgen, 7u30 1.1MB/sec, nu 4u later 10kb/sec. :roll:
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik woon ook in zone 053 en heb al zeker 3-4 weken te maken met een enorm trage snelheid.
Sommige sites openen gewoonweg niet en op bepaalde sites zoals mijn homebanking raak ik zelfs niet ingelogd door de gebrekkige verbinding.
indy_1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2009, 12:56

Ik heb het nu ook al een hele week: ik surf aan +- 25KB/s en downloaden gaat aan 100KB/s :/

Heeft er al iemand nieuws van Dommel zelf?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vanmorgen ging het surfen hier ook zeer traag (zone 09)

wel raar.... het downloaden van newsserver ging aan normale snelheid

ik gebruik Open DNS
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Zone 016 hier, met ook problemen! Is dus globaal iets mis bij Dommel.
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb via de dommelsite de vraag gesteld waarom het ipv 400 max 100 was. Zoals steeds bij dommel is het wachten op een antwoord. Echter tot mijn grote blijdschap gaat het hier al een 2tal uurtjes terug aan de normale sneleheid.
maXter
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mei 2009, 22:37

Pleuris schreef:Ik heb via de dommelsite de vraag gesteld waarom het ipv 400 max 100 was. Zoals steeds bij dommel is het wachten op een antwoord. Echter tot mijn grote blijdschap gaat het hier al een 2tal uurtjes terug aan de normale sneleheid.

Bij mij is het ook terug vollebak surfen! :banana: achter een week
Afbeelding
JM
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jul 2007, 18:15

Bij mij lijkt het probleem nu ook opgelost, toch nog een paar uurtjes wachten eer ik het ticket bij dommel sluit. :-D

Afbeelding
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Nog altijd niet fixed, begint irritant te worden...
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Nog altijd hetzelfde liedje.

+600 ping in WoW, 250 ping op onze ventrilo server waar ik normaal 16 ping heb.

Ik heb er mij bij neergelegd dat ik in de zak gezet ben voor een hogere snelheid op homeconnect, maar als mijn gewone verbinding ook het laat afweten ga ik beginnen uitkijken naar een alternatief voor dommel.
Duo
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009, 00:03

Jethz schreef:Nog altijd hetzelfde liedje.

+600 ping in WoW, 250 ping op onze ventrilo server waar ik normaal 16 ping heb.

Ik heb er mij bij neergelegd dat ik in de zak gezet ben voor een hogere snelheid op homeconnect, maar als mijn gewone verbinding ook het laat afweten ga ik beginnen uitkijken naar een alternatief voor dommel.


Idem, en een kleine feedback is blijkbaar al teveel vragen :roll:

Edit: Dikke DL speed van 12kb/s :banana:
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Woon ook in zone 053 (erpe mere), en ondervind niks van problemen.
Alles werkt goed, downloads aan max snelheid van 490kb/sec.
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 maa 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hier in zone 013 ook last van 'gehad'. Ik ga nu nog eens testen wat mijn max snelheid is.

Maar heb deze week al meer dan 60 disconnects gehad :(

edit: van 6-80kbs naar 270-320kbs ben ik al tevreden mee :D

Het zal zich wel herstellen ^^
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Homeconnect in zone 052, geen enkel probleem hier.
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Problemen blijven maar duren en reactie op tickets, ho maar.
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Bij mij zijn de problemen sinds donderdag opgelost. Surf nu terug aan de volle 10mbit. Wel ook nooit iets gehoord van Dommel...
flurk007
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 sep 2008, 12:28

Zelfde probleem hier Zone 03, al meer dan een jaar zeer goede verbinding gehad altijd een maximale lijnsnelheid van 8128kbps / 1140 kbps gehad.
Natuurlijk kreeg ik maar een snelheid van 4642 kbps / 512kbps maar soit. Sinds twee weken valt constant mijn verbiding weg en zakken mijn lijnwaardes zodat ik maar een maximale snelheid van 1248 kbps / 712 kbps. Is me opgevallen ruismarge zakt tijdens laag profiel van 23db naar 9 db of 6 db. Heb het probleem aan dommel gemeld, een week later reactie telefoon vanuit nederland?? advies alle bekabeling thuis nakijken want hij kon ook zien dat op dat moment mijn lijn er perfect uitzag. Als het niet helpte moest ik terug bellen maar dan ging wss Belgacom me op een lagere snelheid zetten zodat mijn verbinding stabiel blijft, ookal is ze een jaar stabiel gebleven. Heb thuis alles veranderd nieuwe splitter nieuwe bekabeling zonder splitter niets werkte en sinds 7 uur deze avond werd het nog veel erger verbiding totaal weg kon niet meer conecteren foutmelding was "overdracht van ip-configuratie mislukt" lijnwaarde stonden allemaal op 0db?
Iemand een idee wat het probleem is. hieronder een aantal screenshots van verbinding.

PS: Homeconnect gebruiker

Tijdens fout ip configuratie
Afbeelding

Afbeelding

Tijdens normale verbinding
Afbeelding
jensdc
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2009, 21:28

Ik heb zelfs telefoon gehad van Dommel techniekers met de vraag of ik nog problemen enzo ondervond. Het is wel zo dat ik informaticus ben en ze alles tot in de puntjes kon uitleggen wat ik allemaal al had geprobeerd , welke resultaten ik behaalde,... en niet zomaar "Het werkt niet, help mij!". Het is nu eenmaal zo dat dommel gemaakt is voor informatici die weten met wat ze bezig zijn . Door de afwezigheid van super support (wat je ook weet als je in zee gaat met hen) is dit gewoon niet geschikt voor de doorsnee gebruiker.

Zover mijn mening .

Nu heb ik ook weer een dikke disconnect maar waarschijnlijk worden ze weer aangevallen door Koreanen ofzo. Achja :)
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Kan er mij iemand dat het volgende fenomeen uitleggen?

De Ventrilo client geeft mij een ping aan die schommelt tussen 500 & 800ms.

Een trace naar de ventrilo server geeft (afhankelijk van het moment) schommelt voor elke hop tussen 10 & 30ms of (in een slechter geval) tussen 70 - 170ms.

Capaciteitsprobleem? Iets anders?
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Hier zone 053 (Erpe-Mere). Het is hier weer enkele dagen sneller gegaan, maar sinds enkele uren ligt de snelheid weer ondermaats.
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Hier nog iemand uit zone 053 (Gijzegem) en dit weekend lag Homeconnect er uit. Ik heb regelmatig last van het feit dat na de modem reset 's nachts, de modem niet meer zelf connecteert. Even de siemens router af- en aanzetten en het probleem is opgelost, maar ik vind het wel vreselijk irritant.

Zondagmorgen (14/06) lag internet en telefonie er uit en modem reset bracht niet direct iets op. Tegen de middag hadden we wel terug connectie...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”