INDI Receiver, schokkend beeld.

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
foxhound
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Hallo, heb hier nog altijd een INDI receiver staan, aangesloten op onze TV via HDMI. Beeld staat ingesteld op 1080i.
Nu merk ik dat na een tijdje kijken (aantal dagen meestal, aan uit zetten haalt niets uit) dat het beeld heel erg begint te schokken. Het lijkt of er een soort tearing optreed doordat de receiver niet genoeg van de interlaced frames kan samenvoegen op tijd. Dit valt heel erg op bij snelle bewegingen. Dit valt tijdelijk op te lossen door de receiver even op een lagere resolutie te zetten, en terug naar 1080i te gaan. Bijvoorbeeld: 1080i->720p->1080i.

Het probleem heb ik al een heel tijdje, heb al eens naar de indi hulplijn gebeld (voor de overname van telenet) daar spraken ze dat ze van het probleem wisten en dat het zou opgelost worden in toekomstige updates, maar hier heb ik tot nu toe nog niets van gezien. Is er hier iemand op het forum die er meer van af weet?

Met vriendelijke groeten,

Foxhound
Afbeelding
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

heb dit ook aan de hand. maar vroeger had ik dit niet. bij mij is dat schokken begonnen in de periode dat telenet de boel overpakte... :bang:
CirroX
Starter
Starter

Ik zit ook in ex-Indi, en gisteren een digicorder HD gaan halen.
In eerste instantie waren de HD kanalen vol blokjes & schokken. Dacht ook : oei! Slechte bekabeling ? kan de digicorder niet volgen ?

Maar rond een uur of 18:00 verliep alles plots snel en zeer goed!
Iemand een idee of dit aan mijn externe bekabeling kan liggen ? :s
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

CirroX schreef:Iemand een idee of dit aan mijn externe bekabeling kan liggen ? :s
Best even kijken naar je signaalwaardes dan.
CirroX
Starter
Starter

Ben ik vergetent e melden ...

héél vreemd maar signaalkwaliteit staat op de HD zenders gewoon op 0%. Terwijl de HD zenders nu wel correct werken...
Er komen ook een paar foute paketten binnen, maar niet veel 20 - 50. Het vreemde is wel dat alles nu naar behoren werkt :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

CirroX schreef:héél vreemd maar signaalkwaliteit staat op de HD zenders gewoon op 0%.
En wat zijn de andere waardes ?

S/N en signaalsterkte ?
CirroX
Starter
Starter

S/N : 30
Signaalsterkte : 16.5 DBA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

CirroX schreef:S/N : 30
Signaalsterkte : 16.5 DBA
16.5 dBmV veronderstel ik... wat veel te hoog is (S/N is dan weer aan de lage kant).

Je decoder verzuipt in het signaal dat hij binnen krijgt.

Heb je daar soms een aantal versterkers tussen staan ?
CirroX
Starter
Starter

Enkel de NUI van Telenet zelf, ik neem aan dat deze ook versterkt.
NU moet ik wel zeggen dat alles correct werkt, ondanks deze waarden.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Op de NUI heb je extra versterkte poorten van 4db. Zit deze hier in?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

CirroX schreef:Enkel de NUI van Telenet zelf, ik neem aan dat deze ook versterkt.
Deze heeft normaal +0 dB en +4 dB uitgangen... best dus de +0 dB uitgangen gebruiken in jou geval.
byter
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Kan het zijn dat het -16.5dbmv is in plaats van 16.5dbmv?
want je SNR is wel vrij laag ..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

byter schreef:Kan het zijn dat het -16.5dbmv is in plaats van 16.5dbmv?
Dan zou het wonderbaarlijk zijn dat je nog beeld hebt.

De S/N wordt trouwens vaak slecht bij oversturing.
CirroX
Starter
Starter

Ach, hij zit in +4DB momenteel. Maar ik merk niets van slechte kwaliteit deze week. Het werkt goed/correct.
Heeft het zin om deze te versteken ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

CirroX schreef:Ach, hij zit in +4DB momenteel. Maar ik merk niets van slechte kwaliteit deze week. Het werkt goed/correct.
Heeft het zin om deze te versteken ?
Als het werkt, werkt het natuurlijk... maar je kan altijd de test doen hé (en kijken of je S/N en signaalkwaliteit stijgen).
CirroX
Starter
Starter

pfff, vanavond is het weer zo ver : blokjes "galore"! Sommige HD kanalen starten zelfs niet met beeld (één HD niet, VTM HD dan weer wel, NAT geograph HD geen enkel probleem!).

Aangezien sommige wel werken, en anderen dan weer niet, moet dit toch aan het signaal liggen dat Telenet de kabel op stuurt ?
Nog iemand issue's in ex-INDI gebied ?

Momenteel is het weer bijna 'OK'. Schokt zo nu en dan wel eens, maar het is aan het minderen. Heb de digicorder uit het stopcontact gehaald, NUI + modem ook. S/N is nog steeds 30, -16 signaalkwaliteit, foutieve pakketten loopt zo nu en dan op.

Vreemd ... Misschien toch maar eens naar Telenet bellen als het nog voorvalt. Heb toch gewoon het gevoel dat men in de buurt 'aan het werk' is ...

EDIT : en nu is het weer OK. Alles werkt naar behoren :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

CirroX schreef:Heb de digicorder uit het stopcontact gehaald, NUI + modem ook. S/N is nog steeds 30, -16 signaalkwaliteit, foutieve pakketten loopt zo nu en dan op.
Met gewoon iets uit het stopcontact te trekken ga je het probleem niet oplossen.

Steek je TV eens in de +0 dB uitgang van je NIU... ik heb al geschreven dat je je decoder gewoon verzuipt in z'n signaal.
CirroX
Starter
Starter

r2504 schreef:
CirroX schreef:Heb de digicorder uit het stopcontact gehaald, NUI + modem ook. S/N is nog steeds 30, -16 signaalkwaliteit, foutieve pakketten loopt zo nu en dan op.
Met gewoon iets uit het stopcontact te trekken ga je het probleem niet oplossen.

Steek je TV eens in de +0 dB uitgang van je NIU... ik heb al geschreven dat je je decoder gewoon verzuipt in z'n signaal.
Zonet geprobeerd : dan heb ik niets meer. zelfs niet HD zenders tonen geen beeld, enkel (schokkend) geluid. Lijkt dus nog erger te zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

CirroX schreef:Zonet geprobeerd : dan heb ik niets meer. zelfs niet HD zenders tonen geen beeld, enkel (schokkend) geluid. Lijkt dus nog erger te zijn.
En welke waardes heb je dan ?

Is het nu trouwens 16 dBmV of -16 dBmV ?
CirroX
Starter
Starter

S/N 25
-18 tot -19 dba....

Het is negatief.

EDIT : Telenet gebeld. Komt een technieker langs. Telenet was 'zeker' dat het probleem buitenshuis zit. Hoe ze dat kunnen weten is me wel een raadsel, maar goed. Wellicht komt er nu wel een oplossing uit de bus.
Laatst gewijzigd door CirroX 19 mei 2009, 19:22, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

CirroX schreef:-18 tot -19 dba.... Het is negatief.
Ow... da's wat anders... eigenlijk een wonder dat je dan nog beeld hebt (-13 dBmV is meestal reeds kritisch).

Indien je eigen coax (tussen je NIU en decoder) in goede staat is, is het hoog tijd om een technieker te laten langskomen !
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”